Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Koronavirus

Aloittaja Saares, helmikuu 26, 2020, 22:55:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 03, 2020, 20:54:04
Musta tuntuu että olen sairas -kartta:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuinka-monilla-ihmisilla-ympari-suomea-on-koronaoireita-katso-oman-alueesi-tilanne/7779600#gs.2pn2p0
Jotenkin minua alkaa jo kyllästyttää koko epidemia. En ole itse sairastunut, vaikka olen käytökselläni altistunut.
Kohta alan tarvitsemaan uudempia uutisaiheita, jotta pysyisin kiinnostuneena...

Toope

Lainaus käyttäjältä: Brutto - huhtikuu 03, 2020, 07:24:24
Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 01, 2020, 23:01:51
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 01, 2020, 21:28:45
THL, Marin tai Niinistö eivät ole koskaan käyttäneet koronataudista määrettä 'hoax' (=huijaus,petos väärennös) jota informaationvääristelijät kuten Trump ja Bolsonaro ovat tehneet.
THL ja Marin vähättelivät koko tautia vielä 3 viikkoa sitten.

Marin heräsi todellisuuteen kuitenkin huomattavasti aikaisemmin kuin perussuomalaiset, jotka jättivät välikysymyksen turvapaikkapolitiikasta niinkin myöhään kuin 11.3. Ikään kuin Kreikan tilanne olisi ollut maamme päällimmäisin huoli tuolloin. Opposition toiminta sitoi muutenkin hallituksen huomion toisarvoisiin asioihin.
Itse asiassa perussuomalaiset ovat vaatineet kovempia otteita koronaa vastaan, kuin Marinin hallitus.
Asia ei ehkä valtamediassa toki näy.

Norma Bates

Siksi, että oletin alkuun WHO:n nimissä lähetettävän valeinformaatiota. Sittemmin on käynyt ilmi että WHO itse puhuu metristä. Pidän tätä perin erikoisena koska netissä on ohjekuvia joissa puhutaan 2 m turvavälistä.

Tuli mieleen että WHO on päätynyt surkeaan metriin koska väkirikkaissa maissa olisi vaikeaa vaatia suurempaa välimatkaa. Esim. Intiassa saattaa kaupungilla olla todella ahtaita kujia. Mutta silti olen nähnyt valokuvan paperilehdessä jossa intialaisia häpeärangaistaan kyykyttämällä heitä maahan piirretyissä ympyröissä että oppisivat turvavälin. Silmämääräisesti katsoen kyykkääjien välillä oli enemmän välimatkaa kuin 1 m.

Joten, WTF, WHO?

-:)lauri

#1323
Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 03, 2020, 20:59:36
Lainaus käyttäjältä: Brutto - huhtikuu 03, 2020, 07:24:24
Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 01, 2020, 23:01:51
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 01, 2020, 21:28:45
THL, Marin tai Niinistö eivät ole koskaan käyttäneet koronataudista määrettä 'hoax' (=huijaus,petos väärennös) jota informaationvääristelijät kuten Trump ja Bolsonaro ovat tehneet.
THL ja Marin vähättelivät koko tautia vielä 3 viikkoa sitten.

Marin heräsi todellisuuteen kuitenkin huomattavasti aikaisemmin kuin perussuomalaiset, jotka jättivät välikysymyksen turvapaikkapolitiikasta niinkin myöhään kuin 11.3. Ikään kuin Kreikan tilanne olisi ollut maamme päällimmäisin huoli tuolloin. Opposition toiminta sitoi muutenkin hallituksen huomion toisarvoisiin asioihin.
Itse asiassa perussuomalaiset ovat vaatineet kovempia otteita koronaa vastaan, kuin Marinin hallitus.
Asia ei ehkä valtamediassa toki näy.

Saattaa tulla yllätyksenä, mutta jos fiksuimmat ratkaisut biologisiin pulmiin olisivat kovista otteista kiinni, Neuvostoliitto olisi ollut suuri menestystarina.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 03, 2020, 20:59:36
Lainaus käyttäjältä: Brutto - huhtikuu 03, 2020, 07:24:24
Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 01, 2020, 23:01:51
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 01, 2020, 21:28:45
THL, Marin tai Niinistö eivät ole koskaan käyttäneet koronataudista määrettä 'hoax' (=huijaus,petos väärennös) jota informaationvääristelijät kuten Trump ja Bolsonaro ovat tehneet.
THL ja Marin vähättelivät koko tautia vielä 3 viikkoa sitten.

Marin heräsi todellisuuteen kuitenkin huomattavasti aikaisemmin kuin perussuomalaiset, jotka jättivät välikysymyksen turvapaikkapolitiikasta niinkin myöhään kuin 11.3. Ikään kuin Kreikan tilanne olisi ollut maamme päällimmäisin huoli tuolloin. Opposition toiminta sitoi muutenkin hallituksen huomion toisarvoisiin asioihin.
Itse asiassa perussuomalaiset ovat vaatineet kovempia otteita koronaa vastaan, kuin Marinin hallitus.
Asia ei ehkä valtamediassa toki näy.

Älä s..tana... ja keneltäköhän Marinin hallitus olisi voinut sitten vaatia niitä kovempia otteita...? Oppositioltako?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Muisto Keijo Kullervo

#1325
Minusta tuntuu, että...

Maapallo on sillä tavoin 'elollinen' jotta kun jokin populaatio kasvaa liian suureksi, joku järjestelmä aktivoituu ja aiheuttaa ko. populaatiossa pienenemmistä. Joskus enemmän, joskus vähemmän pienenemistä.

Korona virus on sillä tavalla ohjelmoitunut ja 'hienostunut', että se tappaa useimmin vanhaa, yli-ikäistä ihmistä, mutta nuoret ja voimakkaat selviävät pienillä vaurioilla.

Jossakin eläinlajeissa on ollut historiansaatossa vastaavaa.

Katsotaan miten tässä ajan oloon käy, jos elopäivä vielä riittää tarpeeksi?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Toope

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 03, 2020, 21:04:22
Saattaa tulla yllätyksenä, mutta jos fiksuimmat ratkaisut biologisiin pulmiin olisivat kovista otteista kiinni, Neuvostoliitto olisi ollut suuri menestystarina.
Ikävää sinulle, mutta meillä ei ole tuollaista pakkovaltaa.

Aave

#1327
Yhdysvalloissa lentotukialus USS Theodore Rooseveltin kapteeni määrättiin eroamaan tehtävistään, koska kehtasi pyytää ensin hätäapua ja sitten vielä miehistön kotiuttamista, aluksella kun riehuu koronavirus. Ei suotu sen enempää hätäapua, kuin miehistön kotiuttamistakaan.


Tässä hän jalkautuu erotettuna maihin. Taustalla kuuluu, miten 5000 miehistön jäsentä osoittaa kunnioitustaan ja lojaaliuttaan.

Tilannetta katsoessani tuli samalla mieleen, että suurvaltojen maailman merillä käyskentelevissä sukellusveneissä suorittava porras ei tiedä maailmalla leviävästä pandemiasta yhtään mitään. Heille ei kerrota siitä, koska se haittaisi heidän operationaalista keskittymiskykyään.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy


a4


kertsi

#1330
Steroidit voivat pahentaa Covid-19-sairautta, eritoten glukokortikoidit, joita käytetään mm. näihin sairauksiin *):
Asthma
Chronic obstructive pulmonary disease (COPD)
Allergies
Rheumatoid arthritis
Osteoarthritis
Crohn's disease and other types of inflammatory bowel disease
Eczema and other skin conditions
Multiple sclerosis
Tendinitis
Lupus

The endocrine system: steroids put patients at high risk for COVID-19
iStock-Iuliia Mikhalitskaia
Patients with endocrine system related diseases, and those who are taking a class of steroid medications called glucocorticoids, are at high risk for COVID-19.

Glukokortikoidit vaimentavat tulehdusta. Ja Covid-19:ssa nimenomaan tulehdus kerryttää nestettä keuhkoihin, joten miten ihmeessä glukokortikoidit sitten ovat pahasta? Artikkelissa esitetään, että glukokortikoidit vaimentavat immuunipuolustusta (ja vähentävät elimistön kykyä stressireaktioon). Liekö sitten ibuprofeenilla samansuuntaisia vaikutuksia, siitä kun on myöskin varoiteltu?

*) https://www.webmd.com/multiple-sclerosis/what-are-glucocorticoids#1
https://fi.wikipedia.org/wiki/Glukokortikoidit (suomeksi)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 03, 2020, 22:51:34
Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 03, 2020, 21:04:22
Saattaa tulla yllätyksenä, mutta jos fiksuimmat ratkaisut biologisiin pulmiin olisivat kovista otteista kiinni, Neuvostoliitto olisi ollut suuri menestystarina.
Ikävää sinulle, mutta meillä ei ole tuollaista pakkovaltaa.
Jostain syystä meistä kahdesta vain sinä kuitenkin kehut persuja halustaan pakkovallan lisäämiseksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Miten persut ovat vaatimassa "pakkovaltaa"? Selitä meille.

-:)lauri

Ehdottavat otettavan käyttöön kovempia otteita, kuten mikä oli ratkaisu pulmiin myös Neuvostoliitossa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 03, 2020, 20:57:45
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 03, 2020, 20:54:04
Musta tuntuu että olen sairas -kartta:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuinka-monilla-ihmisilla-ympari-suomea-on-koronaoireita-katso-oman-alueesi-tilanne/7779600#gs.2pn2p0
Jotenkin minua alkaa jo kyllästyttää koko epidemia. En ole itse sairastunut, vaikka olen käytökselläni altistunut.
Kohta alan tarvitsemaan uudempia uutisaiheita, jotta pysyisin kiinnostuneena...

Korona vei minulta elämästäni kaiken mielekkäämmän sisällön. Treenit, kirjastot ja kiinnostavan miehenpuolen kyttäämisen. Sen takia kostan ja käytän koronaa itseään sisältönä, vaikka eipä se kyllä häävi sisältö ole. Tsekata aamuisin montako nyt on maakunnasta sairastunut ja sitä rataa. Kyllähän tässä hermo kiristyi jo ajat sitten.

Tietenkin voi yhä käydä kävelyllä, mutta kun on nämä tienoot NIIN nähty jo 10 v ajan...