Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Paastoaminen

Aloittaja urogallus, toukokuu 18, 2020, 20:37:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

urogallus

Onko kukaan täällä kokeillut paastoamista? Itse olen kevään mittaan kokeillut vuorokauden mittaista nestepaastoa kahteen otteeseen. Paastopäivänä olen nauttinut litran multivitamiinimehua ja litran rasvatonta maitoa. Tuloksista en osaa vielä tarkemmin sanoa, mutta ajattelin jossain vaiheessa alkukesästä kokeilla ensin kahta ja sitten ehkä kolmea vuorokautta peräkkäin samoilla eväillä.

Amore

En ole koskaan paastonnut, mutta minulla on luonnostaan aika pitkät ateriavälit. Esimerkiksi tänään söin "aamiaisen" klo 11 ja seuraavan kerran voileipävälipalan klo 21. Lämmin ruoka on vasta tekeillä. Ateriarytmini siis muistuttaa ajoittain pätkäpaastoa, vaikka mitenkään joka päivä eivät ateriavälit ole näin pitkät. Yleisimmin ateriointi jää vähälle mökkipäivinä, koska siellä ei tule ajatelleeksi ruokaa. Kaupungissa pyrin syömään jotakin noin neljän tunnin välein.

Pätkäpaastosta:
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000006360588.html
All you need is Love

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 18, 2020, 20:37:52
Onko kukaan täällä kokeillut paastoamista? Itse olen kevään mittaan kokeillut vuorokauden mittaista nestepaastoa kahteen otteeseen. Paastopäivänä olen nauttinut litran multivitamiinimehua ja litran rasvatonta maitoa. Tuloksista en osaa vielä tarkemmin sanoa, mutta ajattelin jossain vaiheessa alkukesästä kokeilla ensin kahta ja sitten ehkä kolmea vuorokautta peräkkäin samoilla eväillä.

En ole kokeillut, muuta kuin jotain 12 tuntia ravinnotta. Sekään ei oikein onnistu ilman disperiniä.

Minulla alkaa päätä särkeä hillittömästi jos on ravintovajetta. Kun karppasin, niin alun jälkeen 10 tuntia meni ilman särkylääkettä.

Kiinnostaa kyllä, luultavasti joskus vielä kokeilen pidempää mehupaastoa. Silloin täytyy olla mielekästä kevyttä tekemistä koko ajan, syöminen on myös ajankuluttamista, joskus.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Olen kokeillut nyt viikon verran 10/14 pätkäpaastoa eikä nälän kanssa ole ilmennyt ongelmia. Nyt pitäisi kiristää tahtia ja ottaa rytmiksi 8/16.

Olo on jo virkeämpi mutta painosta en osaa sanoa paljonko on pudonnut. Ehkä kilon.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Socrates

On helppo olla aamulla syömättä lähelle puolta päivää, mutta syömisen lopettaminen illalla aikaisin on osoittautunut minulle mahdottomaksi.
Älykäs etsii vaniljapanoja, viisas etsii perspanoja.

Xantippa

Minulle on ollut luontevaa syödä oikeastaan ainoastaan jotain 10-19 välisenä aikana. Aamulla ei ole nälkä, pitää olla hereillä vähän aikaa, että ruoka maittaa ja illalla 19 jälkeen olen liian laiska alkaakseni kaivelemaan syötävää kaapista, enkä yleensä ole nälkäinenkään, kun ruuan olen syönyt tavallisesti joskus 16 jälkeen. 

Hedelmiä menee päivällä välipaloina, jos on kotona jotain hyviä. Näin etäaikaan vähän pitkäksi menee välit, töissä tulee käytyä lounaalla kavereiden kanssa, mutta toisaalta siellä saattaa kokonaan jäädä syömättä ennen lounasta (11-12.30 tulee syötyä).

Eli Amoren tavoin tietynlainen pätkäpaasto on normisettiä, enkä sitä oikeastaan sen kummemmin edes mieti. Ihan kokonaan nesteellä en ole kokeillut olla.

T: Xante