Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Internetissä loimuava naisviha ja incel-ilmiö

Aloittaja kertsi, toukokuu 04, 2020, 11:06:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 05, 2020, 10:27:22
En tiedä, miten tuo ongelma pitäisi ratkaista, ettei se kehity joidenkin kohdalla "incel-vihaksi", joka taitaa kuitenkin olla hyvin harvinaista Suomessa.

Aiemmin nuorten miesten ylitarjonta on hoidettu sotimalla, merten taakse seikkailemaan lähtemisellä, luostareilla ja rakentamalla lisää peräkamareita.

Nykyinen modernimpi ja markkinatalouteen istuva malli voisi olla prostituution arvostuksen ja sitä kautta tarjonnan lisääminen. Jos prostituoituja ihailtaisiin, heitä olisi enemmän ja monenlaiset yhteiskunnalliset ja muut paineet helpottaisivat. Eräänlaista prostituution arvostuksen nousua voi jo seurata juoru- ja iltapäivälehdistä, joista saamme päivittäin lukea kauneuden, rahan ja parinvaihtelun kolminaisuutta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates


https://www.youtube.com/watch?v=JLrICvu4jGk

Vintöt ovat R.E.V.A -sketseillään hahmottaneet hyvin inceleitä. Toisaalta em. sketsin varmaan joku keksii niinkin päin vääntää että naiset yrittävät omia "miesten" juttuja, niin tehdään sitten vaihteeksi toisinpäin.

Näissä keskusteluissa päädytään hyvin nopeasti sille linjalle että naiset eivät ole mukamas saaneet aikaan oikein yhtään mitään. Paljonko asiaan vaikuttaa se ettei siitä edes puhuta mitä naiset ovat saaneet aikaan? Tässä matskua somesta:



Yksi kuva useammista, ja kuvien mukana oleva teksti:

Meet the Night Witches, the communist female fighter pilots who bombed Nazis at night.

The all-female Soviet 588th Night Bomber Regiment, consisting of 80 women, flew over 23.000 missions in combat and dropped 3,000 tons of bombs on Nazi invaders in a span of four years, becoming a crucial asset in winning World War II. They were seen as one of the greatest threats for Nazi soldiers and they were hated and feared so much that any Nazi airman who downed one was awarded the prestigious Iron Cross medal.

Consisting of mostly teenagers and early 20-year-old volunteers, they were nicknamed the Nachthexen or "night witches" by the Nazis, because the whooshing noise their wooden planes made resembled that of a witch's sweeping broomstick when they would fly over enemy territories and then shut off their engines, allowing their planes to glide over their targets and drop their bombs silently.⁣ This sound was the only warning the Germans had. The women took the Night Witches insult as a compliment.

The pilots operated in the dead of night in freezing temperatures. Their wooden planes were so small they couldn't be picked up on radars and so light they had to lie down on the wings in order to keep from blowing over during winter storms. The planes could only hold two women and two bombs and not much else. They didn't use radios, so radio locators couldn't find them. They were basically ghosts.

The Night Witches were unique in the world as female fighter pilots, because the Soviet Union was the first nation to allow women to fly combat missions. Other countries, including the United States, may have allowed women to fly as members of their early air forces, but only in support and transport roles.

The 588th Night Bomber Regiment has mostly been forgotten today, but their legacy as women prevailing over an abominable enemy despite all obstacles, serves as an inspiration to anti-fascists and women today.

(Photos colorized by Klimbim)

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 05, 2020, 10:47:34
Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 05, 2020, 10:27:22
En tiedä, miten tuo ongelma pitäisi ratkaista, ettei se kehity joidenkin kohdalla "incel-vihaksi", joka taitaa kuitenkin olla hyvin harvinaista Suomessa.

Aiemmin nuorten miesten ylitarjonta on hoidettu sotimalla, merten taakse seikkailemaan lähtemisellä, luostareilla ja rakentamalla lisää peräkamareita.

Nykyinen modernimpi ja markkinatalouteen istuva malli voisi olla prostituution arvostuksen ja sitä kautta tarjonnan lisääminen. Jos prostituoituja ihailtaisiin, heitä olisi enemmän ja monenlaiset yhteiskunnalliset ja muut paineet helpottaisivat. Eräänlaista prostituution arvostuksen nousua voi jo seurata juoru- ja iltapäivälehdistä, joista saamme päivittäin lukea kauneuden, rahan ja parinvaihtelun kolminaisuutta.

Tätä minä olen ihmetellyt pitkään ja hartaasti että jos se seksi on (miesten oman väittämän mukaan) miehille jopa tärkeämpää kuin naisille, niin minkä ihmeen takia sitten huoria kohtaan ollaan niin vittumaisia? Luulisi että olisi onnessaan ja kiitollinen että sellaisiakin palveluksia on olemassa.

Mutta toki koko homman pilaa kai se rahapuoli. Mies kokee ettei hänen penistään ja ejakulaatiotaan arvostettu, kun siitä piti maksaa. Kaikkein imelintä tietysti tekisi jos nainen vähän ihastuisi mieheen, edes seksuaalisella tasolla.

Ymmärrän tuon sikäli että minulle seksin pilaa rakkauden puute. Siksihän viimeiset 10 v oma elämäni on ollut pääasiassa silkkaa selibaattia, koska pelkkä seksi tuntuu niin tyhjältä ja tyhjänpäiväiseltä. Käteen osaan kyllä vetää, joten kovin suuria riskejä ei viitsi orkkujen takia ottaa.

kertsi

^
Käsittääkseni nämä incel-miehet ovat kyllä ihan kaikkia naisia kohtaan veemäisiä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Olettaisin minäkin, että Suomessa ovat aika marginaalisia nämä incel- ja MGTOW-porukat, ainakin siis sellaiset, jotka oikeasti noudattavat jotain ideologiaa asiaa koskien. Tosin tämä kuvani voi hyvin johtua kapeasta näkökulmastani, en pyöri niin moninaisesti netissä, että osaisin sanoa.

Sen sijaan pelimiesteoriahan oli yhdessä hetkessä hyvin suosittu ja tuntui jättävän jälkensä erilaisten tasoteorioiden muodossa. Ne nousevat keskusteluun usein aika oudoissakin yhteyksissä. Ja luonnollisesti nousevat esiin parinmuodostuksen yhteydessä, esim siinä, jos joku kertoo, että parin löytäminen on vaikeaa.

En siis Suomen oloissa ole niinkään huolissani noista, mutta kylläkin siitä naisvihasta, mikä nousi esiin keskusteltaessa suostumuksen lisäämisestä seksuaalista väkivaltaa koskevaan lakiin. Oli vaikea uskoa, että sellaisiin asenteisiin tai kannanottoihin edes voisi törmätä nykyisessä yhteiskunnassamme, mutta uskottavahan se oli.

T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 05, 2020, 10:53:59
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 05, 2020, 10:47:34
Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 05, 2020, 10:27:22
En tiedä, miten tuo ongelma pitäisi ratkaista, ettei se kehity joidenkin kohdalla "incel-vihaksi", joka taitaa kuitenkin olla hyvin harvinaista Suomessa.

Aiemmin nuorten miesten ylitarjonta on hoidettu sotimalla, merten taakse seikkailemaan lähtemisellä, luostareilla ja rakentamalla lisää peräkamareita.

Nykyinen modernimpi ja markkinatalouteen istuva malli voisi olla prostituution arvostuksen ja sitä kautta tarjonnan lisääminen. Jos prostituoituja ihailtaisiin, heitä olisi enemmän ja monenlaiset yhteiskunnalliset ja muut paineet helpottaisivat. Eräänlaista prostituution arvostuksen nousua voi jo seurata juoru- ja iltapäivälehdistä, joista saamme päivittäin lukea kauneuden, rahan ja parinvaihtelun kolminaisuutta.

Tätä minä olen ihmetellyt pitkään ja hartaasti että jos se seksi on (miesten oman väittämän mukaan) miehille jopa tärkeämpää kuin naisille, niin minkä ihmeen takia sitten huoria kohtaan ollaan niin vittumaisia? Luulisi että olisi onnessaan ja kiitollinen että sellaisiakin palveluksia on olemassa.

Noin pikaisena analyysinä voisi sanoa,  ehkä miehilläkin on kuvitelmaa siitä, he jotenkin hallitsisivat itseään- sukupuolivietti)  ja eivät sortuisi helposti kevyemmillä kenkäsille kujeskeleviin neitokaisiin, tai muihin houkutuksiin.
Kiukuttelevat siis mahdollisesti omien heikkouksiensa vuoksi.

kertsi

Mitähän roolia kanadalainen Jordan Peterson on esittänyt incel-ilmiön synnyssä? En paljon hepusta tiedä, pari videota olen vähän alkua seurannut. Vaikuttaa olevan aika vakuuttavasti esiintyvä, mutta ideologialtaan naisvihamielinen ja varsinkin vihamielinen feministejä kohtaan. Onkohan hän myöskin alt-right, white power, populisti(ääri)oikeistolainen, populistikonservatiivi nk. vaikuttaa? Hän on tullut kuuluisaksi videoidensa avulla, ja tuntuu olevan jonkinlaisessa ideologin roolissa monille incel-miehille, joille hän tarjonnee(?) ideologista taustatukea sovinismiin (tai peräti naisvihaan?). Pitäisi varmaan joskus jaksaa katsoa kokonainen videollinen paasaustaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Incel
Many incels justify their prejudices using interpretations taken from concepts such as biological determinism and evolutionary psychology.[59][60] Other concepts that incels may believe in include female hypergamy, genetic superiority of men over women, the "80/20 rule" (an application of the Pareto principle) which suggests that 80% of women desire the top 20% of most attractive men; and, among non-whites, the "just be white" (JBW) theory, which suggests that Caucasians face the fewest obstacles when dating.[51][61][62] Incels also believe that single people seeking a partner participate in a cruel, mercenary, and Darwinian sexual selection, wherein incels are genetically unfit and where women hold an advantage for reasons ranging from feminism to the use of cosmetics.[63] Incels may attribute their lack of sexual success to factors such as shyness, sex-segregated work environments, negative body image,[64] penis size,[61] or their physical appearance,[65] and commonly believe that the only thing more important than looks in improving a man's eligibility as a prospective partner is wealth.[66] Some incels justify their beliefs based on the works of fringe[15] social psychologist Brian Gilmartin[59] and clinical psychologist Jordan Peterson.[67]
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

^Peterson debatoi pääsääntöisesti länsimaalaisen konservatiivisen kultturikristillisyyden puolesta. Ei taida olla itse uskovainen, mutta puolustaa kristillisyyttä, koska kokee, että kristillisistä opeista on hyötyä ihmisille. Incelit sikäli kun halveksuvat naisia, löytävät varmasti kosketuspintaa konservatiivisista kristillisistä arvoista, joiden puolesta Peterson väittelee, mutta Peterson ei kai ole mikään incel-hahmo itse.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Einsten

Norma, mihin perustuu käsitys siitä, että prostituoituja kohtaan ollaan vmäisiä?

Jordan Petersonista sen verran, että itse olen lukenut tyypin kirjaa "12 Elämänohjetta" about puoleenväliin. Kirja oli selkeästi suunnattu parikymppisille nuorille miehille, joilla ei ole otetta elämäänsä. Kirjassa oli konkreettisia elämänohjeita (tyyliin petaa sänkysi joka aamu), eikä oikein sopinut minun tarpeisiini. Peterson on kritisoinut feminismiä kyllä, tyypin naisvihaan en itse ole törmännyt. Olisko tästä jotain esimerkkejä?

Einsten

Lainaus käyttäjältä: Konmari - toukokuu 05, 2020, 12:22:56
^Peterson debatoi pääsääntöisesti länsimaalaisen konservatiivisen kultturikristillisyyden puolesta. Ei taida olla itse uskovainen, mutta puolustaa kristillisyyttä, koska kokee, että kristillisistä opeista on hyötyä ihmisille. Incelit sikäli kun halveksuvat naisia, löytävät varmasti kosketuspintaa konservatiivisista kristillisistä arvoista, joiden puolesta Peterson väittelee, mutta Peterson ei kai ole mikään incel-hahmo itse.

Jep, mulla sama käsitys.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 05, 2020, 11:27:57
Olettaisin minäkin, että Suomessa ovat aika marginaalisia nämä incel- ja MGTOW-porukat, ainakin siis sellaiset, jotka oikeasti noudattavat jotain ideologiaa asiaa koskien.

No incel ja MGTOW nyt ovat oikeastaan toistensa vastakohtia.

Incelin elämä pyörii oman seksittömyyden ympärillä.
MGTOW (Men Going Their Own Way) taas painottaa, että elämässä on paljon muutakin kuin seksin ja/tai parisuhteen tavoittelu, ja on OK olla haluamatta naisten suosiota.


-:)lauri

Incelit (ainakin he, jotka pitävät itsestään netissä meteliä) ovat nähdäkseni ihan oma porukkansa. Heidän esikuvikseen vaikuttaa kelpaavan kaikki, jotka arvostelevat naisia tai tarjoavat syitä uhriutua.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Miespuolinen tuttuni innostui Petersonista koska tämä osasi laittaa haastatteluissa feministeille jauhot suuhun. Ehkä koska nykyfeminismi ei minun juttuni ole, tuntui Peterson minusta melko yhdentekevältä tyypiltä. Katsoin telkasta tulleen puolen tunnin ohjelmankin hänestä, eikä jäänyt mitään erityistä mieleen.

Huomasin jo toistakymmentä vuotta sitten netissä että ihminen voi olla erittäin älykäs, mutta silti pihalla kuin lumiukko. Riitelin netissä nuoren uskovaisen miehen kanssa joka oli tehnyt itse itsestään profeetan ja uskoi Buddhankin luvanneen Jeesuksen tuloa. Itse hän oli vakuuttunut uskostaan että se on totta. Jäi sellainen mielikuva että koska älykäs ihminen itse tietää ja tunnistaa olevansa älykäs, hän voi erehtyä luulemaan olevansa oikeassa, koska eihän hänen suurella älyllään varustettu yksinkertaisesti voi erehtyä...

Jos on vähänkin kallellaan johonkin katsomukseen, älystä tulee vipuvarsi jolla ihminen kippaa itsensä hulluuden puolelle. Katsomusvapaa on kyvykkäämpi havainnoimaan asioita neutraalisti.

Töysin vapaata mieltä en ole kohdannut vielä koskaan. Siksi maailman huru-ukot saavat minun puolestani oppiarvoineen hourailla mitä huvittaa, kunhan eivät tee vallankumouksia joiden jäljiltä ei ole kivaa enää kellään tyyliin Iran.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Einsten - toukokuu 05, 2020, 12:26:30
Norma, mihin perustuu käsitys siitä, että prostituoituja kohtaan ollaan vmäisiä?

Josko vaikka todellisuuteen.

Harvempi kertoo ammatistaan avoimesti omalla nimellään. Kaikenlaiset parittajat sortavat naisia koska naiset tarvitsevat parittajien suojelusta väkivaltaisten ja maksuhaluttomien asiakkaiden vuoksi. Miehet raiskaavat prostituoituja.

Osa prostituoiduista ryhtyy työhön rahoittaakseen huumeidenkäyttöään, mutta osa nimenomaan alkaa käyttää huumeita koska ei muuten jaksa seksityötään.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 05, 2020, 12:29:40
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 05, 2020, 11:27:57
Olettaisin minäkin, että Suomessa ovat aika marginaalisia nämä incel- ja MGTOW-porukat, ainakin siis sellaiset, jotka oikeasti noudattavat jotain ideologiaa asiaa koskien.

No incel ja MGTOW nyt ovat oikeastaan toistensa vastakohtia.

Incelin elämä pyörii oman seksittömyyden ympärillä.
MGTOW (Men Going Their Own Way) taas painottaa, että elämässä on paljon muutakin kuin seksin ja/tai parisuhteen tavoittelu, ja on OK olla haluamatta naisten suosiota.

Itse asiassa, siis, molempien elämä pyörii naisten  ympärillä, mutta vain eri syistä. Toisten siksi, että haluavat korostaa, että eivät saa ja toisten siksi, että haluavat korostaa, etteivät haluaisikaan. Mutta yhtä tärkeäähän molemmille on se, että on ryhmä, naiset, jota vastaan omaa identiteettiä peilataan. Tai vihaa osoitetaan, kun semmoinen on mielessä.

Eli tuo on nyt vähän kuin sanoisi politiikoista puhuttaessa, että vasemmistopoliitikko on oikeistopolitiikon vastakohta - tavallaan, mutta vain näennäisesti...

T: Xante