Kirjoittaja Aihe: Nyt on kysyttävää  (Luettu 7761 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha

• Kantapeikko
Vs: Nyt on kysyttävää
« Vastaus #240 : Marraskuu 11, 2019, 17:50:33 »
Jos vaihdat kaiutinjohdot vasemmasta oikeaan ja oikeasta vasempaan, niin siirtyykö hiljaisuus mukana? Jos siirtyy vikaa on vahvistimessa, jollei niin vikaa on kaiuttimessa.

Vaihdoin vahvistimen oikean lähdön vasempaan, ja vasen puoli toimi kuten oikea. Arvelin, että vahvistimessa on vika. Toisaalta kun sähläilin noitten kanssa, melko aloittajana, niin saattoi jäädä tasapaino vahvistimesta toislaitaiseksi, jolloin havaintoon ei voi luottaa.

Nyt taas pitempien kajareitten päällä rakennelmaa, ja haluaa pientä taukoa koko duunista. Meni samalla kaikkea muutakin järjestellessä.

Jossain vaiheessa pitää palata. Hifi-puolelle menevä tekniikka voi olla hyvä oppia tuntemaan paremmin. Sähköjuttuja koskaan oikein tajunnut.

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa...
    • Keijo Kullervon kotisivu
« Vastaus #241 : Joulukuu 04, 2019, 19:07:19 »
Olen vanha, melkein 80 vuotias.
Olemme olleet naimisissa lähes 60 vuotta ja kysyn, kun vaimoni on niin onneton:

- Miten saan vaimoni onnelliseksi?

Seksi ei ole sitä mitä haluamme.
Haluaisimme parantaa ihmistuntemustamme, mutta mikä olisi se sana tai lause joka tehoaisi meille molemmille?

Tietysti:

"Minä rakastan Sinua."

Tehoaa ja ei tehoa, mutta miksi tuo lause ei tehoa vaikka kuinka yritämme?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa...
    • Keijo Kullervon kotisivu
« Vastaus #242 : Joulukuu 05, 2019, 07:59:37 »
Kuuntelemme Patmosradiota kuin myös
RadioDeita sekä Puhe radiota, myös muitakin kanavia seuraamme myös tv: ohjelmia koko ajan. Apua on ollut, mutta vaimoni valittaa 'yksinäisyyttä' vaikka olen vierellä koko ajan (olen liian paljon netissä - väittää).

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Poissa Hippi

• Kantapeikko
  • crazy cat lady
« Vastaus #243 : Joulukuu 05, 2019, 08:48:06 »
RadioDeita sekä Puhe radiota, myös muitakin kanavia seuraamme myös tv: ohjelmia koko ajan. Apua on ollut, mutta vaimoni valittaa 'yksinäisyyttä' vaikka olen vierellä koko ajan (olen liian paljon netissä - väittää).

Muisto Keijo Kullervo

Siinähän rouva on jo sanonut, mikä on huonosti.  Jos hän on sitä mieltä, että olet netissä liikaa, niin onko vähentäminen liikaa pyydetty? Välttämättä jatkuva TV:n katselu tai radion kuuntelukaan ei ole yhdessäoloa, jos siinä vain hiljaa nökötetään. Jos vaimosi kaipaakin juttuseuraa.

Eikö teidän lähellä ole mitään vanhusten palvelutaloa tai seurakunnan tiloja tai vastaavaa kahvittelupaikkaa, johon voisitte mennä päivittään katsomaan muita ikäisiänne ja tutustumaan porukkaan? Se voisi olla aika piristävää, jos edes hetkeksi pääsisi ulos neljän seinän sisältä näkemään muitakin.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining.

Poissa Xantippa

• Kantapeikko
« Vastaus #244 : Joulukuu 05, 2019, 09:19:17 »

Muisto Keijo Kullervo

Hipiltä hyvä neuvo, yhteistä tekemistä myös kodin ulkopuolella. Meillä on aina ollut sanaton sääntö, että yhteisellä ajalla ei nettiä juurikaan selata.

Juttele vaimon kanssa asioista, joita tv:stä näette tai radiosta kuulette. Kommentoikaa niitä yhdessä, kuuntele, mitä ajatuksia ne vaimossa herättävät. Kysy, mitä hän tänään on tuumaillut.

Uskon ja väitän, että saat tässä omaan elämääsikin paljon enemmän kuin netti antaa.

T: Xante

Poissa Hippi

• Kantapeikko
  • crazy cat lady
« Vastaus #245 : Joulukuu 05, 2019, 12:04:13 »
Vanhemmiten on varmaan aika vaikeakin etsiä uutta yhteistä tekemistä, jos liikuntakyky alkaa hiipua. Niin kauan, kun jalat molemmilla kantaa, niin yhteiset kävelylenkit jutellen niitä näitä maailman menosta on melkeinpä välttämättömyys. Mitä vähemmän liikkuu, sitä nopeammin voimat hiipuvat. Tuossa vaan pitää muistaa, että se hitaampi määrää tahdin.

Kävisikö sitten kotiin yhteiseksi tekemiseksi silloin tällöin pelisessio. Niitä on ihan hauskoja lautapelejä tmv, joita voi kahdestaan pelata. Mielelään kannattaisi valita sellaisia, joissa saa ja joutuu käyttämään nokkeluutta, joten siitä on hyötyä myös aivojumppana. Myös korttipelikin käy tuohon ihan hyvin. Ei ne pelikortit syntiä ole :)

Onkohan noita pelejä lainattavissa kirjastosta? Sitä en tiedä, mutta varmaan jostain kirpparilta löytyy edullisestikin, jos ei kaupasta halua täyteen hintaan ostaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining.

Poissa Karikko

• Kantapeikko
« Vastaus #246 : Joulukuu 05, 2019, 12:28:57 »
Olen vanha, melkein 80 vuotias.
Olemme olleet naimisissa lähes 60 vuotta ja kysyn, kun vaimoni on niin onneton:

- Miten saan vaimoni onnelliseksi?

Seksi ei ole sitä mitä haluamme.
Haluaisimme parantaa ihmistuntemustamme, mutta mikä olisi se sana tai lause joka tehoaisi meille molemmille?

Tietysti:

"Minä rakastan Sinua."

Tehoaa ja ei tehoa, mutta miksi tuo lause ei tehoa vaikka kuinka yritämme?

Muisto Keijo Kullervo

No eihän se sinun vikasi, tai syysi ole ellei sana tehoa.

Menetettyä elämäänsä alkaa tietenkin surra ikääntyessä ja vaivojen ja muun harmin tullessa tilalle.

Ei siten myöskään se rakkaus välttämättä enää sykähdytä, mutta toki huolenpitoa voi edelleen toteuttaa.