Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Puhelimet - älyllä tai ilman

Aloittaja Jaska, tammikuu 12, 2019, 01:17:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Yritin ladata TeeHooäLlän sivulta tuon koronapassin QR-koodin lukuohjelmaa, muttei se sallinut sitä mun androidille. Latasin sitten jonkun random-lukuohjelman joka tuotti kyllä tekstiä, mutta täysin käsittämätöntä.

Mikä versio androidista pitäisi vähintään olla, että tuo thl-versio toimisi? Jos tulee bileitä järjestettäväksi, täytyy olla valmius lukea tuota koodia.

https://thl.fi/fi/-/koronapassin-lukijasovellus-nyt-saatavissa-sovelluskaupoista-toiminnanharjoittajien-ja-tapahtumien-jarjestajien-kayttoon
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Jaska

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 07, 2021, 15:25:52
Mikä versio androidista pitäisi vähintään olla, että tuo thl-versio toimisi? Jos tulee bileitä järjestettäväksi, täytyy olla valmius lukea tuota koodia.
Android 8.0 tai uudempi pitää Google Playn mukaan olla.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Jaska - joulukuu 07, 2021, 16:03:19
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 07, 2021, 15:25:52
Mikä versio androidista pitäisi vähintään olla, että tuo thl-versio toimisi? Jos tulee bileitä järjestettäväksi, täytyy olla valmius lukea tuota koodia.
Android 8.0 tai uudempi pitää Google Playn mukaan olla.

Nonnii, minulla 6.0.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Kuvien siirtäminen (kopioiminen) kännykästä tietokoneeseen ja kovalevyille tökkii aina vain pahemmin. Nyt kopioitui muutama kuva, ja sen jälkeen....

https://www.minitool.com/news/a-device-attached-to-the-system-is-not-functioning.html

Täytyy kokeilla toista johtoa, ja mitä tässä nyt enää keksii. Tuo on kuitenkin vain yksi virhetilanne. Perusongelma eli tietokoeen meneminen jumiin ei ratkea, vaikka tämän mimenomaisen ongelman selvittäisikin.

Homma on muuttunut aina vain tukkoisemmaksi. Nyt olin kopioimassa kuvia kännykässä olevasta kortista, jossa on vasta vähän sisältöä. Mutta edes näiden vähien kuvien ja videoiden kopioiminen ei tunnu onnistuvan.

Tietokoneessa on vanha Windows 7, mikä saattaa pahentaa tilannetta.

Muisto Keijo Kullervo

Laturien johtoja on turhaa laittaa kännykästä kopiotavaksi tietokoneeseen - kuvien siirtoon kännykästä tietokoneeseen on ihan erilaiset johdot jotka toimivat - uskon.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

MrKAT

Viikolla kaveri kertoi saaneensa huijausviestin älykännykkäänsä. Hän on aika varovainen ja arka näissä asioissa ja nyt pelästyi vielä. Kun kehuin että ei meikäläisen ikivanhalla '00 -aikaisella peruskännykällä ole huolta viruksista eikä huijauksista niin hän alkoi melkein harkita älytöntä kännykkää.
   Vaan eilenpä (Flubot) huijaus-tekstiviesti muka saapuneesta paketista kilahti peruskännykkääni. Klikkausvaara on varsin olematon mutta nyt vasta huomasin että kännykälläni on kuin onkin toiminto jolla saa poimittua puh.nrot ja/tai nettilinkit talteen. Tosin jo 10 v sitten kännykkäni muutaman kymmenen kilotavun muisti piti huolta että edes googlen etusivulla ei voi tehdä mitään, se nuukahtaa tilanpuutteeseen. Joten olen turvassa. :D

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Jaska

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 07, 2021, 22:38:20
Viikolla kaveri kertoi saaneensa huijausviestin älykännykkäänsä. Hän on aika varovainen ja arka näissä asioissa ja nyt pelästyi vielä. Kun kehuin että ei meikäläisen ikivanhalla '00 -aikaisella peruskännykällä ole huolta viruksista eikä huijauksista niin hän alkoi melkein harkita älytöntä kännykkää.
   Vaan eilenpä (Flubot) huijaus-tekstiviesti muka saapuneesta paketista kilahti peruskännykkääni. Klikkausvaara on varsin olematon mutta nyt vasta huomasin että kännykälläni on kuin onkin toiminto jolla saa poimittua puh.nrot ja/tai nettilinkit talteen. Tosin jo 10 v sitten kännykkäni muutaman kymmenen kilotavun muisti piti huolta että edes googlen etusivulla ei voi tehdä mitään, se nuukahtaa tilanpuutteeseen. Joten olen turvassa. :D
Minäkin olen saanut Flubot-viestin, että on saapunut paketti, joka on muka seurattavissa annetulla linkillä. Ja kuullut tuttujenkin saaneen. Otin ruudunkuvan varoiksi talteen ja poistin viestin. Poistetut taitavat säilyä nykyisin kuukauden roskakorissa. En kaivellut roskakorin tyhjennysmahdollisuutta. Noita on varmaan liikkunut Suomessa jo miljoona ja tuhannet ovat haksahtaneet.

Toope

Hyvä periaatehan on olla vastaaamatta tuntemattomiin puheluihin ja deletoida tuntemattomat tekstarit.
Mikä on ongelma siis?

Jaska

Taidolla valittuja teemoja käyttävät huijauksissa. Esimerkiksi tavarantoimittajia on nykyisin vaikka lampaat söis, ei voi tietää tuntevansa oikealla asialla oleviakaan kaikkia. Lääkärit ja muu erveydenhoito soiittelee salaisista numeroista.

Olen samaa mieltä kuin hesarin yleisönosastokirjoittaja tänään: Operaattorien pitäisi estää viestit ja soitot, jotka väärentävät olevansa olevansa eri numerosta kuin on puheluista vastuussa. Älyverkkoihin tarvitaan operaattorin järkeä, ei sitä kaikilla ole.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Jaska - joulukuu 08, 2021, 00:12:15
Minäkin olen saanut Flubot-viestin, että on saapunut paketti, joka on muka seurattavissa annetulla linkillä. Ja kuullut tuttujenkin saaneen. Otin ruudunkuvan varoiksi talteen ja poistin viestin. ...
Sukulainen, joka on paaljon verkottuneempi kuin minä, on saanut jo useita viestejä päivän parin mittaan. Hänpä soitti yhdelle niistä puh. nroista. Siellä yksityinen ihminen vastasi ja sukulainen arveli että hän ei ehkä tiedä että puhelimensa on huijauslähetin. Ihminen siellä vastasi että hän olikin jo pitempään ihmetellyt puhelimen outoa käytöstä...
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

#520
Olen yrittänyt siirtää kuvia Samsung -kännykästä tietokoneeseen. Se ei ole onnistunut muuten kuin irrottamalla kännykän muistikortti ja lukemalla siitä tiedot kortinlukijalla.

Nyt on hankalampi homma.

Minun pitäisi saada kuvat talteen vanhasta Huawei Y6 -puhelimesta. Olen aikaisemmin siirtänyt kuvia Huawei 7lite (tms) puhelimesta. Se on onnistunut, mutta ollut vaikeaa.

Kun Huawei kännykän kytkee tietokoneeseen USB-kaapelilla, sen tiedostot eivät näy tietokoneella niin kun Samsung -kännykän tiedostot. Sen sijaan käynnistyy HiSuite apuohjelma, jonka avulla kuvien pitäisi siirtyä. Apuohjelma yrittää asentaa kännykkään uuden versio HiSuitesta, mutta kännykän käyttöjärjestelmä (Android 6.0) on niin vanha, että asentaminen ei onnistu. Niinpä yhteyttäkään ei muodostu.

En saa ilmeisesti niitä kuvia mitenkään ulos kännykästä.



LISÄYS:

Toisessa tietokoneessa sattui olemaan vanha versio HiSuitesta, ja sen avulla kuvien siirtäminen näyttää onnistuvan. Piti vain joka vaiheessa torjua ohjelman yritys päivittyä uudempaan versioon.

Hippi

#521
Oho  :o
Sain ensimmäisen huijausviestin puhelimeen, ellei sitten joku ole aikonut yllättää minua paketilla. Mitään en ainakaan ole tilannut. Poistin ilmoituksen "emme pystyneet toimittamaan pakettiasi".

Lisäys:
Onkohan tekstareissa joku lukukuittaussysteemi, vai tyhmiäkö ne on. Tuli nyt toinen "epäonninen paketti" jota ei voitu toimittaa. En kyllä lukenut sitä ensimmäistä niin tarkasti, että muistaisin, oliko siinä sama linkki kuin tässä toisessa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

^
Juuri olen tilaamassa muutamia kirjoja Duodecimin nettikaupasta, enkä millään muista millainen ilmoitus niistä tuli viimeksi. Toimittivat lähikauppaan. Se olisikin kurja, jos oikeasti on odottamassa pakettia, ja haksahtaa johonkin huijaukseen juuri silloin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Niissä kunnollisissa tekstareissa on lokeron numerot yms tarvittavat koodit näkyvissä eikä ole mitään linkkejä mihinkään. En ainakaan muista, että koskaan olisi ollut.

Tässä kaiketi ei vielä peli ole menetetty, jos linkkiä klikkaa, mutta ei sinne mitään tietojaan kannata antaa.

https://www.iltalehti.fi/tietoturva/a/6a7d3999-f0e7-4a72-a1ea-f90da6b83a41
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Minä sain eri suomalaisista numeroista ensin ilmoituksen että paketti on toimitettu perille ja sitten pahoiteltiin ettei voitukaan toimittaa (liite). Tämä siis on eri virus/huijaus kuin postin nimissä lähetettävä huijaus.
Tässä eräs tunnusmerkki on äänpilkkujen puuttuminen. Tässä ymmärtääkseni linkin klikkaaminen jo käynnistää virusohjelman lataamisen.