Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Yövuoro

Aloittaja ROOSTER, tammikuu 05, 2020, 02:53:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Onko muita paikalla?

Sattuneesta syystä olen myöhään liikkeellä.

Joskus valvon myöhään, jopa klo 5 asti. Kun ei saa ajatuksiltaan nukuttua.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

#1
Vapaapäivinä auringonnousu on itselleni hyvä aika mennä nukkumaan.
Väkisinmakaaminen verenmaku suussa onnistuisi vain vaarna rinnassa.
Olen joskus silkasta itsepäisyydestä kyllä onnistunut väkisinmakaamaan itseni.
Mutta se oli pitkällinen ja hikinen prosessi. 0/5 tähteä. Ei jatkoon.

Humalluttava tunne aikaisena työpäivän aamuna bonuksena niksipirkan yöttömästä yöstä.
Siihen ei edes tarvitse sitä pakollista sukkahousua. Kutittaakin vietävästi.

Autopilotilla on onneksi helppo paiskia menemään niitä röitä sitten ihmisten aikaan.
Ei, en ole lentäjä. Lentämistä ei kannata pelätä.
Jätän sanojen painotukset lukijoille.

Mutta jos totuttelee pitämään kiinni päivärytmistä, ei tarvitse kelloa.
Kuka pihi voisi tuota vastustaa.
Onneksi minulla on kello.

Nyt paiskin yövuorossa Viikinkien kanssa keihäsmatkalla Pariisiin.
Nämä kirvesmiehet eivät ole kuulleetkaan työsuojelusta.
Tai hygieniapassista.
https://kantapaikka.net/index.php/topic,54.msg46834.html#msg46834

Meitä yövuorolaisia on moneen yöjunaan. Elokuvasta Yösyöttö:

ROOSTER

^
Raportoihan miltä Pariisin kaduilla nykyään näyttää.

Onko kaduilla keltaliivejä ja poliiseja, vai vain hirveästi ihmisiä ja koiranpaskaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

#3
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 06, 2020, 12:33:51
^
Raportoihan miltä Pariisin kaduilla nykyään näyttää.

Onko kaduilla keltaliivejä ja poliiseja, vai vain hirveästi ihmisiä ja koiranpaskaa.
Ensimmäinen kerta itselläni näin isossa kaupungissa tai ulkomailla mutta ihan tavallista meininkiä ja hauskaakin oli!
Paikalliset haisivat oudolle ja puhuivat hassusti. Poliiseja oli vähemmän kuin meitä kolmannella yrityksellä.

Muutama pokkarikuva tuli napattua matkalta.

Tässä olemme juuri saapumassa romanttiseen taiteilijoiden kaupunkiin:


Tässä kiirehdimme hotelliin uima-altaalle ja sikajuhliin:

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 06, 2020, 19:57:10
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 06, 2020, 12:33:51
^
Raportoihan miltä Pariisin kaduilla nykyään näyttää.

Onko kaduilla keltaliivejä ja poliiseja, vai vain hirveästi ihmisiä ja koiranpaskaa.
Paikalliset haisivat oudolle ja puhuivat hassusti. Poliiseja oli vähemmän kuin meitä kolmannella yrityksellä.

Muutama pokkarikuva tuli napattua matkalta.

Melko rauhallista näyttää olevan, ilmeisesti liikutte arabikortteleissa.

Alemman kuvan luulin ensin esittävän lähestyviä matkamuistokauppiaita.

Jatkahan raporttia muiltakin päiviltä. Herättää matkamuistoja menneiltä vuosilta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Yläkerran perhe yrittää saada minukin mukaansa yövuoroon. Taas heräsin kahden jälkeen juoksun töminään. Kaiketi se on se alakouluikäinen tenava, joka siellä juoksee, sillä ei ne aikuisen askelilta kuulosta. Onkohan sillä pikkukaverilla jotain ongelmaa nukkumisen kanssa vai mikähän sitä juoksuttaa yökaudet?

Onneksi olen ollut aina aika taitava nukahtaja, niin nytkin sain unen takaisin kylkeä käännettyäni.

Elämässäni oli aikanaan jakso, jolloin en uskaltanut käydä nukkumaan. Olisi kyllä nukuttanut, mutta valvoin tarkoituksella. Onnekseni tuo jakso jäi lyhyeksi ja asiat järjestyivät niin, että saatoin taas rauhallisin mielin nukkua.

En muista montaakaan yötä olleen sellaisia, että uni ei olisi tullut ja sen vuoksi olisin joutunut vastentahtoisesti valvomaan. Silloinkaan ei oikeastaan ajatukset valvottaneet vaan se, ettei yksinkertaisesti nukuttanut syystä tai toisesta. Nuokin olen oppinut selättämään sillä, että alan ajatella tiiviisti jotain. Yksi suosikeistani on vaatehuoneen uudistaminen. Mietin millaista säilytystilaa eniten tarvitsisin ja miten sitten tavarani järjestäisin. Eräänlaista tetristä ajatuksen voimalla. En vielä ole tuota saanut ratkaistua, sillä nukahdan aina kesken. Toinen on keittiön freesaaminen niin, etten menetä mitään siitä paljosta hyvästä, joka nykyratkaisussa on. Sekin ajatus on vielä kesken.

Oma ongelmani on enemmänkin siinä, etten malta käydä nukkumaan silloin kun pitäisi. Ei auta, vaikka olen monta kertaa selittänyt itselleni, että maailma ei kaadu, vaikken olisikaan päivystämässä. Otollisin nukkumaanmenoaikani olisi varmaan joskus klo 21 tienoolla tai vähän sen jälkeen, mutta useimmiten sinnittelen liki puoliyöhön muka katsomassa telkkaria. Pilkkimiseksi menee ja ihan turhaa energian haaskausta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 07, 2020, 08:44:42
Oma ongelmani on enemmänkin siinä, etten malta käydä nukkumaan silloin kun pitäisi. Ei auta, vaikka olen monta kertaa selittänyt itselleni, että maailma ei kaadu, vaikken olisikaan päivystämässä. Otollisin nukkumaanmenoaikani olisi varmaan joskus klo 21 tienoolla tai vähän sen jälkeen, mutta useimmiten sinnittelen liki puoliyöhön muka katsomassa telkkaria. Pilkkimiseksi menee ja ihan turhaa energian haaskausta.

Vähän sama ongelma. Yökukkumista edesauttaa se, että nyt pyhien aikaan tuli otettua runsaasti päikkäreitä, mikä myöhästyttää varsinaista nukkumaanmenoa. Tyhmää toimintaa, vaikka tiedän olevani parhaimmillani heti aamusta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

a4

#7
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 07, 2020, 08:44:42
Otollisin nukkumaanmenoaikani olisi varmaan joskus klo 21 tienoolla tai vähän sen jälkeen, mutta useimmiten sinnittelen liki puoliyöhön muka katsomassa telkkaria. Pilkkimiseksi menee ja ihan turhaa energian haaskausta.
Arkipäivisin itselläni sama dilemma. Nettisurffailukin toimii hyvänä pystypilkkinä tai kevyempänä mormuskana.
Pitäisi ottaa myös kirjat takaisin iltapuhteeksi.
Monesti nämä kaikki vieläpä tukevat toisiaan. Netflix-ketjun vinkit tai elokuvien arvostelut, kirjojen näkökulmat.
Jos olen hyvässä iskussa yöhön mennessä, ehdin multitaskata noita kaikkia tupakan mittaisin vuorovälein.
Tietokone-ja konsolipeleillä saa myös ajan viilettämään pikkutunneille ja kropan ylikierroksille.
Zombielaumojen alta pakeneminen viime hetkellä on hyvää unihiekkaa silmiin seuraavalle päivälle.



Viimeinen kuva toiselta Pariisin matkalta. Säästän loput kotialbumiin yllätysvieraiden ja sukulaisten iloksi.

Tullissa oli jotain pientä hässäkkää:

Hippi

Luultavasti parasta, minkä olen isältäni perinyt, on juuri unenlahjat. Isäni oli myös ilmiömäinen nukahtaja, joka pitkälleen käydessään taisi olla joskus unessa ennen kuin pää ehti koskettaa tyynyä.

YO-kirjoitusten lähestyessä useat luokkakaverit tuskailivat nukkumisen kanssa, kun jännitykseltä uni ei tahtonut tulla ja joutuivat jo ennen kirjoitusten alkua jotain rauhoittavaa troppia hakemaan lääkäriltä. Itse kertasin äidinkielen kielioppia nukkumaan käydessäni riippumatta siitä, mikä koe oli edessä seuraavana. Eipä tarvinut unta houkutella pitkään :)

Nykyisin viimeinen hereilläolon sinnittely on, kun otan tabletin vielä vuoteeseen mukaan. Saatan pelata hetken, tai sen aikaa, kun niiden viiden elämän kuluttaminen vie aikaa. Joskus pitempään joskus vähemmän. Outo juttu tuo, että pelatessa syke selvästi nousee ja tulee jopa kevyt adrenaliinibuusti, niin siitä huolimatta uni tulee nopeasti. Ilmeisesti unen houkuttelee tuossakin vankka rutiini: Tabletista virta pois ja sängyn viereen lattialle -> valo pois -> tyynyjen muokkaaminen hyvin ja uniasennon ottaminen -> Aatu tulee kylkeä vasten hyrisemään ja silittelen sitä muutaman kerran -> nukahdan

Hyvä kirja on huono unilääke. Jos kirja vie mennessään, aika kuluu ja pian huomaa, että ei ole pitkästi aikaa siihen, kun pitää herätä. Jos on univaikeuksia, kannattaa ottaa se kirja esiin, joka on vuosikaudet ollut kesken :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Kukun minäkin vapaapäivinä joskus auringonnousuun. Ihan kivaa joskus.
Työnteko tosin haittaa.

ROOSTER

Nyt ei vain nukuta. Tulin tännekin mölisemään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Minäkin kukuin viime yönä aivan liikaa. Eikä ollu edes täysikuu. Mietin uskaltaako tänään ottaa toiset päikkärit ettei mene vuorokausirytmi ihan sekaisin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Yötyöstä ja vuorotyöstä sen verran... Onko kokemusta?
Itse joskus nuorempana tosiaan tein kolmivuorotyötä. Nuorna miehenä yötyö ei suuresti haitannut, koska nuori jätkä osaa nukkua univelat päivisinkin.
Oma isäukkoni joutui aikoinaan lopettamaan yötyöt, kun vatsa ja pää alkoivat mennä sekaisin. En itsekään enää nykyään ehkä lähtisi. Kroppa ja pää vaatii vähän säännöllisempää toimintaa. Tiedän ihmisiä, jotka eivät sopeudu tuollaisiin työrytmeihin. Elimistö oikeasti vastustaa...

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 13, 2020, 03:44:33
Nyt ei vain nukuta. Tulin tännekin mölisemään.
Taas sama juttu. Meni myöhään ja unitus hävisi jonnekin. Toivottavasti tämä ei jää päälle.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Ettei nyt kumminkin olisi nämä kesäkelit. Varsinaisesti ei itseäni haittaa auringonvalo, tänään nukuin helposti vähän yli seiskaan ja olenkin tässä aamukahvilla.

Joinain öinä silti herään 4 aikaan ja olen ihan virkeä ja päivä saa alkaa. Hayan porukoissa, rakastan päiväunia, joten järjestän päiväni siten, että ne ovat mahdollisia. En siis stressaa kuin harvoin siitä, että en nuku "oikeaan" aikaan, kun onneksi tämä nykyinen star trek-tekniikka antaa mahdollisuuden olla vähän missä vain mitä vain varten.

Mutta kesäkeleistä: kesä vaan ei sovi nukkumiseen. Kesällä juuri aikaiset aamut ja myöhäiset yöt ovat aivan parhaita, niitä, joista muistot on tehty.

T: Xante