Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Puhelimet - älyllä tai ilman

Aloittaja Jaska, tammikuu 12, 2019, 01:17:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Miksei kännykässä ole karhennettu takapuoli ja kyljet? Ärsyttää, kun on hirveän liukas ja tipahtelee koko ajan.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Lenny

#16
Lainaus käyttäjältä: Socrates - tammikuu 16, 2019, 09:55:23
Miksei kännykässä ole karhennettu takapuoli ja kyljet? Ärsyttää, kun on hirveän liukas ja tipahtelee koko ajan.

Sellaisia "työmiehen" puhelimiahan on, joissa kumiset vahvennukset reunoissa, kestävät kovaakin käsittelyä ja pudottelua.

Olen itekin miettinyt että miksi vahvistettu rakenne ei ole oletuksena kaikissa. Siis miksi pitäisi valita vikaherkkä rakkine jos on olemassa ratkaisu asiaan.

Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

A.V. Vatanen

Lainaus käyttäjältä: Socrates - tammikuu 16, 2019, 09:55:23
Miksei kännykässä ole karhennettu takapuoli ja kyljet? Ärsyttää, kun on hirveän liukas ja tipahtelee koko ajan.

Siksi niihin myydään erilaisia käteviä suojakoteloita.

AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

Norma Bates


Socrates

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 16, 2019, 11:39:13
Esmes:

https://www.varusteleka.fi/fi/product/magpul-field-case/56075

Ja eBaysta varmaan löytyy halvemmallakin.

Suojakoteloista on huonoja kokemuksia. Yleensä ne jotenkin heikentävät käytettävyyttä. Puhelimen päälle laittaminen, sammuttaminen tai joku muu kyljessä oleva toiminto hankaloituu, kun kotelo on tiellä.

Kotelo myös suurentaa puhelinta niin, että se mahtuu huonosti (povi)taskuihin tms.

Paljon kätevämpää, jos itse puhelimessa olisi karhennus.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Jaska

#20
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 16, 2019, 09:35:21
Vilkaisin eilen Moita ja alkoi se simmeistä lässyttäminen ärsyttämään. Mistään en myöskään löytänyt mitään tietoa kuinka nopea se puhelinyhteys on. ...

Mitä Moista pitäisi tietää? Moi on DNA:n verkossa toimiva virtuaalioperaattori, jonka DNA on ilmoittanut ostavansa.

Lähtökohtaisesti sopimuksen kuukausihinta on 6 euroa/liittymä johon kuuluu 4 Gt tiedonsiirto kuukaudessa, puhelut ja tekstiviestit toteutuneen mukaan. 4 Gt on vähän alle keskimääräisen suomalaisen datasiirron. Helpottaa jos WiFiä käytettävissä ilman lisäkustannusta. Perussopimuksessa on kolme liittymää eli kolme simmiä, Puhelut 0,055 euroa minuutti, rajattomat puhelut 10 euroa kuussa liittymäkohtaisesti. Tekstiviestit 0,055 €/kpl.  Datakiintiö jaetaan liittymien kesken eli kolmen simmin sopimuksessa on käytettävissä 12 Gt. Kiintiön ylityksestä maksetaan 1,5 euroa /Gt. Tai voi ostaa sopimukseen lisää simmejä tai rajattoman datan 12 euroa kuussa liittymäkohtaisesti. Tuossa lähtökohtaa, lisätietoa hinnoittelusta löytyy helposti.

Nopeudeksi Moi ilmoittaa max 100 Mb/s eli on nopeinta teknologiaa. ("Moin kaikki liittymät on maksiminopeudeltaan 100 megaa sekunnissa." Todellinen nopeus yleensä yli kolmasosa maksimista) Ei määräaikaisuutta. Ei lähetetä laskuja, veloitus maksukortilta.

Tällainen tieto tuli käteen kättelyssä.

Norma Bates

#21
No sitä nopeutta en löytänyt mistään. Kiitos.

Puhelimeni mittarin mukaan olen näemmä siirtänyt kk sisällä dataa yli 5 Gt. Itseasiassa tuosta ylittymisestä tuli varoitus ja nettiyhteys katkesi. Jouduin näpräämään säätöjen kanssa, minulla on käsittääkseni rajaton (joskin sikahidas) netti DNA:lta puhelimessani.

Hayabusa

Eli viiden gigan Moi-data maksaisi 9€. Kannattaisi tietysti tsekata pidemmältä ajalta onko tuo tyypillinen käyttö. Päälle puhelut ja tekstarit niin saadaan vertailuhinta. Rinnalle perinteisten operaattoreiden paketit ja meillä on vastaus.  :)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Jaska

Roaming ulkomailta taisi olla Moilla kallista. Mutta hinnallahan tuo kilpailee kotimaassa. Hiukka arveluttaa mitä DNA muuttaa kun ostaa puljun.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 16, 2019, 13:46:12
Eli viiden gigan Moi-data maksaisi 9€.
Kaiketi yhden simmin sopimuksessa 6 euroa antaa 4 Gt nopeaa dataa ja  4 Gt:n kiintiön ylitys maksaa 1,5 € /alkava gigatavu. Eli viiteen gigaan saakka maksaa 7,5 € /kk + puhelut ja tekstarit

Moi-liittymän juju on, että useamman liittymän sopimuksessa datakiintiöt menevät yhdessä käytettävään puuliin.

Norma Bates

Olen saattanut tätä ennenkin ongelmoida, mutta selitys/vastaus ei pysynyt päässä.

Kun soitan terveyskeskukseen, sieltä aina vastaa automaatti että päläti päläti jos haluat että sinulle soitetaan takaisin, valitse ruutu. Ja joka kerta kiroan että mikä lemmon RUUTU? Ei vaan avaudu. Eikä näy moista, minun käsittääkseni ainakaan.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 03, 2019, 10:20:50
Olen saattanut tätä ennenkin ongelmoida, mutta selitys/vastaus ei pysynyt päässä.

Kun soitan terveyskeskukseen, sieltä aina vastaa automaatti että päläti päläti jos haluat että sinulle soitetaan takaisin, valitse ruutu. Ja joka kerta kiroan että mikä lemmon RUUTU? Ei vaan avaudu. Eikä näy moista, minun käsittääkseni ainakaan.

LainaaAnna puhelinnumero johon sinulle soitetaan ja paina # (ruutu) / palvelu toistaa numeron
Hyväksy numero painamalla # (ruutu) tai palaa antamaan numero uudelleen painamalla * (tähti)
http://www.huittinen.fi/palvelut/sosiaali-_ja_terveyspalvelut/terveyskeskus/takaisinsoittopalvelu_huittisten_terveyskeskuksessa.7107.news

Norma Bates

Tänks. Meikäläisen mielessä ruutu on ruudunmuotoinen, ei risuaita. Mikseivät ne sano että risuaita?  :P

Jaska


https://en.wikipedia.org/wiki/Number_sign

LainaaThe symbol # is most commonly known as the number sign,[1] hash,[2] or pound sign.[3] The symbol has historically been used for a wide range of purposes, including the designation of an ordinal number and as a ligatured abbreviation for pounds avoirdupois (having been derived from the now-rare ℔).

???

Jaska

Lappu kirkon seinällä


Kun tulet kirkkorakennuksen sisään - voi olla mahdollista, että Jumala ottaa sinuun yhteyttä.

Hän tuskin kuitenkaan tekee sitä matkapuhelimesi välityksellä.

Kiitos että suljet matkapuhelimesi!

Jos kuitenkin haluat puhua Jumalan kanssa, valitse rauhallinen paikka ja keskustele Hänen kanssaan rukouksessa.

Jos haluat nähdä hänet - kirjoita tekstiviestejä autolla ajaessasi.