Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lomasuunnitelmat

Aloittaja -:)lauri, maaliskuu 28, 2020, 11:18:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Keskustelua lomista, niiden ajankohdista ja elämän tarkoituksesta.

Kaikkihan me tiedämme, että loman oikeaoppinen sijoittaminen kalenterille edellyttää kirurgin tarkkaa tuotesijoittelutyötä. Esim joululoman sijoittelu riippuu ajankohdasta, jolloin kinkkua myydään kaupassa ja vappuloman sijoittelu ajankohdasta, milloin simaa myydään kaupassa.

Mulla olisikin nyt viime vuoden lomapankissa pitämättä viikon verran lomia, mutta ottaen huomioon, että jääkiekon MM-kisoja ei tänä keväänä järjestetä, poistui myös välitön tarve kisstudioiden pitämiselle. Korona on vienyt markkinat inhimillisiltä aktiviteeteilta yleisemminkin, joten nyt vaikuttaa poistuneen lomalta myös elämän tarkoitus.

Olen tässä koronakauden vanhetessa suunnitellut alkavani seuraamaan e-urheilua. Se vaikuttaa olosuhteisiin nähden ainoalta elinvoimaiselta urheilumuodolta/aktiviteetilta (tosin vaikea puhua niiden kohdalla urheilusta), mutta kun en tiedä, järjestetäänkö e-urheilukisoja esimerkiksi Gerbal Space Program -ohjelman pelaamisen ympärille tai muiden vastaavien älyllisesti stimuloivien pelien pelaamisen ympärille (suosituimmat e-urheilukisat on ymmärääkseni järjestetty sota- ja räiskintäpelien ympärille ja ne eivät voisi aivottomana toimintana vähempää kiinnostaa), joita voisi interwebin yli seurata?

Tai onko ideoita muunlaiselle aktiviteetille (tapahtuma järjestestetään hankalalla aikavyöhykkeellä tms), joiden seuraamista varten loman ottaminen töistä olisi ihan hyväksyttävä idea?

PS. Katson elokuvia ja sarjoja arkirutiininani, joten varsinaista tarvetta minulla ei ole ottaa lomaa sitä varten, että olisi aikaa esim. suoratoistopalveluiden sarjoille ja elokuville. Mutta en halua rajoittaa sellaistenkaan lomien pohdintaa tässä keskustelussa, jotka olisi pyhytetty niille. ...vaikka itselläni ei nyt akuuttia tervetta sellaiselle lomalle olekaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.