Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalirikoksista Suomessa

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 12, 2019, 10:55:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 15 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: urogallus - heinäkuu 07, 2020, 21:39:51
Kummallinen tapaus, olivat tekijät sitten keitä tahansa. Kävi itsellänikin mielessä, että voisi olla perätön juttu, mutta kai tuossa on lääkärillä käyty jne.

Ajatus perättömyydestä varmaan juontuu siitä että ei kai nyt kukaan noin tyhmä voi olla että lähtee tuntemattomien tykö, kittaa mitä tahansa paskaa jne. Mutta kyllä ihmisistä löytyy juurikin näin tyhmiä. Varsinkin heistä jotka ovat sisäistäneet asenteen että ei saa ajatella mitään pahaa ihmisryhmästä se-ja-se.

Vaikka tämä nyt on ties monesko kerta, en malta olla mainitsematta että itse jouduin mustalaisten kolttosten uhriksi sen vuoksi etten halunnut ajatella heistä pahaa. Ryhmä mustalaisia oli jo varastanut isältäni rahaa ja omaisuutta, ja silti vuokrasin mustalaisille asunnon, koska tuon asunnon naapurit suosittelivat heitä vuokralaisiksi kun "ovat uskovaisia". Seuraavaksi yksi ex-naapuri jäkätti minulle siitä että olin vuokrannut, koska koko alue oli täyttynyt mustalaisista. Minulta jäi yhden kuun vuokrarahat saamatta kun koko roikka otti ja häipyi. Pääsin kaiketi vähällä, mutta idiottihan minä olin kun heikäläisten kanssa bisnestä pusaan jo tuon isälleni sattuneen asian takia. Isä oli juoppo jota sai hömpöttää, minä vain sinisilmäinen idiootti.

Ja myöskin toisinaan mainitsemani läheltä-piti-raiskauskin olisi ehkä jäänyt kokematta jos olisin vain ynseästi nostellut nokkiani enkä alkanut sosiaaliseen kanssakäymiseen keskellä metsää ja järveä. Ehkä. Tai ehkäpä olisi vain kannattanut suosiolla jatkaa matkaa, eikä mennä uimaan kun alueella pyörii joku ukko eikä ketään muita niin missään.

Sellaista se on kun kotona ei opeteta eikä neuvota millään tavalla missään asiassa. Annetaan vaan uskoa että ei me millekään mitään mahdeta kun me ollaan niin paskoja.

Joten uskon kyllä että hyväuskoisia hölmöjä löytyy pilvin pimein. Ja jos joku ottaa opikseen, hän onkin sitten jatkossa natsirasistisifasistipaska jos uskaltaa avautua uudesta linjastaan.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 08, 2020, 11:25:48
Vaikka tämä nyt on ties monesko kerta, en malta olla mainitsematta että itse jouduin mustalaisten kolttosten uhriksi sen vuoksi etten halunnut ajatella heistä pahaa. Ryhmä mustalaisia oli jo varastanut isältäni rahaa ja omaisuutta, ja silti vuokrasin mustalaisille asunnon, koska tuon asunnon naapurit suosittelivat heitä vuokralaisiksi kun "ovat uskovaisia". Seuraavaksi yksi ex-naapuri jäkätti minulle siitä että olin vuokrannut, koska koko alue oli täyttynyt mustalaisista. Minulta jäi yhden kuun vuokrarahat saamatta kun koko roikka otti ja häipyi. Pääsin kaiketi vähällä, mutta idiottihan minä olin kun heikäläisten kanssa bisnestä pusaan jo tuon isälleni sattuneen asian takia. Isä oli juoppo jota sai hömpöttää, minä vain sinisilmäinen idiootti.
...
Joten uskon kyllä että hyväuskoisia hölmöjä löytyy pilvin pimein. Ja jos joku ottaa opikseen, hän onkin sitten jatkossa natsirasistisifasistipaska jos uskaltaa avautua uudesta linjastaan.
Olivatko sinua ja isääsi huijaanneet ihmiset samat ihmiset eli semmoisia jotka huijasivat teitä molempia, vai oliko ainoa yhdistävä tekijä huijareilla romanitausta? (Jos jälkimmäinen, niin silloin se mainitsemasi sinisilmäinen idioottimaisuutesi kyllä asettuu uuteen valoon.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2020, 11:36:46
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 08, 2020, 11:25:48
Vaikka tämä nyt on ties monesko kerta, en malta olla mainitsematta että itse jouduin mustalaisten kolttosten uhriksi sen vuoksi etten halunnut ajatella heistä pahaa. Ryhmä mustalaisia oli jo varastanut isältäni rahaa ja omaisuutta, ja silti vuokrasin mustalaisille asunnon, koska tuon asunnon naapurit suosittelivat heitä vuokralaisiksi kun "ovat uskovaisia". Seuraavaksi yksi ex-naapuri jäkätti minulle siitä että olin vuokrannut, koska koko alue oli täyttynyt mustalaisista. Minulta jäi yhden kuun vuokrarahat saamatta kun koko roikka otti ja häipyi. Pääsin kaiketi vähällä, mutta idiottihan minä olin kun heikäläisten kanssa bisnestä pusaan jo tuon isälleni sattuneen asian takia. Isä oli juoppo jota sai hömpöttää, minä vain sinisilmäinen idiootti.
...
Joten uskon kyllä että hyväuskoisia hölmöjä löytyy pilvin pimein. Ja jos joku ottaa opikseen, hän onkin sitten jatkossa natsirasistisifasistipaska jos uskaltaa avautua uudesta linjastaan.
Olivatko sinua ja isääsi huijaanneet ihmiset samat ihmiset eli semmoisia jotka huijasivat teitä molempia, vai oliko ainoa yhdistävä tekijä huijareilla romanitausta? (Jos jälkimmäinen, niin silloin se mainitsemasi sinisilmäinen idioottimaisuutesi kyllä asettuu uuteen valoon.)

Asettele mihin valoon lystäät, mutta minä en halua olla romanien kanssa enää missään tekemisissä. Kuten sanotaan: fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Miesten kanssa en koskaan ole oppinut tarpeeksi varovaiseksi, kun aivan viime vuosiin asti olen ollut milloin minkäkin tapauksen hömpötettävänä tavalla tai toisella. Kaippa se suuri, toista vuotta kestänyt ihastumisenikin sille sektorille osuu. Kaikkein parasta kai olisi ettei luottaisi tippaakaan kehenkään, vaan ottaisi oletusarvona että kaikki ovat paskapäitä kunnes toisin todistavat. En vaan tiedä että miten se todistetaan, tai kuinka pitkän ajan se ottaa.

Etnisten ryhmien kohdalla ongelma on "miksi ovet ei aukene meille, onko rotumme syytä tää" -mentaliteetti. Jos porukka on sitä mieltä että heitä dissataan ja sen vuoksi on oikeus sitten "ottaa vähän hyvitystä", niin eiväthän he sitä pohdi onko jonkun juopon tai naivistin hyväksikäyttäminen väärin. Sitä voi kysyä kenen syytä juttu ihan alunperin on. Toisaalta voi kysyä että mikseivät kaikki sitten lähde kostoretkelle koska aiempia sukupolvia on kohdeltu tavalla X. Esim. juutalaiset, ovatko he kostaneet holokaustin? Joku varmaan tietty voisi sanoa että kyllä, koska ovat omineet maailman vaurauden itselleen, mutta itse en noista tuon sortin sala liitto teorioista perusta.

Mitähän hyvitystä minä itse vaatisin paskan elämäni vuoksi... No, vain sitä että saan halutessani olla rauhassa. Joskus tuntuu sekin olevan liikaa vaadittu. (Muistanemme ketjun otsikon.)

kertsi

#1563
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 08, 2020, 11:53:51
Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2020, 11:36:46
Olivatko sinua ja isääsi huijaanneet ihmiset samat ihmiset eli semmoisia jotka huijasivat teitä molempia, vai oliko ainoa yhdistävä tekijä huijareilla romanitausta? (Jos jälkimmäinen, niin silloin se mainitsemasi sinisilmäinen idioottimaisuutesi kyllä asettuu uuteen valoon.)

Asettele mihin valoon lystäät, mutta minä en halua olla romanien kanssa enää missään tekemisissä. Kuten sanotaan: fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Eli jos vihreäsilmäinen pitkä ihminen huijaa sinua, on sinun häpeäsi, jos annat jonkun IHAN TOISEN vihreäsilmäisen pitkän ihmisen huijata itseäsi, koska yhden (tai kahden) vihreäsilmäisen pitkän ihmisen tekemä huijaus on aukoton todiste, että kaikki vihreäsilmäiset pitkät ihmiset huijaavat? Ihanko totta? 

Minusta on todella noloa ylipäätänsä antaa huijata itseäni, ja soimaan kyllä itseäni, jos minulle niin joskus käy.

Minulle kerran eräs siilitukkainen mies teki aika ikävän tempun, ei seksuaalirikosta, mutta voisi sanoa  yhtä pahan asian, joka järkytti turvallisuudentunnettani. Minulle jäi pitkäksi aikaa pelko siilitukkaisia miehiä kohtaan. Tiedostin toki tämän pelkoni irrationaalisuuden, sillä sitähän se on, irrationaalisuutta, sillä tuskin siilitukkaisuus aiheuttaa semmoista paskamaisuutta, mihin tuo tyyppi syyllistyi. Jossain vaiheessa tuo pelko sitten liudentui, enkä enää hätkähdä nähdessäni siilitukkaisia miehiä, tai ajattele virheellisesti ja epärealistisesti, että muka haluaisivat minulle pahaa. Jos pelko ei olisi liudentunut, vaan sementoitunut, ja länkyttäisin vuosikausia tai vuosikymmeniä netissä siilitukkaisten miesten kaikenpuolisesta kamaluudesta, olisiko se sinusta tervettä? Minusta se olisi yhtä epätervettä kuin Kopekin irrationaalinen poliisista länkyttäminen. Entä sinusta?

Muistelenko oikein, että sinä kammoat isovatsaisia miehiä sen takia, että yksi isovatsainen ahdisteli sinua kerran seksuaalisesti? Se pelko ilmeisesti sitten sementoitui, ja värittää näkemyksiäsi kaikkia muitakin isovatsaisia kohtaan? Jos joku alkaisi kehittelemään kotikutoisia kopekmaisia teorioita, että isovatsaisuus aiheuttaa geneettisesti periytyvää raiskauskulttuuria ja alhaista älykkyyttä ja yksinhuoltajuutta ja ties mitä, pitäisitkö sellaista tuubaa suoltavaa rationaalisena toimijana ja ihan järki-ihmisenä?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

safiiri

Noh - vastaavasti Norma joku voisi ottaa sinusta jonkin piirteen, joka hankalasti yhdistää sinut johon kuhun ikävään tyyppiin. Vaikkapa asuinpaikkakunnan. Olisiko sinusta silloin pätevää päättelyä todeta, ettei sulle kandee asuntoa vuokrata, koska x-paikkakunnalta sekin oli, joka jätti serkkupojalle vuokran maksamatta ja asunnonkin huonoon kuntoon? Luuletko, että vuokraustoiminta tulisi silloin tälle asuntoa vuokraavalle hiukan turvallisemmaksi bisnekseksi?

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 07, 2020, 18:26:03
Huomasin samassa lehdessä uutisen Pietarsaaresta:

Kolme miestä kaappasi naisen pakettiautoon ja raiskasi Pietarsaaressa – oletko nähnyt tätä autoa?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e97e6964-d4e7-4098-9e0c-93278442c70d

On todella rasistista leimata punaisten pakettiautojen kuljettajat raiskaajiksi. Ilman punaisten pakettiautojen kuljettajia paketteja ei jaettaisi, bussit eivät kulkisi ja marjat jäisivät metsiin. Ja kaikkihan tietävät sinisten pakettiautojen kuljettajien raiskaavan enemmän - niitä ei vain ilmoiteta, koska raiskaukset tapahtuvat kotiautotalleissa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 08, 2020, 00:23:41
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - heinäkuu 07, 2020, 23:01:34
Jos ensimmäinen ajatus on, että  varmasti muiden kuin suomalaisten tekemä ja toinen syttyvä lamppu; uhri keksi koko jutun. Niin anteeksi vaan, olen täysin eri planeetalta.
Ahaa, alienit toiselta planeetalta, jotka tekee ufosieppaukset! Mielikuvituksen tuotetta mutta uhri voi uskoa itsekin, jos tulkitsee unihalvauksen+unen todeksi. Tsekkasin wikistä että seksuaalisuutta ei oleellisesti liity noihin vaikka muuten ufot voikin vähän ronkkia lisäysvehkeitä mielenkiinnosta.

Jälkeenpäin olin kauhuissani mielipiteestäni, mutta tämä sulatti. Plutosta vaan terveisiä; eivät ufot vaan humanoidit.

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 08, 2020, 08:41:51
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - heinäkuu 07, 2020, 23:01:34
Jos ensimmäinen ajatus on, että  varmasti muiden kuin suomalaisten tekemä ja toinen syttyvä lamppu; uhri keksi koko jutun. Niin anteeksi vaan, olen täysin eri planeetalta.
Jos asenteet hakee Murha.info ja vastaavilta sivustoita, niin tietenkin tämä on matujen tekosia, jos asiassa edes on perää.

Jälkeenpäin olin kauhuissani mielipiteestäni, mutta että murha.info, vielä pelottavampaa kuin oman varjoni pelkääminen.






Jaska

En hämmästy, jos tekijä osoittautuu ulkomaalaiseksi, mutta perusteita olettaa niin ei vielä ole. Murha.info foorumilla tämän raiskauksen ketjussa on: vuonna 2016 on Pietarsaaressa tapahtunut ulkomaalaisen suorittama raiskaus ja hänen tuntomerkkejään levitetään todisteena tämänkin raiskaajan ulkomaalaisuudesta  ;D

Poliisin linjana ei ole ruokkia yleisön uteliaisuutta. Vihjeitä pyytäessään näyttää jättävän kertomatta käsityksiä, varsinkin varmistamattomia, ettei mahdollisesti hyödyllisiä vihjeitä siksi jäisi saamatta.

Hippi

Kyllähän noita kaappausuutisia on ollut ennenkin, joskin uhrit vaihtelevat ja ilmeisesti myös kaappauksen syytkin. Googlettamalla löytyi esimerkiksi tällaiset:
https://yle.fi/uutiset/3-6308615 (8-vuotias lapsi kaapattu Kotkassa)
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000003515.html (Mies kaapattiin pakettiautoon)
https://www.kaleva.fi/14-vuotias-poika-kaapattiin-pakettiautoon-oulussa/1867769 (14-vuo­tias poika kaa­pat­tiin pa­ket­ti­au­toon Oulussa)

eli ei nuo kaappaukset pelkkää elokuvien tuotoksia ole.

Tuossa tämänkertaisessa uutisessa vain ihmetyttää, että naisella ei ole ollut niistä henkilöistä minkäänlaisia tuntomerkkejä tai poliisi ei ole antanut julkisuuteen tuntomerkkejä kaappaajista lainkaan. Vain epämääräinen "punainen pakettiauto", josta vihjeitä pyydetään. Varmaan uhri on ollut hätääntynyt ja peloissaan, mutta luulisi, että edes jotain tuntomerkkejä kaappajista olisi jäänyt mieleen. Kyllähän vähän kehnommatkin tuntomerkit rajaavat pois mahdollisesta tekijäjoukosta osan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 09, 2020, 08:43:12

Tuossa tämänkertaisessa uutisessa vain ihmetyttää, että naisella ei ole ollut niistä henkilöistä minkäänlaisia tuntomerkkejä tai poliisi ei ole antanut julkisuuteen tuntomerkkejä kaappaajista lainkaan.

Niin siis siitä, että poliisi ei ole antanut julkisuuteen tuntomerkkejä ei tietenkään voida päätellä sitä, että naisella ole niitä ollut minkäänlaisia.

Kuten Jaska sanoo, joskus on tutkinnallisista syistä ihan järkevää olla laulamatta julkisuuteen etukäteen käsityksiä siitä, mitä ja kenen toimesta on tapahtunut. Oulusta on jo jotain opittu, ts. muualla tämä on tiedetty ja nyt Oulussakin.

T: Xante

safiiri

Miksi poliisin pitäisi antaa julkisuuteen tuntomerkkejä, ellei ole tarvetta saada mahdollisia silminnäkijähavaintoja tai valjastaa ihmiset vinkkaamaan, missä tekijä mahdollisesti nyt liikuskelee? Että pääsisimme luomaan ennakkoasenteita vaikkapa siilitukkaisia miehiä kohtaan? Ajatelkaa, mitä kaikkia mahdollisia piirteitä jää rikollisista tilastoimatta, joiden pohjalta muutoin voisimme luoda todennäköisyyslaskelmia siitä, ajaako todennäköinen murtovaras ehkä ennemmin Toyotaa kuin Peugeotia tai käyttääkö väkivaltainen ihminen ennemmin hupparia vetoketjulla vai ilman. Selvä salaliitto taustalla, ettei kaikkea tilastoida ja julkisteta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 08, 2020, 08:41:51
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - heinäkuu 07, 2020, 23:01:34
Jos ensimmäinen ajatus on, että  varmasti muiden kuin suomalaisten tekemä ja toinen syttyvä lamppu; uhri keksi koko jutun. Niin anteeksi vaan, olen täysin eri planeetalta.
Jos asenteet hakee Murha.info ja vastaavilta sivustoita, niin tietenkin tämä on matujen tekosia, jos asiassa edes on perää.
Ehkä ikävää, mutta somemedia usein kertoo enemmän asioista kuin valtamedia.
Ei ole somelle häpeäksi, valtamedialle on, kun jälkimmäinen on paljon peitellyt näitä tapauksia.

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2020, 11:36:46
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 08, 2020, 11:25:48
Vaikka tämä nyt on ties monesko kerta, en malta olla mainitsematta että itse jouduin mustalaisten kolttosten uhriksi sen vuoksi etten halunnut ajatella heistä pahaa. Ryhmä mustalaisia oli jo varastanut isältäni rahaa ja omaisuutta, ja silti vuokrasin mustalaisille asunnon, koska tuon asunnon naapurit suosittelivat heitä vuokralaisiksi kun "ovat uskovaisia". Seuraavaksi yksi ex-naapuri jäkätti minulle siitä että olin vuokrannut, koska koko alue oli täyttynyt mustalaisista. Minulta jäi yhden kuun vuokrarahat saamatta kun koko roikka otti ja häipyi. Pääsin kaiketi vähällä, mutta idiottihan minä olin kun heikäläisten kanssa bisnestä pusaan jo tuon isälleni sattuneen asian takia. Isä oli juoppo jota sai hömpöttää, minä vain sinisilmäinen idiootti.
...
Joten uskon kyllä että hyväuskoisia hölmöjä löytyy pilvin pimein. Ja jos joku ottaa opikseen, hän onkin sitten jatkossa natsirasistisifasistipaska jos uskaltaa avautua uudesta linjastaan.
Olivatko sinua ja isääsi huijaanneet ihmiset samat ihmiset eli semmoisia jotka huijasivat teitä molempia, vai oliko ainoa yhdistävä tekijä huijareilla romanitausta? (Jos jälkimmäinen, niin silloin se mainitsemasi sinisilmäinen idioottimaisuutesi kyllä asettuu uuteen valoon.)
Tarvitseeko sinun periaatteesta puolustella vähemmistöjä, kun itsekin tiedät, mikä ryhmä on ollut esim. noiden "valepoliisien" takana. Nuohan huijasivat valtaväestön vanhuksia, eivät niitä omia, "joita kunnioitetaan"... ::)
https://i.postimg.cc/g2PyPHjP/foreign-prisoners-europe.jpg
Miksei itä-Euroopassa ole ulkkarivankeja länsi-Euroopan tavoin? Ehkä siksi, etteivät avanneet rajojaan Afrikalle ja Lähi-idälle...?

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 09, 2020, 22:07:35
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 08, 2020, 08:41:51
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - heinäkuu 07, 2020, 23:01:34
Jos ensimmäinen ajatus on, että  varmasti muiden kuin suomalaisten tekemä ja toinen syttyvä lamppu; uhri keksi koko jutun. Niin anteeksi vaan, olen täysin eri planeetalta.
Jos asenteet hakee Murha.info ja vastaavilta sivustoita, niin tietenkin tämä on matujen tekosia, jos asiassa edes on perää.
Ehkä ikävää, mutta somemedia usein kertoo enemmän asioista kuin valtamedia.
Ei ole somelle häpeäksi, valtamedialle on, kun jälkimmäinen on paljon peitellyt näitä tapauksia.
Murha.infolle eksyin kun koitin googlata, onko asiasta muuta tietoa kuin poliisin vihjeitä pyytävä tiedote. Ei ollut murha.infollakaan, mutta valheita kyllä. Varsin pöyristynyt olin, että murha.infon ketjussa toisteltiin Pietarsaaren ulkomaalaisen raiskaajan tuntomerkkejä. Ne kun eivät ole tästä punaisen pakettiauton tapauksesta vaan helmikuulta 2016, jolloin poliisi myös pyysi yleisövihjeitä. Nyt ketjua on voimakkaasti korjailtu.

Pitää olla aika persu, että murha.infon käsittelyä pystyy arvostamaan.

Toope

Eikös Junes Lokkakin somen kautta nostanut esille Oulun mamuhyväksikäytöt. Virkamiehemme, poliisimme ja valtamediamme sitä asiaa peittelivät! :(
Junesta syytettiin sittemmin "rassismista"!

Oliko some siten rehellisempi kuin valtamedia?