Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Poikkeustila, valmiuslaki ja hallituksen toiminta koronan ehkäisemisessä

Aloittaja Brutto, maaliskuu 25, 2020, 14:07:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

#240
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 03, 2020, 12:11:46
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 03, 2020, 12:06:25
Sinulle on kyllä vastattu, että ongelma ei ole se, onko infraa, eikä se, kenen käytössä se on, vaan koko ajatuksesi on lyhytnäköinen eli huono. Siis ajatus siitä, että keräisimme vanhukset kasarmeihin on älytön.

T: Xante
Tuohan on ihan älytön ajatus juuri sen vuoksi, että se on sinun ja kertsin. En minä ole kirjoittanut vanhuksista, vaan sairastuneista. Mutta ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.
Ei ollut minun aivopieruni tämä:
"Suomessa monilla kunnilla olisi periaatteessa  infraa ja resursseja järjestää riskiryhmässä oleville erillismajoitus ja ruokinta, samoin vaikeasti sairaille erilliset karanteenirakennukset."
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

Ai niin, vanhuksethan on tässä maassa siivottu jo muutenkin vanhainkoteihin. Ruotsissa on nyt ainakin 90 vanhainkotia, joissa kärvistellään viruksen kourissa. Mutta kertsi ja Xantippa tässä pyrkivät nyt mustamaalaamaan, että minä suhtautuisin vanhusväestöön piittaamattomasti. Siitähän ei ole ollut todellisuudessa lainkaan kyse, vaan he pyrkivät laittamaan sanoja suuhuni.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 03, 2020, 12:11:46
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 03, 2020, 12:06:25
Sinulle on kyllä vastattu, että ongelma ei ole se, onko infraa, eikä se, kenen käytössä se on, vaan koko ajatuksesi on lyhytnäköinen eli huono. Siis ajatus siitä, että keräisimme vanhukset kasarmeihin on älytön.

T: Xante
Tuohan on ihan älytön ajatus juuri sen vuoksi, että se on sinun ja kertsin. En minä ole kirjoittanut vanhuksista, vaan sairastuneista. Mutta ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.

Ja aivan yletön on vaatimus muistaa, mitä asiaa itse lähtikään ajamaan:

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 31, 2020, 11:27:18
Suomessa monilla kunnilla olisi periaatteessa  infraa ja resursseja järjestää riskiryhmässä oleville erillismajoitus ja ruokinta, samoin vaikeasti sairaille erilliset karanteenirakennukset.

Kirjoitin että periaatteessa, sillä nythän kaikki tuo infra on turvapaikanhakijoiden käytössä. Erityisesti vanhat kasarmit olisivat erinomaisia karanteenitarkoituksiin.

Tätä ajatustasi on nyt siis kritisoitu kertomalla, miten paljon noita riskiryhmäläisiä pelkästään on ja miksi tälläinen infra-ajatus on siis lyhytnäköinen ja huono. Myönnän oikaisseeni puhessani vain vanhuksista.

Tiedän, tää oli tässä, en minä keskustele kanssasi, vaikka uskollisesti pyrinkin viestejäsi lainaamaan ja kirjoittamaan niiden lainauksien mukaan viestin, mutta sä et siis oo mun tasolla.

T: Xante

Aave

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 03, 2020, 12:15:21
Ei ollut minun aivopieruni tämä:
"Suomessa monilla kunnilla olisi periaatteessa  infraa ja resursseja järjestää riskiryhmässä oleville erillismajoitus ja ruokinta, samoin vaikeasti sairaille erilliset karanteenirakennukset."
Aivan! Huomaa monikko: riskiryhmässä oleville. Vanhukset eivät ole ainoa riskiryhmä, vaikka merkittävä sellainen onkin.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Väittääkö joku, etteikö ylimääräinen ja tarkoitukseen sopiva infra olisi nyt turvapaikanhakijoille varattuna?

Se on paikkansapitävä fakta ja toteamus, ei mikään kiistelyn aihe.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 03, 2020, 12:16:30
Ai niin, vanhuksethan on tässä maassa siivottu jo muutenkin vanhainkoteihin. Ruotsissa on nyt ainakin 90 vanhainkotia, joissa kärvistellään viruksen kourissa. Mutta kertsi ja Xantippa tässä pyrkivät nyt mustamaalaamaan, että minä suhtautuisin vanhusväestöön piittaamattomasti. Siitähän ei ole ollut todellisuudessa lainkaan kyse, vaan he pyrkivät laittamaan sanoja suuhuni.

En minä ole väittänyt, että suhtaudut piittaamattomasti. Varmaan ihan hyvää tarkoittaen esitit ylikalliin ja toimimattoman ratkaisusi. Kyllä minä uskon, että sinun mielestäsi olisi ollut tosi hyvä ajatus riskiryhmienkin kantilta.

T: Xante

Aave

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 03, 2020, 12:20:22
En minä ole väittänyt, että suhtaudut piittaamattomasti. Varmaan ihan hyvää tarkoittaen esitit ylikalliin ja toimimattoman ratkaisusi. Kyllä minä uskon, että sinun mielestäsi olisi ollut tosi hyvä ajatus riskiryhmienkin kantilta.

T: Xante
Minä en pelkästään usko vaan tiedän, että sinun kohdallasi vasen käsi ei tiedä, mitä se oikea käsi tekee. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 03, 2020, 12:19:51
Väittääkö joku, etteikö ylimääräinen ja tarkoitukseen sopiva infra olisi nyt turvapaikanhakijoille varattuna?

Se on paikkansapitävä fakta ja toteamus, ei mikään kiistelyn aihe.

Ei väitä, etteikö jollain paikkakunnilla ole turvapaikanhakijoiden käytössä. Väittää, että infra ei ole sopivaa, koska ajatus on huono ja toimimaton.

T: Xante

Aave

#248
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 03, 2020, 12:24:06
Väittää, että infra ei ole sopivaa, koska ajatus on huono ja toimimaton.

T: Xante
Makiat naurut! "Infra on sopimatonta, koska ajatus on huono ja toimimaton"! Se, että jokin oma ajatuksenne on teistä huono ja toimimaton, ei muuta itse infraa sellaiseksi!

Tämä on vain mielipiteenne, joka ei perustu mihinkään varsinaiseen tietämykseen saati ammattitaitoon. Kuittaan sen olankohautuksella samaan tapaan, kuin ammattilainen kuittaa amtöörien mutuilut. Ymmärtäisit nyt vain edes joskus olla hiljaa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Normaalilla, toimivalla arkijärjellä varustettu suomalaispersoona ei kuvittele, että esim. Köyliön seutukunta joutuu majoittamaan Suomen kaikki diabeetikot. Köyliön seutukunta voisi kuitenkin erillismajoittaa riskiryhmäläisiään sen mukaan, jos sillä on resursseja, kuten vähän käytetty hotelli. Inari ei joudu vastaanottamaan kaikkia Lapin merkittävästi ylipainoisia sairastuneita, mutta pienen osansa sielläkin voidaan tehdä, resurssiensa mukaan, ja jos tilanne niin lähitulevaisuudessa vaatii.

Kaikkia suomalaisia ei tietenkään voida pelastaa. Ei olla voitu pelastaa ennenkään, eikä voida tulevaisuudessakaan. Jostain käsittämättömästä syystä suomalaisia kuolee ihan samalla tavalla, kuin muuallakin kuollaan.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 03, 2020, 12:29:12
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 03, 2020, 12:24:06
Väittää, että infra ei ole sopivaa, koska ajatus on huono ja toimimaton.

T: Xante
Makiat naurut! "Infra on sopimatonta, koska ajatus on huono ja toimimaton"! Se, että jokin oma ajatuksenne on teistä huono ja toimimaton, ei muuta itse infraa sellaiseksi!

Tämä on vain mielipiteenne, joka ei perustu mihinkään varsinaiseen tietämykseen saati ammattitaitoon. Kuittaan sen olankohautuksella samaan tapaan, kuin ammattilainen kuittaa amtöörien mutuilut. Ymmärtäisit nyt vain edes joskus olla hiljaa.

Sen kun. Sinulla nyt muutenkin on käsitys, että olet täällä saarnaamassa omia ylivoimaisia ajatuksiasi, joita muut odottavat kuin helmisadetta taivaalta, joten eihän tässä mitään uutta.

Mutta infra kyllä on nimenomaan sopimaton silloin, kun ajatus sen käyttämisestä on huono ja toimimaton. Koeajattele vaikka: infrana pilvenpiirtäjä on toimiva, mutta ajatus laskeutua siihen lentokoneella on huono ja toimimaton.

Ja ei. Vieläkään, vuosien sitkeän ja suurelta osin mauttoman yrittämisen jälkeen et hiljennä minua.

T: Xante

Aave

Huoltovarmuusvarastoja ajettiin Ruotsissa alas poliittisilla päätöksillä – nyt maassa muistellaan miljoonia poltettuja hengityssuojaimia (Yle).

Kuten uumoilinkin, Ruotsin "strategia" on olla ollut täysin varautumaton. Sopii silloin puhua kansalaisille laumaimmuniteetin saavuttamisesta.

Pätevä teurastajakin tietää, että karjaeläintä pölkylle talutettaessa sille kannattaa olla oikein miellyttävä, ja jutella mukavia. Pääasiahan on, että ollaan sentään ystävällisiä, loppuun asti. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Xantippa jatkakoon mustamaalailuaan ja aivopieruiluaan, kuten kertsikin. Ne ovat heidän oman "ajattelunsa" tuotoksia ja jätöksiä ja luotan siihen, että foorumin täyspäiset osaavat tehdä eron.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Ruotsin "suunnitelma" A: EU:n sisämarkkinat varmistavat huoltovarmuuden myös kriiseissä. Ajetaan omat varmuusvarastomme alas!
Ruotsin "suunnitelma" B: Mikä B, tarkoitetaanko sillä vitamiinia?
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Jenkkien tuore meta-analyysi siitä, miten kauan yleistoimia tulisi kerralla jatkaa:

How Long Should Social Distancing Last? Predicting Time to Moderation, Control, and Containment of COVID-19.

"Abstract

Lockdowns and stay-at-home orders in response to the Covid-19 pandemic have raised an urgent question in peoples' minds, "How long must these restrictions last?" We propose two metrics of the spread of disease to answer this question: daily growth rate and time to double cumulative cases. These metrics enable three simple, intuitive, and actionable benchmarks to target: Moderation, Control, and Containment (growth < 10%, 1%, and 0.1% respectively). In addition, we define action or intervention as massive testing and quarantine, stay-at-home orders, or lockdowns.

An analysis of top 36 countries and 50 states of the US affected by the epidemic as of end-March yield the following results. Any moderation or slowdown has so far been due only to aggressive intervention. Countries take an average of about three weeks to act. However, even aggressive intervention does not show immediate results. Countries take an average of about three weeks to moderate, four weeks to control, and over 6 weeks to contain the spread of the disease, after aggressive intervention. Substantial differences exist between large and small and Asian and European countries in time to act. Using these findings, we predict the likely dates of moderation and control for specific countries and States of the US.

In the absence of a vaccine, cure, or massive testing and quarantine, lockdowns and stay-at-home orders will need to last for months. However, the US faces a unique challenge because only half the states have adopted aggressive intervention, and done so at varying times. Even if these states achieve control or containment, they may be vulnerable to contagion from other states that were late to do so".


Eli nähtävillä olevassa lähitulevaisuudessa suositus on, että kuukausia. Mitä nopeammin ja aggressiivisemmin jonkin maan (Varsinkin pienten maiden) hallinto on ryhtynyt koviin toimiin, sen parempi.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy