Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sarjat (tv/suoratoisto)

Aloittaja -:)lauri, maaliskuu 18, 2020, 06:40:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

No voi arse. En tosin kauhean lääpälläni ollut Hannibal-sarjaankaan.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 17, 2021, 13:37:21
No voi arse. En tosin kauhean lääpälläni ollut Hannibal-sarjaankaan.
Hannibal oli visuaalisesti hieno ja Mads Mikkelsenin näyttely on aina tasokasta, mutta ei sarja minuunkaan kolahtanut. Katsoin sitä lähinnä Mikkelsenin takia.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

Ei Hollywood halua ajattelijoita, se haluaa mielistelijöitä.

Lenny

Olen katsellut ihmetyksen vallassa Chef's Table -sarjaa Netflixiltä. Sarjassa seurataan kokkeja eri puolilla maailmaa. Kokkeja, jotka ottavat ammattinsa äärimmäisen vakavasti. Jaksoissa kokit kertovat elämäntarinansa ja vääntävät annoksia siinä sivussa.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

^
Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta! Olen jossain mielessä ihaillut ihmisiä, jotka pystyvät suhtautumaan intohimoisesti työhönsä tai harrastukseensa, ja noiden elämäntarinaa on mielenkiintoista kuunnella. Telkkarissa on vähän samantyyppinen ranskalainen sarja ollut lähinnä kai lyhyehkönä täyteohjelmana. Ainoa vika tuossa ranskalaissarjassa on ollut jaksojen lyhyys. Mielellään olisin pidempäänkin katsonut.

Pakko nyt osoittaa taas tietämättömyytensä ja kysyä tuosta Netflixisistä, jotta onko niissä minkä verran suomeksi tekstitettyjä ohjelmia. Esimerkiksi tuo kokkijuttu, joka ei varmaan ihan hittikamaa ole. Minulla on sen verran huono kielitaito, että kaipaan tueksi myös tekstiä, joskin välillä taas jää huomaamatta, jos ohjelman teksti katkeaa kesken ohjelman. Mutta jos jotain erikoisempaa sanastoa on, niin sitten jo putoan kärryiltä. Tämä on näitä pitkän saksan tuomia kiviä elon polullani :)

Nyt olisi kunnon telkku, johon sen Netflixin voisi ottaa, mutta mietin vain, jotta kannattako.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 20, 2021, 08:32:31
Pakko nyt osoittaa taas tietämättömyytensä ja kysyä tuosta Netflixisistä, jotta onko niissä minkä verran suomeksi tekstitettyjä ohjelmia.

Käsittääkseni kaikki Netflixin ohjelmat on myös suomeksi tekstitetty (korjatkaa joku jos olen väärässä), ja vieläpä aika laadukkaasti. Se on erona esim. Amazon Primeen, jossa on suurempi tarjonta, mutta kaikki ei ole käännetty.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

a4

#126
Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 18, 2021, 23:22:33
Ei Hollywood halua ajattelijoita, se haluaa mielistelijöitä.
Ricky Gervais suolasi elokuva-ja televisioalaa ronskilla huumorilla ja nosti esiin suoratoistopalvelut alan kaappaajana:
Ricky Gervais at the Golden Globes 2020 - All of his bits chained
Kirjaimellisesti kullan arvoisia ilmeitä yleisössä.

Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 20, 2021, 11:56:51
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 20, 2021, 08:32:31
Pakko nyt osoittaa taas tietämättömyytensä ja kysyä tuosta Netflixisistä, jotta onko niissä minkä verran suomeksi tekstitettyjä ohjelmia.

Käsittääkseni kaikki Netflixin ohjelmat on myös suomeksi tekstitetty (korjatkaa joku jos olen väärässä), ja vieläpä aika laadukkaasti. Se on erona esim. Amazon Primeen, jossa on suurempi tarjonta, mutta kaikki ei ole käännetty.
Palasin pienen tauon jälkeen Netflixin syliin ja tykkäsin uudesta käyttöliittymästä. Nopeasti latautuva, tyylikkään selkeä ja ei kärsi dementiasta vaan jatkaa siitä mihin jäin, toisin kuin jotkut käyttämäni palvelut. Osittain toki makuasioita.
Varoittaisin Hippiä vakavasti sotkeutumasta Netflixiin. Siihen voi jäädä pahasti koukkuun. Ajautuen muidenkin suoratoistopalvelujen sekakäyttäjäksi. Etenkin jos katsoo niitä taulutelevision lisäksi muillakin laitteilla.
Itselleni Yle Areena oli kaiken pahan alku ja juuri se porttiteorian portti. Myöhemmin tulivat mtv, Ruutu Plussa, Netflix, HBO Nordic ynnä muut. Jopa Disney+ maistui. Paljon on vielä kökeilemattakin.
Joku päivä löydän itseni vielä sohvan pohjalta katselemassa suomeksi tekstittämättömiä suoratoistoja ja silloin olen valmis tulemaan tältä kaikelta pelastavaan uskoon. Lasketaanko Youtube!?  :o
Toisaalta on ihme etten ole retkahtanut satunnaisella Spotifyn viihdekäytöllä musiikin rännittäjäksi.
Pelipuolellakin minua uhkaavat jo pelien suoratoistopalvelut mutta olen alan digitalisoitumisen uhrina vasta naiivissa kokeiluvaiheessa, jossa ostan ja latailen yksittäisiä pelejä netin kautta. Vai lasketaanko mukaan Playstation Plus ja EA Play?  :o
Toista se oli ennen kun tietokonepeliä yritti saada toimimaan C-kasetilta. Tai koodata itse. Hyviä aikoja!

Hippi

^
En usko, että on pelkoa sekakäytöstä ja selitys siihen on niin yksinkertainen kuin raha. Olen niin perkeleen pihi, että aina ennen hankintaa jahkaan hyvän hetken, että onko hankinta hintansa arvoinen. Siksi minulle ei vielä ole ainoatakaan maksullista kuvaa tuottavaa kanavaa. Yksi tuollainen ehkä voisi olla perusteltu, mutta useammalle aikani ei enää riitä. Musiikkisuoratoisto on ja se ON hintansa arvoinen, sillä käytän sitä päivittäin.

Netflixiä olen salaa pohtinut, kun jälkikasvu on sitä kautta kehunut monia juttuja katsoneensa. Enimmäkseen kylläkin elokuvia, mutta myös TV-sarjoja pidempinä katselusessioina. Minulla on vain Areenaa tullut katsottua ja sieltä juuri niitä minisarjoja, joita voi katsoa tiivistetysti joutumatta odottamaan viikkoa saadakseen seuraavan jakson. Harmikseni siellä ei kuitenkaan ole monia sellaisia ohjelmia, joita olisin kaivannut. En sitten tiedä olisiko niitä Netflixissä, mutta voisihan tuota kokeilla.

Enkä sitä edes useammalle laitteelle ottaisi, sillä nuo pidemmät katselusessiot keskitän makuuhuoneen televisiolleni ja silloin kun siellä katson, niin en puuhaile mitään muuta. Muut laitteet eivät tule sinne mukaan, toisin kuin olohuoneessa, jossa katselu tapahtuu enimmäkseen vain "toisella silmällä".

Yksinelävälle kehittyy välillä hiukan omituisia tapoja :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#128
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 06, 2020, 20:18:04
Queen's Gambitia ahmittu reilut puolet. Koukuttava kuin itse shakkipeli tai vihreät pillerit.
Aika Rokkaava sarja shakista. Tykkäsin.
Katsoin juuri Netflixiltä elokuvan KUNINGASPELI (1993)
Tunnetaan myös monilla muilla nimillä. Oikeat Siirrot, Searching For Bobby Fischer, Innocent Moves.
Vaikka ei olekaan sarja ja tyyliltään perhe-elokuvamaisempi, niin jo aiheensa mielenkiintoisuuden puolesta sen voi lisätä samaan katselujonoon.

Tositarina shakkinerosta ja nerouden vaaroista, onnellisella kasvutarinalla. Shakin kauneus ja kauheus vahvasti mukana.

Huumoriakin löytyi. Paras kohta oli se kun shakin junioriturnauksen valvoja passitti lopulta kaikki lasten vanhemmat lukkojen taakse jäähdyttelemään turnauksen ajaksi. :)

Hayabusa

Exit
Norjalainen tosipohjainen kohudraama. Toinen kausi julkaistaan 5.3.
Norjalainen draamasarja tarjoaa ainutlaatuisen näkymän uusrikkaiden Norjan varjoisalle puolelle. Neljä oslolaista finanssihaita, Adam, Henrik, Jeppe ja William, ovat monimiljonäärejä ja perheenisiä, mutta he himoitsevat myös huumeita, väkivaltaa, seksiä ja sisäpiirikauppoja. Heillä on kaikkea, mutta elämä ei oikein tunnu miltään ilman pientä lisäjännitystä. Pääosissa: Simon J. Berger (Adam), Pål Sverre Hagen (William), Tobias Santelmann (Henrik), Jon Øigarden (Jeppe), Agnes Kittelsen (Hermine). Tuotanto: NRK. Ohjelma sisältää materiaalia, joka voi järkyttää herkimpiä katsojia.


Luvassa siis kunnon sikailua. Pari vuotta sitten näytetyn ekan kauden voi katsoa pohjille jo nyt Areenassa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 20, 2021, 11:56:51
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 20, 2021, 08:32:31
Pakko nyt osoittaa taas tietämättömyytensä ja kysyä tuosta Netflixisistä, jotta onko niissä minkä verran suomeksi tekstitettyjä ohjelmia.

Käsittääkseni kaikki Netflixin ohjelmat on myös suomeksi tekstitetty (korjatkaa joku jos olen väärässä), ja vieläpä aika laadukkaasti. Se on erona esim. Amazon Primeen, jossa on suurempi tarjonta, mutta kaikki ei ole käännetty.

No, netflixin käännösten laadukkuudesta voi olla montaa mieltä. Nykyäänhän kääntäjien liksat on niin surkeita, että sekundaa tulee helposti.

Vakoojan "planting bugs" onkin istuttaa ohjelmistovirheitä ja star trekissä "throw him in the brig" ei tarkoita "viedä prikiin". Avaruusmatkalijan vieminen purjealukseen ei kuulosta yhtä kovalta rangaistukselta kuin putka.


Norma Bates

Joku päivä jollain perkeleen kanavalla (en muista milloin ja millä) alkaa uusi tv-sarja jossa ukko Freud tutkii rikoksia. Vaan ei toki ole vielä ukko. Kun kutakuinkin kaikki historian suurmiehet ovat kohta rikoksia tutkineet, niin kukahan seuraavaksi? Mahatma Gandhi? Tosin hänhän oli nuorna miesnä muistaakseni lakimies, että silleen kyllä sopisikin...?


Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 27, 2021, 19:02:41
Exit
Norjalainen tosipohjainen kohudraama. Toinen kausi julkaistaan 5.3.
Norjalainen draamasarja tarjoaa ainutlaatuisen näkymän uusrikkaiden Norjan varjoisalle puolelle. Neljä oslolaista finanssihaita, Adam, Henrik, Jeppe ja William, ovat monimiljonäärejä ja perheenisiä, mutta he himoitsevat myös huumeita, väkivaltaa, seksiä ja sisäpiirikauppoja. Heillä on kaikkea, mutta elämä ei oikein tunnu miltään ilman pientä lisäjännitystä. Pääosissa: Simon J. Berger (Adam), Pål Sverre Hagen (William), Tobias Santelmann (Henrik), Jon Øigarden (Jeppe), Agnes Kittelsen (Hermine). Tuotanto: NRK. Ohjelma sisältää materiaalia, joka voi järkyttää herkimpiä katsojia.


Luvassa siis kunnon sikailua. Pari vuotta sitten näytetyn ekan kauden voi katsoa pohjille jo nyt Areenassa.

Joku loma se oli menossa, kun tätä katsottiin putkeen - aikamoinen, tavallaan! Oli kyllä hyvä.

Kiitokset vinkistä!!

T: Xante

Hippi

https://areena.yle.fi/1-50566257

FREUD - TAPPAJAN MIELI
Ratkeavatko murhat, kun apuun pyydetään nuori Freud?

Wien vuonna 1886. Nuori Sigmund Freud on lääkärinuransa alkutaipaleella. Miehen uudenlaiset teoriat mielen sairauksista kohtaavat ankaraa kritiikkiä ja vastustusta muun ammattikunnan taholta. Freudin osaamiselle tulee kuitenkin tarvetta, kun tuntematon tappaja alkaa kylvää kauhua kaupungissa. Poliisi pyytää raakojen murhien selvittämiseen apua Freudilta, joka uskoo ratkaisun rikoksiin löytyvän syvältä ihmismielen syövereistä. Rooleissa: Robert Finster, Georg Friedrich, Ella Rumpf.



Katsoin eilen tuosta kaksi ensimmäistä jaksoa päivällä ja valoisan aikaan. Siltä suljin hetkittäin silmät ja kerran pelästyin niin, että toinen kissoista säikähti pahoin ja pakeni. Palasi kyllä viereeni myöhemmin. Ihmetyttää, että nuo 1800-luvulle sijoittuvat kauhujutut on aina niin ruskeissa ja synkeissä sävyissä tehty ja toiminta keskittyy aina pimeään vuorokauden aikaan ja sumuiseen säähän. Välillä on kuvasta vaikea jopa nähdä, mitä siinä tapahtuu, kun kaikki on niin synkeää.

Jos ensimmäisen jakson olisin iltamyöhällä katsonut, niin tuskin olisin seuraavaa jaksoa katsonut. Vajaan tunnin jakso tuntui kestävän todella pitkään. Oliko se sitten merkki, että tapahtumia on venytetty tai koko juttu vaan on pitkästyttävä ja hiukan sekava, vaikea sanoa. Mutta nyt, kun katsoin sen Areenasta, niin katsoin toisen jakson heti perään. Saapa nähdä, tuleeko koko juttu katsottua läpi.

Virkistävää sen sijaan oli vaihteeksi jotain muuta kuunnella kuin englantia. Tuo kai oli Itävallan saksaa, ainakin kuulosti kovin erilaiselta kuin saksa yleensä. Myös unkaria oli pätkä joukossa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️