Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalirikoksista Suomessa

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 12, 2019, 10:55:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Vaikuttaahan se Norma siltä, että ei sua tosiaan kotona varoiteltu. Kyllä minua varoiteltiin todella pienestä asti, minne saa mennä ja mitä ei pidä tehdä.

Mitä tulee tuohon pullotarinaan: eikö se mielestäsi siis ole yksinkertaisen kamala ja kauhistuttuva? Mitä ajattelet noiden miesten "vitsikkäistä" motiiveista - eikö niissä ole mitään miettimistä, kun muslimien motiivit tunnut pohtineen kovinkin pitkälle?

T: Xante

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 24, 2020, 10:41:08
Vaikuttaahan se Norma siltä, että ei sua tosiaan kotona varoiteltu. Kyllä minua varoiteltiin todella pienestä asti, minne saa mennä ja mitä ei pidä tehdä.

Mitä tulee tuohon pullotarinaan: eikö se mielestäsi siis ole yksinkertaisen kamala ja kauhistuttuva? Mitä ajattelet noiden miesten "vitsikkäistä" motiiveista - eikö niissä ole mitään miettimistä, kun muslimien motiivit tunnut pohtineen kovinkin pitkälle?

T: Xante

Ääliöt asialla ja lopputulos oksettava. Ei ihmiselle saa tehdä mitä mieleen juolahtaa hänen sammumistilansa takia. Välttämättä tätä ei voi ajatella sukupuoleen kohdistuvana vihatekona, koska olen sittemmin kuullut vastaavaa tehtävän miehillekin, eli tungetaan pullo perseeseen kun Jeppe makaa sammuneena.

Nykyään on asiat kai siinä mielessä paremmin että moisesta voi haastaa oikeuteen, ennen sitä vain päätyi olemaan koko kylän naurun kohde, eikä kenellekään(?) juolahtanut mieleenkään että olisi tehty väärin. Toisaalta nämä jotka juovat toistuvasti itsensä sammuksiin eivät taida lähteä oikeutta hakemaan, kun elämä menee nimenomaan juodessa, eikä sitä ehdi jossain oikeussalissa seisoskelemaan. Tällä en nyt tarkoita haukkua uhreja, vaan todeta asian niin kuin se ilmeisesti on.

Mutta tottatosiaan minä olisin saanut lapsena vaikka hypätä katolta, jos sellainen olisi päähäni pälkähtänyt, koska vanhempiani ei kiinnostanut yhtikäs mikään. "Onneksi" olin arka lapsi...

Xantippa

Niin minä nyt vaan sitä, että tämähän tietysti on -han puhetta, mutta siis, ei tämä suomalainen seksuaalikulttuuri noin niin kun naisena minusta mitenkään erinomaisen erinomainen ole ollut, joskin onneksi hitaasti paremmaksi muuttumassa.

T: Xante

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 24, 2020, 10:50:55
Niin minä nyt vaan sitä, että tämähän tietysti on -han puhetta, mutta siis, ei tämä suomalainen seksuaalikulttuuri noin niin kun naisena minusta mitenkään erinomaisen erinomainen ole ollut, joskin onneksi hitaasti paremmaksi muuttumassa.

T: Xante

Ei ole ei, ja mm. siksi en halua ylenmäärin miehiä tänne lisää. Sen lisäksi että tuovat omia kotkotuksiaan mukanaan saattavat oppia pahoja tapoja täälläkin. Toisaalta naisvoittoisessakin yhteiskunnassa olisi varmaan ongelmansa. 50/50 olisi paras.

Norma Bates

Oikeastaan urosihmiset ovat vähän kuin hirviä, joiden kantaa elikkäs lukumäärää olisi hyvä säädellä ettei satu tuon tuostakin ikäviä asioita. Koska osa naisista menettää täysin mielenkiintonsa seksiin jo parisuhteensa aikana ja osa vanhuuttaan, naisia voisikin itseasiassa olla enemmän kuin miehiä. Mutta millähän miesaineksen lukumäärää sitten säätelisi? Tyttösikiöitä suosivalla koeputkihedelmöityksellä?

Laika

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 10:55:20
Oikeastaan urosihmiset ovat vähän kuin hirviä, joiden kantaa elikkäs lukumäärää olisi hyvä säädellä ettei satu tuon tuostakin ikäviä asioita. Koska osa naisista menettää täysin mielenkiintonsa seksiin jo parisuhteensa aikana ja osa vanhuuttaan, naisia voisikin itseasiassa olla enemmän kuin miehiä. Mutta millähän miesaineksen lukumäärää sitten säätelisi? Tyttösikiöitä suosivalla koeputkihedelmöityksellä?

Sinulla tuntuu olevan henkilökohtainen ongelma, jota useimmat kanssaihmisesi eivät jaa.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 10:55:20
naisia voisikin itseasiassa olla enemmän kuin miehiä.
Niin kuin Suomessa onkin. Tosin 55 täyttäneiden ikäluokkien ansiosta. Nuoremmilla taas naisilla on varaa valita.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 24, 2020, 11:27:13
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 10:55:20
Oikeastaan urosihmiset ovat vähän kuin hirviä, joiden kantaa elikkäs lukumäärää olisi hyvä säädellä ettei satu tuon tuostakin ikäviä asioita. Koska osa naisista menettää täysin mielenkiintonsa seksiin jo parisuhteensa aikana ja osa vanhuuttaan, naisia voisikin itseasiassa olla enemmän kuin miehiä. Mutta millähän miesaineksen lukumäärää sitten säätelisi? Tyttösikiöitä suosivalla koeputkihedelmöityksellä?

Sinulla tuntuu olevan henkilökohtainen ongelma, jota useimmat kanssaihmisesi eivät jaa.

Onnekseni en kuitenkaan kuulu sukupuoleen jonka edustajat raiskaavat keskimäärin enemmän. Tämän vuoksi ei tarvitse kehitellä kokonaisia uskontoja ja filosofioita uskottelemaan ihmisille että sehän on ihan normaalia että mies vie ja naisen osa on vikistä. Jolloinka jokainen vähinkin kehitelmä jossa miehet kiskotaan alas pystyttämänsä pylvään nokasta aiheuttaa pelkoa ja vavistusta.

Viihteessä muijaa saa panna surutta halki, poikki ja pinoon. Moista kirjoittavat ja elokuviksi ohjaavat ovat suuria sankareita.

Miestä esineellistävällä naisella sensijaan on henkilökohtainen ongelma.

Pitäisi varmaan kirjoittaa stoori jossa kuvankaunis mies löytyy muoviin kiedottuna raatona, ja takautumissa esitetään miten häntä on pikkukaupungin joka akka käyttänyt törkeästi hyväkseen. Kuolemassa mies marttyroituu enkeliksi.

Paitsi että ei tuo toimi. Kuin parodiana.

urogallus


Laika

#1524
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 12:49:12
...
Miestä esineellistävällä naisella sensijaan on henkilökohtainen ongelma.

En aivan ymmärrä kitinääsi. Ihmisellä voi olla monella eri tapaa henkilökohtainen ongelma, mutta kun musta huumori on riisuttu pois ja jäljelle jää sukupuoleen kohdistuva pirullisuus, on syytä puhua henkilökohtaisesta ongelmasta -siis henkilökohtaisesta siinä mielessä, että tasapainoinen ja terve ihminen ei sitä jaa. Poliittista sellainen vainoharha on korkeintaan samassa mielessä kuin Warholia ampunut Valerie Solanas kuvitteli olleensa poliittinen. Siksi puhuisin ennemmin henkilökohtaisesta kuin poliittisesta ongelmasta, jos niiden raja kenties on käsitteellisesti häilyvä.

Kenties elän mikä-mikä-maassa, sillä meillä päin uskonto ei näyttele oleellista osaa päivittäisessä elämässä. Sen vuoksi minun on vaikea löytää lisäarvoa shovinismillesi. Jos olettaisinkin uskonnon näyttelevän merkittävää osaa siellä mistä tulet, en siitä huolimatta ymmärtäisi, mitä kuvittelisit sillä saralla saavutettavan arvostelemalla miehiä sukupuolena. So. miksi arvostelusi kohdistuu uskonnon sijaan sukupuoleen, jää minulle arvoitukseksi. On näet yleisesti tiedettyä, että organisoidun uskonnon piirissä tapahtuvaa poliittista vallankäyttöä on arvosteltu jo iät ajat niin miesten kuin naisten keskuudessa.

Puhe esineellistämisestä on aina jäänyt minulle hiukan abstraktiksi. Myös aistillinen nautinto on esineellistä, mutta on liian kategorista torjua sen arvo pelkästään esineellisen luonteensa vuoksi, milloin se ei ole ristiriidassa kunnioittavan kohtelun vaatimusten kanssa. Itse asiassa arvostelemasi uskonto on juurikin kieltänyt erinäisinä aikakausina tällaisten esineellistävien nautintojen arvon, koska ne eivät olleet tarpeeksi 'hengellisiä', mitä ikinä se tarkoittaakaan. Kaiken maskuliinisen himon esittäminen kielteisenä on sukua tälle seksuaalisuuden synnillisyydelle.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 24, 2020, 13:07:01
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 12:49:12

Viihteessä...

Mitä jos kokeilisit elämää välillä?

Viihde kertoo ihmisten alitajuisista ja kollektiivisista pohjavirtauksista selkeämmin kuin unet. Siksi kertomuksia voi käyttää esimerkkinä siitä mitä ihmiset oikeasti tuntevat ja ajattelevat.

Tosin uskon kyllä pintasiloitellun ja korrektin käytöksen olevan yhtälailla oikeaa ja todellista. Yhteiskunnan onni on se että suurin osa meistä ei halua vankilaan, ja haluaa elää ihan tavallista elämää.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 24, 2020, 13:16:28
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 12:49:12
...
Miestä esineellistävällä naisella sensijaan on henkilökohtainen ongelma.

En aivan ymmärrä kitinääsi. Ihmisellä voi olla monella eri tapaa henkilökohtainen ongelma, mutta kun musta huumori on riisuttu pois ja jäljelle jää sukupuoleen kohdistuva pirullisuus, on syytä puhua henkilökohtaisesta ongelmasta -siis henkilökohtaisesta siinä mielessä, että tasapainoinen ja terve ihminen ei sitä jaa. Poliittista sellainen vainoharha on korkeintaan samassa mielessä kuin Warholia ampunut Valerie Solanas kuvitteli olleensa poliittinen. Siksi puhuisin ennemmin henkilökohtaisesta kuin poliittisesta ongelmasta, jos niiden raja kenties on käsitteellisesti häilyvä.

Kenties elän mikä-mikä-maassa, sillä meillä päin uskonto ei näyttele oleellista osaa päivittäisessä elämässä. Sen vuoksi minun on vaikea löytää lisäarvoa shovinismillesi. Jos olettaisinkin uskonnon näyttelevän merkittävää osaa siellä mistä tulet, en siitä huolimatta ymmärtäisi, mitä kuvittelisit sillä saralla saavutettavan arvostelemalla miehiä sukupuolena. So. miksi arvostelusi kohdistuu uskonnon sijaan sukupuoleen, jää minulle arvoitukseksi. On näet yleisesti tiedettyä, että organisoidun uskonnon piirissä tapahtuvaa poliittista vallankäyttöä on arvosteltu jo iät ajat niin miesten kuin naisten keskuudessa.

Puhe esineellistämisestä on aina jäänyt minulle hiukan abstraktiksi. Myös aistillinen nautinto on esineellistä, mutta on liian kategorista torjua sen arvo pelkästään esineellisen luonteensa vuoksi, milloin se ei ole ristiriidassa kunnioittavan kohtelun vaatimusten kanssa. Itse asiassa arvostelemasi uskonto on juurikin kieltänyt erinäisinä aikakausina tällaisten esineellistävien nautintojen arvon, koska ne eivät olleet tarpeeksi 'hengellisiä', mitä ikinä se tarkoittaakaan. Kaiken maskuliinisen himon esittäminen kielteisenä on sukua tälle seksuaalisuuden synnillisyydelle.

Romantikkona olen aina isonnut ja janonnut saada vakuudet siitä että miehilläkin on myönteisiä tunteita edes läheisiään kohtaan. En minä tiedä onko naisillakaan erityisen suurta rakastamisen kykyä - ehkä naiset osaavat teeskennellä tunteita paremmin, jopa itselleen.

Oikeastaan patriarkaaliset uskonnot ovat miehille tarpeellisia koska ei tarvitse edes yrittää rakastaa ketään kun voi omistautua jumalalle, tämän inkarnaatiolle, tai profeetalle. Kaikki mieshahmoja, joten lieneekö kyse narsismista vai homoseksuaalisuudesta, en tiedä.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 14:24:43

Romantikkona olen aina isonnut ja janonnut saada vakuudet siitä että miehilläkin on myönteisiä tunteita edes läheisiään kohtaan.

Mikä riittäisi vakuudeksi? Ja mitä oikeastaan tarkoitat myönteisillä tunteilla? Ehdotonta rakkauttako? Onko sinulla myönteisiä tunteita muita tai itseäsi kohtaan?

Patriarkaaliset uskonnot taitavat kyllä olla pienin ongelmistasi.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 24, 2020, 17:17:27
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 14:24:43

Romantikkona olen aina isonnut ja janonnut saada vakuudet siitä että miehilläkin on myönteisiä tunteita edes läheisiään kohtaan.

Mikä riittäisi vakuudeksi? Ja mitä oikeastaan tarkoitat myönteisillä tunteilla? Ehdotonta rakkauttako? Onko sinulla myönteisiä tunteita muita tai itseäsi kohtaan?

Patriarkaaliset uskonnot taitavat kyllä olla pienin ongelmistasi.

Niin, maailmahan on oikeasti niin kovin ihana paikka naisille. Mutta rakastetaan me länkkärit vain omaa napaamme niin kyllä se siitä.

Tunnen toki mielihyvää joka kerta kun näen tai kuulen isäihmisen suhtautuvan huolehtivasti omiin lapsiinsa, kenties jopa muihinkin ihmisiin. On hyviäkin miehiä olemassa. Mutta millään helkkarin ilveellä patriarkaaliset uskonnot tai kusipäisyydet kulttuureissa ja perheissä eivät ole minun oma keksintöni. Ehkä tuota henkilökohtaista ongelmaa pitää tuputtaa että saisi rauhassa kääntää kylkeä pahnoillaan öristessä.

Laika

#1529
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 14:17:58
Viihde kertoo ihmisten alitajuisista ja kollektiivisista pohjavirtauksista selkeämmin kuin unet. Siksi kertomuksia voi käyttää esimerkkinä siitä mitä ihmiset oikeasti tuntevat ja ajattelevat.

Tosin uskon kyllä pintasiloitellun ja korrektin käytöksen olevan yhtälailla oikeaa ja todellista. Yhteiskunnan onni on se että suurin osa meistä ei halua vankilaan, ja haluaa elää ihan tavallista elämää.

Mielestäni näkemyksessäsi yllä on pielessä kaikki, mutta tämä ei ole oikea ketju käsitellä asiaa.

Vinkkinä kuitenkin: jos viihde kuvastaisi ihmisten todellisia tunteita ja ajatuksia, kauhu ja splatter genrenä olisivat sosiopaattien käsialaa.

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 24, 2020, 14:24:43
Romantikkona olen aina isonnut ja janonnut saada vakuudet siitä että miehilläkin on myönteisiä tunteita edes läheisiään kohtaan. En minä tiedä onko naisillakaan erityisen suurta rakastamisen kykyä - ehkä naiset osaavat teeskennellä tunteita paremmin, jopa itselleen.

On likipitäen määritelmänsä vuoksi mahdotonta erottaa tunnetta teeskennellystä tunteesta, jos sitä voi teeskennellä itselleen. Itse olen tavannut ajatella, että ihminen kykenee teeskentelemään itselleen ajattelevansa rationaalisesti.

Minun on vaikea yhdistää romantiikkaa syvään pessimismiisi. Tosin pessimistin näkökulmasta katsottuna kaikkinainen realismi ylipäänsä voi näyttää kaipaukselta romanttiseen ihmiskäsitykseen.

Minun ei pitäisi availla ketjuja pitkästymisen vuoksi, varsinkaan kun käytävä keskustelu ei liity niiden otsikkoon.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw