Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Informaation vääristely

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 09, 2019, 16:19:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

^"Lucan" kopterin todellinen arvo lienee 3-6€...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

Jari Tervo jakoi twiitissänsä miten Trump mainostaa Bideniä.
Varsin taitava väärennös (ja Jari oli tietoinen ja oletti lukijoiden tajuavan).
https://twitter.com/i/status/1268723748104011781
(Näen nauhoja alla eli kait Raamatun kuvan päälle ympätty).
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

-:)lauri

#662
Äärioikeiston edustajaa syytetään ulkomaalaismyönteisen poliitikon murhasta, mutta erityisen nopeasti Saksassa kasvaa vasemmiston poliittinen rikollisuus - HS

Eli kun kyse on oikeistolaisesta väkivallasta, ei puhuta oikeistolaisesta väkivallasta, vaan äärioikeistolaisesta väkivallasta? Mutta kun kyse on äärivasemmistolaisesta rikollisuudesta, riittää, että leimataan koko vasemmistolaisuus. Yhtään ei ole ideologisesti värittynyt otsikko.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Harmittaa kun otsikko lupaa jotain mitä jutussa ei kerrota.

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006535705.html?ref=rssPolkupyöriä varastettu yli 50 enemmän kuin aikaisemmin – poliisi neuvoo millaisella lukolla menopeli kannattaa kiinnittää

Jutun lopussa on "vastaus".

LainaaLänsi-Uudenmaan poliisi kehottaa polkupyörän omistajia aina kiinnittämään pyöränsä kunnollisella lukolla johonkin kiinteään.

Ei tyydyttänyt.

Kaikenlaisia lukkoja, ketjuja ja vaijereita on pilvin pimein markkinoilla. On kryptoniittisiä ja titaanisia ja teräksisiä. Luullakseni niille on annettu jotain murtosuojaluokitiuksiakin. Mikä on riittävä? Entä kiinteä puoli, mistä tietää, mikä on riittävä?

Pyydän yst.vast. tämän palstan sivuilla
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

^ – Nyt useista ilmoituksista on havaittavissa, että polkupyörät ovat olleet lukittuja, mutta vain pyörän omalla lukolla, jolloin pyörä on helposti kannettavissa pois.

Eli ulkoisella lukolla johonkin kiinteään kiinnitettyjä varastettiin vähemmän.
Kaikki lukot ovat vain hidasteita.

Hayabusa

^Fillarin paikoituksen perussäännöt ovat:
1) pysäköi omaasi kalliimman viereen,
2) lukolla joka on järempi kuin siinä kalliimmassa,
3) kiinnittäen johonkin todella kiinteään.(*)

Ammattilaiset tietysti pystyvät viemään ihan kaiken, mutta perussääntöjä noudattamalla estää norminarkkaria edes yrittämästä.

(*) Jostain luin, että Helsingin kaupungin ylläpitämän huumekauppakeskuksen, eli sen hienon uuden kirjaston, edustalle oli asennettu pyörien lukituspisteitä, jotka eivät olleet oikeasti kiinteitä, vaan avattavissa perustyökaluilla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 09, 2020, 19:10:06
Kaikenlaisia lukkoja, ketjuja ja vaijereita on pilvin pimein markkinoilla. On kryptoniittisiä ja titaanisia ja teräksisiä. Luullakseni niille on annettu jotain murtosuojaluokitiuksiakin. Mikä on riittävä? Entä kiinteä puoli, mistä tietää, mikä on riittävä?

Pyydän yst.vast. tämän palstan sivuilla
U-lukon (U-lock) pitäisi riittää kun kiinnittää pyörän johonkin kiinteään. 3 vuotta vanhat vinkit:
U-lukko on pyörävarkaan painajainen – näillä vinkeillä pyörääsi ei helpolla varasteta
- https://yle.fi/uutiset/3-9746855
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

Hakemalla haettua, Ylen tapaan.

Juttuhan olisi niin että jos ihan erikseen tietää, milloin on lukenut "ei-valkoisen" kirjailijan kirjan niin silloin todellakin suhtautuisi kirjallisuuteen, kuin turisti safariin. Älyllisiä mongoloideja apinoidakseni (!): Tässä sitä nyt sitten kirjailijoita rodullistetaan, eikä kirjoja ilmeisesti tulisi lukea kirjoina. Ideologisesti tihrusilmäinen oikeaoppinen vastaus olisi siis, että "en tiedä".

Mutta joo, sori nyt: mä oon lukenut ihan vitusti niin neekereiden, jutkujen, ryssien, kinkkien, lattareiden, ja piru ties kaikkien finnjäveleidenkin kirjoittamia kirjoja. Mä oon silleen niinku litteratyyrisesti värisokee, tai jotain! :)!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Aave - kesäkuu 11, 2020, 00:38:56
Mutta joo, sori nyt: mä oon lukenut ihan vitusti niin neekereiden, jutkujen, ryssien, kinkkien, lattareiden, ja piru ties kaikkien finnjäveleidenkin kirjoittamia kirjoja. Mä oon silleen niinku litteratyyrisesti värisokee, tai jotain! :)!

Tuossa pöydällä näkyy olevan homojutkun kirja. Ihan hyvää tekstiä. Ei ole koskaan käynyt mielessä valita kirjaa kirjailijan etnisyyden, sukupuolen, sukupuolisen suuntauksen, uskonnon tai minkään muun ulkokirjallisen syyn vuoksi. Etenkään noista ulkomaan pelleistä pysty edes nimestä aina päättelemään. Suomalaisetkin ovat käyttäneet salanimiä hämäämään tiedostavia bibliofiilejä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 10, 2020, 23:16:41
Ammattilaiset tietysti pystyvät viemään ihan kaiken, mutta perussääntöjä noudattamalla estää norminarkkaria edes yrittämästä.

Varkauksien torjumiseksi olen myös nähnyt upouusia pyöriä jotka on sutattu mattamustalla ja muulla maalisotkulla ulkoisen arvon vähentämiseksi.  Siis vähän sama kuin naiset ehkäisisivät raiskauksia tekeytymällä epäviehettäviksi. Ei ratkaise maanlaajuista ongelmaa mutta voi joskus toimia yksilötasolla.

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 11, 2020, 10:20:02
Tuossa pöydällä näkyy olevan homojutkun kirja. Ihan hyvää tekstiä.

Homokirjailijaa ei välttämättä tunnista kovin helposti, mutta elokuvaohjaajan usein.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 11, 2020, 10:44:04
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 11, 2020, 10:20:02
Tuossa pöydällä näkyy olevan homojutkun kirja. Ihan hyvää tekstiä.

Homokirjailijaa ei välttämättä tunnista kovin helposti, mutta elokuvaohjaajan usein.

Hollywoodin alkuaikoina tuo oli helppoa - ne kaikki oli sellaisia;D

Vähän vakavammin. Suurimmalle osalle meistä ulkotaiteelliset ominaisuudet ovat yhdentekeviä. Aikaansaannokset ovat tärkeitä, ei se mihin lokeroon kuuluva on ollut tekemässä. Valitettavasti lokeroporukka on viimeaikoina ollut kovin äänekäs. Väittäisin, että sillä on tehty karhunpalvelus monelle taiteilijalle: moni varmaan miettii arvostetaanko heitä osaamisen perusteella vai sillä, että kuuluvat muodissa olevaan lokeroon ja mitä sitten käy kun lokeromuoti muuttu.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 11, 2020, 13:11:24
Vähän vakavammin. Suurimmalle osalle meistä ulkotaiteelliset ominaisuudet ovat yhdentekeviä. Aikaansaannokset ovat tärkeitä, ei se mihin lokeroon kuuluva on ollut tekemässä. Valitettavasti lokeroporukka on viimeaikoina ollut kovin äänekäs. Väittäisin, että sillä on tehty karhunpalvelus monelle taiteilijalle: moni varmaan miettii arvostetaanko heitä osaamisen perusteella vai sillä, että kuuluvat muodissa olevaan lokeroon ja mitä sitten käy kun lokeromuoti muuttu.
Jep. Suomessa niin feminismi kuin vasemmistolaisuus ovat ennen kaikkea amerikkalaista feminismiä ja amerikkalaista vasemmistolaisuutta, ja koko sikäläinen sosiaalinen diskurssi siirretty sellaisenaan tänne räkätyksen aiheeksi. Amerikkalaista kulttuurisodankäyntiä mädättävimmillään - identiteettipolitiikka on täyttä syöpää.

Hesarissakin oikein hakemalla haettiin: Selvitimme asiantuntijoilta: Onko Suomessa orjakaupan historiasta muistuttavia patsaita, jotka joutaisivat jokeen? Löysimme yhden, tavallaan.

Uliuli!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Isä ajattelee, että poikansa kuolemaa yritetään väkisin vääntää kannabiksesta johtuvaksi koska sen laillistaminen on tulossa käsittelyyn ja tarvitaan myös vasta-argumentti.

Lainaus käyttäjältä: https://seura.fi/asiat/tutkivat/tappoiko-kannabiksen-kaytto-nuoren-miehen-suomessa/Kameraa ei ollut takavarikoitu, mutta Matti sai tietää poliisin löytäneen kannabista sekä voimakkaita Sirdalud- ja Ksalol-lääkkeitä.

Takavarikkopöytäkirjassa kerrotaan, että lääkkeet oli määrätty Ristolle. Matti sai yhteyden alueen johtavaan ylilääkäriin, jonka kertoman perusteella väite ei pidä paikkaansa.

"Mitään merkintöjä reseptien kirjoittamisesta pojalle ei löydy eli joko poliisi tai lääkäri valehtelee. Ei samasta asiasta voi olla kahta totuutta, joten en tiedä, mihin tässä pitäisi uskoa", Matti sanoo.

Matin mukaan poliisi suhtautui kuolemaan rutiininomaisesti, sitä sen tarkemmin tutkimatta. Takavarikoidut lääkkeet ja kannabis toimitettiin nopeasti säilöön, vaikka papereihin ne on merkitty hävitetyiksi.

"Poliisin mukaan he eivät edes tutkineet, oliko kyseessä synteettinen vai tavallinen kannabis. He sanoivat määrittelynsä perustuvan poliisipartion elämänkokemukseen", Matti sanoo.

Elämänkokemukseni perusteella olen valmis uskomaan, että näin juuri voi olla. Kuolinsyyn vääristely on aika vakava asia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 18, 2020, 12:18:07
Elämänkokemukseni perusteella olen valmis uskomaan, että näin juuri voi olla. Kuolinsyyn vääristely on aika vakava asia.
Et löydä koko maailmasta sellaista tutkimusta tai kuolinsyyseurantaa, jossa kenenkään olisi ehdottomasti osoitettu kuolleen kannabikseen. Se kun on yksinkertaisesti lähes mahdotonta.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy