Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Koronavirus

Aloittaja Saares, helmikuu 26, 2020, 22:55:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 17 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Niin, kyllä tartuntojen kannalta on todellakin erittäin ongelmallista se, että katsotaan, että voi itse määritellä, mikä onkaan se todennäköisin syy, miksi juuri  minä en tartuta, vaikka muut samassa tilanteessa tartuttavat. Tiedän tämän, koska minulle ei ole ilmaantunut koronan oireita, varmuudella.

Koska en käy illalla baarissa, enhän minä voi saada Berliinissä oireetonta tartuntaa, vaikka siellä kovat tartuntaluvut ovatkin. En siis minä mikään pahis ole, ellen noudata niitä kehoituksia, joita annetaan kaikille ja joiden noudattamatta jättämistä kyllä paheksun muiden kohdalla. Lisäksi tähän voin tietty liittyy vielä sivalluksen jonkin etnisen ryhmän suuntaan, koska sieltä ne pahikset ihan kulttuurillisesti todennäköisesti löytyvät.

T: Xante


Aave

Tässä mainitsemani NYT:n artikkeli: 'I Feel Like I Have Dementia': Brain Fog Plagues Covid Survivors.

Kaikkea mahdollista unohtuu, alkaen esim. oman luurinsa pyyhkäisykuvion muistaminen.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Saares

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 14, 2020, 07:17:45
Varmaan ne testaamatta jääneet kuuluivat samaan seurueeseen jonkun testatun kanssa. Kopekhan kertoi, että maahan tulevasta seurueesta riitää, kun yksi testataan.

Eikö tuo ole aika yhdentekevää montako tartuntaa yhdessa koneellisessa tulee? Kun tiedetään tartunnoista ja altistumisesta, niin ihmiset tietävät jäädä karanteeniin ja tilanne on hallinnassa. Ihan eri juttu oli taannoin, kun testejä ei tehty eikä tietoa tartunnoista saatu altistuneille. Eikös muutenkin nuo matkustavaiset joudu määräajaksi karanteeniin olipa altistusta tai ei? Ainakin se olisi järkevää, kun eihän aivan tuore tartunta välttämättä testissä kai näy?

"Eikö tuo ole aika yhdentekevää montako tartuntaa yhdessa koneellisessa tulee?"
Jokainen tartunnon saanut levittää sitä edelleen koska eristys on vapaaehtoinen.

Norma Bates

Jonkin artikkelin mukaan Vaasassa koronalinkona toimineen opiskelijatapahtuman keskeisin ongelma oli se että porukat lähtivät jatkoille, ja olivat tekemisissä mm. helsinkiläisen (-sten?) kanssa. Tästä eri paikkojen välillä ramppaamisesta pitäisi antaa tietoisku. Jos kerta koulussakin pyritään pitämään (miten lie onnistunee käytännössä?) porukat jatkuvasti niin että samat ihmiset ovat samojen ihmisten kanssa tekemisissä samoissa tiloissa, niin kaiketi vapaa-aikaankin soveltuisi sama systeemi.


Aave

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Saares

Pääministeri juuri kehui Vaasaa  hyvin hoidetusta virustorjunnasta!

Kopek

Helsingissä ei korona pelota.

https://twitter.com/i/status/1317394973218799618

Kävelin illalla yhden karaokebaarin ohi, ja ikkunasta näin, että sielläkin oli aika reipas meno päällä, paljon pienemmässä mittakaavassa tosin.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 17, 2020, 16:45:59
Helsingissä ei korona pelota.

https://twitter.com/i/status/1317394973218799618

Kävelin illalla yhden karaokebaarin ohi, ja ikkunasta näin, että sielläkin oli aika reipas meno päällä, paljon pienemmässä mittakaavassa tosin.

Mahtoi olla iso baari, jos siellä oli niin merkittävä osa helsinkiläisistä, että pystyit siellä olleiden käyttäytymisestä tekemään päätelmiä kaikista helsinkiläisistä.

Norma Bates


Lognessa

Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 17, 2020, 17:29:09
Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 17, 2020, 16:45:59
Helsingissä ei korona pelota.

https://twitter.com/i/status/1317394973218799618

Kävelin illalla yhden karaokebaarin ohi, ja ikkunasta näin, että sielläkin oli aika reipas meno päällä, paljon pienemmässä mittakaavassa tosin.

Mahtoi olla iso baari, jos siellä oli niin merkittävä osa helsinkiläisistä, että pystyit siellä olleiden käyttäytymisestä tekemään päätelmiä kaikista helsinkiläisistä.

Täällähän Kopek suhailee vähän väliä, lähtee pohjanmaalle, ja siitäkin ehkä pohjoisemmaksi ja kurvaa jäälleen tänne. Ja kaikki tämä; ilman maskia.

Kopek on kuitenkin aika pieni murunen täällä, asukasluku on 655 395, joten hyvin mahtuu mukaan, ei näy tilastoissa.

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

#2712
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - lokakuu 18, 2020, 00:00:02

Täällähän Kopek suhailee vähän väliä, lähtee pohjanmaalle, ja siitäkin ehkä pohjoisemmaksi ja kurvaa jäälleen tänne. Ja kaikki tämä; ilman maskia.

Kopek on kuitenkin aika pieni murunen täällä, asukasluku on 655 395, joten hyvin mahtuu mukaan, ei näy tilastoissa.

Olen tainnut viimeksi käydä Pohjanmaalla toukokuussa 2018, kun kävin ostamassa Seinäjoelta peräkärryn autoon.

Ainoat kohtaamiseni vieraiden ihmisten kanssa tapahtuvat kaupoissa. Olen niissä vain vähän aikaa, joten en pidä tartuntariskiä suuntaan tai toiseen kovin suurena. Pidän suurimpana riskinä lähiomaisten kanssa olemista, koska oleminen kestää kauan, ja siinä kaikkien erilliset riskit kertautuvat. Jos yksi on saanut tartunnan jostakin, muut saavat sen häneltä.

urogallus

Korona jyrää Euroopassa - ja samanlainen nousu lienee luvassa Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa. Siellä monessa maassa on ollut kovaa nousua sekä tartuntojen että kuolleiden määrässä, ja sikäläiset talvikelit lienevät kesää suosiollisempia taudin kannalta.

Iranissa on jo kolmas ja korkein huippu menossa. Ensimmäinen oli maaliskuun lopussa ja toinen keskikesällä.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 18, 2020, 07:02:21
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - lokakuu 18, 2020, 00:00:02

Täällähän Kopek suhailee vähän väliä, lähtee pohjanmaalle, ja siitäkin ehkä pohjoisemmaksi ja kurvaa jäälleen tänne. Ja kaikki tämä; ilman maskia.

Kopek on kuitenkin aika pieni murunen täällä, asukasluku on 655 395, joten hyvin mahtuu mukaan, ei näy tilastoissa.

Olen tainnut viimeksi käydä Pohjanmaalla toukokuussa 2018, kun kävin ostamassa Seinäjoelta peräkärryn autoon.

Ainoat kohtaamiseni vieraiden ihmisten kanssa tapahtuvat kaupoissa. Olen niissä vain vähän aikaa, joten en pidä tartuntariskiä suuntaan tai toiseen kovin suurena. Pidän suurimpana riskinä lähiomaisten kanssa olemista, koska oleminen kestää kauan, ja siinä kaikkien erilliset riskit kertautuvat. Jos yksi on saanut tartunnan jostakin, muut saavat sen häneltä.

Ja silti: Yhden tutun perheen äiti sai koronan. Lähtivät kaikki karanteeniin mökille ajatellen, että sairastetaan sitten koko perhe tuo tauti. Elelivät ihan tavalliseen tapaan ilman mitään varotoimia ja sairastuneen välttelyä. Kukaan muu perheestä ei sairastunut.

Korona ei taida tarttua kovin helposti. Tai - vain osa sen saaneista on noita "supertartuttajia", mutta emme toistaiseksi tiedä ketkä ja miksi.