Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Koronavirus

Aloittaja Saares, helmikuu 26, 2020, 22:55:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

Laika

#1695
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 17, 2020, 09:56:07
Omasta mielestäni on hemmetin härskiä tehdä juuri tämä vastakkainasettelu: jos olet sitä mieltä, että nyt ei mene ihan reilusti vaikkapa työttömyyden saralla ja näiden toimenpiteiden kanssa, olet vanhuksista piittamaton. Et kannata oikeutta elämään!

Suonet jos puutun keskusteluun jokseenkin ulkopuolelta, sillä en ole sananvaihtoonne perehtynyt. En vain voinut sivuuttaa toteamustasi oikeudesta elämään, joka on hiukan kuten eläinten oikeudet -rakas termi eräille, mutta reaalipoliittisesti ajan oloon mahdoton muuttaa todeksi. Väitän myös, etteivät ihmiset järjestään jakaisi vaatimusta elämään, vaikka sellainen olisi mahdollinen nykyoloissa toteuttaa. Omalta osaltani esimerkiksi toivon saavani maistaa kuolevaisuuttani aikanani, vanhuuden runneltua ruumistani ja mieltäni tarpeekseen. Sikäli kuin puhe on vielä perustavammasta vaatimuksesta välttyä iän ruhjeilta ylipäätään, on keskustelu vielä kovin futuristista tarjotuilla eväillä.

Jos siis noudatan edellistä jakoa, erotan vaatimuksen (oikeuden) elämään vaatimuksesta (oikeudesta) välttää iän meille aiheuttaman vahingon. Erottelussa keuhkokuumeen tai sydänkohtauksen tuoma ikuinen lepo kenties rikkoo ensimmäistä vaatimuksista, mutta toisen vaatimuksista ne täyttävät tuodessaan helpotuksen kuoleman kautta. En ymmärrä, miksi emme uskaltaisi sanoa tätä ääneen, sillä korona ei ole poikkeuksellinen vanhan ihmisen tappaja. Joka vuosi tavan kausiflunssa tappaa heiveröisiä vanhuksia, eikä siitä pidetä poliittista meteliä. Entä onko kukaan kysynyt vanhusten omaa mielipidettä asiaan?

Tunnustan, etten kannata oikeutta elämään nykyisillä, alkeellisilla, yläpuolelta alamaisille sanelluilla ehdoilla. Jos elämällä viitattaisiin pelkkää elossa säilymistä tai selviytymistä korkeampaan kukoistuksen päämäärään, voisin muuttaa mieltäni. Olen kuitenkin ymmärtänyt sanaparilla oikeudesta elämään säännöllisesti viitattavan vakavasti vammaisina syntyviin, kesken elämänsä neliraajahalvautuviin tai vuosien runnomien ihmisten velvollisuuteen olla keskuudessamme, ikään kuin kukoistavan elämän ja kituliaan raahautumisen välimatka olisi käytännölle pelkkä sivuseikka.

Kun toistaiseksi kaikkien on tiettävästi kuoltava, toivon näillä reunaehdoin kuolevani mieluummin keuhkokuumeen tuomaan korkeaan kuumeeseen ja tiedottomuuteen kuin viruvani vuodeosastolla puoliksi tajuissani ja puoliksi ymmärtämättä, missä olen ja mihin olen joutunut. Enkä varsinkaan hyväksy ajatusta, jonka mukaan minua on raahattava tällä tavoin useiden ihmisten työpanoksen voimin, kun omat edellytykseni kävellä huoneen poikki toiseen päätyyn tai edes puhua ovat ajat sitten sammuneet. Uskallan väittää, että vanhuuden koitosten edessä oikeus kuolemaan alkaa ennemmin tai myöhemmin häämöttää tärkeämpänä kuin oikeus elämään. Vika on siinä, ettei nykyään kukaan kuole vanhuuteen kuten aiemmin kuoli. Nykyään jokaiselle kuolinsyylle on diagnoosinsa, joka olisi teoriassa vältettävissä. Aivan kuin elämän sijaan kuolema olisi sokkelo, josta löytyy yksi ulospääsy myriadit umpikujat väistämällä.

Huomaan toki siirtyneeni sivuraiteelle ilmeisesti rahoituksen kysymyksistä, joihin Xantippa viestissään viittaa. Epidemia ei ole muuttanut aikaisempaa eetostani suhteessa kuolemaan ja kärsimykseen, joista ainoastaan jälkimmäistä pelkään, en ensimmäistä. Kuolema ei ole tapahtuma. Emme elä kokeaksemme sitä*. Sen sijaan jälkimmäisen kärsimykseen sisältyneen ehdon vuoksi on elämälle tarkoituksenmukaista säilyttää vartijansa maailmassa. Itse asiassa se on mielestäni ihmiskunnan olemassaolon tärkein tehtävä, jonka sen on kyettävä täyttämään joko itsessään tai elämän kehityshistorian välipuuna. Kaikki muut prioriteetit ovat toissijaisia, mukaan lukien lajimme säilyminen. Muutoin elämä itsessään hukkaa merkityksensä edessäni, enkä voi toivoa sen olemassaoloa.


* ...6.4312 Not only is there no guarantee of the temporal immortality of the human soul, that is to say of its eternal survival after death; but, in any case, this assumption completely fails to accomplish the purpose for which it has always been intended. Or is some riddle solved by my surviving for ever? Is not this eternal life itself as much of a riddle as our present life? The solution of the riddle of life in space and time lies outside space and time. (It is certainly not the solution of any problems of natural science that is required.)
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 17, 2020, 15:27:06
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 17, 2020, 14:36:00
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 17, 2020, 13:05:47
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 17, 2020, 12:39:47
Muistaakseni mainitsin jossain jo että toivon että tulee vahva suositus maskien käytöstä tilanteissa joissa ollaan ihmisten joukossa, varsinkin jos suljetussa tilassa ollaan. Että ei tässä tämän kummempaa, mutta sinullehan ei taida käydä edes tämä koska vaatekappaleet suun edessä ovat sinusta vastenmielisiä ja koska koet ettei korona ole sellainen uhka kuin peloteltu? Vai mikä se sinun ideasi sitten on tässä tilanteessa, eletään kuten ennenkin?

Yli 10 hengen kokoontumisten kielto, hupimatkustelu jne. sitten lisäksi seikkoja joista en jaksa lässyttää koska ilmeisesti tuo kaikista simppeleinkin vastuunotto eli maskin käyttö on jo liikaa vaadittu.

Pitkälti kannatan maskia nimenomaan sen takia ettei meidän kaikkien tarvitse mädätä koloissamme...!

Luitko viestiäni taas ollenkaan? Kun luettelin asioita, joita ihmiset tekevät jo, oletko siinä käsityksessä, että tässä eletään, kuten ennenkin? Se juuri on pointtini: erittäin monet ihmiset tekevät jo erittäin monia asioita, erittäin monet erittäin suurin uhrauksin.

Ikävä kyllä, tämä nyt vaikuttaa siltä, että näillä asioilla ei ole sinulle mitään merkitystä, ne eivät ole "oikeaa" vastuunkantoa, maskin pito on. Sen vuoksi, että sitten kaikki voisivat taas huoletta matkustaa julkisilla, koska eivät jaksa pyöriä kotikulmillaan.

T: Xante
Muistikuvani mukaan olet tuonut esille että olet päätynyt täydelliseen eristykseen kun ei ei ole mitään erityistä syytä lähteä minnekään?

Muistat väärin. Muutoinkin koko spekulaatiosi meni täysin pieleen. En ole täyseristyksessä nappaamassa ruokia ovelta.

Minä taas olen korostanut, että tässä ei nyt ole kysymys minusta.

Olen mielestäni ollut koko ajan aika johdonmukainen siinä, mitä koronasta ajattelen. Pidän hirvittävänä sitä laskua, mitä tietyt toimenpiteet tulevat yhteiskunnalle maksamaan. Siis yhteiskunnalle, ei minulle.
Pidän laskun maksattamista, sellaisena kuin sen oletan olevan, epäoikeudenmukaisena.

Ja kyllä, mitä enemmän kuulen sairastumis/kuolemisluvuista ja muusta, mitä koko asiaan liittyy, sen enemmän ajattelen, että onko oikeasti tämä kaikki sen väärti, mitä pelkään tästä koituvan.

Ynnä tämän rinnalla pidän hössötystä maskeista hyttysen kusena, jos haluaa maskia pitää, siitä vaan naamaan, mutta vastuullisen nimissä sellaisen vaatiminen kaikille tuntuu nyt vain siltä, että kun minä pelkään kumminkin sitä koronaa, niin sinunkin pitää laittaa maski, että mulla on kivempaa ulkona.
Eli yhdeltä älyttömältä vaatimukselta muiden joukossa, vaatimukselta, joka ei edes vastaa mihinkään todellisuudessa ongelmanratkaisussa.

Siis Norma, se en ole minä, joka tätä asiaa kelaa itsensä kautta.

T: Xante

https://kantapaikka.net/index.php/topic,1190.msg57177.html#msg57177

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 30, 2020, 09:58:53
Aika hassua, mutta mitä olen juttuja lukenut, vaikuttaa siltä, että minä, joka olen kovin koronaskeptinen, olen eristäytynyt enemmän kuin moni muu. No se on sattumaa tietysti = ei ole ollut oikeaa tarvetta lähteä mihinkään. Kolmen ja puolen viikon aikana olen käynyt kerran apteekissa (henkilökunta palveli hanskat kädessä, muita asiakkaita 1) ja kerran kaupassa. Kaupassa oli mahdollisuus käyttää käsidesiä tullessa ja lähtiessä, muita asiakkaita oli ehkä 6, joten turvavälit todellakin onnistuivat mainiosti.

Työt hoituvat etänä, skypessa ja teamsissa on tullut kyllä vietettyä tunteja enemmän kuin toivoisi. Viime viikonloppuna oli eka kaveriskype, muutoin ollaan soiteltu tai muuten oltu somessa kontaktissa. Ulkoilu onnistuu täällä hienosti siten, että ei juurikaan ihmisiin törmää ja jos törmää, sivutaan eri puolilta tietä. Jonkun tutun kanssa tulee jäätyä juttusillekin, mutta ei ole Suomessa tapana siinä ollakaan missään lähikontaktissa ;D

Ei tässä mitään omia ongelmia siis erityisesti ole, vielä ei ole edes ahdistanut. Onneksi on sen verran iso talo, että voimme jakautua eri kerroksiin tarvittaessa.

T: Xante

Noinhan se tosiaan menikin. Minulle oli jäänyt painokkaana mieleen nuo kohdat mitä tuohon tummensin. Ilmeisesti meillä on sitten kutakuinkin yhtä paljon/vähän aktiviteettia kodin ulkopuolella. Näin ollen meillä ei liene muuta eroa kuin ajatusten ja näkökulman ero.

En minä tiedä että kelaanko jotenkin 100 % itseni kautta jos ajattelen että vanhuksia ei olisi silleen niinku kiva tapattaa sen vuoksi ettei olisi vanhana itse kiva silleen niinku itte tulla tapetuksi. On helvetin vaikeaa kun toisaalta haluaisin että yhteiskunta palaa normaaliin järjestykseensä, mutta toisaalta en kyllä nyt vaan halua niitä raatoja, minkään ikäisiä, ja sitten jotain loputonta polemiikkia että tämä oli uhri joka oli annettava.

Luonnon takia joutaisi kuukahtaa vaikka puolet pois, mutta sen takia että elämä olisi yhtä miellyttävää kuin aiemminkin... enpä tiedä.

Ja on se nyt perkele jos ei joku pysty olemaan oman perheensä seurassa ilman että tulee hinku tappaa koko lössi. Tätähän tässä on paljon somessa ja varsinkin mediassa murehdittu että kun perheväkivalta lisääntyy. Pirunko täytistä piti laittaa se perhe jos noin vaikeaa on. Toki oma ongelmani on täysin päinvastainen. Ei ole minkäänlaista sosiaalista kanssakäymistä livenä. Ehdin, piru vie, siihen addiktoitua sen 1,5 v aikana kun harrastin... Että perseestähän tämä minulle on.

Meneekö yhteiskunta nurin sen takia ettei tehdä kuin välttämättä tarpeellisia töitä? En tiedä. Lähtisin tästä vaikka itsekin pelloille raatamaan, jos ei siinä sitten kävisi niin että päivän lopuksi tulen käppyränä kotiin, koska selkä meni. Eipä toisaalta taitaisi luonnistu pelloille kulkeminenkaan, kun saattavat olla bussireiteistä sivussa.  ::)


Norma Bates

#1697
Noh, minun puolestani saa vaatia että joidenkin pitää hoksata kuolla toisten tieltä pois, jos on itsekin valmis kuolemaan vanhuksena tai vammautuneena. Se se lähinnä tökkii jos vaatii muilta yhtä ja itseltä toista.

Sitä minä vaan ihmettelen että miten se maski voi olla suojaamatta joka iikkaa jos joka iikka sitä käyttää. Otetaan suljettu tila jossa ihmisiä, kaikilla lärvi peitettynä - kuka heistä on niin ponteva puhkuja että hönkäilee maskistaankin läpi kaiken paskan muiden hengitettäväksi, vaikka näilläkin on maski? Onpa aika epeli kun pääsee kahdesta maskista läpi. Tai ehkäpä se maksi sinkoutuu suun edestä kun tarpeeksi kovaa aivastaa.

Eli kun mikään ei hyödytä mitään, niin ei tehdä sitten yhtään mitään.

Valitettavasti kaikki sairastujat eivät kuitenkaan ole eivätkä tule olemaan näitä vanhuksia ja vammaisia. Tauti iskee myös työikäisiin.

Lisäys: eksämppeli:

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/1fd23b75-08f2-4c3c-8026-05f872dd1184?fbclid=IwAR2h9NV019JZ_KDi3gV71JtCo5nQcggr6bk3alFiTedw_tNeKX2nJRH0238

Terveelle Maijalle, 41, nousi kuume – viikon kuluttua hän oli hengityskoneessa: "Ilman tehohoitopaikkaa meidän lapsilla ei olisi äitiä"

Ei vanhus, ei vammainen, eikä edes kitisevä riskiryhmäläinen.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Sepe - huhtikuu 17, 2020, 16:13:27
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 17, 2020, 15:27:06
Siis Norma, se en ole minä, joka tätä asiaa kelaa itsensä kautta.

T: Xante

Minusta on reilumpaa käsitellä asiaa oman kokemuksensa kautta kuin esiintyä koko naissukupuolen edustajana.

Edustan minä montaa miestäkin, mitä näihin ajatuksiin tulee. Mutta koskaan, en koskaan sinua.

T: Xante

Saares

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 17, 2020, 10:57:20
Suomessa 75% lähi- ja perushoitajista harkitsee nyt vakavissaan alan vaihtoa. Sitä ei seuraavassa artikkelissa kyselyn tuloksista kuitenkaan mainita:

Sairaanhoitajia ohjeistettu suojautumaan sadetakkiin ja talouspaperiin (Verkkouutiset).

Ongelma on todennäköisesti pahin yksityisellä sektorilla, jossa ollaan keskitytty vain ja ainoastaan voitonmaksimointiin.
Luin vähän aikaa sitten yksityisen hoitopaikan edustajan kommentin hoitovälinepulasta. Siinä hän väitti ettei yksityissektorille anneta huoltovarmuusvarastosta suojaimia. Mukana oli HV- edustajan kommentti jossa hän myönsi näin olevan. Tämä selittänee suuremmat kuolinmäärät yksityispuolella. Ei tarvitse ulvoa lauman mukana tässäkään asiassa.

Saares

Stephen Hawking olisi Ksantipan ja Laikan mielestä joutanut kuolla jo parantumattoman sairautensa tultua diagostoitua? Vai koskeeko tuomionne vain meitä tavan ihmisiä?

Laika

#1701
Lainaus käyttäjältä: Saares - huhtikuu 17, 2020, 17:41:32
Stephen Hawking olisi Ksantipan ja Laikan mielestä joutanut kuolla jo parantumattoman sairautensa tultua diagostoitua? Vai koskeeko tuomionne vain meitä tavan ihmisiä?

Naapurinmummoni puhelee itse siitä, kuinka joutaisi päästä pois täältä. En minä tiedä, mitä hän on ansainnut. Saares varmaan tietää.

Dementoituneet sänkypotilaat ansaitsisivat ehkä nousta jaloilleen, oppia uudelleen puhekyvyn ja ruveta vielä tanssimaan notkeasti nuoruutensa jazzia, vaan siitäkään asiasta minä en päätä. En päätä edes heidän kuolemansa arvokkuudesta, jos tosin saattaisin siitä aiheesta sanoa mielipiteeni. Onko sinulla siitä mitään mielipidettä, vai louskutatko leukojasi vain tottumuksen vuoksi?

Saares ei muuten ole vieläkään vastannut kysymykseeni, jonka häneltä varsin oikeutetusti kysyin. Anna kun kysyn siksi taas: onko Saares tänään hakannut puolisoaan ja lapsiaan?

Kysyn huomenna uudelleen. Jos toivot, niin voin jopa ottaa tavakseni kysyä sitä.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

-:)lauri

"Suomessa on kuollut koronaan kolme alle 60-vuotiasta - Husissa ei ole ollut toistaiseksi yhtään lapsipotilasta vuodeosastolla tai tehohoidossa" - https://demokraatti.fi/suomessa-on-kuollut-koronaan-kolme-alle-60-vuotiasta-husissa-ei-ole-ollut-toistaiseksi-yhtaan-lapsipotilasta-vuodeosastolla-tai-tehohoidossa/
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 17, 2020, 15:27:06
Olen mielestäni ollut koko ajan aika johdonmukainen siinä, mitä koronasta ajattelen. Pidän hirvittävänä sitä laskua, mitä tietyt toimenpiteet tulevat yhteiskunnalle maksamaan. Siis yhteiskunnalle, ei minulle.
Pidän laskun maksattamista, sellaisena kuin sen oletan olevan, epäoikeudenmukaisena.

Ja kyllä, mitä enemmän kuulen sairastumis/kuolemisluvuista ja muusta, mitä koko asiaan liittyy, sen enemmän ajattelen, että onko oikeasti tämä kaikki sen väärti, mitä pelkään tästä koituvan.

Ynnä tämän rinnalla pidän hössötystä maskeista hyttysen kusena, jos haluaa maskia pitää, siitä vaan naamaan, mutta vastuullisen nimissä sellaisen vaatiminen kaikille tuntuu nyt vain siltä, että kun minä pelkään kumminkin sitä koronaa, niin sinunkin pitää laittaa maski, että mulla on kivempaa ulkona.
Eli yhdeltä älyttömältä vaatimukselta muiden joukossa, vaatimukselta, joka ei edes vastaa mihinkään todellisuudessa ongelmanratkaisussa.

Siis Norma, se en ole minä, joka tätä asiaa kelaa itsensä kautta.

T: Xante
Olet ollut Trumpin linjoilla koronahössötyksen suhteen, vaikka Trump sentään tajusi vaihtaa linjaansa ja puhuu huijauksen ja hössötyksen sijaan jo sodasta koronaa vastaan.
Lieneekö osasyynä kuolonuhrien kasvava määrä.
Hän on ollut kanssasi myös kovin huolissaan taloudesta.
Siksi onkin Trumppimaista toimia juuri niin että taloustilanne pahenee.
Eli Etelä-Korean mallin vastaisesti viivytellä agressiivisessa testaamisessa, jäljittämisessä ja jäljitettyjen karanteenissa sekä maskien riittävässä tuottamisessa ja niiden yleisessä käyttämisessä, jolloin ajaudutaan laajamittaisempiin karanteeneihin ja taloudellisiin seurauksiin.
Eli vähättelemällä myös maskien käyttöä saa talouden kuralle paremmin.
https://www.independent.co.uk/voices/coronavirus-us-south-korea-economy-when-cases-map-a9444096.html

Saares

Lainaus käyttäjältä: Laika - huhtikuu 17, 2020, 18:59:36
Lainaus käyttäjältä: Saares - huhtikuu 17, 2020, 17:41:32
Stephen Hawking olisi Ksantipan ja Laikan mielestä joutanut kuolla jo parantumattoman sairautensa tultua diagostoitua? Vai koskeeko tuomionne vain meitä tavan ihmisiä?

Naapurinmummoni puhelee itse siitä, kuinka joutaisi päästä pois täältä. En minä tiedä, mitä hän on ansainnut. Saares varmaan tietää.

Dementoituneet sänkypotilaat ansaitsisivat ehkä nousta jaloilleen, oppia uudelleen puhekyvyn ja ruveta vielä tanssimaan notkeasti nuoruutensa jazzia, vaan siitäkään asiasta minä en päätä. En päätä edes heidän kuolemansa arvokkuudesta, jos tosin saattaisin siitä aiheesta sanoa mielipiteeni. Onko sinulla siitä mitään mielipidettä, vai louskutatko leukojasi vain tottumuksen vuoksi?

Saares ei muuten ole vieläkään vastannut kysymykseeni, jonka häneltä varsin oikeutetusti kysyin. Anna kun kysyn siksi taas: onko Saares tänään hakannut puolisoaan ja lapsiaan?

Kysyn huomenna uudelleen. Jos toivot, niin voin jopa ottaa tavakseni kysyä sitä.
Yhden kerran vähemmän kuin sinä.
Koska sinä vastaat tuoreeseen kysymykseeni? Siis olisiko ollut oikein että Hawking olisi jätetty sänkyynsä kuolemaan silloin kun tiedettiin sairaus parantumattomaksi?

Toope

Jotkut feministit esittävät, että koronavirus (kuten kaikki paha) kohdistuvat enemmän naisiin.
https://solidaarisuus.fi/korona-heikentaa-naisten-asemaa-entisestaan/
Jos faktoista taas puhutaan, eikä feministien sössötyksistä, todellisuushan on se, että miehillä on suurempi uhka kuolla virukseen kuin naisilla:
https://www.vox.com/2020/4/9/21215063/coronavirus-covid-19-deaths-men-women-sex-dying-why
https://www.msn.com/en-au/news/world/more-men-are-dying-from-coronavirus-than-women-why/ar-BB12A4gI
Ihan kuin suomalaiset feministit valehtelisivat asiassa, ei kai...! :-\

Laika

#1707
Lainaus käyttäjältä: Saares - huhtikuu 18, 2020, 00:23:55
Lainaus käyttäjältä: Laika - huhtikuu 17, 2020, 18:59:36
Lainaus käyttäjältä: Saares - huhtikuu 17, 2020, 17:41:32
Stephen Hawking olisi Ksantipan ja Laikan mielestä joutanut kuolla jo parantumattoman sairautensa tultua diagostoitua? Vai koskeeko tuomionne vain meitä tavan ihmisiä?

Naapurinmummoni puhelee itse siitä, kuinka joutaisi päästä pois täältä. En minä tiedä, mitä hän on ansainnut. Saares varmaan tietää.

Dementoituneet sänkypotilaat ansaitsisivat ehkä nousta jaloilleen, oppia uudelleen puhekyvyn ja ruveta vielä tanssimaan notkeasti nuoruutensa jazzia, vaan siitäkään asiasta minä en päätä. En päätä edes heidän kuolemansa arvokkuudesta, jos tosin saattaisin siitä aiheesta sanoa mielipiteeni. Onko sinulla siitä mitään mielipidettä, vai louskutatko leukojasi vain tottumuksen vuoksi?

Saares ei muuten ole vieläkään vastannut kysymykseeni, jonka häneltä varsin oikeutetusti kysyin. Anna kun kysyn siksi taas: onko Saares tänään hakannut puolisoaan ja lapsiaan?

Kysyn huomenna uudelleen. Jos toivot, niin voin jopa ottaa tavakseni kysyä sitä.
Yhden kerran vähemmän kuin sinä.
Koska sinä vastaat tuoreeseen kysymykseeni?

Muotoile parempia kysymyksiä, niin alennun vastaamaan niihin. Nyt vaadit minua heittäytymään typeräksi, mihin en vuoksesi ryhdy. Se olkoon vinkki myös edellistä, minulta vastausta vaille jäänyttä kysymystäsi koskien. Onko sinulla jotain muuta kysyttävää?

Koska sinulla ei ollut yhtäkään omaa valintaasi esitettäväksi aiheesta, palaa kertomaan heti kun keksit yhden.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Xantippa

#1708
Lainaus käyttäjältä: a4 - huhtikuu 17, 2020, 23:58:32
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 17, 2020, 15:27:06
Olen mielestäni ollut koko ajan aika johdonmukainen siinä, mitä koronasta ajattelen. Pidän hirvittävänä sitä laskua, mitä tietyt toimenpiteet tulevat yhteiskunnalle maksamaan. Siis yhteiskunnalle, ei minulle.
Pidän laskun maksattamista, sellaisena kuin sen oletan olevan, epäoikeudenmukaisena.

Ja kyllä, mitä enemmän kuulen sairastumis/kuolemisluvuista ja muusta, mitä koko asiaan liittyy, sen enemmän ajattelen, että onko oikeasti tämä kaikki sen väärti, mitä pelkään tästä koituvan.

Ynnä tämän rinnalla pidän hössötystä maskeista hyttysen kusena, jos haluaa maskia pitää, siitä vaan naamaan, mutta vastuullisen nimissä sellaisen vaatiminen kaikille tuntuu nyt vain siltä, että kun minä pelkään kumminkin sitä koronaa, niin sinunkin pitää laittaa maski, että mulla on kivempaa ulkona.
Eli yhdeltä älyttömältä vaatimukselta muiden joukossa, vaatimukselta, joka ei edes vastaa mihinkään todellisuudessa ongelmanratkaisussa.

Siis Norma, se en ole minä, joka tätä asiaa kelaa itsensä kautta.

T: Xante
Olet ollut Trumpin linjoilla koronahössötyksen suhteen, vaikka Trump sentään tajusi vaihtaa linjaansa ja puhuu huijauksen ja hössötyksen sijaan jo sodasta koronaa vastaan.
Lieneekö osasyynä kuolonuhrien kasvava määrä.
Hän on ollut kanssasi myös kovin huolissaan taloudesta.
Siksi onkin Trumppimaista toimia juuri niin että taloustilanne pahenee.
Eli Etelä-Korean mallin vastaisesti viivytellä agressiivisessa testaamisessa, jäljittämisessä ja jäljitettyjen karanteenissa sekä maskien riittävässä tuottamisessa ja niiden yleisessä käyttämisessä, jolloin ajaudutaan laajamittaisempiin karanteeneihin ja taloudellisiin seurauksiin.
Eli vähättelemällä myös maskien käyttöä saa talouden kuralle paremmin.
https://www.independent.co.uk/voices/coronavirus-us-south-korea-economy-when-cases-map-a9444096.html

Uskon, että olen Trumpin linjoilla. Mutta, kuten monen muunkin asian ollessa kyseessä, eri syistä. Ja ihan vähän pikkasen eri tavoin.

T: Xante

Ja pakko muoksauttaa: toisin kuin Trump, mä niin diggaan lakia ja oikeusvaltiota. Sekin kun tuntuu monelta tässä hössötyksessä unohtuvan, kun ulvotaan, että miksi ei hallitus mua enemmän pakota.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Laika - huhtikuu 17, 2020, 16:19:18
Kun toistaiseksi kaikkien on tiettävästi kuoltava, toivon näillä reunaehdoin kuolevani mieluummin keuhkokuumeen tuomaan korkeaan kuumeeseen ja tiedottomuuteen kuin viruvani vuodeosastolla puoliksi tajuissani ja puoliksi ymmärtämättä, missä olen ja mihin olen joutunut. Enkä varsinkaan hyväksy ajatusta, jonka mukaan minua on raahattava tällä tavoin useiden ihmisten työpanoksen voimin, kun omat edellytykseni kävellä huoneen poikki toiseen päätyyn tai edes puhua ovat ajat sitten sammuneet. Uskallan väittää, että vanhuuden koitosten edessä oikeus kuolemaan alkaa ennemmin tai myöhemmin häämöttää tärkeämpänä kuin oikeus elämään. Vika on siinä, ettei nykyään kukaan kuole vanhuuteen kuten aiemmin kuoli. Nykyään jokaiselle kuolinsyylle on diagnoosinsa, joka olisi teoriassa vältettävissä. Aivan kuin elämän sijaan kuolema olisi sokkelo, josta löytyy yksi ulospääsy myriadit umpikujat väistämällä.


Kiitos, jälleen, Laika. Tätä olen hakenut: mitä me nyt oikein teemme ja uskaltaako edes kysyä, miksi?

T: Xante