Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Filmaattiset filmit eli ehtoisat elävät kuvat

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 02, 2019, 23:36:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

^ Hän juoksi (niin kovaa kuin kintuista lähti) 6 mailia, eli noin 9,7 km, paljain jaloin, 30 asteen pakkasessa.

Muistan, että googlailin tuota kuolintapaa eli tukehtumista omaan vereensä, ja näyttäisi siltä, että se olisi periaatteessa mahdollinen. En kyllä tiedä kuinka todennäköinen. Kyllähän tosiaankin Suomessa on hiihdetty kylmässäkin. Nykyään taitaa olla jokin alaraja pakkaselle hiihtokilpailuissa. Sattuuko joku tietää mikä se on? Jokin uutinen vuodelta 2004 kertoi: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hiihdon-pakkasrajat-tiukemmiksi/3665904
LainaaKansainvälinen hiihtoliitto (FIS) aikoo tiukentaa hiihtokilpailujen pakkasrajoja. Liiton suunnitelmien mukaan pakkasrajan tulisi olla pitkillä matkoilla 15 astetta ja lyhyillä matkoilla miinus 18.

- Tarkoitus on määrätä tarkat rajat, joita järjestäjät eivät voi tulkita mielensä mukaan, FIS:n lääketieteellisen komitean jäsen Inggard Lereim toteaa.

Sunnuntaina Ruotsin Jällivaaran maailmancupin viestit hiihdettiin 20 asteen pakkasessa.

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 24, 2021, 18:32:04
^ Hän juoksi (niin kovaa kuin kintuista lähti) 6 mailia, eli noin 9,7 km, paljain jaloin, 30 asteen pakkasessa.

Muistan, että googlailin tuota kuolintapaa eli tukehtumista omaan vereensä, ja näyttäisi siltä, että se olisi periaatteessa mahdollinen. En kyllä tiedä kuinka todennäköinen. Kyllähän tosiaankin Suomessa on hiihdetty kylmässäkin. Nykyään taitaa olla jokin alaraja pakkaselle hiihtokilpailuissa. Sattuuko joku tietää mikä se on? Jokin uutinen vuodelta 2004 kertoi: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hiihdon-pakkasrajat-tiukemmiksi/3665904
LainaaKansainvälinen hiihtoliitto (FIS) aikoo tiukentaa hiihtokilpailujen pakkasrajoja. Liiton suunnitelmien mukaan pakkasrajan tulisi olla pitkillä matkoilla 15 astetta ja lyhyillä matkoilla miinus 18.

- Tarkoitus on määrätä tarkat rajat, joita järjestäjät eivät voi tulkita mielensä mukaan, FIS:n lääketieteellisen komitean jäsen Inggard Lereim toteaa.

Sunnuntaina Ruotsin Jällivaaran maailmancupin viestit hiihdettiin 20 asteen pakkasessa.
Miksi juoksisi hengenhädässä, jos tuntee maiseman? Silloin suunnataan lähimmälle tielle.
Kuten sanoin, nuo -15C asteikot ovat nykyajan määritelmiä, vielä 70-luvulla urheiltiin paljon tiukemmissa pakkasissa, eikä kukaan kuollut keuhkojen "jäätymiseen"...
Kysytäänkö pohjoisen ihmisiltä, jotka metsästävät tai ajavat poroja -30- asteissa?

a4

#797
Elokuvallistettu tositarina EGRIP-prosessista.
Ai mikä prosessi?
https://blogs.scientificamerican.com/observations/how-to-talk-to-a-science-denier-without-arguing/



Katsoin tuon juuri Netflixiltä. Vakavan aiheen puolesta yllättävän hauska elokuva. Ei edes liian siirappinen.
Toki loppuratkaisu oli uskomaton mutta se kertonee EGRIPin voimasta. Tai tunteiden voimasta ajatteluun.
Sekä ratkaisumallien mahdollisesta ymmärrettävyydestä ja yksinkertaisuudesta.

N-sanaakin viljeltiin elokuvassa niin etten pysynyt laskuissa mukana, eli suosittelen kaikille n-sanaankin viehtyneille.

Kopek

Katsoin Yle Areenasta elokuvan "Blow Out" (Viimeinen todistaja). Olen katsonut sen joskus ennenkin, mutta enpä juuri juonesta paljoa muistanut. Kuuntelin elokuvan  poikkeuksellisesti minun asteikollani tavallista kalliimmilla kuulokkeilla (n. 150€), joita lainasin sisareltani, kun olin unohtanut omat muutaman euron "Biltema" -kuulokkeet autoon.

En tiedä, johtuiko kuulokkeista vai mistä, mutta elokuvan äänimaisema oli jotenkin tunnelmallinen. Musiikki oli nostalgista ja toi mieleen määrittelemättömät vanhat ajat. Nancy Allen oli vielä iskussaan, samoin Travolta.

Minulla on hämärä mielikuva siitä, että John Travoltan ura olisi ollut jonkinlaisessa alavireessä menestyselokuvien "Saturday night fever" ja "Grease" jälkeen. Travoltaa alettiin pitää jo melkein sammuneena tähtenä, jonka ura ei lähtenyt nousuun, kunnes uusi menestys aikanaan koitti. Tämä mielikuvani ei taida olla oikea, koska netistä löytämäni tiedot eivät tue sitä. Ehkä kyse oli vain suomalaisten kriitkkojen näkemyksestä. No, eivät Travoltan 1980-luvun alkupuolen filmit korkeita pisteitä IMBd:n raadilta ole saaneet, joten ehkä ura vähän polki paikallaan. 

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - syyskuu 01, 2021, 16:01:30
Katsoin Yle Areenasta elokuvan "Blow Out" (Viimeinen todistaja). Olen katsonut sen joskus ennenkin, mutta enpä juuri juonesta paljoa muistanut. Kuuntelin elokuvan  poikkeuksellisesti minun asteikollani tavallista kalliimmilla kuulokkeilla (n. 150€), joita lainasin sisareltani, kun olin unohtanut omat muutaman euron "Biltema" -kuulokkeet autoon.

En tiedä, johtuiko kuulokkeista vai mistä, mutta elokuvan äänimaisema oli jotenkin tunnelmallinen. Musiikki oli nostalgista ja toi mieleen määrittelemättömät vanhat ajat. Nancy Allen oli vielä iskussaan, samoin Travolta.

Minulla on hämärä mielikuva siitä, että John Travoltan ura olisi ollut jonkinlaisessa alavireessä menestyselokuvien "Saturday night fever" ja "Grease" jälkeen. Travoltaa alettiin pitää jo melkein sammuneena tähtenä, jonka ura ei lähtenyt nousuun, kunnes uusi menestys aikanaan koitti. Tämä mielikuvani ei taida olla oikea, koska netistä löytämäni tiedot eivät tue sitä. Ehkä kyse oli vain suomalaisten kriitkkojen näkemyksestä. No, eivät Travoltan 1980-luvun alkupuolen filmit korkeita pisteitä IMBd:n raadilta ole saaneet, joten ehkä ura vähän polki paikallaan.
Ei paha, kiva jännärileffa, kun Brian de Palma... :P
Tuo äijä osasi.

Kopek

Katsoin Yle Areenasta elokuvan "Jäähyväiset aseille" vuodelta 1932.

Joskus kannattaisi katsoa elokuvan loppu ensiksi, jotta tietäisi, kannattaako elokuvaa katsoa.

Toope

Vertigo tulee tänään tv5:ltä. Jotkut ehkä haluavat tallentaa.

-:)lauri

Katsoin Areenasta The Great Escape -elokuvan. En muistanutkaan, kuinka hyvä pätkä tuo oli.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 12, 2021, 01:01:56
Katsoin Areenasta The Great Escape -elokuvan. En muistanutkaan, kuinka hyvä pätkä tuo oli.
Itse en jaksanut.

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

^
Jännän ristiriitaiset tunteet tulee tuosta trailerin musiikista, joka on niin vahvasti hippiajan musiikkia. Vaikka hieno biisi onkin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates


-:)lauri

#807
Bond oli ihan sika hyvä. Samoin Dyyni. Harmi, ettei ton tason Bondeja voi olla useampia. Olin myös Dyynin kohderyhmää. Samaten olen ostoskeskus Triplan kohderyhmää. Kyllä teki terää nähdä noin paljon ihan tuntemattomia ihmisiä. Vaikka olen introvertti niin olen sen verran sosiaalinen introvertti, että lajitoverit saavat edelleen minut hyvälle tuulelle.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - lokakuu 01, 2021, 21:01:11
Bond oli ihan sika hyvä. Samoin Dyyni. Harmi, ettei ton tason Bondeja voi olla useampia. Olin myös Dyynin kohderyhmää. Samaten olen ostoskeskus Triplan kohderyhmää. Kyllä teki terää nähdä noin paljon ihan tuntemattomia ihmisiä. Vaikka olen introvertti niin olen sen vain verran sosiaalinen introvertti, että lajitoverit saavat edelleen minut hyvälle tuulelle.
Minä hyväksyisin sen, jos Bond-leffojen myötä luotaisiin joku neekerilesbosankari. Minä en hyväksy sitä, jos Bondista sellainen tehdään.
Bond on valkoinen äijä!

Luokaa muita sankareita, jos haluatte, mutta älkää tuhotko Bondia!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 01, 2021, 21:48:03
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - lokakuu 01, 2021, 21:01:11
Bond oli ihan sika hyvä. Samoin Dyyni. Harmi, ettei ton tason Bondeja voi olla useampia. Olin myös Dyynin kohderyhmää. Samaten olen ostoskeskus Triplan kohderyhmää. Kyllä teki terää nähdä noin paljon ihan tuntemattomia ihmisiä. Vaikka olen introvertti niin olen sen vain verran sosiaalinen introvertti, että lajitoverit saavat edelleen minut hyvälle tuulelle.
Minä hyväksyisin sen, jos Bond-leffojen myötä luotaisiin joku neekerilesbosankari. Minä en hyväksy sitä, jos Bondista sellainen tehdään.
Bond on valkoinen äijä!

Luokaa muita sankareita, jos haluatte, mutta älkää tuhotko Bondia!

https://muropaketti.com/elokuvat/elokuvauutiset/daniel-craig-ei-halua-naista-james-bondin-uudeksi-nayttelijaksi-007-elokuvien-tuottaja-on-samaa-mielta-asiasta/

Juu ei, naisia ja homoja varten voi kehittää uusia hahmoja. Bardem, jos nimen oikein muistan, esittikin jo homoa. Joku varmaan muistaakin kohtauksen jossa Bond uhitteli että on tässä ehkä jo perseeseenkin otettu.