Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sarjat (tv/suoratoisto)

Aloittaja -:)lauri, maaliskuu 18, 2020, 06:40:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Nyt on katsottu ainut Star Trek Picard -kausi, ja eka kausi sarjasta Expanse. Mä olen katsonut Expansen ekaa kautta joskus kun se aikoinaan tuli, mutta en kokonaan ja ajatuksen kanssa. Star Trek käsitteli poliittisesti ajankohtaista aihetta, nimittäin konservatiivien xenofobiaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^Expansessa häiritsee yrityksistäni huolimatta suunnattomasti se, että jotta raketit voisivat pitää vakionopeutensa, rakettimoottorien täytyy olla päällä. Pientä orientaatiohäikkää aiheuttaa myös se, ettei painottomuutta onnistuta erityisen hyvin simuloimaan, mutta se ei haittaa ihan niin paljoa, sillä sen verran pitää katsojalla olla urheilumieltä, että antaa (ilmeisen) pienen pudjetin avaruussaagan erikoisefektien kökköisyyden anteeksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Konmari - heinäkuu 09, 2020, 15:54:08
Nyt on katsottu ainut Star Trek Picard -kausi, ja eka kausi sarjasta Expanse. Mä olen katsonut Expansen ekaa kautta joskus kun se aikoinaan tuli, mutta en kokonaan ja ajatuksen kanssa. Star Trek käsitteli poliittisesti ajankohtaista aihetta, nimittäin konservatiivien xenofobiaa.
Star Trekissähän rodut/lajit ovat erilaisia.
Yritä siinä yhteistyötä/yhteiseloa klingonien, romulaanien ja borgien kanssa... Ovat scifimaailman örkkejä.
Ai niin, nyt örkkejäkään ei enää saisi vihata... :P

-:)lauri

Kolme kautta Expansea katsottu. Tää muuttuu koko ajan kehnommaksi. Vaikea löytää motivaatiota alkaa katsomaan neljättä kautta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Netflixin Umbrella Academyn kaksi ekaa kautta olivat hyviä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Katsoin ekan jakson Rahapajan ekasta tuotantokaudesta, mutta se oli liian hidastempoinen makuuni. Miten näiden sarjojen kanssa pitää toimia? Voiko jo ekan jakson perusteella arvioida, ovatko tulevatkin osat yhtä hitaasti kehittyviä, vai onko parempi katsoa useampi jakso tuotantokaudesta ennen johtopäätösten vetämistä?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Olen itse tuon vuoksi juurikin pyrkinyt aloittamaan sarjojen katsomisen niin, että voi katsoa ainakin pari, kolme jaksoa, että tietäisi, meneekö tämä mihinkään. Yleensä kun pari ekaa jaksoa on vähän porukan esittelyä ja taustoittamista.

Tai sitten käy toisin päin ;D sarja alkaa rytinällä ja alkaa junnaamaan!

T: Xante

a4

#22
^
Minulle kävi juuri tuoreeltaan HBO:n Jett-sarjan kanssa niin että muutama ensimmäinen jakso tuntui juuri ja juuri katsottavalta mutta sarjan edetessä pääsin siihen sisään ja lopulta pidin paljonkin.
Parhaiten jäi mieleen kohtaus jossa kotirouva kyykytti perusteellisesti palkkatappajaa.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 20, 2020, 15:09:12
Katsoin ekan jakson Rahapajan ekasta tuotantokaudesta, mutta se oli liian hidastempoinen makuuni. Miten näiden sarjojen kanssa pitää toimia? Voiko jo ekan jakson perusteella arvioida, ovatko tulevatkin osat yhtä hitaasti kehittyviä, vai onko parempi katsoa useampi jakso tuotantokaudesta ennen johtopäätösten vetämistä?

Kannattaa jatkaa katsomista. Sarja paranee edetessään. Se ei ole turhaan suosituimpien sarjojen kärkijoukossa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Aave

Rahapaja on minulta vieläkin katsomatta, mutta olen ennenkin pitänyt huippusarjoja puskurissa varalle, sopiviin hetkiin.

Nyt alkoi The Boys -sarjan (Amazon Prime) toinen tuotantokausi, ja ensimmäiset kolme jaksoa julkaistu. Tiedän, mitä katsoa huomenna!

Brave New World oli heteronormatiivisuudessaan suorastaan raikas tuulahdus, aidosti tärkeitä arvoja korostava pläjäys vasten vasemmistolaislokeroporukoiden ja viherpuolueen puisto-osaston "alfojen" kasvoille. Bonuspisteitä siitä, että sarjan urospäähenkilö on tietenkin renttu! :)

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Ensimmäinen jakso Ridley Scottin uudesta luomuksesta Raised by wolves katsottuna - mielenkiintoiselle vaikuttaa! Pilottijakso on myös hänen ohjaamansa; muuan Ragnar Lothbruk on siirtynyt tässä scifi-ympäristöön.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Lenny

Nyt löysin hyvän sarjan Primeltä: The Boys.

Aluksi olin vähän ennakkoluuloinen supersankariteemasta, mutta tämähän on aivan huippusarja.

Sarjassa kurkistetaan supersankaribisneksen kulissien taakse. Supersankarit ovat kuin kieroja poliitikkoja tai staroja, jotka puuhailevat kaikenlaista hämärää kun silmä välttää.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Aave

Lainaus käyttäjältä: Lenny - syyskuu 11, 2020, 12:32:58
Sarjassa kurkistetaan supersankaribisneksen kulissien taakse. Supersankarit ovat kuin kieroja poliitikkoja tai staroja, jotka puuhailevat kaikenlaista hämärää kun silmä välttää.
Sarjan hahmot ovat samalla allegorioita Yhdysvaltain eri instituutioista/korporaatioista. Esimerkiksi Homelander on amerikkalaisen sotateollisuuden ruumiillistuma.

Toinen kausi starttasi juuri, ja laatu säilyy siinä tasaisen vahvana. Käy suorastaan kateeksi niitä, jotka alkavat katsomaan vasta nyt - niin hilpeät vibat sarja minussa herätti! "Well well well, ain´t it the invisible bastard"... Genressään ehkä paras sarja mitä on tehty - joskaan en ole lukenut alkuperäisiä sarjakuvia.

***

Raised by Wolvesin (HBO) neljä ensimmäistä jaksoa nyt katsottuani uskaltaa todeta, että se on parasta scifiä sitten uuden Taisteluplaneetta Galactican. Mikäli scifistä pitää, niin tästä sarjasta ei voi olla pitämättä. Ridley Scott on ohjannut yhden sijaan itse kaksi ensimmäistä jaksoa.

Sarjan minuutin pituinen intro on samalla hienoimpia introja, mitä olen hyvään toviin nähnyt. Sen tunnusmusiikkivalintakin on nappiin:
Raised by Wolves - Intro (2020) Subtitled HD.

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

^Kiitos susivinkistä! Täytyykin kaivaa jostain katseluun.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

^
Ollos hyvä; käsittääkseni myös ainakin mikainen ja a4 pitävät myös scifistä, joten pitihän tästä vinkata!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy