Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Onko kristittyjen Jumala rakkaus?

Aloittaja kertsi, tammikuu 31, 2020, 14:09:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - maaliskuu 01, 2020, 12:19:29
Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 01, 2020, 11:52:50
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - maaliskuu 01, 2020, 09:44:31
"Vaikka minä puhuisin (kirjoittaisin) jumalien ja enkelten kielellä, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi..."

Yllä Paavalin kirjoittamasta pätkä...
Taas sä höperehdit, soo soo. Kun käyttää lainausmerkkejä, pitää tekstin olla oikeasti lainaus - muussa tapauksessa valehtelee. Ei Raamatussa noin lue, tosiaankaan, vaan näin:

"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta,"... (boldauksen lisäsin minä, jotta näkisit, missä meni pieleen. Sen lisäksi lisäsit virheelliseen Raamattu-lainaukseesi ihan omiasi, tuon (kirjoittaisin).)

lähde: https://raamattu.fi/raamattu/KR38/1CO.13/1-kirje-korinttilaisille-13

Mutta saattaa olla, että sinulla vain muisti petti, etkä tietoisesti valehdellut, ja sillä lailla tahrannut Jumalan sanaa. Minulle ei tietysti merkitse Raamatun väitetty pyhyys mitään, mutta kristityt ehkä ovat sitä mieltä, että sieltä ei saisi tehdä vääristeltyjä lainauksia?

Kyllä täällä 'maan päällä on moni kohottanut itsensä jumalaksi' - kuten tiedät - jopa ottanut alamaistensa onnen toivotuksetkin vastaan.

Höperehdit, mutta mitä tuosta...

Jokainen joka luulee olevansa jumala vertaistensa joukossa on ateisti. Hän tietää olevansa valehtelija, mutta ottaa silti kiitokset vastaan.

On vain yksi Jumala ja Jeesus Hänen ainokainen poikansa.

Ystävällisesti

Muisto Keijo Kullervo
Eihän tuo millään mittapuulla ole ystävällisesti muotoiltu.

Et kuitenkaan vastaa itse aiheeseen. Miksi pistät peräti lainausmerkkeihin jotain, mikä ei ole mikään suora lainaus, ja väittäen omia sanojasi ja vääristelmiäsi Raamatun sanoiksi?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - maaliskuu 01, 2020, 12:19:29
Kyllä täällä 'maan päällä on moni kohottanut itsensä jumalaksi' - kuten tiedät - jopa ottanut alamaistensa onnen toivotuksetkin vastaan.

Höperehdit, mutta mitä tuosta...

Jokainen joka luulee olevansa jumala vertaistensa joukossa on ateisti. Hän tietää olevansa valehtelija, mutta ottaa silti kiitokset vastaan.

On vain yksi Jumala ja Jeesus Hänen ainokainen poikansa.

Sinä olet toisessa keskustelussa väittänyt olevasi jumala. Tarkoittaako se sitten (tuon kirjoittamasi läpi luettuna), että olet ateisti?

Ja miten niin on vain yksi jumala? Kristinuskossahan on kolme jumalaa, tai ainakin jumalan persoonaa, mitä lie se sitten tarkoittaakin.

Ja sitä paitsi Raamatussa puhutaan muistakin jumalista, esimerkikkinä olkoon Baal ja Ashera, joten miten niin on vain yksi jumala?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Jumala = Taivaan Isä

jumala = joksi useat ihmiset pyrkivät tekemään itsensä.

Valitsisitko puolesi?

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - maaliskuu 01, 2020, 13:33:16
Jumala = Taivaan Isä

jumala = joksi useat ihmiset pyrkivät tekemään itsensä.

Valitsisitko puolesi?
Minkä puolen? Mitä tarkoitat kysymykselläsi? Mitä sinä tarkalleen ottaen oikein kysyt?

Tuossa Jumala = Taivaan Isä, on vain osatotuus kristinuskon Jumalasta, sillä myös Jumala = Taivaan Isän Poika eli Jeesus, ja Jumala = Pyhä Henki.
Eli Isän lisäksi Jeesuskin on Jumala, ja Pyhä Henkikin on Jumala. Tämä lienee kaikkia kristittyjä yhdistävä näkemys?

Minusta on täysin hurahtanutta ja täysin valheellista ja täysin pahantahtoista ja ilkeää väittää, että ateistit pitävät itseään jumalana.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#154
Mitenhän muuten eri kirkkokunnat eroavat siinä, että uskovatko, että pelastuneet näkevät Helvetissä olevat, joita kidutetaan ikuisesti? Meinaan Taivaassa ei liene telkkaria (eikä siellä syötäne popcornia), niin onko kansanhuvina sitten katsella Helvetissä kidutettavien kärsimyksiä, ikuisesti? Esimerkiksi oman aviopuolison, omien lasten tai omien vanhempien kidutusta?

Ja toisaalta sitten, ihminen on sosiaalinen olento, jolle esimerkiksi perhesuhteet ovat yleensä tärkeitä. Jos revit ihmisen irti perheyhteisöstään esimerkiksi niin, että ihminen ainoana perheestään tai suvustaan tai muista samastumisen kohteistaan pääsee Paratiisiin, eikö sellainen Paratiisi ole sitten helvetillinen, eikä ollenkaan ihana?

Helvetti siis kumoaa Paratiisin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Kysymys on henkisestä kasvamisesta, 'minä tietoisuuden kasvamisesta' lapsesta aikuisuuteen:

https://www.bible.com/fi/bible/61/MAT.10.34-39.FINPR

Jokainen joka haluaa henkistä kasvua joutuu linkin oikean ymmärtämisen logiikan seuraamiseen omassa elämässään.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Aikuisuuteen kasvaminen on useasti työläs prosessi, mutta se täytyy käydä jotta henkistä kasvua tapahtuu... Jeesuksen opetuksen sanat linkissä.
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#156
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - maaliskuu 01, 2020, 15:50:07
Kysymys on henkisestä kasvamisesta, 'minä tietoisuuden kasvamisesta' lapsesta aikuisuuteen:

https://www.bible.com/fi/bible/61/MAT.10.34-39.FINPR

Jokainen joka haluaa henkistä kasvua joutuu linkin oikean ymmärtämisen logiikan seuraamiseen omassa elämässään.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Aikuisuuteen kasvaminen on useasti työläs prosessi, mutta se täytyy käydä jotta henkistä kasvua tapahtuu... Jeesuksen opetuksen sanat linkissä.
Se, mitä tuossa linkissä kuvataan, ei suinkaan ole henkistä kasvua, tai aikuisuuteen kasvamista, vaan päinvastoin taantumista eläimen tasolle, tai oikeammin vielä sitäkin paljon alhaisemmaksi. Nimittäin jopa alkeellisetkin eläimet pitävät pentujensa puolia (jopa torakkanaaraat huolehtivat poikasistaan), kiintyvät puolisoonsa (jos on parisuhteita muodostava eläin) ja surevat puolisonsa tai perheenjäsenensä menettämistä (valaat, simpanssit ja norsut esimerkiksi).

Jos seuraa linkin "logiikkaa", irtisanoo ihmisyyden itsestään, sen, mitä on arvokkainta elämässä, esimerkiksi äidinrakkauden, tai perheenjäsenten rakkauden toisiaan kohtaan. Sellainen "logiikka" on on kammottava.

Puolisoa valitseva nuori tekee viisaasti, jos ei ota hihhulia puolisokseen, ainakaan sellaista hihhulia, joka ottaa tuon linkin tosissaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Ymmärrän ko. asian niin, että Jeesus ja Pyhä Henkensä on tärkeintä uskovalle. Jos isä on ateisti ja äiti samoin tai muu sukulainen, silloin uskovan on pidettävä päänsä ja luotettava sisällään olevaan 'ainoaan oikeaan'. 'Minä kehitys' vaatii oikeastaan sisäistä varmuutta - ei ulkopuolista, vaikka olisi sukulainenkin.

Ystävällisesti

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

Meinaatko, että Jeesus ei sinun mielestäsi ole Jumala, eikä Pyhä Henkikään ole, ja että vain Isä on Jumala?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 01, 2020, 22:08:44
Meinaatko, että Jeesus ei sinun mielestäsi ole Jumala, eikä Pyhä Henkikään ole, ja että vain Isä on Jumala?

Meinaan, että 'minä kehitys' vaatii jämäkkyyttä.

Jeesus joka lähetti puolustajan Pyhän Hengen Häneen uskoville, tiesi, että kuten Hän sanoi aikoinaan:
"Minä ja Isä olemme yhtä."

Pääasia on, että uskova uskoo  sisäiseen olemukseensa joka on monelle Omatunto, toiselle Pyhä Henki ja kolmannelle Taivaan Isä.

Sisäinen varmuus on tärkeintä mitä voi omistaa korvienvälisessä tilassa kuin myös koko persoonassa.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

Jos nyt vaan vastaisit kerrankin kysymykseen (oliko Jeesus Jumala). Tuossahan voi vastata korkeintaan kolmella tavalla
1. Ei
2. Kyllä
3. En tiedä
Sinun vastauksesi on luokkaa
4. Vaarinhousut,
eli ei vastaus laisinkaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

#161
Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 01, 2020, 22:29:17
Jos nyt vaan vastaisit kerrankin kysymykseen (oliko Jeesus Jumala). Tuossahan voi vastata korkeintaan kolmella tavalla
1. Ei
2. Kyllä
3. En tiedä
Sinun vastauksesi on luokkaa
4. Vaarinhousut,
eli ei vastaus laisinkaan.

Kun nyt minua tenttaat kysymyksilläsi, niin sanopa oma mielipiteesi kysymyksiisi?

Itse kyllä tiedän tilani ja kannan sen kunnialla maahan.

Jeesus oli 'ihmisen poika', mutta myös Jumalan Poika... https://rll.fi/2017/07/messias-jumalan-poika/

Jeesus puhui mitä Jumala puhuttavaksi antoi opetuslapsilleen.

Itse olen nykyään 'housun kannattaja' aivan julkisesti ja kirjoitan sitä mitä Sieluni tuo julki.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

No siis virallisestihan kristillisessä opissa Jeesus oli tai on sekä Ihmisen Poika, että Jumalan poka, että Jumala, että Messias että Kristus.  https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus#Kristillinen_oppi_Jeesuksesta

Tuo Jeesuksen jumaluus on jotain, mistä äänestetiin jossain kirkolliskokouksessa muinoin. Ja se on se, mikä määrittää kristinuskon, nimenomaan tuo Jeesuksen jumaluus, ja erottaa sen kaikista muista uskonnoista. Lisäksi virallinen kristinusko sisältänee uskomuksen, että Pyhä henkikin on Jumala.

Jos sinä et usko kolmiyhteiseen Jumalaan, et nähdäkseni voi kutsua itseäsi kristityksi.

Itse olen sitä mieltä, että Jumalaa tai muitakaan jumalia ei ole olemassakaan, ja siitä syystä historiallinen henkilö Jeesus, jos sellainen on ollut, ei ole Jumala. Eikä ole Pyhän henkikään.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 01, 2020, 22:55:34
No siis virallisestihan kristillisessä opissa Jeesus oli tai on sekä Ihmisen Poika, että Jumalan poka, että Jumala, että Messias että Kristus.  https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus#Kristillinen_oppi_Jeesuksesta

Tuo Jeesuksen jumaluus on jotain, mistä äänestetiin jossain kirkolliskokouksessa muinoin. Ja se on se, mikä määrittää kristinuskon, nimenomaan tuo Jeesuksen jumaluus, ja erottaa sen kaikista muista uskonnoista. Lisäksi virallinen kristinusko sisältänee uskomuksen, että Pyhä henkikin on Jumala.

Jos sinä et usko kolmiyhteiseen Jumalaan, et nähdäkseni voi kutsua itseäsi kristityksi.

Itse olen sitä mieltä, että Jumalaa tai muitakaan jumalia ei ole olemassakaan, ja siitä syystä historiallinen henkilö Jeesus, jos sellainen on ollut, ei ole Jumala. Eikä ole Pyhän henkikään.

Ihmeellisen paljon tietoa Sinulla Jeesuksesta - niin minullakin.

Itsekin olen 'kuin' Jeesus ja kirjoitan sitä mitä Pyhä Henki kirjoitettavaksi antaa...

Kaiken oppimani olen saanut Raamatusta ja Suomen Kielen taajuussanastosta.

Onnea oppimallesi asioille. Onnea ja menestystä elämänteilläsi.

Muisto Keijo Kullervo
PS. Ja nyt nukkumaan...
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️