Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaalivuosi 2019 (Eduskunta, EU, maakunta..)

Aloittaja MrKAT, tammikuu 02, 2019, 23:52:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Saares - huhtikuu 02, 2019, 22:03:32
Sipilä tänään:
 Sosiaalisesta mediasta on tullut tärkeä toisten parjaamisen ja tahallisen väärinymmärtämisen paikka. ---
 Sipilä tänään:
Meillä on poliitikkoja, jotka ruokkivat pelkoja ja kaunaa ulkomaalaisia kohtaan hyvin kyseenalaisin keinoin. Kaikki ulkomaalaiset leimataan lapsenraiskaajiksi ja sosiaalipummeiksi. Annetaan ymmärtää, että vanhusten huollon ja kantasuomalaisten työttömyyden ja syrjäytymisen ongelmat ratkeaisivat heittämällä ulos maahan vuonna 2015 saapuneet turvapaikanhakijat. Tällaista puhetta kuulemme usein Perussuomaisen puolueen johdosta ja johdon liepeiltä.

Todella johdonmukaista kepulaista propagandaa!!

Tuo pitää paljolti paikkansa.
Anne Berner ainakin on löytänyt ulkomaalaisia hyviä työntekijöitä, tai hänen ja perhefirmansa alihankkijathan heitä tietenkin hyvää hyvyyttään auttelevat työtilaisuuksilla, ne eivät tosin aivan riitä elämiseen, mutta onneksi anne sentään rikastuu.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006058482.html

Tuolta löytynee, hieno ihminenhän se anne on, kyllä meitä onnisti, saadessamme noin humaanin liikenneministerin, valvomaan tienkäyttäjien etuja.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 04, 2019, 10:24:54
Tämmösten uutisten takia karsastan ennakkoäänestystä vaikka joskus joutuu optimoimaan sitäkin riskiä ettei äänestyspäivänä pääse. Ohessa rikollisten ehdokkaiden nimilista:

Tässä ovat kaikki 125 rikoksesta tuomittua ehdokasta
Tänään klo 6:00 (muokattu klo 10:10)
Iltalehti selvitti kaikkien eduskuntavaaleissa ehdolla olevien henkilöiden rikostuomiot vuosilta 2012–2019. Katso oheisesta listasta, ketkä vaalipiirisi ehdokkaista on tuomittu rikoksesta.

- https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b2f391d1-b1e4-4e8c-9d1c-1a9fd0674b5d

Miksi siis, senkö takia, että voi tulla viime hetkellä esiin asioita, joita et ehdokkaasta tiennyt?

T: Xante

Kopek

Se, että ehdokas on joskus tuomittu rikoksesta, on minulle enemmän plussaa kuin miinusta, kun teen äänestyspäätöstä. Tämä tietysti sillä varauksella, että rikos ratkaisee. Osa ehdokkaiden syntilistaan kirjatuista tuomioista on "liikenneturvallisuuden vaarantamisia", jollaista en pidä rikoksena ollenkaan. Syyllistyn itse tähän rikokseen jatkuvasti ja aika usein myös rikoksen vakavampaan muotoon eli törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen. En tietenkään oikeasti vaaranna sen enempää itseni kuin kenenkään muunkaan turvallisuutta. Laki vain on mielivaltainen ja fyysisestä todellisuudesta irrallaan.

Ja joku (tai minä) nyt sattuisi oikeasti vaarantamaan liikenneturvallisuuden, niin se on yleensä tahatonsa. Eihän kukaan ole täydellinen. Virheitä tehdään. Se on normaalia. Kaikki tekevät virheitä. Autolla ajettaessa niitä vain kutsutaan nimellä "rikos".

En ole toistaiseksi saanut oikeudessa tuomiota liikenneturvallisuuden vaarantamisesta enkä muustakaan rikoksesta, mutta se on pelkkää hyvää tuuria. 

Talous- ja väkivaltarikokset ovat tietenkin vähän toinen juttu, mutta niissäkin tapaus ratkaisee. Joskus rikoksella on moraalinen oikeutuksensa tai syyllisyydelle on inhimilliset puolustelunsa. Jotkut rikokset, kuten kunnianloukkaus, eivät ole mielestäni rikoksia ollenkaan.

Laki on pahin rikos. 

Rikostuomio ei kerro ihmisen pahuudesta vaan siitä, että hänellä on ollut huonoa tuuria, kun hän on jäänyt kiinni. Itse teko, kun sitä arvioidaan pelkästään tekona ja unohdetaan, mikä laki asiasta sanoo, kertoo enemmän.

Kunnianloukkauksesta tuomittua voisin aivan hyvin äänestää, mutta kunnianloukkausjutun nostanutta "uhria" en, koska hän on yleensä todellinen pahantekijä ja syytetty on hänen uhrinsa. Kunniaansa oikeudessa peräävät ainoastaan...

https://kuvat.huuto.net/v1/8106/f73a77cb019f410f4510e446a63/393036995-m.jpg

Magdaleena



Iltasanomilla otsikko

Haavisto IS:n Vaaligrillissä: Itäraja olisi pitänyt sulkea heti, kun Venäjältä alkoi vuonna 2015 saapua pakolaisia – "kannattaa käyttää yleistä järkeä"

Pekka Haavisto yrittää ratsastaa populismilla!

Ilman järjen käyttöä ei saisi lähteä politiikkaan, samaa mieltä. Katselin wikipediasta, valtiotieteiden opinnot ovat jääneet kesken. Ei varmaan ehtinyt siihen asti, missä käsitellään kansainvälisiä sopimuksia.

Jos rajalle tulee paperiton tai paperillinenkin henkilö, jonka tavitsee osata vain sanan "asyl" niin hänet on otettava vastaan ja käsiteltävä hänen tapauksensa mahdollisimman nopeasti.
Jos on onnenonkijoita, niin nopea toiminta ennaltaehkäisee maahantulijoiden tulvaa.

Mutta kun jo somessa voi lukea, että voi mennä vuosia ennenkuin tulee lähtö takaisin, niin kannattaahan sitä kokeilla, jos ei ole mitään menetettävää. Ja kun houkuttelevia etuja on luvassa eikä saa/tarvitse tehdä edes töitä sen vastineeksi  ::)

Muuttaahan ne suomalaisetkin muualle ja jopa vain edullisen elämäntason takia eläkkeellä, eikö ne elintasopakolaisia? Portugali on jo laittanut jarruja päälle..

Rajat kiinni kaikilta?
Vai seulotaan rajalla ulkonäön perusteella? Millä vuosisadalla me eletäänkään :)

"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

MrKAT

#409
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 04, 2019, 11:21:22
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 04, 2019, 10:24:54
Tämmösten uutisten takia karsastan ennakkoäänestystä vaikka joskus joutuu optimoimaan sitäkin riskiä ettei äänestyspäivänä pääse. Ohessa rikollisten ehdokkaiden nimilista:

Tässä ovat kaikki 125 rikoksesta tuomittua ehdokasta


Miksi siis, senkö takia, että voi tulla viime hetkellä esiin asioita, joita et ehdokkaasta tiennyt?

T: Xante
Jep. Vaikkapa voisi paljastua toistuva törkeä rattijuopumus +petos + talousrikos + huume + väkivalta + kiihotusrikos... Se kertoo paitsi ehdokkaasta myös puolueesta.
Ehdokkaitani ei onneksi löydy tuolta rikoslistalta.


Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 04, 2019, 13:02:38
Se, että ehdokas on joskus tuomittu rikoksesta, on minulle enemmän plussaa kuin miinusta, kun teen äänestyspäätöstä. Tämä tietysti sillä varauksella, että rikos ratkaisee. Osa ehdokkaiden syntilistaan kirjatuista
...
Kunnianloukkauksesta tuomittua voisin aivan hyvin äänestää, mutta kunnianloukkausjutun nostanutta "uhria" en, koska hän on yleensä todellinen pahantekijä ja syytetty on hänen uhrinsa. Kunniaansa oikeudessa peräävät ainoastaan...

https://kuvat.huuto.net/v1/8106/f73a77cb019f410f4510e446a63/393036995-m.jpg
Näin alas en ole sinun tai kenkään täällä nähnyt vajoavan!
JK. En ymmärrä Kopekin tätä ajatusmaailmaa. Ehkä anarkismi tai persuilu on minulle niin täysin toinen maailmankuva että minä en sitä voi koskaan täysin ymmärtää, jossa roistot on sankareita ja uhrit roistoja.


Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Renttu

Näissä vaaleissa kannattaa äänestää mahdollisimman väärin!

safiiri

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 04, 2019, 13:40:03
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 04, 2019, 11:21:22
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 04, 2019, 10:24:54
Tämmösten uutisten takia karsastan ennakkoäänestystä vaikka joskus joutuu optimoimaan sitäkin riskiä ettei äänestyspäivänä pääse. Ohessa rikollisten ehdokkaiden nimilista:

Tässä ovat kaikki 125 rikoksesta tuomittua ehdokasta


Miksi siis, senkö takia, että voi tulla viime hetkellä esiin asioita, joita et ehdokkaasta tiennyt?

T: Xante
Jep. Vaikkapa voisi paljastua toistuva törkeä rattijuopumus +petos + talousrikos + huume + väkivalta + kiihotusrikos... Se kertoo paitsi ehdokkaasta myös puolueesta.
Ehdokkaitani ei onneksi löydy tuolta rikoslistalta.


Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 04, 2019, 13:02:38
Se, että ehdokas on joskus tuomittu rikoksesta, on minulle enemmän plussaa kuin miinusta, kun teen äänestyspäätöstä. Tämä tietysti sillä varauksella, että rikos ratkaisee. Osa ehdokkaiden syntilistaan kirjatuista
...
Kunnianloukkauksesta tuomittua voisin aivan hyvin äänestää, mutta kunnianloukkausjutun nostanutta "uhria" en, koska hän on yleensä todellinen pahantekijä ja syytetty on hänen uhrinsa. Kunniaansa oikeudessa peräävät ainoastaan...

https://kuvat.huuto.net/v1/8106/f73a77cb019f410f4510e446a63/393036995-m.jpg
Näin alas en ole sinun tai kenkään täällä nähnyt vajoavan!
JK. En ymmärrä Kopekin tätä ajatusmaailmaa. Ehkä anarkismi tai persuilu on minulle niin täysin toinen maailmankuva että minä en sitä voi koskaan täysin ymmärtää, jossa roistot on sankareita ja uhrit roistoja.

Junes Lokka on Kopekille sopiva tapaus pähkäiltäväksi, sillä hän kuuluu sekä rikosilmoituksen tekijän että rikoksesta syytetyn / tuomitun kategorioihin.

MrKAT

^ Minä taas ajattelin välillä että vasemmistoliitto olisi Kopekille sopivan poliisikriittinen. Poliiseihin ei puolueessa taatusti törmää jollei itse ala rikkomaan paikkoja anarkistiseen tyyliin.


Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 04, 2019, 07:47:41

Muuten ihan ok analyysi, mutta haluaisin kuulla enemmän Toukon aiheuttamasta konkurssista? Minä kun en semmoista havainnut, vaan uupumisensa palautti Haaviston näkyvämmäksi puolueen kärkeen, mistä nyt ei voi olla kuin hyötyä, kun taitaa olla kansalaisten mielestä suosituin politiikko.

T: Xante
Juu en mitään taloudellista romahdusta tarkoita vaan erehdystä valita niin poliitikoksi kuin järjestöjohtajaksi heikko Touko Aalto puheenjohtajaksi. Pekka Haavisto on aivan eri kaliiperin mies ja on aina nauttinut arvostustani. Touko Aallon uupumus on minusta kuin Jari Lindströmin työvoima- ja oikeusministerinä, sopimattomuutta tehtävään.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Jaska - huhtikuu 04, 2019, 16:09:29
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 04, 2019, 07:47:41

Muuten ihan ok analyysi, mutta haluaisin kuulla enemmän Toukon aiheuttamasta konkurssista? Minä kun en semmoista havainnut, vaan uupumisensa palautti Haaviston näkyvämmäksi puolueen kärkeen, mistä nyt ei voi olla kuin hyötyä, kun taitaa olla kansalaisten mielestä suosituin politiikko.

T: Xante
Juu en mitään taloudellista romahdusta tarkoita vaan erehdystä valita niin poliitikoksi kuin järjestöjohtajaksi heikko Touko Aalto puheenjohtajaksi. Pekka Haavisto on aivan eri kaliiperin mies ja on aina nauttinut arvostustani. Touko Aallon uupumus on minusta kuin Jari Lindströmin työvoima- ja oikeusministerinä, sopimattomuutta tehtävään.

En ole havainnut silti Aallon valitsemisesta johtuneen mitään konkurssia, sen enempää taloudellista kuin poliittistakaan. Jos virhe tehtiin, se nopeasti korjattiin. Kielikuvistasi kun jäi mielikuva, että vihreät kamppailisivat tässä vaalitaistossa konkurssipesästä käsin, mikähän ei pidä laisinkaan paikkaansa.

T: Xante

ROOSTER

Uskoisin, että vihreillä on vielä sellaista vanhanaikaista ajattelua, että puolueella pitää olla päämääriä joihin pyrkiä, eikä olla pelkkä osto- ja myyntiliike, tai mikä pahinta, huutokauppakamari.

Olipa vihreiden puheenjohtaja Aalto vaikka Touko, Saara tai MarjaSisko, niin kannatus ei mihinkään häviä. Jos kannattaa vihreämpää menoa ja vastustaa eläinrääkkäystä ja maailman paskastamista, sekä tehotuotettua ruokaa, niin onko vaihtoehtoja?

Muilla puolueilla on aina se ongelma, että joku kanssaan kilpaileva puolue voi valehdella vielä enemmän ja lupailla vaikka kuun taivaalta. Siksi Kokoomuksella, Kepulla ja SDP:llä on omat selittelijäalkemistinsa jotka pystyvät kääntämään jättipaskat teot kultahipuiksi, äänestäjiä varten.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Sepe

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 04, 2019, 14:52:25
^ Minä taas ajattelin välillä että vasemmistoliitto olisi Kopekille sopivan poliisikriittinen. Poliiseihin ei puolueessa taatusti törmää jollei itse ala rikkomaan paikkoja anarkistiseen tyyliin.

EVAn selvityksen mukaan 86 % kansalaisista luottaa poliisiin. Poliisikriittisyys ei oikein myy.
Vasemmistoliitton kannatus alle 10 %.

Kopek

#418
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 04, 2019, 13:40:03

Näin alas en ole sinun tai kenkään täällä nähnyt vajoavan!
JK. En ymmärrä Kopekin tätä ajatusmaailmaa. Ehkä anarkismi tai persuilu on minulle niin täysin toinen maailmankuva että minä en sitä voi koskaan täysin ymmärtää, jossa roistot on sankareita ja uhrit roistoja.

Alas ja ylös, se on makuasia.

Keskustelua siitä, mikä on hyvää ja mikä on pahaa, on käyty kautta historian. Aina silloin tällöin vuosisatojen aikana joku on astunut esille ja kertonut totuuden. Se, mikä näyttää hyvältä, ei välttämättä olekaan sitä.   

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat. Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa. Samalla tavoin tekin olette hurskaita ulkonaisesti, ihmisten silmissä, mutta sisältä täynnä teeskentelyä ja vääryyttä."

Pahimmat pahuudet tehdään lakeja noudattamalla eikä niitä rikkomalla. Lakien rikkojat tappoivat 1900-luvulla ehkä miljoona ihmistä jos sitäkään. Lakien noudattajat tappoivat kymmeniä miljoonia.

Tuo iltalehden "rikollislista" on ällöttävyyden ja tekopyhyyden huippu. Tekeekö liukkaan kelin autokolari tai jokin muu tahaton virhe ihmisestä eliniäkseen kelvottoman eduskuntaan? Vai mitä tuolla luettelolla yritetään todistella. Minun mielestäni eduskuntaan kelvottomuuteen voisi olla ainoastaan yksi peruste: Se, että on toiminut poliisina.

Miksikö? Siksi, että jos toimeenpanovallan kovimmalla tasolla eli väkivaltasektorilla toiminut poliisi pääsee kaiken lisäksi käyttämään myös lainsäädäntövaltaa ja palaa sen jälkeen vielä uudestaan poliisiksi, yhdelle ihmiselle on silloin myönnetty liian suuri annos valtaa. Vallan kolmijako-oppikin sanoo, että lainsäädäntövalta, toimeenpanovalta ja tuomivalta tulee pitää erillään.

a4

Lainaus käyttäjältä: Jaska - huhtikuu 04, 2019, 16:09:29
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 04, 2019, 07:47:41

Muuten ihan ok analyysi, mutta haluaisin kuulla enemmän Toukon aiheuttamasta konkurssista? Minä kun en semmoista havainnut, vaan uupumisensa palautti Haaviston näkyvämmäksi puolueen kärkeen, mistä nyt ei voi olla kuin hyötyä, kun taitaa olla kansalaisten mielestä suosituin politiikko.

T: Xante
Juu en mitään taloudellista romahdusta tarkoita vaan erehdystä valita niin poliitikoksi kuin järjestöjohtajaksi heikko Touko Aalto puheenjohtajaksi. Pekka Haavisto on aivan eri kaliiperin mies ja on aina nauttinut arvostustani. Touko Aallon uupumus on minusta kuin Jari Lindströmin työvoima- ja oikeusministerinä, sopimattomuutta tehtävään.
Kuka tahansa voi sairastua mihin tahansa koska tahansa. Myös Pekka Haavisto.

Avoimuus olisi Schugkin mukaan tärkeää.
– Se poistaa illuusion siitä, että on murtumattomia ihmisiä. Vaikka faktisesti joillain ihmisillä on poikkeuksellisen hyvä paineensietokyky, sitä ei voi asettaa normiksi, Schugk sanoo.

https://yle.fi/uutiset/3-10405688

Touko Aalto oli ehkä vielä liian nuorekas jopa Vihreille. Mutta ajat muuttuvat.
Haavistoa minä olen äänestänyt kerran jopa presidentiksi.