Kahiluodon lähettämä sähköposti oli kompastuskivi, jolla perustuslakivaliokunnan hallituspuolueiden jäsenten välinen toiminta paljastui, kaikessa irvokkuudessaan. Siis helposti vuodettavissa oleva sähköposti - kirjallinen dokumentti - eivätkö nämä ikinä opi?!

Kysymykseni on retorinen, sillä hallitus käyttää keskinäisessä viestinnässään myös WhatsAppia. Eivät ne opi!
Itse en usko, että Pekonen olisi varsinaisesti sooloilllut. Se, että puuhastellaan perustuslakivaliokunnan ulkopuolella ja sen opposition jäseniltä salassa tuskin oli mikään Kahiluodon idea, vaan hallituspuolueiden välillä yhdessä sovittu myyräntyö.
Haaviston törkeily konsulipäällikön siirtämisestä toisiin tehtäviin ja sittemmin potkujen hankintayritys eivät ole edes mikään pääasia. Pääasia on se, että näitä terroristeja lapsineen hääräiltiin aktiivisesti maahan, kansalaisilta salassa.
Haaviston tekojen syyttäminen valtakunnanoikeuteen asti PLV:n taholta jäi odotetusti toteutumatta vain sillä perusteella, että tulkittiin teon jäävän "törkeä" -nimikkeen ulkopuolelle. Tavallinen tai ylempi virkamies olisi saanut syytteet, tuomion ja potkut niin, että olisi siitä lystistä vielä 10 vuodenkin päästä perse hellänä.
Nyt Haavisto nauttii edelleen niin pääministerin, kuin muidenkin hallituspuolueiden johtajien luottamusta. Sallikaa minun nauraa koko hallitukselle - ja niinhän minä naurankin!