Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sarjat (tv/suoratoisto)

Aloittaja -:)lauri, maaliskuu 18, 2020, 06:40:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MrKAT

En jaksa seurata sarjoja, liian orjuuttavia, PAITSI nyt alusta asti olen katsonut
The Hot Zone: ANTHRAX -sarjaa joka perustuu tositapahtumiin.  Ilmaisella NG-kanavalla (20).

Viimeisimmässä jaksossa päätähti näytti miten kaakaojauhe vastaa/simuloi pulverisoitua pernaruttojauhetta ja laittoi sitä kirjekuoreen, jonka teippasi kiinni, sitten paukautti levyn tai kirjan päälle kovaa, niin sitä hienojakoista kaakojauhetta tuli suoraan kirjekuoren kuitujen välistä läpi! Se selvitti mysteerin miten postissa voi sairastua vaikka kukaan ei avannut pernarutto-kirjettä.
   Ei muuta kuin itse kokeilemaan! Pankin kuori oli  sittenkin liian paksu tulla suoraan läpi mutta jauhemurusia näkyi alareunasta |__  tullut ulos jossa tehdasliimaus ei 100%.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

#211
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 24, 2021, 22:43:50
En jaksa seurata sarjoja, liian orjuuttavia, PAITSI nyt alusta asti olen katsonut
The Hot Zone: ANTHRAX -sarjaa joka perustuu tositapahtumiin.  Ilmaisella NG-kanavalla (20).

Viimeisimmässä jaksossa päätähti näytti miten kaakaojauhe vastaa/simuloi pulverisoitua pernaruttojauhetta ja laittoi sitä kirjekuoreen, jonka teippasi kiinni, sitten paukautti levyn tai kirjan päälle kovaa, niin sitä hienojakoista kaakojauhetta tuli suoraan kirjekuoren kuitujen välistä läpi! Se selvitti mysteerin miten postissa voi sairastua vaikka kukaan ei avannut pernarutto-kirjettä.
   Ei muuta kuin itse kokeilemaan! Pankin kuori oli  sittenkin liian paksu tulla suoraan läpi mutta jauhemurusia näkyi alareunasta |__  tullut ulos jossa tehdasliimaus ei 100%.
Katsoin samaa. Seuraava jakso sunnuntaina.
Tapaus kertoo myös siitä, että noita on aika vaikea levittää suurimittaisina annoksina. Näin olen ymmärtänyt.
Sinänsä mielenkiintoinen sarja, toki.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_subway_sarin_attack
Levittäminen ei ole onneksi niin helppoa, mitä tv:ssä esitetään.

Hippi

Ihmettelen tietokonenörttien invaasiota kaikkiin rikossarjoihin. Nörtti on aina hiukan höpsähtänyt "hauska" tyyppi tai sitten joku vähän autistisen oloinen kummajainen, joka alituiseen järjestelee kyniä yms. ojennukseen. Olisiko NCIS:n Abby ensimmäinen tai ainakin ensimmäisiä tällaisia nörttityyppejä, joita on sittemmin alettu ryöstöviljellä.

Mutta enemmän minua ihmetyttää noiden kyky ja oikeudet löytää ihmisistä tietoa ihan yksittäisiä tilisiirtoja myöten, vaikka nörtti olisi ihan virallisesti poliisin palveluksessa. Samaan aikaan kuitenkin poliisityötä tekevä käännytetään kuulusteltavan ovelta, kun ei ole etsintälupaa tai kuulusteltavaa ei muuten vain kiinnosta vastata kysymyksiin.

Nuo nörtit ja niiden tietojen kaivelu on tehnyt minusta hallaa noille sarjoille. Enää ei ole mitään mahdollisuutta arvailla "kuka sen teki", kun enää ei dialogiin panosteta lainkaan, vaan kaikki tieto löytyy nörtin kaivamana verkosta tai viimekädessä epäillyn läppärin "tuhotulta" kovalevyltä tai jostain pilvestä. Ratkaisu läväytetään katsojalle viimeisen viiden minuutin aikana. Katsojalla ei ole mitään mahdollisuutta arvailla kytköksiä ja ihmisten yhteyksiä. Tylsää.

Nimim. mielensä pahoittanut vanhojen dekkareiden ystävä
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#213
Sain idean mutta epäilen sitäkin jo vanhaksi ideaksi. Siksi kysynkin, onko kirjallisuudessa, elokuvissa, tv-tai suoratoistosarjoissa herkuteltu jo idealla jossa teollista lihantuotantoa kuvataan yksityiskohtaisen tarkasti, mutta siirtäen ihminen kuluttajasta kulutettavaksi eläimeksi?
Matrix-elokuvassa aihetta sivuttiin vain ohimennen.
Kuvittelen monen tuotantokauden Netflix-sarjaa jossa ihmisiä tehokasvatetaan lihakarjaksi lääkkeillä, hormoneilla ja robotisoituvilla jättitiloilla ahtaissa häkeissä ym. karsinoissa. Osaa pidetään häkeissä myös hienon ihonsa takia, vaateteollisuudelle. Naaraat poikivat lyhyen elämänsä aikana jatkuvasti ja lapset vieroitetaan nopeasti. Juhlapäivinä ihmisiä syödään juhla-aterioilla ja hienoissa ravintoloissa taiteellisina annoksina. Myös lasten lihaa.
Lihatiskit notkuvat sisäelimiä ja muita kehon osia.
Pikaravintoloissa lihankulutusta tehostetaan entisestään globaalisti bulkkituotteena.
Ihmislihaa mainostetaan ympäristöystävällisenä äidin valmistamana lähiruokana kotitiloilta ja grillikauden herkkuna. Jne.
Keitä nämä ihmislihan kuluttajat sitten olisivat tarinassa?
Maahan muuttajia, tulevaisuuden biorobotteja vaiko eliittiin kuuluvia kehoaan ja jälkeläisiään parannelleita kyborgeja kauneusleikkauksineen?

Toope

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 20, 2022, 23:27:09
Sain idean mutta epäilen sitäkin jo vanhaksi ideaksi. Siksi kysynkin, onko kirjallisuudessa, elokuvissa, tv-tai suoratoistosarjoissa herkuteltu jo idealla jossa teollista lihantuotantoa kuvataan yksityiskohtaisen tarkasti, mutta siirtäen ihminen kuluttajasta kulutettavaksi eläimeksi?
Matrix-elokuvassa aihetta sivuttiin vain ohimennen.
Kuvittelen monen tuotantokauden Netflix-sarjaa jossa ihmisiä tehokasvatetaan lihakarjaksi lääkkeillä, hormoneilla ja robotisoituvilla jättitiloilla ahtaissa häkeissä ym. karsinoissa. Osaa pidetään häkeissä myös hienon ihonsa takia, vaateteollisuudelle. Naaraat poikivat lyhyen elämänsä aikana jatkuvasti ja lapset vieroitetaan nopeasti. Juhlapäivinä ihmisiä syödään juhla-aterioilla ja hienoissa ravintoloissa hienoina annoksina. Myös lasten lihaa. Pikaravintoloissa lihankulutusta tehostetaan entisestään globaalisti bulkkituotteena.
Ihmislihaa mainostetaan ympäristöystävällisenä äidin valmistamana lähiruokana ja grillikauden herkkuna. Jne.
Keitä nämä ihmislihan kuluttajat sitten olisivat tarinassa?
Maahan muuttajia, tulevaisuuden biorobotteja vaiko eliittiin kuuluvia kehoaan ja jälkeläisiään parannelleita kyborgeja kauneusleikkauksineen?
Kysy teurastajilta. He tuovat ruokaa pöytäämme maanviljelijöiden tavoin. Kiitos heille.

Norma Bates

Oli jotain liskoihmisiä 1980-luvun sarjassa V. Heille muistaakseni maittoi ihmisliha?

mikainen

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 20, 2022, 23:27:09
Sain idean mutta epäilen sitäkin jo vanhaksi ideaksi. Siksi kysynkin, onko kirjallisuudessa, elokuvissa, tv-tai suoratoistosarjoissa herkuteltu jo idealla jossa teollista lihantuotantoa kuvataan yksityiskohtaisen tarkasti, mutta siirtäen ihminen kuluttajasta kulutettavaksi eläimeksi?
Matrix-elokuvassa aihetta sivuttiin vain ohimennen.
Kuvittelen monen tuotantokauden Netflix-sarjaa jossa ihmisiä tehokasvatetaan lihakarjaksi lääkkeillä, hormoneilla ja robotisoituvilla jättitiloilla ahtaissa häkeissä ym. karsinoissa. Osaa pidetään häkeissä myös hienon ihonsa takia, vaateteollisuudelle. Naaraat poikivat lyhyen elämänsä aikana jatkuvasti ja lapset vieroitetaan nopeasti. Juhlapäivinä ihmisiä syödään juhla-aterioilla ja hienoissa ravintoloissa hienoina annoksina. Myös lasten lihaa. Pikaravintoloissa lihankulutusta tehostetaan entisestään globaalisti bulkkituotteena.
Ihmislihaa mainostetaan ympäristöystävällisenä äidin valmistamana lähiruokana ja grillikauden herkkuna. Jne.
Keitä nämä ihmislihan kuluttajat sitten olisivat tarinassa?
Maahan muuttajia, tulevaisuuden biorobotteja vaiko eliittiin kuuluvia kehoaan ja jälkeläisiään parannelleita kyborgeja kauneusleikkauksineen?

Joku korealainen tai japanilainen tms. animaatiosarja ilmeisesti on, mutta en nyt muista sen nimeä. Ihmisiä tehotuotetaan avarusolioiden ruoaksi.

a4

#217
Ideana sarjassa olisi kuvata arkista nykymenoa, ihmislihalla mässäillen.
Sarja voisi olla pintapuolisesti vaikkapa jonkin ihmislihaa syövän perheen elämästä kertovaa lämminhenkistä arkidraamaa.
Perheellä voisi olla lemmikkinä pieneksi jalostettu rotupuhdas syli-ihminen.
Joku perheestä voisi harrastaa myös metsästystä.
Itse olen joskus kalastellut ja fongannut.

Hyvä ruoka, parempi mieli.



Netflixin Santa Clarita Dietissä oli jo yritystä.

a4

Maikkarilla alkoi uusi lupaava sarja nykymenostamme. Ensimmäisessä jaksossa ilmastonmuutosta ja Vain elämää-tyylistä tosi-tv:tä.
https://www.mtv.fi/sarja/karuselli-10004027/jakso-1-liikaa-lampoo-1532832


Aave

Loru sorbusten herrasta-universumista tehdään tv-sarja, Amazon Primelle. Tässä promoklippi (YT), siinä ei kuitenkaan näytetä vielä itse sarjasta mitään. Sarjan nimenä on The Rings of Power.

Veikkaan, että tästä tulee Game of Thrones -tyyppinen saaga, jossa valtasormusten vaikutuksia kuvataan eri rotujen sisällä ja välillä. 
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

American Horror Storyn ensimmäiset kaudet olivat silkkaa nautintoa alusta loppuun. Roanoke-kauden(*kohdalla ei oikein enää napannut. Lesbojen touhut jäivät kesken, kun ärsytti että muijista toinen oli kokoajan jonkin ihmeellisen hysterian varassa. Joskus aion kyllä senkin kauden vielä kokonaisuudessan kärsiä läpi. 1984 no joo (jos se vuosi nyt meni oikein). Maailmanloppukausi oli vaihteeksi kohtalaisen piristävä tapaus. Mutta tämä viimeisin(?) kausi joka nyt loppui, niin voi itku ja parku. En pitänyt siitä miten käsiteltiin vampyyriteema, ja kun kauden loppujaksot menivät ufoilun merkeissä, niin jotenkin ei sekään kolahtanut. Osittain siksi että en oikein tykkää sarjoista joissa esitetään joskus aikoinaan oikeasti eläneitä ihmisiä, kun sitten se menee siihen että kokoajan tökkii että "eihän noi ole edes näköisiä". Tai ainakin hahmojen elämän olisi pitänyt osua jollekin muulle vuosisadalle, kuin 1900.

Ihan joka sarja ei vaan kestä semmoista että tulee kautta kauden perään. Joskus pitää hoksata lopettaa.

*) Vai oliko se joku Krakatau, vai mikä haatana. Croatoa?

Aave

Norma Bates,

Muistelin, että olit katsonut 12 Apinaa-sarjan. Jos, niin oliko se lopulta katsomisen arvoinen, vai kannattaako jättää väliin?

Silloin kun sarja alkoi katsoin pari ensimmäistä jaksoa, mutta pidin sitä niiden perusteella kökkönä. Olen kuitenkin kuullut, että sarja paranisi myöhempien tuotantokausien aikana paljonkin, mutta mitä olet mieltä?

***

Raised by Wolvesin toinen tuotantokausi alkoi. Olen nippa nappa sen suhteen, jättääkö sekin väliin, vai jatkaako sittenkin katsomista.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Nyt on niin hatarat muistikuvat sarjasta, että muistan vain jättäneeni sen kesken. Yleensä syy miksi en muista elokuvasta tai tv-sarjasta mitään on se, että tuotos oli perseestä.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 04, 2022, 20:20:10
Nyt on niin hatarat muistikuvat sarjasta, että muistan vain jättäneeni sen kesken. Yleensä syy miksi en muista elokuvasta tai tv-sarjasta mitään on se, että tuotos oli perseestä.
Ahaa, sinäkin jätit kesken. IMDb:ssä yleisarvosana on 7,7. Sen valossa sarjan ei huonoimmasta päästä pitäisi olla, mutta olen kyllä skeptinen. Nyt olisi taas kyllä paljon muutakin katsottavaa (Ja tuoretta semmoista), mutta ehkä yritän vielä jonkin aikaa - jääköön, jos on jäädäkseen. Sarjaa tehtiin kuitenkin vain neljä tuotantokautta ja se on voittanut palkintoja, että jos jaksaisi kärvistellä ekan tuotantokauden, josko tosiaan paranee.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Olen katsonut muutaman jakson sarjasta Suits. Tuota on näköjään MTV3 esittänyt Suomessa, mutta enpä tiedä miksi ei ole aikanaan osunut minun silmiini kai kertaakaan. En ainakaan muista nähneeni.

Muutaman jakson perusteella ihan ok sarja, kun olen etsinyt jotain, joka ei nosta pulssia iltakatsomisessa.

Olin jo pari jaksoa katsonut ja vasta sitten huomasin Meghan Markelen nimen näyttelijöiden nimien joukossa. Seuraavalla kertaa piti oikein katsoa tarkemmin, että millaisessa roolissa hän siinä on, kun en ollut häntä tunnistanut ilman tuota nimivinkkiä. Yllätys oli melkoinen, kun hän on siinä ihan näitä keskeisiä henkilöitä. Mietitytti, oliko hänen ihoaan meikattu vaaleammaksi, sillä mitenkään ei pistänyt silmään, että hän olisi ollut yhtään sen tummempi kuin kuka tahansa tummahiuksinen nainen. Vielä enemmän nyt ihmetyttää, miten ylipäätään Brittihovissa on joku alkanut edes miettiä tämän lasten ihonväriä, jotta olisiko se normaalia tummempi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️