Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Koronavirus

Aloittaja Saares, helmikuu 26, 2020, 22:55:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Senpä tosiaan vielä jotenkuten ymmärtäisi että joku ei vaan ota rokotetta ja täts it. Mutta mikä ihmeen oikeus rokotusta vastustavilla on ollut mennä mökeltämään omaa agendaansa muille ihmisille? Niin että pahimmillaan on tunkeuduttu kouluihin pelottelemaan lapsia.

On helppoa mieltää rokotevastaisuus jonkin sortin uskontona. Rokotevastaiset ovat kovasti yrittäneet nimitellä rokotteita ottavia rokoteuskovaisiksi. Mutta onko se uskovaisuutta että käyttää hyväksi sitä mitä tieteet ovat saaneet aikaan? Yhtä hyvin olemme sitten vaikkapa älypuhelinuskovaisia. Ja kovasti sen rakkineen räpeltäminen on rokotevastaisillekin kelvannut. Koskaan eivät ole kyseenalaistaneet sitä laitetta ja sanoneet että sen käyttö olisi jotenkin väärin, varsinkin oman agendan tuputtamisessa.

Paitsi tietysti jos on 5G-vastainen.  ;D Mutta käsittääkseni nämäkään ihmiset eivät ole kaihtaneet käyttää teknologiaa hyödykseen.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 15, 2022, 10:10:29
Senpä tosiaan vielä jotenkuten ymmärtäisi että joku ei vaan ota rokotetta ja täts it. Mutta mikä ihmeen oikeus rokotusta vastustavilla on ollut mennä mökeltämään omaa agendaansa muille ihmisille? Niin että pahimmillaan on tunkeuduttu kouluihin pelottelemaan lapsia.
Viime mainittua voisi ihan yhtä hyvin kysyä Eloapinoiden kohdalla - tosin sillä erotuksella, että heidän ei ole tarvinnut kouluihin tunkeutua, vaan ovat saapuneet sinne esittelemään toimintaansa kirkasotsaisten opettajien ja rehtoreiden kutsumina.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 15, 2022, 10:10:29
Senpä tosiaan vielä jotenkuten ymmärtäisi että joku ei vaan ota rokotetta ja täts it. Mutta mikä ihmeen oikeus rokotusta vastustavilla on ollut mennä mökeltämään omaa agendaansa muille ihmisille? Niin että pahimmillaan on tunkeuduttu kouluihin pelottelemaan lapsia....
Mikä oikeus toisilla on painostaa rokotteisiin, joiden toimivuus on osoitettu kyseenalaiseksi?

Jaska

Suomessa käytetyt koronavirustaudin rokotteet on osoitettu tehokkaiksi. Sellaisia rokotteita ei ole, jotka täysin estäisivät taudin.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - helmikuu 15, 2022, 23:32:10
Suomessa käytetyt koronavirustaudin rokotteet on osoitettu tehokkaiksi. Sellaisia rokotteita ei ole, jotka täysin estäisivät taudin.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/rokotteet-ja-koronavirus/rokotteiden-teho-koronavirusta-vastaan
LainaaKoronarokote suojaa koronavirustaudilta ja erityisesti sen vakavilta muodoilta...
Ei suojaa!

MrKAT

Tutkimustulos E-Afrikasta:
Chise @sailorrooscout
A recent study out of South Africa shows:

Unvaccinated + Omicron = Immunity to Omicron ONLY
Vaccinated + Omicron = Immunity to Omicron, Delta, Beta, C.1.2, AND D614G!


- https://twitter.com/sailorrooscout/status/1493612030930075663

Kun omicron kiertää maailmalla ja täällä rokottamattomat läpi, he eivät saa kunnon risti-immuniteettia muille varianteille toisin kuin rokotetuilla. Päättelen: --> rokottamattomat pitää deltat, betat ym variantit hyvin hengissä ja kierrossa.


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Itse olen jättämässä maskinkäytön, ellei sitä varsinaisesti vaadita. Turhaahan se toki on.
Kaksi rokotusta otin viime vuonna, "tehosteita" tai uusia en ota. Ovat tehonsa osoittaneet...
Ei kiitos enää.

Jaska


Rokotteet ovat tehonsa osoittaneet ja se on yllättävänkin hyvä. Karkeasti voi odottaa, että Toopella on parin kuukauden ajan toisesta rokoteannoksesta suoja lievänkin taudin tartuntaa vastaan ja puolen vuoden ajan toisesta rokotteesta vaikeaoireista tautia vastaan (so. todennäköisesti rajoittuu korkeintaan influenssatasoiseen potemiseen).
Tainnut vain puhua vastoin parempaa tietoaan, trolli.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Jaska - helmikuu 11, 2022, 19:59:39
Onneksi meillä on ymmärtäviä ja laskutaitoisia asiantuntijoita. Omikronille povattiin paljon kovempaa tartututustahtia kuin on tapahtunut. Tämän vuoden ennätysilmaantuvuudella kestäisi pari vuotta, että kaikki vielä sairastamattomat Suomessa olisivat sairastaneet ja ilmaantuvuus jo hitaasti laskenee kesäksi. Pfizer on luvannut omikronrokotteen ensi kuussa, että uskoisin sitä olevan kesäkuuksi meillä käytössä riskiryhmille. Voi tietenkin käydä niinkin, että silloin meillä on jo uudenlainen riesa, johon uudesta rokotteesta on vähän iloa. Tyhmää olisi kuitenkin seisoa tumput suorassa.

Minusta pitkään piilottelivat tietoa mRNA-rokotteiden tehon heikkenemisvauhdista. Mutta on se nähty kolmospiikin kiirehtimisessä, että jos kovin avoimia ollaan, niin kansa, media ja poliitikot alkavat määräämään, mitä mieltä asiantuntijoiden pitää olla. Suomi seuraa nyt epidemian käsittelyssä eurooppalaista muotia, olipa se mitä tahansa.

Alkoi jälkikäteen harmittaa että ryntäsin kolmospiikille jo joulukuussa, jolloin itselläni oli 5 kk täynnä kakkospiikistä. (Ja sitten kun olin piikin saanut, luin seuraavaksi tiedon että kehotettiin riskiryhmäläisiä ottamaan se jo olikos se 3 - 4 kk kuluttua, eli en edes ollut spurtannut kovimpaa.) Nimittäin olin alkuvuodesta niin paljon keskenäni, että mihin minä sitä kolmospiikkiä edes tarvitsin? Ennemmin olisin tarvinnut sen nyt helmikuussa, kun aloin jälleen harrastamaan. Parin päivän päästä tulee 2 kk täyteen ja sen jälkeenhän sitä on sitten vapaata riistaa tartunnoille (jos semmoista en siis jo saanut).

Jos tulee omikroniin tehoava rokote, kaippa sen haen. Mutta kyllähän se tietysti mietityttää jo minuakin että onko tässä sitten järkeä että loputtomiin juoksee piikitettävänä. Kai niistä jotain haittaa on, kun kerta kk-kierto on niin kummalliseksi mennyt - ellei mene vaihdevuosien piikkiin.

Mihinkäs se valmiste jäi jota spruutataan nenään ja jonka pitäisi toimia suojana koronavirusta vastaan?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 15, 2022, 23:10:14
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 15, 2022, 10:10:29
Senpä tosiaan vielä jotenkuten ymmärtäisi että joku ei vaan ota rokotetta ja täts it. Mutta mikä ihmeen oikeus rokotusta vastustavilla on ollut mennä mökeltämään omaa agendaansa muille ihmisille? Niin että pahimmillaan on tunkeuduttu kouluihin pelottelemaan lapsia....
Mikä oikeus toisilla on painostaa rokotteisiin, joiden toimivuus on osoitettu kyseenalaiseksi?

Itse en oikein osaa kokea että rokotteisiin olisi painostettu. 

Poikkeuksena tietenkin nämä hoitsut joille nyt tuli tämä "rokote tai muita töitä tai ole sitten kokonaan työttä" -juttu. En välttämättä kannata sitä. Mutta ihmettelen että miten hoitoalalle hakeutunut voi olla rokotevastainen?

Jaska

#5815
THL on julkaissut luvut rokotteiden vaikutuksesta tammikuussa https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/summary_cov19incisummary?kvartaali_0=669812&ikaryhma_0=639348&mittari_0=642063#
Tässä muulla kuin omikronilla on enää hyvin vähän vaikutusta.

Yhdellä rokotusannoksella ei saanut mitään suojaa tartuntaa vastaan ja täydellä rokotussuojallakin tuli vain  25% vähemmän tartuntoja. Mitä tuoreempi rokotus, sen enemmän suojaa. (Viikko menee aluksi suojan kehittymiseen.)

Sairaalaanjoutumisriskin täysi rokotus (kaksi tai kolme annosta) pudotti seitsemäsosaan rokottamattomaan verraten, ensimmäinen annoskin alle puoleen. Sairaalaanjoutumisriski kasvaa iän mukana - yli 70-vuotiailla nelinkertainen 30-49 -vuotiaisiin - mutta rokotusten suojakerroin kutakuinkin sama eri ikäryhmissä.

Tehohoidolta ja kuolemilta rokotus suojaa vielä paremmin rokottamattomiin verraten.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 16, 2022, 09:34:18
Alkoi jälkikäteen harmittaa että ryntäsin kolmospiikille jo joulukuussa, jolloin itselläni oli 5 kk täynnä kakkospiikistä. (Ja sitten kun olin piikin saanut, luin seuraavaksi tiedon että kehotettiin riskiryhmäläisiä ottamaan se jo olikos se 3 - 4 kk kuluttua, eli en edes ollut spurtannut kovimpaa.) Nimittäin olin alkuvuodesta niin paljon keskenäni, että mihin minä sitä kolmospiikkiä edes tarvitsin? Ennemmin olisin tarvinnut sen nyt helmikuussa, kun aloin jälleen harrastamaan. Parin päivän päästä tulee 2 kk täyteen ja sen jälkeenhän sitä on sitten vapaata riistaa tartunnoille (jos semmoista en siis jo saanut).
Itse sain 3. piikin 16.11.2021 eli tasan kolme kuukautta sitten. Ja nyt kipuilen sen kanssa, uskallanko vieläkään aloittaa kuntosalilla, jolla olen ostanut treeniaikaa jo ennen koronaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Jaska - helmikuu 16, 2022, 10:53:20
Sairaalaanjoutumisriskin täysi rokotus (kaksi tai kolme annosta) pudotti seitsemäsosaan rokottamattomaan verraten, ensimmäinen annoskin alle puoleen. Sairaalaanjoutumisriski kasvaa iän mukana - yli 70-vuotiailla nelinkertainen 30-49 -vuotiaisiin - mutta rokotusten suojakerroin kutakuinkin sama eri ikäryhmissä.

Onko tuossa nyt ajateltu pelkän iän olevan ainoa riskitekijä; eli onko yllä oleva laskettu ikäryhmittäin täysin terveistä?
Tosiasia lienee kuitenkin, että yli 70 vuotiailla on aika suurella osalla jonkin perussairaus verrattuna 30-49 vuotiaisiin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 16, 2022, 12:14:38
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 16, 2022, 09:34:18
Alkoi jälkikäteen harmittaa että ryntäsin kolmospiikille jo joulukuussa, jolloin itselläni oli 5 kk täynnä kakkospiikistä. (Ja sitten kun olin piikin saanut, luin seuraavaksi tiedon että kehotettiin riskiryhmäläisiä ottamaan se jo olikos se 3 - 4 kk kuluttua, eli en edes ollut spurtannut kovimpaa.) Nimittäin olin alkuvuodesta niin paljon keskenäni, että mihin minä sitä kolmospiikkiä edes tarvitsin? Ennemmin olisin tarvinnut sen nyt helmikuussa, kun aloin jälleen harrastamaan. Parin päivän päästä tulee 2 kk täyteen ja sen jälkeenhän sitä on sitten vapaata riistaa tartunnoille (jos semmoista en siis jo saanut).
Itse sain 3. piikin 16.11.2021 eli tasan kolme kuukautta sitten. Ja nyt kipuilen sen kanssa, uskallanko vieläkään aloittaa kuntosalilla, jolla olen ostanut treeniaikaa jo ennen koronaa.

Jos en olisi kamppailulajeihin kilahtanut, tuskinpa olisin lähtenyt suljuttuihin tiloihin puhkumaan. Jos pelkkä liikunta olisi Se Juttu, niin olisin odottanut kesään ja liikkunut sitten. Ulkona. Mutta kun tässä on tarvis sitä tekemistä ynnä sisältöä elämään... Ja kun olin syksyn pois, on salille tullut sinä aikana uusia harrastajia, ja silläkin mielenkiinto pysyy yllä kun ei tarvitse aina yksiä ja samoja naamoja katsella.

Huomaa kyllä että 2 v on pyörinyt pelkän koronan ympäri, kun minustakin tuntuu nyt niin omituiselta ajatus että olisi paukahtanut ihan tavan räkätauti. Mutta mikä muu sitten, kun kai siihen negatiiviseen PCR-testiin voi luottaa. Mene tiedä.  ::) Jokatapauksessa aikuisen ihmisen elämään voi kuulua kuulema viisikin flunssaa per vuosi. Minulle ei ole koskaan niin montaa tullut, ja sen takia jäi erityisesti mieleen se 2015 jolloin olin koko syyskauden tuon tuostakin jonkun hengitystieinfektion riivaama.

Karikko


Koronafopiasta pyritään nyt pääsemään pois, vaikka korona ei (koskaan) mihinkään katoakaan enää ihmisen seuralaiseksi päästyään.

Lienee siltä pakollista palata normaalimpaan elämärytmiin ja lakat huolehtimasta sellaisesta jolle ei käytännössä voi mitään ja rokotuksetkin taitavat tuoda enempi lohtua, kuin "lääkitystä,


https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/0118642c-849e-4a5b-85c3-3e43cb97e97e

. Hauras elimistö ja sepsis
Omikronvariantti osaa väistää rokotettujen immuunipuolustusta ja siksi koronaan on vuodenvaihteen jälkeen sairastunut paljon ihmisiä.

Omikron on aiheuttanut Oksin mukaan koronainfektioita erityisesti iäkkäille rokotetuille henkilöille, joiden puolustuskyky on iän vuoksi heikentynyt. He voivat erityisen helposti saada koronan lisäksi bakteerien aiheuttaman jälkitaudin.

Järvinen kertoo, että nyt vain noin puolet sairaalassa olevista koronaviruspotilaista on sairaalassa koronaviruksen aiheuttaman infektion vuoksi.

– Muilla on sairaalahoitoon jokin muu syy ja koronavirusinfektio on todettu sen ohella. Myös tehopotilaiden määrä on laskenut. Siten hankala saada selvää tietoa komplikaatioista tai jälkitaudeista ja verrata niiden yleisyyttä aikaisempaan