Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Tuotearvosteluja

Aloittaja a4, tammikuu 20, 2020, 19:20:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kopek

Erehdyin ostamaan Lidlistä mämmiä keltaisessa paketissa (HoviRuoka).

Roskiin meni paketti. Pari kolme lusikallista maistoin, mutta enempää en saanut menemään. Aivan karmeata.


Hippi

^
Prisma myy samaa ja minä puolestani syön sitä hyvällä halulla. Pidän sen vähän muita löysemmästä rakenteesta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Makuasioista ei kannata kiistellä. Jokainen on asiantuntija omalla kohdallaan. Yhdelle maistuu yksi, toiselle maistuu toinen.

Hippi

Juu, ei voikaan. Mutta olisi ollut mitä tuo "aivan karmeata" piti sisällään juuri tämän mainitun tuotteen kohdalla.

Minä en juuri muuta eroa huomannut muihin sokeroituihin mämmeihin verrattuna kuin tuon rakenteen. Luomusti imelletty on tietysti oma lukunsa ja vähemmän sokerisen makeaa. Makeuden luonne on hiukan erilainen. Mieluummin sitä ostaisin, mutta hintansa vuoksi kaupat taitavat ostaa sitä sisään sen verran vähän, että se on aina loppu tai sitten se on piilotettu johonkin muualle eikä löydy samasta paikasta kuin nuo halvemmat mämmit.

Jos nyt mämmejä johonkin järjestykseen laittaisi, niin noista halvoista mämmeistä surkeinta on se pakastettuna säilytetty 10-mämmi. Se on juuri kuivakkaa ja maku on jotenkin kuivakka. Kuoleekohan maltaan pehmeä maku pakastamisen yhteydessä?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Voi että. Juuri tuota pakastettua 10-mämmiä olen jo useampana (>2?) pääsiäisnä ostanunna. Ehkä koska on 30% tjst. edullisempaa. Sokuria päälle, ja kermaa. Tänä vuonna, kun oli närästystä, laitoin kyllä kevytmaitoa, kun maitorasva tuntuu närästävän. Ja ihan hyvää oli. Pitääpä tehdä joskus vertailevaa tutkimusta eri mämmilaatujen välillä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

En halua käynnistää mämmisotaa. Jokaisella on mieltymyksensä.

Keltaisen paketin mämmi maistui minun suussani imelältä mutta muuten mauttomalta massalta, joka muutaman lusikallisen jälkeen alkoi ällöttää.

Aave

Kaveri osti minulle muuten vain lahjaksi saksalaisen Gefun Lorenzo-kahvimyllyn. Se on tuote, jota en tiennyt tarvitsevani kunnes sain sen.

Helppokäyttöinen ja -huoltoinen, mahtuu pieneen tilaan, ja tällä sujuu mainiosti kaikenlaisten kahvipapujen rusikointi nautittavaan muotoon. Jauhatuksessa 11 erilaista karkeusastetta. Itse en ole espresso-keitintä tullut hankkineeksi (Enkä aiokaan), mutta suodatinkeitin ja mutteripannu löytyvät. Nyt on tullut sitten osteltua ja maisteltua kaikenlaisia kahvipapuja, ja hyvä lahja oli! Myllyllä jauhaa kerrallaan 1-4 kupillista kahvia, mikä on samalla juuri sopiva määrä aamukahveillekin. Arvosana 5/5.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

^
Ex-vävylläni on miehekäs moottorilla toimiva, josta varmaan naapuritkin kuulevat milloin hänellä on kahvisessio menossa. Minä aina säikähdän sitä infernaalista meteliä, joka siitä lähtee. Kehuu aina, että "nyt saat vaihteeksi kunnon kahvia". Milloin mitäkin erikoipapuja on tarjolla. Valitettavasti makuhermoni ovat niin turmeltuneet, etten kyllä niistä oikein osaa mitään sanoa. Minun suussani valitettavasi kaikki kahvit maistuu "ihan hyvältä", paitsi Saludo, joka maistuu paskalta. :D

*:*:*:*:*

Palatakseni tuohon kahvipakkaustestiin, niin testiaineisto on saapunut ja nyt tuli vain kaksi pakettia kahvia. Tällä kertaa testattavana on vain se sama, joka on kaupassakin ja toinen, jossa on muutaman sentin pidempi teippi. Suljinpalikka oli ilmeisesti tippunut kisan ensimmäisellä kierroksella turhakkeena. Nyt pääsenkin vähällä, kun varsinaista testi ei ole tarpeen suorittaa ja kahvit voi laittaa varastoon oikealla paikalle päivämäärän mukaan. Testituloksen voin kirjoitella vuosi sitten olleen testin mukaisesti :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 21, 2022, 14:40:42
^
Ex-vävylläni on miehekäs moottorilla toimiva, josta varmaan naapuritkin kuulevat milloin hänellä on kahvisessio menossa. Minä aina säikähdän sitä infernaalista meteliä, joka siitä lähtee. Kehuu aina, että "nyt saat vaihteeksi kunnon kahvia". Milloin mitäkin erikoipapuja on tarjolla. Valitettavasti makuhermoni ovat niin turmeltuneet, etten kyllä niistä oikein osaa mitään sanoa. Minun suussani valitettavasi kaikki kahvit maistuu "ihan hyvältä", paitsi Saludo, joka maistuu paskalta. :D
Mikäli kahvimylly toimii V8-moottorin avulla, niin ei siinä ole mitään valittamista. Muuten olen sitä mieltä, että ellei raavas mies jaksa yhtä pientä kampea hetken vääntää, niin jo on kumma! Mielestäni papujen rutina ja rouske kampea väännettäessä luo samalla myös sen tyyppistä henkistä tyydytystä, jota en edes tiennyt kaipaavani. Se on musiikkia korville samaan tapaan, kuin hyvän pihvin tirinä kuumalla paistinpannulla :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

#39
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 23, 2022, 16:09:13
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 21, 2022, 14:40:42
^
Ex-vävylläni on miehekäs moottorilla toimiva, josta varmaan naapuritkin kuulevat milloin hänellä on kahvisessio menossa. Minä aina säikähdän sitä infernaalista meteliä, joka siitä lähtee. Kehuu aina, että "nyt saat vaihteeksi kunnon kahvia". Milloin mitäkin erikoipapuja on tarjolla. Valitettavasti makuhermoni ovat niin turmeltuneet, etten kyllä niistä oikein osaa mitään sanoa. Minun suussani valitettavasi kaikki kahvit maistuu "ihan hyvältä", paitsi Saludo, joka maistuu paskalta. :D
Mikäli kahvimylly toimii V8-moottorin avulla, niin ei siinä ole mitään valittamista. Muuten olen sitä mieltä, että ellei raavas mies jaksa yhtä pientä kampea hetken vääntää, niin jo on kumma! Mielestäni papujen rutina ja rouske kampea väännettäessä luo samalla myös sen tyyppistä henkistä tyydytystä, jota en edes tiennyt kaipaavani. Se on musiikkia korville samaan tapaan, kuin hyvän pihvin tirinä kuumalla paistinpannulla :)
Oletko kokeillut hakata kahvipavut kirveen hamaralla tuhannen päreiksi?



Makuasioista ei voi kiistellä:

Aave

Lainaus käyttäjältä: a4 - huhtikuu 23, 2022, 19:57:02
Oletko kokeillut hakata kahvipavut kirveen hamaralla tuhannen päreiksi?
En. Oletko sinä? :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 23, 2022, 20:20:35
Lainaus käyttäjältä: a4 - huhtikuu 23, 2022, 19:57:02
Oletko kokeillut hakata kahvipavut kirveen hamaralla tuhannen päreiksi?
En. Oletko sinä? :)
En. Liian miehekästä. :)

Hippi

Täydensin tänään näkkileipävarastoani ja tuttujen lisäksi yleensä otan aina jonkun uuden kokeiluun. Monesti on onni potkaissut ja löytyy joku hyvä ja hiukan erilainen kuin perusnäkkäri. Nyt käteen osui perusnäkkärin näköinen, joka oli mielestäni poikkeuksellisen kuitupitoinen 17%. Lisäksi ainesluettelossa oli viljana pelkkää ruista ja mausteena kumina. Olen niin kaivannut lapsuusaikojen ruutunäkkäriä, jossa oli vahva kuminan maku. Näinpä ostin tämän kuminalla maustetun kokeeksi.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-ruisnakki-12x200-g-ruisnakkileipa/6415710650225 (löytyy tarkemmat tuotetiedot kiinnostuneille)



Kaupassa en huomannut, että tuo oli sateenkaarituote. Sekö sitten oli selityksenä, mutta maistelu tuotti pettymyksen. Kumina ei maistunut juuri ollenkaan eikä se edes tuoksahtanut avatessani pakkauksen. Oli kyllä helposti haukattava eikä murentunut rinnuksille syödessä, mutta se oli laiha lohtu, kun näkkäri oli kuivakkaan makuinen. Ei oikein rukiille maistunut ja piti tarkistaa tuoteseloste, että oliko siihen mätetty leseitä liikaa kuitupitoisuuden nostamiseksi, mutta ei ollut ollenkaan. Käsittämättömän tylsä näkkäri. Kaiken huippu oli, että tuossa saattoi olla venäläistä ruista EU rukiin ohella. En kyllä käynyt tarkistamassa pakkausmerkintää.

Onneksi ei ole isompi paketti, joten saan tuon kyllä syötyä, kun mikrotan juustoa päälle mausteeksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Tämä ei ole kuminainen, mutta todella herkullinen näkkäri:
Koulunäkki Vaasan 225 g ohut herkku klassikko


Sisältää tosin liikaa suolaa. Ei taida olla olemassa suolatonta näkkäriä?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Jo näkemättä ja maistamatta voi kertoa ilouutisen

Inhokkikonvehti saa oman rasian: "Kyllä tästä joutui vähän vääntämään"
Pandan Juhlapöydän konvehteja -rasiasta tuttu ananaskonvehti saa oman rasiansa.
---
Meillä sisäisestikin henkilöt jakautuvat ananaksesta pitäviin ja niihin, joilla se jää viimeiseksi konvehtirasiaan. Joten kyllä tästä vähän joutui vääntämään, että tämä tuote saatiin kauppojen hyllyille. Mutta ananasfanit tietävät, miten hyvä konvehti on kyseessä, ja haluamme, että mahdollisimman moni sitä pääsee tai uskaltautuisi maistamaan.
---


Kerrankin tuodaan markkinoille ajatelleen jotain pientä 6%:n vähemmistöä. Vain 6% ilmoittaa ananaskonvehdin omaksi suosikikseen konvehtirasiassa. Paljon suuremmalle osalle se on inhokki. Joku stand-up koomikko piti ananaskonvehtia turhuuden vertauskuvana.



Nyt minäkin suostun jopa ostamaan täydellä hinnalla konvehtirasian :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️