Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Filmaattiset filmit eli ehtoisat elävät kuvat

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 02, 2019, 23:36:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Ketju tavalla tai toisella maininnan arvoisille elokuville.

ROOSTER

Katselin noita Komisario Palmu elokuvia.

Ne ovat olleet valtavasti aikaansa edellä tehtäessä ja ovat vieläkin oikein erinomaista katsottavaa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Die Hard-sarja on parasta mitä valkokankaalla on nähty. Etenkin se ensimmäinen, jonka onnellisessa lopussa musta konstaapeli saa takaisin kykynsä ampua ihmisiä.

Eikä kauaksi jää Renny Harlinin ohjaama kakkososakaan. Siis se, jossa Sibeliuksen Finlandia soi lopussa
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 03, 2019, 14:58:08
Katselin noita Komisario Palmu elokuvia.

Ne ovat olleet valtavasti aikaansa edellä tehtäessä ja ovat vieläkin oikein erinomaista katsottavaa.

Paitsi se vodkajuttu, jota ei voi laskea oikeaksi Palmuksi. Palmut, ne kolme muuta, kestävät vertailun Poiroteihin ja muihin maailman menestyksiin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 03, 2019, 22:55:26
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 03, 2019, 14:58:08
Katselin noita Komisario Palmu elokuvia.

Ne ovat olleet valtavasti aikaansa edellä tehtäessä ja ovat vieläkin oikein erinomaista katsottavaa.

Paitsi se vodkajuttu, jota ei voi laskea oikeaksi Palmuksi. Palmut, ne kolme muuta, kestävät vertailun Poiroteihin ja muihin maailman menestyksiin.

Juu. Mutta siinä viimeisessä ei ollutkaan Mika Waltari käsikirjoittajana. Hyvä esimerkki siitä, että aiempi laatu ja menestys ei ennusta tulevaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

A.V. Vatanen

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 03, 2019, 23:22:12
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 03, 2019, 22:55:26
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 03, 2019, 14:58:08
Katselin noita Komisario Palmu elokuvia.

Ne ovat olleet valtavasti aikaansa edellä tehtäessä ja ovat vieläkin oikein erinomaista katsottavaa.

Paitsi se vodkajuttu, jota ei voi laskea oikeaksi Palmuksi. Palmut, ne kolme muuta, kestävät vertailun Poiroteihin ja muihin maailman menestyksiin.

Juu. Mutta siinä viimeisessä ei ollutkaan Mika Waltari käsikirjoittajana. Hyvä esimerkki siitä, että aiempi laatu ja menestys ei ennusta tulevaa.

Matti Kassila on sanonut, että se elokuva olisi saanut jäädä tekemättä.

AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 04, 2019, 08:16:15
Matti Kassila on sanonut, että se elokuva olisi saanut jäädä tekemättä.

Olen Kassilan kanssa samaa mieltä. Mutta, aina ei voi onnistua.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Pidin vuosikausien ajan Avaruusseikkailu 2001 -elokuvaa parhaana näkemäni. Sen vaikuttava alkumusiikki ja visuaalisuus, erityisesti kun elokuvan katsoo teatterissa, tahtoo tuoda tipan silmäkulmaan aivan väkisin. Ei siksi, että elokuva olisi surullinen, mutta jotenkin se kutkuttelee tunneaistia tietyllä tavalla.

Katsoin AS2001:n ensimmäisen kerran joskus tuhat vuotta sitten kotipaikkakuntani elokuvateatterissa. Katsojia ei ollut kuin kourallinen, ja niistäkin puolet postui kesken näytöksen, kun elokuva oli heidän mielestään niin huono. Näin jotkut myöhemmin kertoivat. Minä katsoin filmin loppuun. En ehkä aivan heti pitänyt sitä mestariteoksena, mutta vähitellen sen suuruus avautui mielessäni. Olen katsonut AS2001:n teatterissa kaksi tai kolme kertaa ja televisiosta muutaman kerran.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 05, 2019, 16:55:40
Pidin vuosikausien ajan Avaruusseikkailu 2001 -elokuvaa parhaana näkemäni. Sen vaikuttava alkumusiikki ja visuaalisuus, erityisesti kun elokuvan katsoo teatterissa, tahtoo tuoda tipan silmäkulmaan aivan väkisin.

Itse en ole koskaan selvinnyt tuota alkujaksoa pidemmälle, koska ne karvaiset alkuihmiset ovat niin äärimmäisen naiivin kökköjä, että nolostun sekä ihmisten että eläinten puolesta. Hahmojen "apinamainen" liikehdintä on kuin jostakin surkeasta koulunäytelmästä. Ja kun se pompöösi musiikki kestää ikuisuuden niin siitäkin tulee - minulle - sellainen "koulupoika yrittää tehdä taiteellisen mahtipontisen leffa-avauksen" -fiilis. En siis pysty tuota elokuvaa katsomaan, mutta hällä väliä, onneksi ei tarvitsekaan.
All you need is Love

Lenny

#9
^ No mitä, eikö edes R.Straussin MASSIIVINEN styge toiminut? Kopekille peukkua sen mainitsemisesta.

Minä muistan sen vielä elävästi kun koulupoikana näin sen elokuvan ensimmäistä kertaa. Olin kuin penkkiin liimattu. Edelleenkin se toimii kyllä ihan hyvin, eikä vähiten Richard The Straussin ansiosta.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Amore

#10
Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 05, 2019, 17:22:22
^ No mitä, eikö edes R.Straussin MASSIIVINEN styge toiminut? Kopekille peukkua sen mainitsemisesta.

Minä muistan sen vielä elävästi kun koulupoikana näin sen elokuvan ensimmäistä kertaa. Olin kuin penkkiin liimattu. Edelleenkin se toimii kyllä ihan hyvin, eikä vähiten Richard The Straussin ansiosta.

Strauss voi toimia yksinään, mutta kuviin liitettynä aiheutti voimakkaan hylkimisreaktion. Minulle tulee hyvin herkästi erittäin manipuloitu olo elokuvien musiikkivalinnoista, koska niissä niin äärettömän usein turvaudutaan idioottivarmoihin hittibiiseihin. Kuinka monta kertaa olen kuullut Orffin Carmina Buranan avauksen O Fortuna elokuvassa? Uh, liian monta!!!
All you need is Love

Norma Bates

Olikohan se Teema jolla tulee joku päivä Hyvät, pahat ja rumat. Katsoin juuri vähän aikaa sitten sen omistamaltani lätyltä, pidennetyn version. TV-Maailmassa haukuttiin tämä pidennetty versio että siinä on turhia lisäyksiä jotka olisi voitu jättää vallan pois. Vaikea sanoa, en tiedä, enhän minä enää muista vuosien päähän miltä se vähemmän pitkä versio sitten vaikuttaa. Kaippa se on makuasia.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Amore - tammikuu 05, 2019, 17:36:25
Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 05, 2019, 17:22:22
^ No mitä, eikö edes R.Straussin MASSIIVINEN styge toiminut? Kopekille peukkua sen mainitsemisesta.

Minä muistan sen vielä elävästi kun koulupoikana näin sen elokuvan ensimmäistä kertaa. Olin kuin penkkiin liimattu. Edelleenkin se toimii kyllä ihan hyvin, eikä vähiten Richard The Straussin ansiosta.

Strauss voi toimia yksinään, mutta kuviin liitettynä aiheutti voimakkaan hylkimisreaktion. Minulle tulee hyvin herkästi erittäin manipuloitu olo elokuvien musiikkivalinnoista, koska niissä niin äärettömän usein turvaudutaan idioottivarmoihin hittibiiseihin. Kuinka monta kertaa olen kuullut Orffin Carmina Buranan avauksen O Fortuna elokuvassa? Uh, liian monta!!!

Carmina Burana nyt on ihan sietämätön oli yhteys mikä tahansa. Se on kulutettu loppuun kuin Für Elise.

J

Katsoin joulunpyhien päätteeksi BD;ltä jo aiemmin hankkimani afrofuturistisen supersankarileffan Black Pantherin. Elokuva oli odotusteni mukaisesti visuaalisesti komea, paikoin todella viihdyttävä spektaakkeli, sekä muutenkin vakuuttava, rotutietoisessa & poliittisessa kantaaottavuudessaan. Eli MCU;n kategoriassa hieman tavallisuudesta poikkeavana tuotoksena ehdottomasti sieltä parhaimmasta päästä.

Jo vuoden 2016 Avengers-Civil War-leffassa esiintynyt Chadwick Boseman (Black Panther/T'Challa) päähenkilönä pääsi nyt mellastamaan toden teolla, omassa nimikkoelokuvassaan. Ohjaaja Ryan Googler onkin saanut ihailtavasti puhallettua tarinaan aimo annoksen vauhtia & vaarallisia tilanteita. Värikkäät afrikkalaisiin heimoperinteisiin nojaavat kaupunkimiljööt, Wakanda-valtion edistyksellinen teknologia, yhdistettynä tulevaisuuden innovaatioihin, on myös todella oivaltavasti toteutettu.

Kokonaisuus on kaiken kaikkiaan kauttaaltaan komeaa katsottavaa, sisältäen hienoja uraa uurtavia elementtejä; jossa vahvojen roolisuoritusten painoarvoa, ei voi myöskään liioin väheksyä. Pahiksen roolissa Andy Serkis Olyssys Klaueana, tekee ennen kaikkea vaikuttavaa jälkeä. Myös kuningatar Ramonda ( Angela Bassett), sekä Zuri(Forest Whittager) onnistuvat rooleissaan kiitettävästi.

Jatko-osa tälle leffateattereissakin menestyneelle elokuvalle saataneen myöhemmin, mutta Black Panther on jo tämän tuotoksen jälkeen esiintynyt sivuosassa Avengers-Infinity War-leffassa, joka sai jo ensi-iltansa viime vuoden keväällä. Tästä tekeleestä taas annan ehkä arvioni myöhemmin, kunhan sen ehdin jossain vaiheessa katsastamaan?!
- Matkaajana maailman äärilaidoilla -

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Amore - tammikuu 05, 2019, 17:18:49
En siis pysty tuota elokuvaa katsomaan, mutta hällä väliä, onneksi ei tarvitsekaan.

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä tai minkä tyylilajin elokuva on nimimerkki Amoren suosikki. Tuskin sitä olen nähnyt, mutta vaikka en olisikaan, voisin elokuvan esittelyn perusteella miettiä, voisiko sellainen kiinnostaa. Toisin sanoen, jaksaisinko katsoa sen.

Katselin eilen illalla "nauhalta" elokuvan "Life", joka kertoi valokuvaajasta, joka kuvasi James Deania. Lopetin kesken. Ehkä pakotan itseni katsomaan lopun joskus myöhemmin. Ei vain oikein napannut. Elokuva oli tylsää laahaamista.