Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Havaintoja ihmisistä

Aloittaja Amore, tammikuu 21, 2020, 00:18:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Socrates

Koko ajan luullut,,että noi on kuvissa 71 ja 68 ja ihmetellyt, että onpa hyvin säilyneitä ikäpimperoita. Mutta näköjään kuvat nuoruudesta :(.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 21, 2022, 10:07:23

En tiedä syitä Turnerin suurelle muutokselle. Terveydellisiä juttuja kenties.

https://www.today.com/video/kathleen-turner-on-her-one-woman-show-finding-my-voice-128291909641

Kyllähän syyt rupsahtamisella oli melko selvästi arvattavissa ja Wikistä löytyi asiaan vahvistus ja tarkempi selitys:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kathleen_Turner

Turner oli naimisissa David Gucin kanssa 1977–1982. Hän avioitui yrittäjä Jay Weissin kanssa vuonna 1984. Heillä on lokakuussa 1987 syntynyt tytär. Turner ja Weiss erosivat 2007.

1990-luvun lopulla Turner sairastui kivuliaaseen nivelreumaan. Sairaus oli hänelle järkytys, sillä hän oli itse tottunut tekemään stunttinsa. Hän alkoi lievittää kipuja alkoholilla; toinen syy juopotteluun olivat avio-ongelmat. Hän kirjautui vieroitusklinikalle 2000-luvun alussa ja onnistui raitistumaan. Turner on kirjoittanut omaelämäkerran Send Yourself Roses, jossa hän kertoo avoimesti elämästään.



Vaikka raitistumisesta on jo aikaa, niin kyllähän reippaampi ryyppääminen jättää jälkensä ihmiseen eikä ne aina ole korjattavissa edes ajan kanssa. Myös nivelreuman lääkitys taitaa aiheuttaa turvotusta melko yleisesti ja kivut uuvuttavat, jos vaikuttavat unen laatuun.

Olisi ehkä kannattanut tuo tarkistaa, sillä vertailu noiden kahden naisen nuorekkuuden tai rupsahtamisen välillä ei ole kovinkaan reilu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 21, 2022, 10:47:13
... vertailu noiden kahden naisen nuorekkuuden tai rupsahtamisen välillä ei ole kovinkaan reilu.

Eikä tarpeellinen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 21, 2022, 10:47:13
Olisi ehkä kannattanut tuo tarkistaa, sillä vertailu noiden kahden naisen nuorekkuuden tai rupsahtamisen välillä ei ole kovinkaan reilu.

En vertaillut arvostelevassa mielessä tai kantaa ottavassa mielessä. Esitinhän itsekin arvailun, että taustalla saattaa olla lääketieteellisiä syitä. Lääketieteelliset syyt tosin voivat kietoutua yhteen "lääketieteellisten" syiden kanssa. Yksi yrittää selvitä terveysongelmista elintapojaan korjaamalla, ja jollakin toisella "hoito" repsahtaa toiseen suuntaan. On lihavia nivelreumapotilaita ja erittäin laihoja nivelreumapotilaita, joten syy- ja seuraussuhteet eivät aina ole pinnallisesti havaittavissa.

Oikeastaan tämä koko vertailuni käynnistyi aivan sattumalta hetken mielijohteesta. Katselin Yle Areenasta, olisiko siellä mielenkiintoisia elokuvia. En oikein löytänyt sopivaa. Katseeni kiinnittyi elokuvan "Salattu rakkaus" mainokseen. Filmi tuli Yle Areenaan jo viime kesänä ja poistuu elokuun lopussa. En yleensä katso italialaisia elokuvia, mutta tuon filmin katsoin viime syksynä pätkittäin ja osittain pikakelauksena. Jollakin tasolla elokuvan päätähti tuntui viehättävältä. Googlailin hieman tietoja hänestä. Kävi ilmi, että vuonna 1995 hän on ollut 45-vuotias.

Tällä kerralla kirjoitin Googlen kuva- ja videohakuun tuon henkilön nimen ja uuden vuosiluvun nähdäkseni, miltä hän näyttää nykyisin. Ja tällä tavoin päädyin videoon, jonka linkin annoin tännekin.

Ensimmäinen virheeni oli se, että kirjoitin väärään ketjuun. Toinen virheeni oli se, että etsin italialaisnäyttelijälle vertailuparin, joka ei kenties olisi aivan yhtä nuorekas ikäisekseen. Mietin erilaisia julkisuuden henkilöitä ja päädyin Turneriin, josta muistan nähneeni kuvia. Kolmas virheeni oli se, että valitsin hänet taustatietoja tarkastamatta. Onko neljäs virheeni se, että kirjoitan tämän selittelyjutun? Minä nyt olen tällainen virheitä tekevä tyyppi.

Netti on täynnä erilaisia "julkkis ennen ja nyt" vertalusivuja, jotka ovat aika armottomia kohteilleen. Harva ihminenhän kaunistuu vanhetessaan.

https://www.onelargeprawn.co.za/2008/12/17/top-celebrities-then-and-now/


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 21, 2022, 23:13:46
Rupsahtaminen riippuu ihmisestä, Emmylou Harris:

Niin tai sitten kauneusleikkausten ja botox-ruiskautusten onnistumisesta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 21, 2022, 10:47:13
Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 21, 2022, 10:07:23

En tiedä syitä Turnerin suurelle muutokselle. Terveydellisiä juttuja kenties.

https://www.today.com/video/kathleen-turner-on-her-one-woman-show-finding-my-voice-128291909641

Kyllähän syyt rupsahtamisella oli melko selvästi arvattavissa ja Wikistä löytyi asiaan vahvistus ja tarkempi selitys:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kathleen_Turner

Turner oli naimisissa David Gucin kanssa 1977–1982. Hän avioitui yrittäjä Jay Weissin kanssa vuonna 1984. Heillä on lokakuussa 1987 syntynyt tytär. Turner ja Weiss erosivat 2007.

1990-luvun lopulla Turner sairastui kivuliaaseen nivelreumaan. Sairaus oli hänelle järkytys, sillä hän oli itse tottunut tekemään stunttinsa. Hän alkoi lievittää kipuja alkoholilla; toinen syy juopotteluun olivat avio-ongelmat. Hän kirjautui vieroitusklinikalle 2000-luvun alussa ja onnistui raitistumaan. Turner on kirjoittanut omaelämäkerran Send Yourself Roses, jossa hän kertoo avoimesti elämästään.



Vaikka raitistumisesta on jo aikaa, niin kyllähän reippaampi ryyppääminen jättää jälkensä ihmiseen eikä ne aina ole korjattavissa edes ajan kanssa. Myös nivelreuman lääkitys taitaa aiheuttaa turvotusta melko yleisesti ja kivut uuvuttavat, jos vaikuttavat unen laatuun.

Olisi ehkä kannattanut tuo tarkistaa, sillä vertailu noiden kahden naisen nuorekkuuden tai rupsahtamisen välillä ei ole kovinkaan reilu.

Tupakointi lisäksi rupsahduttaa ihon.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 21, 2022, 12:18:28
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 21, 2022, 10:47:13
... vertailu noiden kahden naisen nuorekkuuden tai rupsahtamisen välillä ei ole kovinkaan reilu.

Eikä tarpeellinen.

Näinpä. Kipujen kanssa eläminen on perseestä.

Tapasin 27 v iässä itseäni 4 v vanhemman miehen, siis 31-vuotiaan. Oli ollut rappioalkoholisti, mutta päässyt ilmeisesti uskon voimalla päihteistä (kyseessä ei ollut Jeesus-usko). Sanoi itse että juominen jätti jäljet kasvoihin, ja näin oli.

Norma Bates

Kuuntelin eilen bussissa ihmisten juttuja, kun en kuulemattakaan voinut olla. Jotenkin tuli myös Koe-eläinpuisto-fiilikset. Kaksi naista jutteli keskenään, ja keskusteluun tuli mukaan naisille vieras mies. Äänekkäämpi naisista ja mies tunnustivat olevansa alkoholisteja ja olleensa kuivilla, mutta aikovansa juoda juhannuksena. Vastoin juoppoihin useimmiten tuntemaani inhoa tuntui alkoholistinainen jotenkin symppikseltä. Tapasi kuulema tehdä kävelylenkkejä niin ettei suunnittele mitään reittejä etukäteen. Lähtee vaan kävelemään, eksyy, ja "jotenkin pääsee takaisin kotiin".

Em. nainen kiroili enemmän kuin minä edes kirjallisessa tuotannossani. Ehkä siksi hänestä pidinkin.

Ohutäänisempi nainen tapasi puolestaan painella hirmuisia maileja, eräänkin kerran oli kävellyt 45 km, eikä meinannut sen jälkeen päästä kapuamaan saunan lauteille. Epäili että alas tuli sieltä konttaamalla.

Mies puolestaan oli saanut häädön paikasta N, jonka ohitimme bussilla. Itse oli kunnolla, mutta silloinen naisensa luukutti Metallicaa täysillä keskellä yötä.

Toope

Alkoholin suurkäyttöhän ei välttämättä estä ihmistä toimimasta, riippuu miten käyttää. En tarkoita ohjeena, mutta suurjuoppo voi vetää paljon joskus putkeen ja on toimiva taas viikon ilman alkoholia. Suurkäyttö voi olla yksilöllistä. Onhan se alkoholismia, mutta kyllähän jotkut heroiini- tms- riippuvaisetkin voivat toimia hyvin pitkiä aikoja.Riippuvuus on yksilöllistä.

Pakkohan se on myöntää, etten itse ole pikku hiprakkaa ilman ollut kahta viikkoa enempää vuosiin. Mutta onko kukaan ranskalainen tai italialainen kotiäitikään?

ROOSTER

Onhan Marie vieläkin ihan mukiinmenevän näköinen, siitä vaan reippaasti sugargranddaddyn etsintään. Mieluummin sellainen tosi rikas lapseton ja hyvin vanha leski. Sen kanssa, ja sen jälkeen, pärjäisi taas, eikä olisi tarpeen nöyryyttää itseään kaupan kassalla vaan voisi elättää itsensä jatkossa rehellisen naimakaupan tuloksilla.

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/viihde/art-2000008926649.htmlMarie Helvin erosi valokuvaajamiehestään David Baileysta kymmenen vuoden liiton jälkeen vuonna 1985 ja sai avioerossa sadantuhannen punnan sovittelurahan. Helvin ei ole mennyt sen jälkeen uusiin naimisiin.

– Olisi mukava, jos näin vanhempana olisi mahdollisuus saada taloudellista tukea ja jakaa kuluja jonkun kanssa, Helvin kertoo.

Hiukan liikaa täytettä laitettu poskipäihin.



Nuorempana:

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

En äkkiseltään keksi mihin ketjuun laittaisin tämän mietelmän, mutta menköön kasvoihin keskittyvänä tähän.

Miltä kasvosokeus tuntuu? Se voi tuntua vaikkapa tältä, että joutuu miettimään päänsä puhki ovatko tämän Queenin tunnetun biisin parodiaversion neljä naista yksi ja sama nainen, vai neljä eri naista. Eilen en osannut yhtään sanoa, nyt kun katson isommalta ruudulta, kallistuisin siihen että ovat sama nainen:

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=AcVFtu-ZmmM

Hippi

^
En yleensä musavideoita edes katso niin tarkasti, että olisin tuossa huomannut muuta kuin neljä laulavaa naista. Nyt kun ennalta kerrottiin, että siinä on jotain ihmeteltävää, niin aika nopeasti paljastui, että vain yksi nainenhan siinä oli. Etuhampaista sen näki. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Itse taidan hakea jotain infoa lähinnä silmien ja suun seudulta.

Katselisin ihmisiä tarkemmin, että tietäisin kuka on kuka, mutta aina pelottaa että menen tuijottelemaan väärää ihmistä ja saan kärsiä. Eikä se tuijottaminen välillä auta mitään, koska elämäni varrella olen tervehtinyt ihmisiä joita olen luullut joiksikin toisiksi kuin ovat. Aina se jotenkin syö sisältä kun toinen ei vastaakaan. Vaikka itsekin välillä olen niin päästäni pihalla etten hoksaa vastata, jos minua tervehditään.

Loppujenlopuksi en katsele ketään, ja toivon että jos joku haluaa tervehdykset vaihtaa, hän on se aloitteellinen. Ettei minun tarvitse pähkäillä alvariinsa vastaantulijoista tunnenko tuon ja tuon.

Kopek

#29
Esiintyjä näyttää olevan Shirley Seban.

https://www.facebook.com/shirleyserban

Kasvojen tunnistus ei kuulu vahvoihin puoliini. En nyt ihan kasvosokeakaan ole, mutta minun on lähes mahdotonta muodostaa ḿielessäni kuvaa ihmisen kasvoista. Saan aikaan jonkinlaisen häivähdyksen jostakin julkkiksen naamasta (Obama, Trump, Bush, Zelenskyi etc.), mutta se häviää saman tien.

N I N J A

(selitys tuolle sanalle luvassa myöhemmin)

jatkoa...

Vajaa viisivuotias kaveri kävi sanomassa, että kirjoita "ninja", ja minä tottelin

Takaisin aiheeseen.

Valaistuksella voidaan vaikuttaa paljon. Kun suunnataan lamput eri tavalla ja vaihdetaan värilämpötilaa, sama ihminen saadaan näyttämään erilaiselta. "Neljän naisen" videossa luulin aluksi, että siinä ei ehkä ole neljää, mutta kuitenkin enemmän kuin yksi. Etualan nainen näytti erilaiselta, mutta se johtui valaistuksesta.