Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Miellyttävin tapa tehdä itsemurha?

Aloittaja kertsi, maaliskuu 03, 2020, 15:16:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 04, 2020, 15:14:41

Mutta kaikin puolin parempi olisi tehdä tekonsa siihen tarkoitetussa tilassa ja siististi. Henkilökunta sitten laittaisi vainaan kylmiöön odottamaan hautaustoimiston autoa niin kuin nyt yleensä laitoskuolemissa on tapana. Paljolta ylimääräiseltä murheelta jälkeen jäävät säästyisivät.

Jos siihen tarkoitukseen olisi oma tilansa, niin eikö se tila voisi olla suoraan kylmiö joka sijaitsee hautaustoimistossa? Ei tulisi turhia siirtoja. Kömmitään vain sisälle kylmiöön makuulle, otetaan unilääke ja säädetään termostaatista sisälämpötilaksi sata astetta pakkasta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Brutto - maaliskuu 04, 2020, 15:49:02
Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 04, 2020, 15:14:41

Mutta kaikin puolin parempi olisi tehdä tekonsa siihen tarkoitetussa tilassa ja siististi. Henkilökunta sitten laittaisi vainaan kylmiöön odottamaan hautaustoimiston autoa niin kuin nyt yleensä laitoskuolemissa on tapana. Paljolta ylimääräiseltä murheelta jälkeen jäävät säästyisivät.

Jos siihen tarkoitukseen olisi oma tilansa, niin eikö se tila voisi olla suoraan kylmiö joka sijaitsee hautaustoimistossa? Ei tulisi turhia siirtoja. Kömmitään vain sisälle kylmiöön makuulle, otetaan unilääke ja säädetään termostaatista sisälämpötilaksi sata astetta pakkasta.


Yksi monista työtuttavistani teki kyllä parhaansa ettei tulisi turhaa siivoamisentarvetta tekosensa jälkeen.

Varmaan hänkään ei ajatellut asiaa loppuun saakka vuoratessaan huoneensa ja lattian muovilla- haulikolla tehtynä tulee kyllä pahaa jälkeä vaikka sitä koettaisi suojata.

Mukava kaveri eikä mitään varsinaista syytä tekoo tunnettu, mutta mikä lie yleinen elämäntuska hänellekin tullut. (töissäkäyvä, ei juopotellut, ehkä yksinäinen?)

Aave

Jos huumorilähtöjä pohditaan, niin olen leikitellyt joskus ajatuksella, että salamaniskusta.

Sen voisi kyllä toteuttaa tahallaankin, vaikka randomi ja tahaton Deus ex Machina -isku olisi hilpeämpi...

Mennä kovalla ukonilmalla lennättämään leijaa, jossa olisi teräslanka: WUZUM!

Huumorintajuisin lukemani aito itsemurhaviesti kuului lyhykäisyydessään näin:

"Kummitellaan"!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

#33
Eräs muinoin tuntemani ihminen kuoli sillä tavalla, että erehtyi hirveässä kännissä täydessä vauhdissa olleen junan ovesta. Piti mennä käymään vessassa, mutta kun olikin sitten ulko-ovi. Radan vieressä sähkötolpat, ja lensi ovesta täysillä suoraan tolppaan.

Hänellä itsellään oli niin raadollinen ja pikimusta huumorintaju, että olisi varmasti nauranut omalle kuolemalleen huutonaurua. Sättinyt vielä perään, että sellainen lähtö oli Darwin-palkinnon arvoinen suoritus, ja sellaiselle pölvästille ihan oikein!

Eettisesti oikein toimien laaditaan ensin tietysti testamentti, ja kirjoitetaan sitten kaikille läheisille henkilökohtaiset kirjeet. Modernin teknologian ansiosta jäähyväiset voi nyt jättää myös videotallenteina. Ensi mainituista on kokemusta, mutta ei minkään itsemurha-aikeiden vuoksi. Onneksi niitä kirjeitä ei kuitenkaan tarvittu, vaan elämä jatkui.

Ihmiskunnassa kuolleisuus on silti edelleen 100%. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Brutto

Itsemurha voi olla myös kosto, jolla läheiset syyllistetään. Ja usein onkin.

Sitä voitaisiin muutenkin käyttää koston apuvälineenä. Kuvitellaanpa tilanne, jossa joku toinen ihminen on tuhonnut elämäsi vaikkapa perättömällä raiskausilmoituksella. Tällöin voit lavastaa oman itsemurhasi murhaksi. Hankit ensin elämäsi tuhonneelta ihmiseltä erilaisia todisteita kuten hiuksia ja henkilökohtaisia esineita joissa on tämän dna:ta. Sitten etsit ajankohdan, jossa hänellä ei ole alibia ja ajoitat itsemurhasi siihen. Ripottele todistusaineistoa itsemurhapaikan ympärille, mahdollisesti lavastamasi henkilön kotiinkin ja hanki mustelmia eri puolille kehoa sekä nirhaumia ranteisiisi.

Tekotapa voi laa sitten vaikka yliannostus heroiinia, unilääkkeitä tai hirttäytyminen. Todisteet saavat kuitenkin poliisin epäilemään, että kyseessä on murha, ja huomio kiinnityy nopeasti lavastamaasi henkilöön, joka ei pysty todistamaan syyttömyyttään. Voit nauraa haudassa onnistuneelle kostolle.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Ymmärrän ketjun aloittajan tarkoittaneen itsemurhaa positiivisena tapahtumana ja ainakin itse näin ajattelen niin kauan, kun eutanasia ei meillä ole sallittu. Ainakaan tässä ketjussa en ole asiaa pohtinut lainkaan itsemurhaa kostona tai läheisiä syyllistävänä tekona, vaan oman elämän loppuvaiheeseen liittyvän kärsimyksen lyhentämisneä. Minun puolestani sitä saa sanoa itsekkääksikin teoksi, mutta itse en näe mitään ylevaa siinä pitkittyneessä kärsimyksessä. Tuohon omaan kärsimykseen liittyy usein myös läheisten kärsimys heidän seuratessaan rakkaan ihmisen kitumista, kuten Kertsikin totesi.

Hallitusti elämän päättämiseen mielestäni liittyy myös siihen valmistautuminen. Voi järjestellä asiansa niin, että läheisille ei jää suurta vaivaa niiden selvittelyyn, voi itsekin samalla miettiä asiansa valmiiksi ja ennen kaikkea keskustella asiasta läheisten kanssa. Näin kaikki ehtivät tapahtumaan valmistatua ja hyväksyä edes jollain tasolla sen, mikä on tulossa. Tottahan läheset surevat, ainakin näin luulen, mutta ehkä kuitenkin suruaika jää lyhyemmäksi, kun teko on heille perustelu.

Itselläni ei ole kokemusta siitä, mitä on katsoa vierestä esmerkiksi omien vanhempiensa kuihtumista. Kumpikin heistä kuoli äkilliseti ja periaatteessa aika yllättäen. En käynyt kumpaakaan katsomassa kuolleena, osaksi sen vuoksi että kuolleen näkeminen pelotti, mutta osaksi sen vuoksi, että halusin pitää viimeisen muiston heistä elävänä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 05, 2020, 08:49:45
En käynyt kumpaakaan katsomassa kuolleena, osaksi sen vuoksi että kuolleen näkeminen pelotti, mutta osaksi sen vuoksi, että halusin pitää viimeisen muiston heistä elävänä.

Sama juttu. Isänihän oli ehtinyt mädätä asunnossaan nelisen päivää ennen kuin sosiaalihuolto oli todennut juopon kuolleen, äidin puolestaan runteli syöpä. Joten mitäpä näiden rujojen ruumiiden näkeminen olisi hyödyttänyt.  :(

- En minäkään haluaisi mitään sotkua jättää jos tulisi tarvis henkensä lähdettää. Metsään kuoleminen niin ettei löydetä ennen kuin on pelkät luut jäljellä olisi ihan mielenkiintoinen vaihtoehto luontofanille. Mutta ihmisiä nykyään pyörii kaikkialla riesaksi asti, joten ei taida noin vain onnistua että raato saisi mädätä rauhassa. Tahi, mielellään, pedot raadella.

Kopek

Itsemurha ei liene miellyttävä.

Tällaista olen joskus miettinyt:

Henkilö sitoo jalkoihinsa kivipainot ja ui jonkin kellukkeen kanssa järvenselälle. Siellä hän räjäyttää dynamiittipanoksella päänsä tohjoksi, jolloin hänen otteensa lautasta irtoaa, ja hän painuu pohjaan jääden sinne ikuisiksi ajoiksi. Kelluke kulkeutuu tuulen mukana minne kulkeutuukin. Sen on parasta olla puu tai vastaava luonnossa oleva esine eikä esimerkiksi vene, joka herättäisi huomiota ajauduttuaan rantaan osittain räjähtäneenä.

Ruumista ei löydy, kenellekään ei jää siivottavaa eikä haudattavaa. Siisti homma.

Ennen viimeiselle uintiretkelle lähtemistään henkilö on postittanut kirjeet tarvittaville tahoille ilmoittaen poistuvansa eikä enää palaavansa.

Käytännön ongelma on se, että dynamiittia on vaikea saada.

P.S. Olen seuraavan asian ennenkin kertonut, mutta kerronpa taas.

Eräs firmamme työntekijä hirttäytyi yöllä työpaikallaan, ja sattumalta minä olin viimeinen henkilö, jolle hän puhui. Hänen viimeiset sanansa olivat "Saitko pumpun toimimaan", mihin kysymykseen hän ei kovin kiinnostuneena tuntunut odottavan vastausta. Hän esitti tuon kysymyksen kävellesssään ohitseni kohti paikkaa, jossa hän seuraavana yönä teki lopullisen ratkaisunsa.   

Hirttämispaikka oli eräs vanha käytöstä poistettu voimalaitos, jonka kattoparruun tuo henkilö oli sitonut hirttoköyden. Voimalaitoksen alakerrassa oli korjaamo, jossa kävin lähempänä puolta yötä etsimässä jotain pultteja tai mitä nyt etsinkin. En tiennyt, että saman rakennuksen pimeällä vintillä tuo ihminen oli solmimassa hirttoköyttä itselleen. 

Lopullinen heittäytyminen tapahtui myöhemmin samana yönä. Aamulla eräs toinen työntekijä meni kyseisen tilan läpi voimalaitostyöntekijöiden entiseen taukotupaan syömään eväitään ja teki matkalla järkkyttävän löydön. Tuo ihminen käytti tuota vanhaa koppia omana yksityisenä kahvihuoneenaan. Ei autioissa tiloissa juuri muita ihmisiä liikkunut.

Itsemurhan tekijä oli ilmeisesti aikonut tappaa itsensä jo edellisenä viikonloppuna, mutta siirtänyt hanketta vielä viikolla. Löysin nimittäin edellisenä viikonloppuna hänen itsemurhaviestinsä erään työpajan pöydältä. En tajunnut, mistä siinä oli kyse. Kun myöhemmin samana päivänä menin työpajaan, kirjelappunen oli hävinnyt. Ehkä tuo henkilö siirsi itsemurhaansa sen takia, kun itsemurhaviesti oli löytynyt ennen aikojaan. Hän oli ehkä olettanut, ettei tiloissa liiku kukaan viikonlopun aikana. No, minä siellä kuitenkin hiippailin.

kertsi

#38
Valtimoiden katkaisu voi olla kivulias itsaritapa:
https://www.quora.com/Is-cutting-the-vein-an-easy-death
ja ranteiden valtimon katkaisun avulla itsari onnistuu vain 6% tapauksessa:
https://www.quora.com/How-can-I-die-if-I-cut-the-artery-of-my-wrist-in-a-bath-tub-Is-death-certain-after-I-cut-the-artery-or-not
Varmin tapa varmaankin olisi kaulavaltimon katkaisu. Kamalan sottaista puuhaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 05, 2020, 10:41:25

Tällaista olen joskus miettinyt:

Henkilö sitoo jalkoihinsa kivipainot ja ui jonkin kellukkeen kanssa järvenselälle. Siellä hän räjäyttää dynamiittipanoksella päänsä tohjoksi, jolloin hänen otteensa lautasta irtoaa, ja hän painuu pohjaan jääden sinne ikuisiksi ajoiksi. Kelluke kulkeutuu tuulen mukana minne kulkeutuukin. Sen on parasta olla puu tai vastaava luonnossa oleva esine eikä esimerkiksi vene, joka herättäisi huomiota ajauduttuaan rantaan osittain räjähtäneenä.

Ruumista ei löydy, kenellekään ei jää siivottavaa eikä haudattavaa. Siisti homma.



Tämä täytyisi tehdä kovalla ukonilmalla, jolloin välähdys ja pamahdus eivät kiinnittäisi kenenkään huomiota. Sade ja lokit puhdistaisivat lautan mahdollisista ruumiinkappaleista. Ja vaatteet pitää jättää kotiin, jotta niiden riekaleet eivät jäisi kertomaan tapahtuneesta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Aave

Päin rekkaa ajavat sortuvat äärimmäisen itsekkääseen tekoon. He ovat kuitenkin tyypillisesti sellaisessa mielentilassa, että eivät edes osaa ajatella enää tämmöisiä. Epätoivo on niin suuri, että on vain päästävä pois.

Kaksi vanhaa luokkakaveria on lähtenyt haulikkoa pussaamalla, ja yksi hyvä lapsuudenystävä nyt aikuisena, hukuttautumalla. Hän ehti olla upoksissa niin kauan, että yhteinen ystävämme (Ammatiltaan patologi) joutui tunnistamaan hänen ruumiinsa hampaista. Ystävämme peitteli viimeiseen asti sitä, miten syrjäytynyt ja henkisesti huonossa jamassa oli. Kun sitten ennen tekoaan lähti hakemaan apua (Ja yritti kaikki keinot), ei saanut sitä mistään. Vituttaa ja surettaa vieläkin, vaikka tästäkin on jo aikaa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 05, 2020, 10:41:25
Itsemurha ei liene miellyttävä.

Tällaista olen joskus miettinyt:

Henkilö sitoo jalkoihinsa kivipainot ja ui jonkin kellukkeen kanssa järvenselälle. Siellä hän räjäyttää dynamiittipanoksella päänsä tohjoksi, jolloin hänen otteensa lautasta irtoaa, ja hän painuu pohjaan jääden sinne ikuisiksi ajoiksi. Kelluke kulkeutuu tuulen mukana minne kulkeutuukin. Sen on parasta olla puu tai vastaava luonnossa oleva esine eikä esimerkiksi vene, joka herättäisi huomiota ajauduttuaan rantaan osittain räjähtäneenä.

Ruumista ei löydy, kenellekään ei jää siivottavaa eikä haudattavaa. Siisti homma.

Ennen viimeiselle uintiretkelle lähtemistään henkilö on postittanut kirjeet tarvittaville tahoille ilmoittaen poistuvansa eikä enää palaavansa.

Käytännön ongelma on se, että dynamiittia on vaikea saada.

P.S. Olen seuraavan asian ennenkin kertonut, mutta kerronpa taas.

Eräs firmamme työntekijä hirttäytyi yöllä työpaikallaan, ja sattumalta minä olin viimeinen henkilö, jolle hän puhui. Hänen viimeiset sanansa olivat "Saitko pumpun toimimaan", mihin kysymykseen hän ei kovin kiinnostuneena tuntunut odottavan vastausta. Hän esitti tuon kysymyksen kävellesssään ohitseni kohti paikkaa, jossa hän seuraavana yönä teki lopullisen ratkaisunsa.   

Hirttämispaikka oli eräs vanha käytöstä poistettu voimalaitos, jonka kattoparruun tuo henkilö oli sitonut hirttoköyden. Voimalaitoksen alakerrassa oli korjaamo, jossa kävin lähempänä puolta yötä etsimässä jotain pultteja tai mitä nyt etsinkin. En tiennyt, että saman rakennuksen pimeällä vintillä tuo ihminen oli solmimassa hirttoköyttä itselleen. 

Lopullinen heittäytyminen tapahtui myöhemmin samana yönä. Aamulla eräs toinen työntekijä meni kyseisen tilan läpi voimalaitostyöntekijöiden entiseen taukotupaan syömään eväitään ja teki matkalla järkkyttävän löydön. Tuo ihminen käytti tuota vanhaa koppia omana yksityisenä kahvihuoneenaan. Ei autioissa tiloissa juuri muita ihmisiä liikkunut.

Itsemurhan tekijä oli ilmeisesti aikonut tappaa itsensä jo edellisenä viikonloppuna, mutta siirtänyt hanketta vielä viikolla. Löysin nimittäin edellisenä viikonloppuna hänen itsemurhaviestinsä erään työpajan pöydältä. En tajunnut, mistä siinä oli kyse. Kun myöhemmin samana päivänä menin työpajaan, kirjelappunen oli hävinnyt. Ehkä tuo henkilö siirsi itsemurhaansa sen takia, kun itsemurhaviesti oli löytynyt ennen aikojaan. Hän oli ehkä olettanut, ettei tiloissa liiku kukaan viikonlopun aikana. No, minä siellä kuitenkin hiippailin.

Tuo dynamiitti-lähtö voi olla aika näyttävä ja se ilmeisesti toimii paraiten suljetussa tilassa kuten vaikka autossa.

Eräs rakennusmestari valitsi sen lähtötavakseen. Kaupungin palveluksessa oli ilmeisesti pääsy noihin tiepiirin tarvikkeisiin ja se taisi olla nopea ja tehokas keino, mutta kaipa joku nekin sirpaleet joutui siivoamaan.

Hirttohommista tuli mieleen urheilukaveri, joka kävi naapurista lainaamassa köyden tekoaan varten, ei varmaan kertonut etukäteen, mitä tarkoitusta varten. Hän muuten oli rakennellut "hirsipuutaan jonkun aikaa ja ilmeisesti vielä nukkunut yön yli sen köysilainan haettuaan.

Norma Bates

Itse en seikkaa muista, mutta lääkärin jälkeläinen oli kuulema minulle kertonut kun olin lapsi että hirttäytyjä paskoo housuihinsa. Nyt heräsikin mielenkiintoinen kysymys että jos onnistuu hirttäytymään niin että niskat katkeavat välittömästi, niin välttyykö paskapyykiltä siinä helpommin kuin että silmukka hitaasti kuristaa ihmisen?

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 05, 2020, 12:52:33
Itse en seikkaa muista, mutta lääkärin jälkeläinen oli kuulema minulle kertonut kun olin lapsi että hirttäytyjä paskoo housuihinsa. Nyt heräsikin mielenkiintoinen kysymys että jos onnistuu hirttäytymään niin että niskat katkeavat välittömästi, niin välttyykö paskapyykiltä siinä helpommin kuin että silmukka hitaasti kuristaa ihmisen?
Pissat ja kakat tulevat pöksyyn kaikilla, kuolintavasta riippumatta. Kun lihasjännitys kuoleman yhteydessä raukeaa, niin samalla suoli ja rakko tyhjentyvät.

Miehet saattavat saada hirttokuolemassa tymäkän erektion. Se kertoo luonnon sitkeydestä - kehon viimeinen yritys levittää jälkeläisiä silloinkin, kun henki lähtee.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Kopekin idea järveen silpoitumisesta on aika kurja, jos ei ole sitä ennen jättänyt lähesilleen viestiä, jotta missä on, jotta jämät voisi noutaa ja tehdä tunnistuksen.Tarkoitan tilannetta, jossa kaikessa hiljaisuudessa kenellekään kertomatta päättää kadota järveen. Siinä olisi omaisilla vuosien mittainen raastava pähkäily, mihin on ihminen kadonnut. Onko tehnyt itselleen jotain vai onko lähtenyt muille maille ja jos, niin miksi.

Kadonneen ihmisen kaikki asiat jävät "vaiheeseen" ja omaisilla on miettiminen niiden hoitamisessa. Kestänee kuitenkin aika kauan, ennen kuin esimerkiksi vuokrasopimus, erilaiset tilaukset yms voidaan pistää poikki ilman kuolintodistusta tai valtakirjaa. Kuolleksi julistamiseen taas kulunee vuosikausia ilman ruumista, joten millainen prosessi tuokin on, että tietymättömissä olevan puolesta voi asioita hoitaa?

EI jatkoon tuo suunnitelma.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️