Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Informaation vääristely

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 09, 2019, 16:19:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-:)lauri

#210
Nimimerkki kysyi twitterissä osuvasti, että missä on median lööpit ja tutkimukset siitä, kuinka vaaleista ei tulekaan maahanmuutovaalit vaan vanhustenhoitovaalit?

Ottaen huomioon, että tasan yksi puolue hyötyy mamuhysteriasta, ei ole vaikea arvailla, minkä puoleen asiaa valtamedia tällä hetkellä ajaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Topi

#211
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 29, 2019, 15:36:16
Jokin aika sitten uutisoitiin, että facebook tekee kaikkensa, ettei sen kautta vaikuteta tuleviin eduskuntavaaleihin. Facebookia selatessa lävähtää uutisvirrasta monta kertaa päivässä verkkokalvoille muiden puolueiden valehteluja sisältäviä mainoksia. No, ei se mua haittaa, onhan facebook sentään kaupallista touhua. Edellisen perusteella olen käsittänyt, että minä voin myös rallatella täällä ihan mitä sylki suuhun tuo, koska olen tulevissa vaaleissa ehdokkaana.

Vähän ihmetyttää jos/kun tyypin käsitys sananvapaudesta on edelleen tuota tasoa, että hänen kuuluu saada sanoa ihan mitä sylki suuhun tuo ilman että kukaan voi bännätä tai tehdä yhtään mitään.

Sama kaveri joka joskus 2015 oli Facebookissa julkaissut kirjoituksen, jossa kehotti kohdistamaan ilkivaltaa Suomen Punaisen Ristin toimipisteisiin -- mistä siis sai silloin sakkotuomion. Samoin kirjoitusoikeudet muuallakin kuin Facebookissa ovat olleet toistuvasti katkolla.

Sillä näyttää ihan oikeasti olevan sananvapaudesta sellainen kuva, että se on ehdoton kyllä/ei-asia. Joko sana on vapaa = saat sanoa ihan mitä haluat, tai sitten sinulla ei ole sananvapautta.

Hän näkee kai sitten itse joka puolella "muiden valehteluja" ja ajattelee sitten, ettei hänellä itsellään ole mitään velvoitteita ilmaisunsa suhteen. No, sääli.

Ehkä siinä on jonkin verran sellaista, että hänen toimintaansa keskitytään ja sanomiset otetaan tosissaan nimenomaan sen takia, että hän on PS:n listoilla ehdokkaana. Hän tuntuu jotenkin edellyttävän, että häntä pidettäisiin täysin naurettavana tai yhdentekevänä hahmona, jonka sanomiset saavat olla pelkkää kieli poskessa läppää eikä niihin saa kukaan puuttua. Muuten hänellä ei ole sananvapautta, ja mikä vielä karmaisevampaa, hänen kirjoitusoikeuksiaan rajoittamalla yritetään selkeästi vaikuttaa Suomen vaaleihin ja poliittiseen järjestelmään.

-:)lauri

#212
Pääministerimme on sitä mieltä, että tämä nyt noussut kohu vanhustenhoidosta kertoo siitä, että valvonta toimii. Kuten vihreiden Touko Aalto osuvasti tviitillään siihen viittasi, se nimenomaan kertoo, että se valvonta ei toimi, sillä tätä perseilyä on jatkunut jo vuosia ilman, että kukaan olisi siihen puuttunut.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

^

Niinpä. Mutta toisaalta:

Esperin eronnut toimitusjohtaja Aarnio-Isohanni: "Pääpaino on työssäni ollut kasvussa ja kannattavuudessa, ja henkilöstöasiat ovat jääneet liian vähälle huomiolle."

Kyllähän sitä varmaan on saatu tasan sitä, mitä on tilattu. Lisäksi tietysti voidaan heittää pieni syyllistävä heitto:

"Olen myös surullinen henkilöstömme puolesta, sillä meillä on paljon työhönsä suurella sydämellä suhtautuvia työntekijöitä, joita kohtaan tämä keskustelu huonosta hoivasta tuntuu ikävältä. Kristiinankaupungin Hoivakoti Ulrikan väitettyä kuolemantapausta olemme selvittäneet perin pohjin, eikä selvityksemme pohjalta ole löytynyt raporttia tai pyydettyä selvitystä tällaisesta. Lähtöni yhteydessä haluan sanoa tämän."


https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/270459-juuri-nyt-esperi-caren-toimitusjohtaja-eroaa


Että muistattehan, ketä oikeastaan syytttelette hoidosta. Sitä nyt ei kannata tässä oman eron yhteydessä mainita, että samaiset syytellyt kylläkään eivät ole syyteltyjä ns. yleisön silmissä, sillä kyllä tiedetään heidän yrittäneen puhua epäkohdista. Jälleen vuosikaupalla. 

T: Xante


Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 30, 2019, 09:42:00

"Olen myös surullinen henkilöstömme puolesta, sillä meillä on paljon työhönsä suurella sydämellä suhtautuvia työntekijöitä, joita kohtaan tämä keskustelu huonosta hoivasta tuntuu ikävältä. Kristiinankaupungin Hoivakoti Ulrikan väitettyä kuolemantapausta olemme selvittäneet perin pohjin, eikä selvityksemme pohjalta ole löytynyt raporttia tai pyydettyä selvitystä tällaisesta. Lähtöni yhteydessä haluan sanoa tämän."

T: Xante

Varmaan myös omasta puolestaan onneton toimitusjohtaja, mutta häntä varmaan lohduttaa se, että ehti ansaita miljoonatulot työssään.  Vanhuksia joita jäi huonolle hoidolle ei hänkään nähnyt tarpeelliseksi sääliä.


ROOSTER

Hankin jo mielenosoituskokemusta aktiivimallia vastaan. Sain sieltä arvokasta kokemusta ja näin erittäin typerän torvisen puhumassa. Nyttemmin tietoisena päättäjiemme joukkoon soluttautuneista pöljistä olen vakuuttunut, että muutoksia nykymenoon ei saada muuta kuin asettamalla kova vastaan.

Olen valmis mielenosoitukseen paremman vanhustenhuollon puolesta. Missä ja milloin?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 30, 2019, 09:42:00
...Esperin eronnut toimitusjohtaja

En muuten tiennytkään ennen, mistä nimi Esperi tulee, nyt tiedän.

Lainaus käyttäjältä: https://paaomasijoittajat.fi/kasvutarinat/esperi-care-punaisesta-ristista-syntyi-kasvuyritys/Esperi Caren nimi kertoo yrityksen historian, jota harva tietää. Esperi tulee lyhenteestä SPR, joka on jo useammalle tuttu. Esperi Care syntyi, kun Suomen Punainen Risti yhtiöitti liiketoimintansa vuonna 2001.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Ehkä tuon on kuullut, mutta ei ole ollut aktiivisesti mielellä. Anyway SPR on ollut muutaman vuoden boikotissa. Ennen lähetin SPR:n joulukortteja, mutta olen siirtynyt UNICEFin, Syöpäsäätiön ja muiden ei (vielä) pahasti ryvettyneiden järjestöjen tukemiseen.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Off topic. Minulla on ollut se virheellinen käsitys, että rooster olisi kukonpoika, mutta se onkin kukko, siis aikuinen uroskana. (Sitä toista nimeä en uskalla englanniksi koskaan sanoa kukosta enkä kokistakaan, ettei tulisi vahingossa sanottua ruma p-sana.) Mutta mitä tarkoittaa, että rooster onkin kirjoitettuna isolla? Onko se vain huutamalla sanottu kukko, vai sisältyykö siihen jokin piilomerkitys?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 30, 2019, 12:29:04
Off topic. Minulla on ollut se virheellinen käsitys, että rooster olisi kukonpoika, mutta se onkin kukko, siis aikuinen uroskana. (Sitä toista nimeä en uskalla englanniksi koskaan sanoa kukosta enkä kokistakaan, ettei tulisi vahingossa sanottua ruma p-sana.) Mutta mitä tarkoittaa, että rooster onkin kirjoitettuna isolla? Onko se vain huutamalla sanottu kukko, vai sisältyykö siihen jokin piilomerkitys?

Kiitos mielenkiinnosta.  8)

ROOSTER nimimerkkinä on monimerkityksellinen. En käy nyt tässä julkisesti sitä enempiä availemaan, mutta mikään vahinkolaukaus se ei ole. Avatarkin on samaa sarjaa merki(tykse)llisyyksissään...
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 30, 2019, 09:42:00
^

Niinpä. Mutta toisaalta:

Esperin eronnut toimitusjohtaja Aarnio-Isohanni: "Pääpaino on työssäni ollut kasvussa ja kannattavuudessa, ja henkilöstöasiat ovat jääneet liian vähälle huomiolle."

Kyllähän sitä varmaan on saatu tasan sitä, mitä on tilattu. Lisäksi tietysti voidaan heittää pieni syyllistävä heitto:

"Olen myös surullinen henkilöstömme puolesta, sillä meillä on paljon työhönsä suurella sydämellä suhtautuvia työntekijöitä, joita kohtaan tämä keskustelu huonosta hoivasta tuntuu ikävältä. Kristiinankaupungin Hoivakoti Ulrikan väitettyä kuolemantapausta olemme selvittäneet perin pohjin, eikä selvityksemme pohjalta ole löytynyt raporttia tai pyydettyä selvitystä tällaisesta. Lähtöni yhteydessä haluan sanoa tämän."


https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/270459-juuri-nyt-esperi-caren-toimitusjohtaja-eroaa


Että muistattehan, ketä oikeastaan syytttelette hoidosta. Sitä nyt ei kannata tässä oman eron yhteydessä mainita, että samaiset syytellyt kylläkään eivät ole syyteltyjä ns. yleisön silmissä, sillä kyllä tiedetään heidän yrittäneen puhua epäkohdista. Jälleen vuosikaupalla. 

T: Xante
Tosiaan. En tullut ajatelleeksi, että mitä tuossa tuolla valvonnalla tarkoitetaan. Tuon voi tulkita siten, että esimies ei ole valvonut alaisiaan, kun taas itse tulkitsin tuon niin, että viranomaiset eivät ole onnistuneet valvomaan, että vanhustenhoito-yritykset ylipäätänsä onnistuisivat hoitamaan vanhuksia.

Minun tavallani tulkiten tämä on taas hyvä muistutus, mihin norminpurkutalkoot käytännössä johtavat. Kun yritykset velvoitetaan vain tuottamaan voittoa omistajilleen, se on silloin se, mitä tilataan ja se on se myös se, mitä silloin saadaan. Kaikki muu on alisteista sille.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Väärillä argumenteilla on saatu myytyä mm. vanhustenhoito ulkomaisille sijoitusyhtiöille jotka vievät rahat ylisuurina korkoina veroparatiiseihin. Samaa kaavaa on noudatettu myös perintätoimessa, autokatsastuksessa, kaivostoiminnassa, digitaalisessa lähetysverkossa, sähköverkoissa ja monessa muussa.

Rahamme kiertävät sitten nollaverotettuina veroparatiisien kautta sijoituspankkiireille jotka ostelevat näillä rahoilla perusvarmaa bisnestä lisää maastamme. Näin se pyörii ja Suomi köyhtyy.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Jos matkailija menee yöksi hotellihuoneeseen ja huomaa paikan kuhisevan luteita ja olevan muutenkin huono, hän ei todennäköisesti mene sinne toista kertaa. Hän varoittaa muitakin menemästä. Huono maine leviää, ja hotelli menee lopulta konkurssiin, kun se ei saa enää asiakkaita. Edes halpa hinta ei houkuttele.

Jos kunta ostaa pitkäaikaisia majoitus- ja hoitopalveluja vanhoille asukkailleen, ja niin omaiset kuin kunnan edustajatkin - asukkaista puhumattakaan - toteavat palvelut ala-arvoisiksi, mitä siitä seuraa? Ei juuri mitään. Kaikki valehtelevat itselleen, etteivät he tiedä. Kunta jatkaa palvelujen ostamista. Lehdissä kirjoitetaan, mutta sekään ei auta. Korkeintaan tehdään pieniä kosmeettisia parannuksia. Kun poliitikot ennen vaaleja nostavat asian pöydälle, alkaa julkinen keskustelu, jossa kaikki syyttelevät toinen toisiaan. Ainoastaan joku silmätikuksi joutunut johtaja "kantaa vastuuta" ja eroaa (=joutuu eroamaan). Kun vaalit ovat ohi, kaikki jatkuu taas ennallaan.

Saares

Vastuuta eivät kanna myöskään ne viranomaiset joiden ainoa tehtävä on valvoa lain ja asetusten noudattamista. Eivätkä ne poliitikot jotka nyt huutaen vaativat vastuuseen palveluntuottajat, jotka he itse ovat kuntien päättäjinä valinneet. Näin on ollut mahdollista kelvottomien laitosten syntyminen.

Amore

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 30, 2019, 17:46:50
Väärillä argumenteilla on saatu myytyä mm. vanhustenhoito ulkomaisille sijoitusyhtiöille jotka vievät rahat ylisuurina korkoina veroparatiiseihin. Samaa kaavaa on noudatettu myös perintätoimessa, autokatsastuksessa, kaivostoiminnassa, digitaalisessa lähetysverkossa, sähköverkoissa ja monessa muussa.

Rahamme kiertävät sitten nollaverotettuina veroparatiisien kautta sijoituspankkiireille jotka ostelevat näillä rahoilla perusvarmaa bisnestä lisää maastamme. Näin se pyörii ja Suomi köyhtyy.

Joo, ja sitten tehdään työttömistä syyllisiä makrotason talousongelmiin. Ja aletaan kutsua heitä mm. ihmisroskiksi.
All you need is Love