Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsytyskynnyksen ylittyminen

Aloittaja ROOSTER, tammikuu 10, 2020, 17:17:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Aina silloin tällöin ylittyy ihmisillä ns. ärsytyskynnys. Sen jälkeen alkaa yleensä jotain tapahtua tai loppuu viimeinenkin tapahtuminen. Miten sinulla? Esimerkkejä.

Aloitan kertomalla, että nuoruudessani oli taipumuksenani kohdistaa jonkinlaista kevyttä väkivaltaa ärsytyksen aiheuttajaan. Esim. potkia pajatsoa tai töniä henkilöä. Nykyään poistun paikalta tai puran tilannetta interwjebissä.

Viimeksi koin ä-tunnetta kun sama bensa-automaatti kieltäytyi jo kolmatta kertaa vastaanottamasta seteleitäni, eivätkä ne olleet edes poliisien kahvikassasta pöllittyjä. Korjaavana toimenpiteenä kieltäydyn ainiaaksi käyttämästä kyseistä automaattia ja käytän aina toisenmerkkistä huoltoasemaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

safiiri

Kun mulla ylittyi ärsytyskynnys töissä, päätin lähteä pariksi vuodeksi opiskelemaan ja ottaa opintovapaata.

Hippi

Minulla taitaa olla pienta ongelmaa tuon ylityksen kanssa. Kyllä se ylittyy ja tulistun, mutta en osaa sitä näyttää tai näytän sen niin, että kohde ei sitä ymmärrä. Joskus nuoruudenpäivinä yritin opetella ilmaisemaan esimerkiksi kolistelemalla astioita ylenmäärin tiskatessani, että nyt olin kiukkuinen. Tuokin kuihtui siihen, että pelkäsin rikkovani jotain tarpeettomasti.

Töissä lähimmät kyllä tiesivät, milloin olin kiukkuisena jonkun s-postin kirjoittanut. Siinä ei ollut mitään kevennystä kuivakkaan asian lomassa ja oli poikkeuksellisen asiallisesti kirjoitettu. Pisteenä i:n päällä oli allekirjoituksessa sana "Yhteistyöterveisin" ja nimenä koko nimi (etunimi + sukunimi), kun muutoin allekirjoitin vain lempinimelläni.

Jaloilla äänestäminen on sitten yksi noista näkymättömistä keinoistani. Jos saan huonoa palvelua jossain, niin sen jälkeen en kyseiseen paikkaan palaa. Tosin nyt neittiaikaan annan myös sanallisen palautteen, jos se on mahdollista. Siinä sitten toimin kuten edellä on kuvattu :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Ärsytyskynnykseni ylittyy Toopen "ajatuksista". Lopun te sitten jo varmaan arvaatte/tiedättekin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - tammikuu 10, 2020, 17:54:45
Ärsytyskynnykseni ylittyy Toopen "ajatuksista". Lopun te sitten jo varmaan arvaatte/tiedättekin.

Osaan arvailla.  ;D
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - tammikuu 10, 2020, 17:54:45
Ärsytyskynnykseni ylittyy Toopen "ajatuksista". Lopun te sitten jo varmaan arvaatte/tiedättekin.

Eikö tuo nyt ole aika mitätön ja tyhjänpäiväinen asia ärsyyntyä :)

Vähän sama juttu kuin sadepäivästä ärsyyntyminen on ihan turhaa, kun suojautuu hyvin, niin sitä ei huomaa ollenkaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 10, 2020, 18:26:39
Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - tammikuu 10, 2020, 17:54:45
Ärsytyskynnykseni ylittyy Toopen "ajatuksista". Lopun te sitten jo varmaan arvaatte/tiedättekin.

Eikö tuo nyt ole aika mitätön ja tyhjänpäiväinen asia ärsyyntyä :)

on :)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 10, 2020, 17:41:12

Pisteenä i:n päällä oli allekirjoituksessa sana "Yhteistyöterveisin" ja nimenä koko nimi (etunimi + sukunimi), kun muutoin allekirjoitin vain lempinimelläni.



Eräs naiskollegani laati laajalla jakelulla seminaarikutsun vastaavalla allekirjoituksella. Paitsi että teki siinä pienen kirjoitusvirheen, jolloin kutsu kuului "Yhteisyöterveisin..."

Miespuolisia osanottajia oli kyseisessä seminaarissa poikkeuksellisen paljon.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - tammikuu 12, 2020, 11:00:25
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 10, 2020, 17:41:12

Pisteenä i:n päällä oli allekirjoituksessa sana "Yhteistyöterveisin" ja nimenä koko nimi (etunimi + sukunimi), kun muutoin allekirjoitin vain lempinimelläni.



Eräs naiskollegani laati laajalla jakelulla seminaarikutsun vastaavalla allekirjoituksella. Paitsi että teki siinä pienen kirjoitusvirheen, jolloin kutsu kuului "Yhteisyöterveisin..."

Miespuolisia osanottajia oli kyseisessä seminaarissa poikkeuksellisen paljon.

;D
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

#9
Olen erittäin pitkäpinnainen, ja vaikka ärsytyskynnykseni ylittyisikin, en näytä helposti sitä päällepäin.

Pitkäpinnaisuuden kääntöpuoli on se, että kun pinna lopulta katkeaa, saan täydellisen hepulin. Tällaista tapahtuu onneksi vain harvoin, viimeksi kesällä 2005.

Tuosta ongelmastani on se haitta, että se rajoittaa elämääni ja tekemisiäni. Joudun nimittäin välttelemäön tilanteita ja asioita, jotka liikaa kiristäisivät pinnaani.

Asioita, jotka voivat saada pinnani katkeamaan, ovat voimakas tai toistuva kritiikki sekä hyväksikäytön kohteeksi joutuminen. Viimeksi mainitun kohteeksi joudun siten, että en pysty sanomaan ei. Suostun asioihin, vaikka en haluaisikaan. Jos toinen osapuoli alkaa tämän heikkouteni vuoksi lypsää minulta uusia palveluksia ja myönnytyksiä, jossakin vaiheessa mittani tulee täyteen ja saan raivarin. Ihmissuhde katkeaa saman tien. Ainoa, mitä jään katumaan, on se, etten katkaissut suhdetta jo aikaisemmin.

MrKAT

Minulla on kait lehmän hermot tuolla ulkona kun autossa en kiihdy jos joku törttöilee.
Mutta ärsytyskynnystä laskee jos on väsynyt ja kipeä. Yksi aamu huomasin päästeleväni ärräpäitä kun oli kiire
ja aamu ja edessä hidasteli auto ja taisin olla vähän nivelistä ja selästä kipeä.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Kopek

Olen erittäin salliva ja ymmärtävä muiden tekemiä virheitä kohtaan niin liikenteessä kuin muuallakin - koska teen itsekin virheitä. Virheistä huomauttelemisen suhteen en ole yhtä ymmärtävä ja hyväksyvä.

Toope

#12
Vuosia sitten lopetin (ensimmäistä kertaa vapaaehtoisesti) työsuhteen työpaikkakiusaamisen vuoksi. Olin uusi hommassa ja mentoriksi laitettiin ämmä, joka oli sosiaalinen stalin. Haukkui etten osaa mitään, eikö teille opeteta mitään koulussa, mikset tajua, ensimmäisinä päivinä. Oli aika mukava alku työpaikkakiusattuna. Pitkä pinna minulla on, mutta sanoin sitten lopulta melkein runollisen haukkumislitanian ämmälle tukkien sen turvan ja marssin ulos firmasta. Viikon kuuntelin v....lua. Ei ehkä hyvä asia, mutta teki omalle mielelle hyvää, koska minulla on kokemuksia noista koulukiusaajista ja samankaltaisista paskiaisista. Teki todella hyvää sanoa suoraan takaisin tuollaiselle elukalle ja asemansa hyväksikäyttäjälle. Sai(n) palautetta toki.

Ei mitään ongelmaa. Töitä on riittänyt tuon jälkeenkin...!

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 10, 2020, 18:26:39
Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - tammikuu 10, 2020, 17:54:45
Ärsytyskynnykseni ylittyy Toopen "ajatuksista". Lopun te sitten jo varmaan arvaatte/tiedättekin.

Eikö tuo nyt ole aika mitätön ja tyhjänpäiväinen asia ärsyyntyä :)

Vähän sama juttu kuin sadepäivästä ärsyyntyminen on ihan turhaa, kun suojautuu hyvin, niin sitä ei huomaa ollenkaan.
Ihan totta. En minä yleensä ärsyynny siitä, vaikka foorumilla olisi minkälaisia ihmisiä tahansa. Sananvapaus kaikilla, fiksuilla ja luiskaotsillakin.

Norma Bates

Järkyttävistä rikoksista vuonna 2009 tuomittu itävaltalainen Josef Fritzl on saanut vuosien mittaan kasapäin rakkauskirjeitä vankilaan. Fritzl piti tytärtään vankina kellarissa 24 vuoden ajan. Tytär synnytti insestin seurauksena Fritzlille seitsemän lasta. Useat romanssinkipeät naiset uskovat Fritzlin olevan väärinymmärretty ja hyväsydäminen.

Ylittyihän se. Kirkkaasti. (Linkki yhtäällä ja eihän tämäkään asia ketään kumminkaan kiinnosta.)