Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Typerin avatar

Aloittaja Socrates, tammikuu 09, 2019, 19:37:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

TSS

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 19, 2019, 19:51:41
Ensimmäinen avatar (tai oikeastaan ensimmäinen ihmishahmo?), minkä otin täällä tai missään, oli tuo Vermeerin tyttö, jolla helmikorvarengas, jonka Lumi sittemmin otti. (Pidä hyvänäsi vaan, ei sillä.) Nyt sitten haahuilen eestaas, enkä osaa päättää mistään mitään. (Inside Out) Sadness-avatar nyt joka tapauksessa oli niin masentava, että siitä ehkä pitää luopua.

Ohoh, enpä ollut huomannut, että se oli ollut jollain käytössä, pahoittelut. Sittenhän se olikin ihan typerä avatar. Täytynee vaihtaa joku enemmän oma.

kertsi

Elä suotta, Lumi. Päädyin jostain syystä hylkäämään sen. (Mutta kun näen sun avatarin, luulen katselevani peiliin tai jotain.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Magdaleena

Anteeksi, ehkä se on vain minä, mutta ketjun otsikko on ..typerä, käyttääkseni aloittajan valitsemaa sanaa.
Suomen kieli on rikas ja valinnanvaraa on. Tuo on kanssakirjoittajien halveksimista.

Ehdotan, että jos lisää tallaisia aloituksia tulee, niin ne vaietaan kuoliaaksi.. ehkä sitten toinen yritys onnistuu paremmin.
"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - tammikuu 19, 2019, 21:03:21
Anteeksi, ehkä se on vain minä, mutta ketjun otsikko on ..typerä, käyttääkseni aloittajan valitsemaa sanaa.
Suomen kieli on rikas ja valinnanvaraa on. Tuo on kanssakirjoittajien halveksimista.

Ehdotan, että jos lisää tallaisia aloituksia tulee, niin ne vaietaan kuoliaaksi.. ehkä sitten toinen yritys onnistuu paremmin.

Kuoliaaksivaikeneminen tappaa helposti koko foorumin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Topi

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - tammikuu 19, 2019, 21:03:21
Anteeksi, ehkä se on vain minä, mutta ketjun otsikko on ..typerä, käyttääkseni aloittajan valitsemaa sanaa.
Suomen kieli on rikas ja valinnanvaraa on. Tuo on kanssakirjoittajien halveksimista.

Ehdotan, että jos lisää tallaisia aloituksia tulee, niin ne vaietaan kuoliaaksi.. ehkä sitten toinen yritys onnistuu paremmin.

:D Heitäpä samalla, millä adjektiivilla olisi tullut parempi ketju, tai sellainen, johon osallistuminen sopii arvollesi kielenkäyttäjänä.

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

#51
Lainaus käyttäjältä: Topi - tammikuu 19, 2019, 21:42:09
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - tammikuu 19, 2019, 21:03:21
Anteeksi, ehkä se on vain minä, mutta ketjun otsikko on ..typerä, käyttääkseni aloittajan valitsemaa sanaa.
Suomen kieli on rikas ja valinnanvaraa on. Tuo on kanssakirjoittajien halveksimista.

Ehdotan, että jos lisää tallaisia aloituksia tulee, niin ne vaietaan kuoliaaksi.. ehkä sitten toinen yritys onnistuu paremmin.

:D Heitäpä samalla, millä adjektiivilla olisi tullut parempi ketju, tai sellainen, johon osallistuminen sopii arvollesi kielenkäyttäjänä.
Suomen kieli on täynnä rakentavampia vaihtoehtoja kanssakeskustelijoiden avatarten arvosteluun.
Ellei tarkoituksena ole vain trollata ja pilata ilmapiiriä. Silloin typerä on oiva valinta.

Heitän muutamia vaihtoehtoisia otsikkoehdotuksia samalla:
-Raavitututtavin avatar
-Huvituttavin avatar
-Herkullisin avatar
-Kaupallisin avatar
-Valoisin avatar
-Omaperäisin avatar

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - tammikuu 19, 2019, 21:03:21
Anteeksi, ehkä se on vain minä, mutta ketjun otsikko on ..typerä, käyttääkseni aloittajan valitsemaa sanaa.
Suomen kieli on rikas ja valinnanvaraa on. Tuo on kanssakirjoittajien halveksimista.

Ehdotan, että jos lisää tallaisia aloituksia tulee, niin ne vaietaan kuoliaaksi.. ehkä sitten toinen yritys onnistuu paremmin.

No nämä ovat vähän hankalia ketjuja. Sinänsä ärsyttävistä avatarista voi jutella ihan hyvälläkin tavalla, mutta onhan siinä se riski, että joku herkempi kirjoittaja voi kokea tulevansa pilkatuksi ja jättää sitten laittamatta avatarin kokonaan. Tällä tavoin ajateltuna se on tällaisen kirjoittajan ilmaisua rajoittavaa ja tämän foorumin idean vastaista. Ei täällä tarvitse kenenkään kasvattaa paksua nahkaa ja esittää kovista.

Eli ei tarvitse vaieta kuoliaaksi, mutta hyvällä maulla ja järki käteen.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Pidän itseäni kohtalaisen herkkähipiäisenä, mutta tämän nimenomisen ketjun otsikkoa en nyt pitänyt kovinkaan kummoisena. Eri juttu varmaan olisi, jos jokainen olisi velvoitettu laittamaan oman valokuvansa pärstäkkeeksi ja sitä reposteltaisiin tämän otsikon alla. Se olisi kokonaan eri juttu. Mutta jonkun netistä raavitun kuvan arvostelu ei kyllä mene ihon alle mitenkään.

Eipä tässä ketjussa edes otsikon mukaista negatiivista repostelua edes syntynyt.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Sepe

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 20, 2019, 01:37:59
Suomen kieli on täynnä rakentavampia vaihtoehtoja kanssakeskustelijoiden avatarten arvosteluun.
Ellei tarkoituksena ole vain trollata ja pilata ilmapiiriä. Silloin typerä on oiva valinta.


Minusta juuri tästä on kysymys kun arvostellaan tämän ketjun otsikkoa.
Yleensäkin tällaiset äänestykset enimmäkseen jakavat kansaa, niin irl kuin foorumillakin. Äänestyksen tulokslla ei ole kissan pierun merkitystä.

Magdaleena



Huomenta foorurille, silmät vetiset, kun sain pikkuflunssan eilen ulkona koleassa säässä ja nyt itkettää !

Herkullinen video, todellinen helmi edellä!

Koko aikuisikäni ulkomailla asuneena kielikokemus on varmaan muuttunut. En vieläkään ole oppinut sanomaan jotain paskaksi, minulle se on yhä sitä ruskeaa itseään! Vaikka englanniksi shit ei kummemmin töki ja saksaksi sanon itsekin Scheisse   8)
Koittakaa kestää.. kukkahattutätiä, joka ei osaa edes kiroilla..

Ketjun aloittajan (massamurhaaja-) avataristakin voisi päätellä jotain, taitaa olla hänenlaista mustaa huumoria..


"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Lumi - tammikuu 19, 2019, 20:35:44
Ohoh, enpä ollut huomannut, että se oli ollut jollain käytössä, pahoittelut. Sittenhän se olikin ihan typerä avatar. Täytynee vaihtaa joku enemmän oma.

Kun olin lapsi, huoneeni seinällä oli jostakin seinäkalenterista leikattu kuva tuosta huivipäisestä tytöstä. Oli myös eräitä muita samasta kalenterista leikattuja tunnettujen taitelijoiden maalauksia - siis kuvia maalauksista. Äitini oli ne huoneen seinälle kiinnittänyt. Ne taisivat olla seinällä pitkään.

Tämä nyt ei liity mihinkään, mutta tulipa vain mieleen.

a4

^ Yksi kuvataiteen ikoni, olematta ikoni.
girl with the pearl earring meme

Muutama poiminta:





Vain mielikuvitus on rajana avatarille:

Brutto

Hayabusa teki yllättävän valinnan. Pitkään jatkunut tuulihaukkaperinne katkesi.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - tammikuu 20, 2019, 20:13:07
Hayabusa teki yllättävän valinnan. Pitkään jatkunut tuulihaukkaperinne katkesi.

Jaa. Minusta muuttohaukkaperinne.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS