Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Watergate

Aloittaja Socrates, kesäkuu 18, 2022, 13:17:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Socrates

Watergaten alusta on 50 vuotta. Se oli Suomessakin valtava mediatapahtuma. Muistan suurimman osan keissin henkilöistä vieläkin, vaikka olin silloin pikkupoika. Haldeman, Ehrlichman, Liddy ja kumppanit....

Ja "lauantai-illan verilöyly", kun Nixon halusi erottaa erikoissyyttäjä Archibald Coxin ja joutui erottamaan monta alaistaan ennen kuin pikkuvirkamies Robert Bork allekirjoitti paperin.

Kaksi vuotta armotonta menoa:

www.is.fi/ulkomaat/art-2000008888390.html
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hippi

Tuo tapahtuma on minulta mennyt jokseenkin ohi, mutta jonkun todellisia tapahtumia myötäävän elokuvan aiheesta olen nähnyt ja jonkun kirjan olen tapahtumasta lukenut. Kirjasta muistan vain kohdan, jossa kerrottiin Nixonin ylähuulen hikoilleen voimakkaasti TV-lähetyksessä ja siitä jotkut tulivat aivan vakuuttuneeksi siitä, että hän valehteli.

Nyt tätä kirjoittaessa tuli tuosta kirjasta kummallinen fiilis, jotta olikohan se nyt tosiaan kirja Nixonista vai mikä se oli. Kuitenkin kuin tyhjästä tuli mieleen nimi Philip Roth. Googletin kirjailijan nimen yhdessä Nixonin kanssa ja tuloksena löytyi kirja nimeltä Meidän Jengi. Istu ja pala! Kirjahan löytyy edelleen kirjahyllystäni (tiedättehän sellainen vanhanaikainen kaluste, jossa kirjat pölyttyvät sievässä rivissä).

Nyt en sitten ole ollenkaan varma hikoiliko Nixonin ylähuuli vai ei :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Gordon Liddy oli Watergaten ehkä värikkäin hahmo:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/G._Gordon_Liddy

Liddy oli kovien otteiden kannattaja. Vielä Watergaten ollessa käynnissä, pidettiin kokous, jossa oli Valkoisen Talon väkeä. Liddy ehdotti demokraattien puoluekokouksen häirintää mm järjestämällä kokoustilaan tainnuttavaa kaasua ilmanvaihtojärjestelmän kautta sekä johtavien demokraattien houkuttelemista huvijahdille, missä heitä kuvattaisiin prostituoitujen kanssa. Oikeusministeri Mitchell totesi, että suunnitelma kaipaa vielä hiukan hiomista.... :)
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Socrates

Muistan isäni ihmetelleen, miksei Nixon heittänyt koko hässäkän ytimessä olleita Valkoisen Talon Ovaalihuoneen nauhoituksia järveen.

Samaa olen itsekin ihmetellyt, riittävän aikaisin ja ovelasti tehtynä sitä ei olisi tulkittu todistusaineiston hävittämiseksi ja myöhemminkin tehtynä siitä olisi selvinnyt vähemmällä kuin älyttömällä yrityksellä viivytellä niiden antamisessa ja lopulta kai joitain kohtia oli pyyhitty yli.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 18, 2022, 13:39:24
(tiedättehän sellainen vanhanaikainen kaluste, jossa kirjat pölyttyvät sievässä rivissä).

Kirjat? Mitä ne on?

(Muutin juuri ja siirsin 200 hyllymetriä kirjoja uuteen paikkaan. Niiden kantaminen tuntuu joka lihaksessa paitsi selässä, josta katosi kokonaan tunto.)
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."