Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Filmaattiset filmit eli ehtoisat elävät kuvat

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 02, 2019, 23:36:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Katsoin Cameronin Avatar: The Way of Water -elokuvan. Tykkäsin suunnattomasti mielikuvituskulttuurin ja mielikuvitusluonnon varsin seikkaperäisestä käsittelemisestä, mutta en ajatuksesta, missä sen enempää avaruusmatkauluun kykenevä ihmiskunta kuin ylivoimeiseen empatiaan kykenevä planeetan kokoinen tietoisuus eivät ole kasvaneet amerikkalaisen b-luokan toimintaelokuvan machoilukulttuurista eroon prioriteetteja asettaessaan tai ongelmia ratkoessaan.

No, ehkäpä ilman konetuliaseita ja bensapommeja, elokuva olisi menestynyt vain Cannesissa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Olen joidenkin leffojen kanssa onnistunut sössimään niin, että kun minun piti mennä katsomaan ne teatteriin, niin eikö se elokuva olekin ehtinyt edetä jo viikolle se-ja-se ja ei kiinnosta jostain pirun kopperosalista maksaa maltaita. Olenkin sitten kärsinyt vaan tappion nahoissani ja jäänyt odottamaan että elokuva tulee kirjastoon lainattavaksi. Ehkä joku harva on tullut jopa ostettua näkemättä.

Jos nyt kävisi niin että Deadpool & Wolverine tulee missattua, revin perseeni! Sentään kaksi suurta suosikkiani samassa filkassa. Mitä olen näitä pätkiä Youtubesta katsonut, niin toivon ettei koko leffa ole jotain vanhojen elokuvien uusiokäyttöä, jos ne tietyt pätkät mitä näin olivat elokuvasta (eivät välttämättä). Se nyt on takuuvarma että homostelusta revitään tsoukkia läjäpäin.

Toivottavasti kokemus on antoisa. Deadpool ykkönen on yhä suosikkilistallani varsin korkealla. Kakkonen oli ihan jees kyllä sekin, mutta jotenkin vähän "no joo". Mutta eipä noita loistavia kakkosia taida maailmaan juurikaan mahtua. Muita kuin Terminator 2 ja alkuperäisen Star Wars -trilogian kakkososa?

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 11, 2024, 08:42:41Olen joidenkin leffojen kanssa onnistunut sössimään niin, että kun minun piti mennä katsomaan ne teatteriin, niin eikö se elokuva olekin ehtinyt edetä jo viikolle se-ja-se ja ei kiinnosta jostain pirun kopperosalista maksaa maltaita. Olenkin sitten kärsinyt vaan tappion nahoissani ja jäänyt odottamaan että elokuva tulee kirjastoon lainattavaksi. Ehkä joku harva on tullut jopa ostettua näkemättä.

Jos nyt kävisi niin että Deadpool & Wolverine tulee missattua, revin perseeni! Sentään kaksi suurta suosikkiani samassa filkassa. Mitä olen näitä pätkiä Youtubesta katsonut, niin toivon ettei koko leffa ole jotain vanhojen elokuvien uusiokäyttöä, jos ne tietyt pätkät mitä näin olivat elokuvasta (eivät välttämättä). Se nyt on takuuvarma että homostelusta revitään tsoukkia läjäpäin.

Toivottavasti kokemus on antoisa. Deadpool ykkönen on yhä suosikkilistallani varsin korkealla. Kakkonen oli ihan jees kyllä sekin, mutta jotenkin vähän "no joo". Mutta eipä noita loistavia kakkosia taida maailmaan juurikaan mahtua. Muita kuin Terminator 2 ja alkuperäisen Star Wars -trilogian kakkososa?

Minulla on jokin diagnosoimaton allergia supersankaritarinoihin.
Mutta niitä kritisoivat tarinat kyllä uppoavat. Kuten vaikkapa suoratoistosarja nimeltä The Boys jossa esitellään realistisempia tuotteistettuja ja vallan turmelemia perverssejä supersankareita.

Mutta ketjun aiheeseen. Tänään katsoin todella hyvän elokuvan. Vaikka laadukkaat suoratoistosarjat ovat saaneet aiemman elokuvarakkauteni muuttumaan lähes elokuville naureskeluksi.
Elokuvat ovat kerronnallisessa korsetissaan paatostaan hikoilevia ylimeikattuja muovihelmiä sioille.
Eivät kaikki.
American Fiction perustuu wokekriittiseen romaaniin joka on kirjaimellisesti mustaa huumoria.
https://en.wikipedia.org/wiki/Erasure_(novel)

Elokuvastakin välittyy rotuajattelun ihmisyyttä kapeuttava olemassaolo naurettavalla tavalla.
Vähemmistöön aidattu kirjailija kirjoittaa salanimellä satiirin rodullistetusta kirjallisuudesta, josta tuleekin bestseller ja jolle joutuu myöntämään kirjallisuuspalkinnon.
Elokuvassa nauretaan kirjallisuuden lisäksi myös elokuvateollisuudelle tarinan kustannuksella.
Vieläpä metahenkisesti kirjasta tehdylle elokuvalle.
Hauska, älykäs ja lämminhenkinen elokuva kokonaisista ihmisistä.

Toinenkin elokuva tuli katsottua. Osoittautui kovaksikeitetyksi westerniksi.
Silpomista, kansanmurhia, valmiiksi hiottuja onelinereita ja sukupuolitauteja.
Jäin miettimään elokuvan innoittamana pahuuden lääketieteellistä ja geopoliittista diagnoosia.