Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 11, 2019, 16:30:48Jos vaihdat kaiutinjohdot vasemmasta oikeaan ja oikeasta vasempaan, niin siirtyykö hiljaisuus mukana? Jos siirtyy vikaa on vahvistimessa, jollei niin vikaa on kaiuttimessa.

Vaihdoin vahvistimen oikean lähdön vasempaan, ja vasen puoli toimi kuten oikea. Arvelin, että vahvistimessa on vika. Toisaalta kun sähläilin noitten kanssa, melko aloittajana, niin saattoi jäädä tasapaino vahvistimesta toislaitaiseksi, jolloin havaintoon ei voi luottaa.

Nyt taas pitempien kajareitten päällä rakennelmaa, ja haluaa pientä taukoa koko duunista. Meni samalla kaikkea muutakin järjestellessä.

Jossain vaiheessa pitää palata. Hifi-puolelle menevä tekniikka voi olla hyvä oppia tuntemaan paremmin. Sähköjuttuja koskaan oikein tajunnut.

Muisto Keijo Kullervo

Olen vanha, melkein 80 vuotias.
Olemme olleet naimisissa lähes 60 vuotta ja kysyn, kun vaimoni on niin onneton:

- Miten saan vaimoni onnelliseksi?

Seksi ei ole sitä mitä haluamme.
Haluaisimme parantaa ihmistuntemustamme, mutta mikä olisi se sana tai lause joka tehoaisi meille molemmille?

Tietysti:

"Minä rakastan Sinua."

Tehoaa ja ei tehoa, mutta miksi tuo lause ei tehoa vaikka kuinka yritämme?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Muisto Keijo Kullervo

Kuuntelemme Patmosradiota kuin myös
RadioDeita sekä Puhe radiota, myös muitakin kanavia seuraamme myös tv: ohjelmia koko ajan. Apua on ollut, mutta vaimoni valittaa 'yksinäisyyttä' vaikka olen vierellä koko ajan (olen liian paljon netissä - väittää).

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - joulukuu 05, 2019, 07:59:37
Kuuntelemme Patmosradiota kuin myös
RadioDeita sekä Puhe radiota, myös muitakin kanavia seuraamme myös tv: ohjelmia koko ajan. Apua on ollut, mutta vaimoni valittaa 'yksinäisyyttä' vaikka olen vierellä koko ajan (olen liian paljon netissä - väittää).

Muisto Keijo Kullervo

Siinähän rouva on jo sanonut, mikä on huonosti.  Jos hän on sitä mieltä, että olet netissä liikaa, niin onko vähentäminen liikaa pyydetty? Välttämättä jatkuva TV:n katselu tai radion kuuntelukaan ei ole yhdessäoloa, jos siinä vain hiljaa nökötetään. Jos vaimosi kaipaakin juttuseuraa.

Eikö teidän lähellä ole mitään vanhusten palvelutaloa tai seurakunnan tiloja tai vastaavaa kahvittelupaikkaa, johon voisitte mennä päivittään katsomaan muita ikäisiänne ja tutustumaan porukkaan? Se voisi olla aika piristävää, jos edes hetkeksi pääsisi ulos neljän seinän sisältä näkemään muitakin.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - joulukuu 05, 2019, 07:59:37
Kuuntelemme Patmosradiota kuin myös
RadioDeita sekä Puhe radiota, myös muitakin kanavia seuraamme myös tv: ohjelmia koko ajan. Apua on ollut, mutta vaimoni valittaa 'yksinäisyyttä' vaikka olen vierellä koko ajan (olen liian paljon netissä - väittää).

Muisto Keijo Kullervo

Hipiltä hyvä neuvo, yhteistä tekemistä myös kodin ulkopuolella. Meillä on aina ollut sanaton sääntö, että yhteisellä ajalla ei nettiä juurikaan selata.

Juttele vaimon kanssa asioista, joita tv:stä näette tai radiosta kuulette. Kommentoikaa niitä yhdessä, kuuntele, mitä ajatuksia ne vaimossa herättävät. Kysy, mitä hän tänään on tuumaillut.

Uskon ja väitän, että saat tässä omaan elämääsikin paljon enemmän kuin netti antaa.

T: Xante

Hippi

Vanhemmiten on varmaan aika vaikeakin etsiä uutta yhteistä tekemistä, jos liikuntakyky alkaa hiipua. Niin kauan, kun jalat molemmilla kantaa, niin yhteiset kävelylenkit jutellen niitä näitä maailman menosta on melkeinpä välttämättömyys. Mitä vähemmän liikkuu, sitä nopeammin voimat hiipuvat. Tuossa vaan pitää muistaa, että se hitaampi määrää tahdin.

Kävisikö sitten kotiin yhteiseksi tekemiseksi silloin tällöin pelisessio. Niitä on ihan hauskoja lautapelejä tmv, joita voi kahdestaan pelata. Mielelään kannattaisi valita sellaisia, joissa saa ja joutuu käyttämään nokkeluutta, joten siitä on hyötyä myös aivojumppana. Myös korttipelikin käy tuohon ihan hyvin. Ei ne pelikortit syntiä ole :)

Onkohan noita pelejä lainattavissa kirjastosta? Sitä en tiedä, mutta varmaan jostain kirpparilta löytyy edullisestikin, jos ei kaupasta halua täyteen hintaan ostaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - joulukuu 04, 2019, 19:07:19
Olen vanha, melkein 80 vuotias.
Olemme olleet naimisissa lähes 60 vuotta ja kysyn, kun vaimoni on niin onneton:

- Miten saan vaimoni onnelliseksi?

Seksi ei ole sitä mitä haluamme.
Haluaisimme parantaa ihmistuntemustamme, mutta mikä olisi se sana tai lause joka tehoaisi meille molemmille?

Tietysti:

"Minä rakastan Sinua."

Tehoaa ja ei tehoa, mutta miksi tuo lause ei tehoa vaikka kuinka yritämme?

Muisto Keijo Kullervo

No eihän se sinun vikasi, tai syysi ole ellei sana tehoa.

Menetettyä elämäänsä alkaa tietenkin surra ikääntyessä ja vaivojen ja muun harmin tullessa tilalle.

Ei siten myöskään se rakkaus välttämättä enää sykähdytä, mutta toki huolenpitoa voi edelleen toteuttaa.

Juha


Onkohan tukiviidakon selkeys sillä tavoin ongelmallinen, että tulovirtaan ei voida vaikuttaa niin helposti, välistä?

Toisin sanoen, jos tukijärjestelmä on vaikea, vaikeaselkoinen, ja katkoskohtia paljon, ei järjestelmää voi nähdä yhtenäisenä, jolloin outoa mahtuu väliin, paremmin?

Jos tuet selkenee, mistä muutos voi johtua, jos EM saattaisi pitää paikkaansa? Tai miten muuten voi järjestely olla vaikea, vaikka maantasoisissa kuvioissa vaatimuksena tulisi olla ehdoton selkeys?

MrKAT

^Olet Nassim Talebin viisauden jäljillä, jonka uudehkoa kirjaa yöpöytälueskelen. Siinä hän toteaa että mitä enempi (liike-elämässä, pankkimaailmassa) on säädöksiä, sitä helpompi, koska enempi, heidän on löytää välistä rakoja (porsaanreikiä) tehdä lisää rahaa.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Juha

#249
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 15, 2020, 19:54:17Siinä hän toteaa että mitä enempi (liike-elämässä, pankkimaailmassa) on säädöksiä, sitä helpompi, koska enempi, heidän on löytää välistä rakoja (porsaanreikiä) tehdä lisää rahaa.


Toisin sanoen, jos voi olla vaikeaa selkeyttää sitä, mitä ei ole alunpitäenkään haluttu selkeäksi, päinvastoin. Jos selkeyttä jatkona, mitä silloin voi ajatella muutoksen taustalle?

Sitä yrittää vaistomaisesti ajatella vähän eteenpäin, kuvioita, vaikkei niille voisi mitään.


BTW

Jos on noin, niin voi tosiaan valittaa byrokratiasta, niin perusteltavissa helposti säästöt ja leikkaukset, jos jotain byrokraktian kautta ajatellaan menevän, "maalitetuille". Kehitysavulla voi joskus olla tosi vaikea kulku, kohden heitä, joita varten avustukset ajateltu.

Kompleksista byrokratian tekemistä, siitä korjausvaatimuksen paikkaa, joillekin, joilla ei valtaa, kuten kansalla, jne. Hienoo !!

ROOSTER

Keittäjät ja kokit ovat usein paksuja. Eilen tehdessäni taas taikoja keittiössä, tuli mieleen, onko siihen syypää epäonnistuneet tuotokset?

Kun tekee vaativalle porukalle sapuskaa on siinä esteettisyyskin vahvasti yhtenä elementtinä. Esim. muotopuoli pihvi sisäfileen kapeista päistä on hankala tapaus. Kukapa heittää kympin arvoista äärettömän herkullista lihapalaa jätteisiin, vain lievän muotopuolisuuden takia? Jos ROOSTER ei satu olemaan tilaaja (hänelle niitä toimitellaan surutta) niin trashboxin vaihtoehtona on syödä se itse, eli siitä tulee steak de chef.

Kun koko päivän valmistaa erilaisia alku-, pää- ja jälkiruokia ja vaatimukset ovat korkealla, niin on aivanselvää, että runsaasti jää ulkonäkörajoitteista ruokaa myös kokille. Liian arvokasta biopolttonesteraaka-ainetta dieselin korvaamiseksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Olen vähän ajatellut, että nuo "maistavat, onko tarpeeksi suolaa ja mausteet muutenkin kohdallaan". Kun tuota tehdään koko työvuoro läpi, niin niistä pikkulusikallisista kertyy melkoinen määrä eikä se maisteltava aina ole kevyemmästä päästä. Ja sitten syödään vielä normaalit ruoka-annokset ruoka-aikaan, niin kyllähän siinä tukevoituu väistämättä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Onkos jonkun suonikkaan fitnesskurpan ulkomuoto sitten hyvää mainosta ko. tyypin tekemille sapuskoille? Pikkuisen pullean - silla lailla terveen punaposkisella tavalla - kokin keittotaitoon tekee mieli luottaa.

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - joulukuu 05, 2019, 07:59:37
Kuuntelemme Patmosradiota kuin myös
RadioDeita sekä Puhe radiota, myös muitakin kanavia seuraamme myös tv: ohjelmia koko ajan. Apua on ollut, mutta vaimoni valittaa 'yksinäisyyttä' vaikka olen vierellä koko ajan (olen liian paljon netissä - väittää).

Muisto Keijo Kullervo

Jospa rouvalle hankittaisiin oma netti.
Voisitte tulla minulle kylään nettimään kun minunkin osoitteeni on nykysin Nettiaukio 4 A 2. Nettaillaan sitten kaikki kolme ja viihtyillään. Jos rouva ei suostu nettimään niin keskustelemme rouvan kanssa niistä numeroyhdistelmistäsi.
. :)

ROOSTER

Miten oikeastaan pitäisi käsittää termi "walk on the wild side". Tarkoittaako se, että kyseistä asiaa harrastava on narkkari seksihurjastelija vai tykkää toisinaan kävellä päin punaista jos kukaan muu ei ole liikkeellä näkemässä?

Tämä kysymys ihan vain siksi jos joskus viehättävä neiti ottaa kravatista kiinni ja kysyy: Would You like to walk with me on the wild side.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS