Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lukihäiriöitä

Aloittaja Brutto, tammikuu 09, 2019, 15:02:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

LainaaSeinäjoelle harhautunut maitovalas nostettiin proomuun

Onneksi ei sentään. Luulenko vaan, mutta nykyään näyttäisi olevan poikkeusellisen paljon harhaantuneita merinisäkkäitä.

Lainaus käyttäjältä: https://www.suomenmaa.fi/uutiset/seinejoelle-harhautunut-maitovalas-nostettiin-proomuun/Seinejoelle harhautunut maitovalas nostettiin proomuun
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Ensin luulin, että oli lukihäiriö, mutta eipä ollutkaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009000960.html
PUHEESSAAN Kim Yo-jong ei kertonut, koska johtaja on sairastanut taudin.
Sen sijaan hän syytti Etelä-Koreaa viruksen levittämisestä. Yo-jongin mukaan koronavirus olisi levinnyt pohjoiseen propagandalehtisistä, joita Etelä-Korea kuljetti rajan yli iltapallojen avulla.
Etelä-Korea on kiistänyt väitteet.



Olisiko iltapallo joku uusi keksintö, jolla lehtisiä voi jakaa naapurimaihin, vai onko kyseessä vain kirjoittajan huolimattomuusvirhe, vaikka kirjoittaja onkin Tarkkala. Nimi ei aina ole enne :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Vatupassi

nYT pihlajalinna suosittaa, :

yksi eläinlääkäri käytni tarjous 5o prosenttia= yksi etä-lääkäri käynti 50%

MrKAT

Apteekin hyllyköissä tuotteita jossa etummaisempi esine osin peittää taaempaa tuotetta, joten aivoni näkivät sen pinnalla nimen:

SIVEYSTUTKA

oikeasti: TERVEYSTUTKA

Tuokin jäi mysteeriksi mutta googlaus selvitti että se on tuotemerkki, brändi ja myös yhtiö, tekee mm. dosetteja.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Hippi

Nyt oli kyllä niin mielenkiintoinen lukihäiriö, että siitä pitää avautua vähän laveammin. Olin jo kirjoittanut viestin ketjuun "Suomen presidentti vaihtuu" siinä hengessä, missä olin lukemani ymmärtänyt. Onneksi en ehtinyt nolata itseäni, sillä oikolukiessani viestiä huomasin lukeneeni lainaukseen ottamani lauseen väärin.

Juttu, jota olin aikeissa kommentoida oli HS:n mielipidekirjoitus, jonka oli kirjoittanut Tarmo Ropponen. Oletettavasti hän on vanha eläköitynyt YLEn politiikan toimittaja, vaikka titteliä ei mainittukaan allekirjoituksessa.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009031077.html (vapaasti luettavissa)

Ihan hyvä ja asiallinen kirjoitus, mutta lauseen:

Tuleeko seuraaja politiikan puolelta vai muualta? luin jostain syystä muodossa Tuleeko seuraaja politiikan ulkopuolelta vai muualta?

Lukivirheen vuoksi koko kirjoitus sai sävyn, että kirjoittaja haluaa työntää politiikasta presidentiksi nousevan täysin taka-alalle ja politiikan ulkopuolelta tuleva valinta olisi ikään kuin ensisijainen vaihtoehto.

Taisin siis lukea tekstin niin kuin se myötäilisi omia tämän hetken ajatuksiani. Jäin myös miettimään, jotta mitenhän paljon olen muita tekstejä lukenut noin pahasti värittyneiden silmälasien läpi väärin. Paperille painetusta tekstistä luopuminen ja lähes kokonaan näytöltä lukemiseen siirtyminen on ainakin minulle ollut alusta asti ongelmallista. Syystä tai toisesta on vaikea keskittyä lukemiseen näytöltä ja lukeminen on enemmänkin tekstin silmäilyä. Tuon puheena olevan jutun kyllä mielestäni luin tarkkaan, mutta en sittenkään riittävän tarkkaan.  :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Vatupassi

Kanadanalainen lätkäruumis jooga puuhissa

piti lukea:kanadalainen lätkä kuumis jooga puuhissa.

:o

ROOSTER

Luin tämän,

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2156b1f1-ae84-46f0-a5de-464c5a8afd8dSunnuntaina aamupäivällä julkaisemassaan viestiketjussa Aaltola sanoo, että Venäjä oli viritellyt ansaa kymmenen vuotta. Hänen mukaansa EU oli turhan Venäjän suhteen hyväuskoinen ja kykenemättömyys nähdä asiaa oli suuri geostrateginen tunarointi.

mutta nyt en osaa päättää, onko kyseessä kirjoittajan lukihäiriö, vai tarkoituksellinen temppu sanajärjestyksessä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Oikeastaan kuulohäiriö, mutta näin kävi aamulla seuratessa aamu-uutisia puolella korvalla:
"Yhdysvallat valmistelee sotilaallisen tuen antamista Talibanille."
MV, Biden on seonnut lopullisesti! Onko heroiini loppu vai mikä nautaeläimen kauppa on kyseessä?
Eiku olikin:
"Yhdysvallat valmistelee sotilaallisen tuen antamista Taiwanille."
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaa
300 000 puliukkoa tulee kännäämään sodan kulun edulliseksi Venäjälle.

eiku...

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 25, 2022, 11:14:03
300 000 puliukkoa tulee kääntämään sodan kulun edulliseksi Venäjälle.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Palstansisäiset lukihäiriöt näyttävät olevan minulle yleisiä. Taas tuli yksi.

Luin kuvatekstin aivan estottomasti: Jokaista meistä tarvitaan

Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 24, 2022, 12:09:42

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaa– Aion katsoa, analysoida ja teeskennellä valmentajien kanssa. En odottanut tätä, tyrmätty venäläinen totesi Telegram-viestissään.

Ilmeisesti venäläinen tapa kertoa asioista on alitajuntaisesti vaikuttanut lukemani tekstin tulkintaan. Piti olla:

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/a/a452a3db-29c0-4e90-aea8-6dbf91a35169– Aion katsoa, analysoida ja työskennellä valmentajien kanssa. En odottanut tätä, tyrmätty venäläinen totesi Telegram-viestissään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lukihäiriö aiheutti pitkähkön miettimisen ennen kuin tajusin lukeneeni yhden sanan väärin :D

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 30, 2022, 09:00:40
MO laittoi jukeboksiin banjobluegrassia. Heräsi kysymys: voiko banjoa soittaa muuten kuin nopeasti? Tai siis varmaa voi, mutta onko peli tarkoitettu vain nopeaan revittelyyn? Tuubakin tarjoaa nopeaa, erittäin nopeaa ja sairaan nopeaa banjoilua.

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 30, 2022, 09:00:40
MO laittoi jukeboksiin banjobluegrassia. Heräsi kysymys: voiko banjoa soittaa muuten kuin nopeasti? Tai siis varmaa voi, mutta onko peli tarkoitettu vain nopeaan revittelyyn? Tuubikin tarjoaa nopeaa, erittäin nopeaa ja sairaan nopeaa banjoilua.

Tosiaan pohdin tuuban ääntä ja mielikuvaa siitä, miten sitä soitetaan ei oikein istunut tuohon sairaan nopeaan. Mutta elämä on joskus tällaista, että aivoilla kestää vähän pidemmästi herätä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 30, 2022, 10:30:18
Lukihäiriö aiheutti pitkähkön miettimisen ennen kuin tajusin lukeneeni yhden sanan väärin :D

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 30, 2022, 09:00:40
MO laittoi jukeboksiin banjobluegrassia. Heräsi kysymys: voiko banjoa soittaa muuten kuin nopeasti? Tai siis varmaa voi, mutta onko peli tarkoitettu vain nopeaan revittelyyn? Tuubakin tarjoaa nopeaa, erittäin nopeaa ja sairaan nopeaa banjoilua.

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 30, 2022, 09:00:40
MO laittoi jukeboksiin banjobluegrassia. Heräsi kysymys: voiko banjoa soittaa muuten kuin nopeasti? Tai siis varmaa voi, mutta onko peli tarkoitettu vain nopeaan revittelyyn? Tuubikin tarjoaa nopeaa, erittäin nopeaa ja sairaan nopeaa banjoilua.

Tosiaan pohdin tuuban ääntä ja mielikuvaa siitä, miten sitä soitetaan ei oikein istunut tuohon sairaan nopeaan. Mutta elämä on joskus tällaista, että aivoilla kestää vähän pidemmästi herätä :D

Olisi varmaan hengästyttävää kuunnella tosi nopeaa tuubistia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Nostan jäsenalueelta lukihäriön. Kertonee varmaan minusta jotain.
Lainaa
...
Tällöin live tapaamista on helppo pohjustaa provoilla, soittelulla tms, jolloin tuskin tulee suurta järkytystä siitä, että toinen onkin ihan jotain muuta kuin oletti.
...

Olikin
Lainaa
...
Tällöin live tapaamista on helppo pohjustaa privoilla, soittelulla tms, jolloin tuskin tulee suurta järkytystä siitä, että toinen onkin ihan jotain muuta kuin oletti.
...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - lokakuu 14, 2022, 21:42:18
Olen pitempäänkin jutellut kosmetologi Kari Enqvistin kanssa ja mentalisti ...

Eipäskun....


Lainaus käyttäjältä: MrKAT - lokakuu 14, 2022, 21:42:18
Olen pitempäänkin jutellut kosmologi Kari Enqvistin kanssa ja mentalisti ...
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS