Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Osaamisen ja töiden sukupuolittaminen

Aloittaja Edward, maaliskuu 28, 2020, 14:41:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 02, 2020, 22:07:26
Toisaalla väitit pitäväsi itseäsi taitavana suomen kielen käyttäjänä, mutta luetun ymmärtämisessä näyttää välillä olevan puutteita vielä.
Olet siis ilmeisesti sanonut jotakin, mitä minun tulisi ymmärtää, mutten vielä ole...? 8)

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 08, 2020, 23:21:39
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 02, 2020, 22:07:26
Toisaalla väitit pitäväsi itseäsi taitavana suomen kielen käyttäjänä, mutta luetun ymmärtämisessä näyttää välillä olevan puutteita vielä.
Olet siis ilmeisesti sanonut jotakin, mitä minun tulisi ymmärtää, mutten vielä ole...? 8)

Autetaan kaveria. Matkailu ei ole sama asia kuin jollain välineellä matkustaminen tai välineen käyttö paikasta A paikkaan B.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 08, 2020, 22:22:31
Joillakin sitä on rohkeutta. Minä en uskaltaisi ajaa skootterilla oikeastaan missään kaupunkiliikenteessä, en ainakaan Hanoissa, josta kuvasin oheisen pätkän maaliskuussa 2016. Osa otoksista on Saigonista, mm. se, jossa nainen ylittää katua.

https://youtu.be/ih2YmifwQvo

Se on aivan käsittämätöntä, miten nuo ihmiset eivät törmäile toisiinsa. Heillä täytyy olla jonkinlainen "parviäly". Nuoret tytötkin - sen ikäiset, jotka juuri ja juuri saavat ajaa - liikkuvat skoottereillaan kuin kalat parvessa.
Miksi nimenomaan nuoret tytöt eivät pystyisi tuollaiseen? Ja nuoret pojatko pystyisivät parveilemaan paremmin? Varmaan on pakon sanelemaa skootterilla liikkuminen tuolla, jos esim. ei ole julkista liikennettä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Eihän tuossa liikenteessä olisi mikään ongelma selvitä skootterilla tai mopolla. Liikenne oli hyvin sujuvaa ja kaikki ajoivat hyvin ennakoitavasti eikä kukaan jarrutellut tai kiihdytellyt tarpeettomasti, mikä olisikin sekoittanut koko liikenteen. Sekin kohta, jossa tiet risteytyivät, niin kumpaakin tietä pääsi ajamaan tasaisesti ilman, että liikenne pysähtyi. Kaikkien liike oli helposti ennakoitavissa.

Varmaan meikäläisillä sukupuoleen katsomatta olisi opettelemista tuollaiseen jatkuvasti etenevään liikenteeseen, kun täällä on totuttu siihen, että pysähtelemään risteyksissä ja kiihdyttelemään taas matkaan ja ennen kaikkea kaistanvaihdot on monesti aika äkkinäisiä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: mikainen - kesäkuu 09, 2020, 13:39:27
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 08, 2020, 23:21:39
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 02, 2020, 22:07:26
Toisaalla väitit pitäväsi itseäsi taitavana suomen kielen käyttäjänä, mutta luetun ymmärtämisessä näyttää välillä olevan puutteita vielä.
Olet siis ilmeisesti sanonut jotakin, mitä minun tulisi ymmärtää, mutten vielä ole...? 8)

Autetaan kaveria. Matkailu ei ole sama asia kuin jollain välineellä matkustaminen tai välineen käyttö paikasta A paikkaan B.
Ja asiaako valtion tms. tulisi rajoittaa?

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 09, 2020, 14:37:52
Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 08, 2020, 22:22:31
Joillakin sitä on rohkeutta. Minä en uskaltaisi ajaa skootterilla oikeastaan missään kaupunkiliikenteessä, en ainakaan Hanoissa, josta kuvasin oheisen pätkän maaliskuussa 2016. Osa otoksista on Saigonista, mm. se, jossa nainen ylittää katua.

https://youtu.be/ih2YmifwQvo

Se on aivan käsittämätöntä, miten nuo ihmiset eivät törmäile toisiinsa. Heillä täytyy olla jonkinlainen "parviäly". Nuoret tytötkin - sen ikäiset, jotka juuri ja juuri saavat ajaa - liikkuvat skoottereillaan kuin kalat parvessa.
Miksi nimenomaan nuoret tytöt eivät pystyisi tuollaiseen? Ja nuoret pojatko pystyisivät parveilemaan paremmin? Varmaan on pakon sanelemaa skootterilla liikkuminen tuolla, jos esim. ei ole julkista liikennettä.
Niin, miksi jotkut sosialistit haluavat rajoittaa...?

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 12, 2020, 20:28:54
Lainaus käyttäjältä: mikainen - kesäkuu 09, 2020, 13:39:27
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 08, 2020, 23:21:39
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 02, 2020, 22:07:26
Toisaalla väitit pitäväsi itseäsi taitavana suomen kielen käyttäjänä, mutta luetun ymmärtämisessä näyttää välillä olevan puutteita vielä.
Olet siis ilmeisesti sanonut jotakin, mitä minun tulisi ymmärtää, mutten vielä ole...? 8)

Autetaan kaveria. Matkailu ei ole sama asia kuin jollain välineellä matkustaminen tai välineen käyttö paikasta A paikkaan B.
Ja asiaako valtion tms. tulisi rajoittaa?

Mitähän nyt taas höpiset? Väittelet itsesi kanssa?

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 28, 2020, 21:56:00
https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2017/03/Nuorisobarometri_n%C3%B1k%C3%82kulma_Ter%C3%B1saho_KeskiPet%C3%B1j%C3%B1_NuortenToiveammatitSukupuolenMukaanEriytyneit%C3%B1.pdf
Sukupuolten taipumukset ammatinvalintoihin ovat usein aika selkeästi jakaantuneita. Jotkut pitävät tuota ongelmana, itse en ymmärrä miksi olisi ongelma. Kaksi sukupuoltammehan ovat erilaisia, joten on täysin ymmärrettävää, että naisten puolella hoiva/sosiaalinen ala on houkuttelevampaa ja samoin miehillä tekniset/talousalat ja tietotekniikka.
Ks. Linkin kuvio 1 alussa.

Leikin muuten itsekin lapsena serkkutytön leikkitalolla, en tosin kuin hän. Minun leikeissäni leikkitalolla oli sotilaita ja dinosauruksia. Eivätkä leikkineet kotia. koska olin poika...! 8)

Aina yhtä hauskaa, kun joku vakavalla naamalla yrittää väittää tietotekniikan olevan luonnostaan jollekin ihmiselle sopiva ala. Kovin on kiihkeä vauhti evoluutiolla, jos ihmislajin jotkut yksilöt ovat jo biologisesti ehtineet sopeutua tietotekniikkaan, joka on ollut alana olemassa vasta muutaman hassun vuosikymmenen. Suomen ensimmäinen tietokone Esko saatiin käyttöön vuonna 1960.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 14, 2020, 07:29:06
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 28, 2020, 21:56:00
https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2017/03/Nuorisobarometri_n%C3%B1k%C3%82kulma_Ter%C3%B1saho_KeskiPet%C3%B1j%C3%B1_NuortenToiveammatitSukupuolenMukaanEriytyneit%C3%B1.pdf
Sukupuolten taipumukset ammatinvalintoihin ovat usein aika selkeästi jakaantuneita. Jotkut pitävät tuota ongelmana, itse en ymmärrä miksi olisi ongelma. Kaksi sukupuoltammehan ovat erilaisia, joten on täysin ymmärrettävää, että naisten puolella hoiva/sosiaalinen ala on houkuttelevampaa ja samoin miehillä tekniset/talousalat ja tietotekniikka.
Ks. Linkin kuvio 1 alussa.

Leikin muuten itsekin lapsena serkkutytön leikkitalolla, en tosin kuin hän. Minun leikeissäni leikkitalolla oli sotilaita ja dinosauruksia. Eivätkä leikkineet kotia. koska olin poika...! 8)

Aina yhtä hauskaa, kun joku vakavalla naamalla yrittää väittää tietotekniikan olevan luonnostaan jollekin ihmiselle sopiva ala. Kovin on kiihkeä vauhti evoluutiolla, jos ihmislajin jotkut yksilöt ovat jo biologisesti ehtineet sopeutua tietotekniikkaan, joka on ollut alana olemassa vasta muutaman hassun vuosikymmenen. Suomen ensimmäinen tietokone Esko saatiin käyttöön vuonna 1960.
Yleisesti ottaen tytöt ja pojat kiinnostuvat eri asioista = biologinen fakta. Sukupuolet ovat erilaisia.
Näin pitääkin olla. Se on normaalia.
Sukupuolten pakkotasapäistäminen on epänormaalia.

Hippi

#69
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 17, 2020, 22:37:11
Yleisesti ottaen tytöt ja pojat kiinnostuvat eri asioista = biologinen fakta. Sukupuolet ovat erilaisia.
Näin pitääkin olla. Se on normaalia.
Sukupuolten pakkotasapäistäminen on epänormaalia.

Vai johtuisiko tuo eri asioista kiinnostuminen kuitenkin enemmän siitä, että aikuiset ohjaavat lapsukaisia jo pikkutaaperosta asti kiinnostumaan eri asioista? Tytöille ja pojille tarjotaan leluja ja leikkjä, joista aikuiset haluavat näiden kiinnostuvan.

Kolmen tytön äitinä olen nähnyt, miten laaja skaala on tyttöjen välillä kiinnostuksen kohteissa, kun heidän on antanut valita ne itse. Olenkin ollut onnekas saadessani seurata kolmen hyvin erilaisen ihmisen kasvamista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 17, 2020, 22:37:11
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 14, 2020, 07:29:06
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 28, 2020, 21:56:00
https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2017/03/Nuorisobarometri_n%C3%B1k%C3%82kulma_Ter%C3%B1saho_KeskiPet%C3%B1j%C3%B1_NuortenToiveammatitSukupuolenMukaanEriytyneit%C3%B1.pdf
Sukupuolten taipumukset ammatinvalintoihin ovat usein aika selkeästi jakaantuneita. Jotkut pitävät tuota ongelmana, itse en ymmärrä miksi olisi ongelma. Kaksi sukupuoltammehan ovat erilaisia, joten on täysin ymmärrettävää, että naisten puolella hoiva/sosiaalinen ala on houkuttelevampaa ja samoin miehillä tekniset/talousalat ja tietotekniikka.
Ks. Linkin kuvio 1 alussa.

Leikin muuten itsekin lapsena serkkutytön leikkitalolla, en tosin kuin hän. Minun leikeissäni leikkitalolla oli sotilaita ja dinosauruksia. Eivätkä leikkineet kotia. koska olin poika...! 8)

Aina yhtä hauskaa, kun joku vakavalla naamalla yrittää väittää tietotekniikan olevan luonnostaan jollekin ihmiselle sopiva ala. Kovin on kiihkeä vauhti evoluutiolla, jos ihmislajin jotkut yksilöt ovat jo biologisesti ehtineet sopeutua tietotekniikkaan, joka on ollut alana olemassa vasta muutaman hassun vuosikymmenen. Suomen ensimmäinen tietokone Esko saatiin käyttöön vuonna 1960.
Yleisesti ottaen tytöt ja pojat kiinnostuvat eri asioista = biologinen fakta. Sukupuolet ovat erilaisia.
Näin pitääkin olla. Se on normaalia.
Sukupuolten pakkotasapäistäminen on epänormaalia.

Joo ihan törkeetä sekin oli, miten Anssi Kelan tekstiilityövalinta kyseenalaistettiin koulussa. Vai - ehkä törkeetä olikin se, ettei sitä kielletty tekemästä? Ties vaikka olisimme saaneet kuulantyöntäjän trubaduurin sijaan...

Toope

Annetaan lasten olla normaaleja, vaikka aikuisilla olisikin pervonäkemyksiä lasten "mukamas" tabula rasa-ajattelusta.
Faktahan on se, että tyttöjä ja poikia kiinnostavat eri asiat, se on luonnollista.
Biologiamme tekee sukupuolista erilaisia. On rikos lapsia kohtaan yrittää pakottaa heitä toisenlaiseen käytösmalliin.
https://yle.fi/uutiset/3-5896479
https://www.ulapland.fi/loader.aspx?id=a16f8d1a-7dd9-4fe8-9cd0-565d18c0eff8
Esimerkkejä ihmisistä, joiden ei pitäisi lapsia hankkia, koska tekevät heistä friikkejä.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 18, 2020, 22:07:22
Annetaan lasten olla normaaleja, vaikka aikuisilla olisikin pervonäkemyksiä lasten "mukamas" tabula rasa-ajattelusta.
Faktahan on se, että tyttöjä ja poikia kiinnostavat eri asiat, se on luonnollista.
Biologiamme tekee sukupuolista erilaisia. On rikos lapsia kohtaan yrittää pakottaa heitä toisenlaiseen käytösmalliin.
https://yle.fi/uutiset/3-5896479
https://www.ulapland.fi/loader.aspx?id=a16f8d1a-7dd9-4fe8-9cd0-565d18c0eff8
Esimerkkejä ihmisistä, joiden ei pitäisi lapsia hankkia, koska tekevät heistä friikkejä.

Toden totta. Onhan Anssi Kela täysi friikki. Sitä se lapsuus Nummelassa saa aikaan. Kuka terve poikalapsi haluaisi valita tekstiilityön koulussa...

Hippi

Pitääkö minun nyt huolestua, kun nuorin tyttäreni on avioitunut luultavasti jonkun epänormaalin ja luonnonvastaisen pervon kanssa, kun en sitä ymmärtänyt estää. Mies on lähihoitaja  :o :o :o :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 19, 2020, 12:48:40
Pitääkö minun nyt huolestua, kun nuorin tyttäreni on avioitunut luultavasti jonkun epänormaalin ja luonnonvastaisen pervon kanssa, kun en sitä ymmärtänyt estää. Mies on lähihoitaja  :o :o :o :o

Ilman muuta. Itsetutkiskeluun on myös syytä, kun tuollaiseen luonnottomuuteen sortuneen olet kasvattanut.