Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Miehistä, naisista ja näiden biologiasta

Aloittaja Edward, huhtikuu 19, 2019, 07:42:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lognessa

^
Mikä jatkuva ydinperhe jankutus. Pelkästään idiootti vastaa tähän.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - lokakuu 03, 2020, 23:32:01
^
Mikä jatkuva ydinperhe jankutus. Pelkästään idiootti vastaa tähän.
Turha siitä ehkä on väitellä? Ydinperhe (isä ja äiti lapsille) on tärkeä kuin evoluutio, jotkut silti aina vänkäävät vastaan.

Toope

Tuota korstoa ei uskottu naiseksi. Ihan totta. Näin typeräksi on maailmamme muuttunut.
https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/6f9533f3-4632-462f-a237-b84e0942f4aa
Minäkin olen muuten oikeasti neekeri, koska väitän olevani. ;D

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 04, 2020, 00:59:33
Tuota korstoa ei uskottu naiseksi. Ihan totta. Näin typeräksi on maailmamme muuttunut.
https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/6f9533f3-4632-462f-a237-b84e0942f4aa
Minäkin olen muuten oikeasti neekeri, koska väitän olevani. ;D

Mikä asiassa oli se typerä? Etkös sinä ole vaatinut sukupuolta todettavaksi kromosomeista? Tai genitaaleista? Typerää siis oli epäillä "korston" naiseutta? Vai - onko sinulla tarkempaa tietoa tämän henkilön kromosomeista tai genitaaleista?? Jotain, joka poikkeaa hänen passiinsa merkitystä sukupuolesta?

Toope

Minua vähän hauskuttaa tämä nyky-yhteiskunta, jossa miehiä ei naisista erota. Toki, onko se enää hauskaa, lopulta?
Sukupuolikäsitys on normibiologiaamme, yhteiskuntakäsityksemme sitä vääristää.

Saanko itse määrittää itseni gobliniksi? Kenellä on oikeus väittää vastaan?

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 06, 2020, 23:55:18
Minua vähän hauskuttaa tämä nyky-yhteiskunta, jossa miehiä ei naisista erota. Toki, onko se enää hauskaa, lopulta?
Sukupuolikäsitys on normibiologiaamme, yhteiskuntakäsityksemme sitä vääristää.

Saanko itse määrittää itseni gobliniksi? Kenellä on oikeus väittää vastaan?

Ilmeisesti sinulla nyt oli kovasti tarve väittää tätä kyseistä naista joksikin muuksi kuin naiseksi. Ei siksi, että hänen kromosominsa olisivat xx. Ei siksi, että hänen genitaalinsa olisivat miehiset. Et siksi, että hän olisi syntymätodistuksensa perusteella mies. Ei siis mistään niistä syistä, jotka olet ITSE todennut naiseuden ehdottomiksi todisteiksi, joihin ei tule puuttua ja joiden mukaan sukupuoli pitää määrittää. Oletko muuttanut mielesi ja nyt haluavatkin, että miesmäisen ulkomuodon omaavat naiset pitää muuttaa virallisestikin miehiksi ja kirjoittaa heille uusi miehen passi?

Ilmeisesti kyse ei koSkaan ole ollutkaan siitä, että sinua hiertää tässä ihmisen oma oikeus päättää sukupuolestaan. Nythän tämä virallisesti naiseksi todettu (syntymässä, kromosomeiltaan genitaaleiltaan, nimeltään) ei mielestäsi saa olla nainen siksi, että sinusta hän näyttää mieheltä. Pitäisikö hänen siis ryhtyä sukupuolenkorjausprosessiin? Vaatia mieheksi toteamista?

Ikävä kyllä Toope tämä nyt vaikuttaa vahvasti siltä, ettei sinulle riitä se, että ihminen on virallisesti nainen, vaan hänen pitää hintana tästä syntymässä todetusta sukupuolestaan myös pitää huolta siitä, että hän täyttää naiseudelle asetetut kriteerit. On siro, heikko, pitkähiuksinen, suojelun ja holhouksen tarpeessa. Mitä siitäkin nyt tulisi, jos naiset eivät käyttäydy siten, että he tarvitsevat miehiä suojelemaan ja holhoamaan itseään... ::)

Vaikka yrität välillä asiaa peitellä, niin lopulta paljastuu väkisinkin, ettei se olennainen koskaan tässä ole sinulle ollut mikään "luonnollinen" ja biologinen sukupuoli, vaan ennen kaikkea tärkeää on, että ihmiset näyttelevät kiltisti sitä sukupuoli ROOLIA, joka heidän viralliselle sukupuolelleen on määritelty. Olemme tilanteessa, jossa tämä lihaksikas ja kaljupäinen nainen ei sinulle kelpaa sen paremmin naisena kuin miehenäkään. Eikä taida muunsukupuolisenakaan. Jos mielestäsi kuvasin näkemyksiäsi väärin, niin kerro ihmeessä, minkä sukupuolen passi hänelle sinusta pitäisi kirjoittaa.

Xantippa

Tätäkin nuorta naista Toope varmaan kuvailee friikiksi, eikä hänellä varmaan ole oikeutta tuntea itseään naiseksi, koska sehän tarkoittaa, että Toope voi olla goblini ja Aave hyökkäyshelikopteri.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006662854.html



T: Xante

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 08, 2020, 19:17:10
Tätäkin nuorta naista Toope varmaan kuvailee friikiksi, eikä hänellä varmaan ole oikeutta tuntea itseään naiseksi, koska sehän tarkoittaa, että Toope voi olla goblini ja Aave hyökkäyshelikopteri.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006662854.html



T: Xante

Toope on kovasti hiljaa siitä, MINKÄ sukupuolen edustajaksi se "korsto" naisurheilija olisi pitänyt luokitella. Ja millä perusteilla. Kun tällä kertaa siis se syntymätodistuksen, genitaalien ja kromosomien mukainen sukupuoli ei kelvannut Toopelle ja hän pyörittelee silmiään sille, että tämä nainen toteaa olevansa toden totta nainen.

Toope

#143
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 08, 2020, 19:17:10
Tätäkin nuorta naista Toope varmaan kuvailee friikiksi, eikä hänellä varmaan ole oikeutta tuntea itseään naiseksi, koska sehän tarkoittaa, että Toope voi olla goblini ja Aave hyökkäyshelikopteri.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006662854.html
Olen joskus aiemminkin kommentoinut samaa asiaa. Jos lapsi syntyy yksijalkaisena, hän ei edusta "uutta yksijalkaista ihmisrotua", vaan hänellä on vamma. Hän on vammainen. Jos ihminen syntyy ilman sukupuolielimiä tai vajavaisten kanssa, ihmisellä on synnynnäinen vamma. Hän ei edusta "kolmatta" sukupuolta tms..

Minusta tuon uutisen nainen on traaginen tapaus, säälittää, kun ei saa lapsia, vaikka haluaisi. Mutta on nainen.

Transseksuaalisuus tms. häiriöt ovat vammoja. Eivät piirteitä ihmisissä.
En minä tuomitse, vaikka Xantippa minua tuomitsee. Vamma ei vähennä/korosta ihmisarvoa.

Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 09, 2020, 07:44:20
Toope on kovasti hiljaa siitä, MINKÄ sukupuolen edustajaksi se "korsto" naisurheilija olisi pitänyt luokitella. Ja millä perusteilla. Kun tällä kertaa siis se syntymätodistuksen, genitaalien ja kromosomien mukainen sukupuoli ei kelvannut Toopelle ja hän pyörittelee silmiään sille, että tämä nainen toteaa olevansa toden totta nainen.
Menkää te urheilukilpailuihin noiden testosteroni"transnaisten"  kanssa ja valittakaa sitten..., kenelle? Itsehän haluatte, että naisoletetut karjut pieksävät naiset pian joka urheilulajissanne.
Kenelle sitten "sorrosta" valitatte?

Toope

Minäkin voin muuten käydä vessassa vapaasti naistenhuoneessa, jos vain selitän olevani "mustalesbotransu"...! Kenellä on oikeus estää minua käyttämästä naistenhuonetta?
Sinullako on oikeus määritellä minua? Ihmisillä kuulemma on oikeus määritellä itse itsensä!?

Tiedän, että tuo on typerää, mutta se johtuu siitä, että ideologianne on typerää. :)

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 10, 2020, 00:10:02
Minäkin voin muuten käydä vessassa vapaasti naistenhuoneessa, jos vain selitän olevani "mustalesbotransu"...! Kenellä on oikeus estää minua käyttämästä naistenhuonetta?
Sinullako on oikeus määritellä minua? Ihmisillä kuulemma on oikeus määritellä itse itsensä!?

Tiedän, että tuo on typerää, mutta se johtuu siitä, että ideologianne on typerää. :)

Ole hyvä vain. Kyllä minusta jokainen saa valita sen vessan, jonka itselleen sopivimmaksi tuntee.

Mutta JOS ollaan tiukkoja siitä, kuka saa mennä naisten vessaan, niin - eikös juuri tämä urheilijanainen passinsa mukaan ole velvollinen valitsemaan sen naisten vessan? Vaikka hän ulkomuotonsa perusteella kuuluisi luultavasti sinua vahvemmin sinne miesten vessan puolelle (hiusten pituus, lihaksikkuus). Miten on? Kumpaan vessaan hänet siis ohjaisit? Miten sinun ideologiasi tässä tilanteessa kehottaa häntä toimimaan?

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 10, 2020, 08:43:19
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 10, 2020, 00:10:02
Minäkin voin muuten käydä vessassa vapaasti naistenhuoneessa, jos vain selitän olevani "mustalesbotransu"...! Kenellä on oikeus estää minua käyttämästä naistenhuonetta?
Sinullako on oikeus määritellä minua? Ihmisillä kuulemma on oikeus määritellä itse itsensä!?

Tiedän, että tuo on typerää, mutta se johtuu siitä, että ideologianne on typerää. :)

Ole hyvä vain. Kyllä minusta jokainen saa valita sen vessan, jonka itselleen sopivimmaksi tuntee.

Mutta JOS ollaan tiukkoja siitä, kuka saa mennä naisten vessaan, niin - eikös juuri tämä urheilijanainen passinsa mukaan ole velvollinen valitsemaan sen naisten vessan? Vaikka hän ulkomuotonsa perusteella kuuluisi luultavasti sinua vahvemmin sinne miesten vessan puolelle (hiusten pituus, lihaksikkuus). Miten on? Kumpaan vessaan hänet siis ohjaisit? Miten sinun ideologiasi tässä tilanteessa kehottaa häntä toimimaan?
Terve järki on hyvä perusajatus. 100-kiloinen mies, joka leikkaa genitaalinsa, ei ole pätevä kilpailemaan naisten sarjassa urheiluareenoilla. Genitaalien silpominen ei muuta sukupuolta sen enempää kuin oma mielipidekään.

safiiri

#147
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 20, 2020, 21:24:26
Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 10, 2020, 08:43:19
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 10, 2020, 00:10:02
Minäkin voin muuten käydä vessassa vapaasti naistenhuoneessa, jos vain selitän olevani "mustalesbotransu"...! Kenellä on oikeus estää minua käyttämästä naistenhuonetta?
Sinullako on oikeus määritellä minua? Ihmisillä kuulemma on oikeus määritellä itse itsensä!?

Tiedän, että tuo on typerää, mutta se johtuu siitä, että ideologianne on typerää. :)

Ole hyvä vain. Kyllä minusta jokainen saa valita sen vessan, jonka itselleen sopivimmaksi tuntee.

Mutta JOS ollaan tiukkoja siitä, kuka saa mennä naisten vessaan, niin - eikös juuri tämä urheilijanainen passinsa mukaan ole velvollinen valitsemaan sen naisten vessan? Vaikka hän ulkomuotonsa perusteella kuuluisi luultavasti sinua vahvemmin sinne miesten vessan puolelle (hiusten pituus, lihaksikkuus). Miten on? Kumpaan vessaan hänet siis ohjaisit? Miten sinun ideologiasi tässä tilanteessa kehottaa häntä toimimaan?
Terve järki on hyvä perusajatus. 100-kiloinen mies, joka leikkaa genitaalinsa, ei ole pätevä kilpailemaan naisten sarjassa urheiluareenoilla. Genitaalien silpominen ei muuta sukupuolta sen enempää kuin oma mielipidekään.

Mutta tämä urheilija, josta nyt oli kyse, ei ole transsukupuolinen. Hän on nainen myös syntymätodistuksensa ja genitaaliensa ja kormosomiensakin mukaan. Voitko nyt kertoa, miksi häntä pitäisi kohdella miehenä tai epäillä hänen sukupuoltaan? MIKÄ sukupuoli hänen passissaan pitäisi sinun mielestäsi olla?

Tässä Toopelle vähän lisää pureskeltavaa:

https://scoop.upworthy.com/straight-happily-married-guy-rocks-skirts-heels-smash-gender-stereotypes?fbclid=IwAR0SojD3GZUVV736D8SwmOM-iv9fqaaXoO1owB6wHSH6yT8UI8-wx2dLXbM

Mies täyttää kaikki Toopen vaatimukset. On hetero, valkoinen, länsimainen, naimisissa, isä jne. Eikä edes mikään humanistihörhö, vaan insinööri. Kelpaako? Vai aiheuttaako närästystä, vaikka passin sukupuoli on genitaalien ja kromosomien mukainen?

Toope

Yhteiskunnassa on aina hörhöjä. Länsimainen yhteiskunta hyväksyy heitä parhaiten. Ei leikkaa kriitikoilta ja friikeiltä päitä, kuten toiset kulttuurit tekevät.
Siksi, suosikaa länsimaalaisuutta! Se on vapautenne turva, ellette itse mokaa sitä monikulttuurimuodillanne.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 21, 2020, 22:43:53
Yhteiskunnassa on aina hörhöjä. Länsimainen yhteiskunta hyväksyy heitä parhaiten. Ei leikkaa kriitikoilta ja friikeiltä päitä, kuten toiset kulttuurit tekevät.
Siksi, suosikaa länsimaalaisuutta! Se on vapautenne turva, ellette itse mokaa sitä monikulttuurimuodillanne.

Milloin ajattelit aloittaa sen läbnsimaisuuden toteuttamisen omassa toiminnassasi? Kun nythän lähdit julistamaan, että juuri tätä urheilijanaista ei pitäisi hyväksyä, vaan julistaa hänet niin friikiksi, ettei hänen voi sallia käyttävän naisen passia. Tai ainakaan sillä ei pitäisi päästä sujuvasti matkustamaan. Sekö sinusta riiittää, että ei päätä leikata? Mutta toimivaa passia, jolla myös pääsisi ongelmitta lentokoneeseen ei pidä sentään antaa?