Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

^
Puskurin perusteella veikkaisin, että kyllä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Meillä oli tuon värinen 99 aikoinaan. Ties vaikka olisi sama auto. Ainakin on loppuun ajettu.

Asiasta toiseen. Miksi Suomessa on niin pajon tällaisia uutiskuvia?

https://yle.fi/uutiset/3-11996514

En ole löytänyt minkään muun maan uutisista näin paljon tämän tyyppisiä kuvia. Miksi niitä on juuri Suomesa.

Vastaus, että toimittajat ovat laiskoja ja käyttävät valmista taustamateriaalia, ei ole täydellinen vastaus, koska se herättää jatkokysymyksen, miksi toimittajat ovat erityisesti Suomessa laiskoja.

man killed

mies kuoli

Hippi


Miksi tuore ruisleipä aiheuttaa hikan?

Tuo on mielestäni ainoa, josta tulee jokseenkin säännöllisesti hikka syödessä. Vaalea sekaleipä ei aiheuta eikä näkkäri eikä jälkiuunileipä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 09, 2021, 22:57:45

Miksi tuore ruisleipä aiheuttaa hikan?

Tuo on mielestäni ainoa, josta tulee jokseenkin säännöllisesti hikka syödessä. Vaalea sekaleipä ei aiheuta eikä näkkäri eikä jälkiuunileipä.
Se voi olla syöpä?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 09, 2021, 22:57:45

Miksi tuore ruisleipä aiheuttaa hikan?

Tuo on mielestäni ainoa, josta tulee jokseenkin säännöllisesti hikka syödessä. Vaalea sekaleipä ei aiheuta eikä näkkäri eikä jälkiuunileipä.

Olen melko varma, että ruisleipä (jossa ei ole enimmäkseen muita viljoja) on niin vaikuttava ruoka-aine, että sitä ei saisi myydä kuin reseptillä. Se sisältää runsaasti resersinolia.

Lainaus käyttäjältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/ResorsinoliLyhytaikainen altistus ärsyttää silmiä, ihoa ja hengitysteitä. Aineelle altistumisesta voi seurata myös vaikutuksia veressä, johtaen methemoglobiinin muodostumiseen veressä eli methemoglobinemiaan. Toistuva tai pitkäaikainen ihokosketus voi aiheuttaa ihon herkistymisen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Suomalaisethan ovat melkein kuolleet sukupuuttoon syötyään vuosisatoja ruisleipää... ::)
Onko jo ruisleivästäkin jotkut fanaatikkovauhkoajat keksineet ongelman?
Se yhteiskunnan ongelmamme...= Joka v...n asiasta muka löydetään ongelmia.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 10, 2021, 00:12:37
Olen melko varma, että ruisleipä (jossa ei ole enimmäkseen muita viljoja) on niin vaikuttava ruoka-aine, että sitä ei saisi myydä kuin reseptillä. Se sisältää runsaasti resersinolia.
Resorsinolia ei esiinny puhtaana luonnossa (enkä löytänyt viitettä rukiiseen wikissä). MUTTA sensijaan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Alkylresorcinol
Alkylresorcinols are relatively rare in nature, with the main known sources being wheat, rye, barley, triticale (cereal grasses), quinoa, the fruit of Ginkgo biloba Bilobol, a mollusc and some species of bacteria.
Eli vehnässä ja rukiissa on resorsinolin johdannaista. Sen hajoamistuotteet virtsassa on merkki siitä että henkilö on kokojyvätuotteita syönyt, siis terveellisen ruuan syöjän  merkki. :D

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 10, 2021, 01:43:22
Suomalaisethan ovat melkein kuolleet sukupuuttoon syötyään vuosisatoja ruisleipää... ::)
Onko jo ruisleivästäkin jotkut fanaatikkovauhkoajat keksineet ongelman?
Se yhteiskunnan ongelmamme...= Joka v...n asiasta muka löydetään ongelmia.

Kyllähän suuri joukko ruisleipää syönneistä on jo kuollut ja kyllä loputkin tulevat kuolemaan aivan varmasti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 10, 2021, 01:48:42
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 10, 2021, 00:12:37
Olen melko varma, että ruisleipä (jossa ei ole enimmäkseen muita viljoja) on niin vaikuttava ruoka-aine, että sitä ei saisi myydä kuin reseptillä. Se sisältää runsaasti resersinolia.
Resorsinolia ei esiinny puhtaana luonnossa (enkä löytänyt viitettä rukiiseen wikissä). MUTTA sensijaan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Alkylresorcinol

En minäkään löytänyt ihminen-ruis-resorsinoli tietoa mutta ainakin tutkitusti ruuansulatukseltaan ja sisäeritykseltään hyvin läheisesti ihmistä muistuttavan lajin, possusen, ruokavalioon ruis sopii hyvin rajoitetusti.

Lainaus käyttäjältä: https://www.vyr.fi/rukiin-viljelyopas/sadon-markkinointi/rehukaytto/Rukiissa on maittavuutta ja sulavuutta huonontavia haitallisia aineita (resorsinoli). Samoja aineita on vähäisemmässä määrin ruisvehnässä. Kuumennettaessa resorsinolien haittavaikutukset häviävät. Jos rukiin osuus ruokinnassa on yli 10 %, alenee sian päiväkasvu 8 grammaa. Eri viljalajien käyttörajoitukset sioille. 1.

Resorsinolin käyttöturvallisuustiedote:  https://fagron.com/sites/default/files/document/msds_coa/108-46-3_%28FI%29.pdf

Muistan erään sianviljelijän kertoneen jo kymmeniä vuosia sitten, että porsaille ei voi antaa ruista kuin mausteeksi, muuten ne menettävät liikuntakykynsä ja makaavat vaan.

Luulen, että ihmisen ruokavaliossa ruisleipää voisi olla korkeintaan 1%, eli kilon päivässä syövällä henkilöllä 10g/päivä, mikä vastaa yhtä jälkiuunileipäpalaa (60g) viikossa.

Viljaoirehtiminen  https://www.terveysvastaanotto.fi/uncategorized/selvita-viljaoirehtimisesi-syy-ajoissa-13-9-2019/
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Okei, siis rukiisen kuolee, mutta siitä nyt en ollut huolissani, vaan ihmettelin vain sitä, miksi tuoreesta (=mehevästä ei kuivaksi paistetusta) ruisleivästä tulee minulle hikka.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 10, 2021, 10:56:42
Okei, siis rukiisen kuolee, mutta siitä nyt en ollut huolissani, vaan ihmettelin vain sitä, miksi tuoreesta (=mehevästä ei kuivaksi paistetusta) ruisleivästä tulee minulle hikka.

Varmaan se leivän happokäyminen, ehkä vielä loppuunkäymätön prosessi, tuottaa jonkin alkoholijohdannaisen joka laittaa hikkaamaan. Jotkut ovat sillä lailla alkoholiherkkiä.

Ruisleivän aiheuttamat ongelmat ovat jääneet pahasti sen terveysvaikutteisuuden korostamisen jalan alle. Saattaa olla, että ruis on uusi maito. Vasta aivan viime aikoina on noussut esiin myös huonoja puolia. Ihan kuin maidossakin, osasyyllinen taitaa olla ylitekninen valmistusprosessi.

Lähes kaikki ihmiset mieluummin luopuvat leivästä, kun alkavat viljellä puutarhapalstalla omaa perinnelajiketta, jauhavat sen itse ja valmistavat leiväksi. Vaikka näin voisivat oireet helpottaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Juha


Mikä on vastakohta sanalle: kuvitteellinen?

Tarkemmin kun miettii sanoja, joita käyttää, ja joita havaitsee käytettävän, niin sitä alkaa miettiä, miten liittyvät toisiinsa. Millainen on se sanojen verkko, joka on käytössä.

Jaska


Norma Bates

Jos käsisase on ollut vedessä, pystyykö sillä ampumaan heti? Ja jos ei, niin kuinka pitkän ajan päästä?