Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Osaamisen ja töiden sukupuolittaminen

Aloittaja Edward, maaliskuu 28, 2020, 14:41:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 19, 2020, 13:01:10
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 19, 2020, 12:48:40
Pitääkö minun nyt huolestua, kun nuorin tyttäreni on avioitunut luultavasti jonkun epänormaalin ja luonnonvastaisen pervon kanssa, kun en sitä ymmärtänyt estää. Mies on lähihoitaja  :o :o :o :o

Ilman muuta. Itsetutkiskeluun on myös syytä, kun tuollaiseen luonnottomuuteen sortuneen olet kasvattanut.
Eikös tuo ole ihan hieno ammatti, vai miksi vähättelette sitä?
Annetaan itse valita.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 24, 2020, 16:08:52

Nyrjähtääkö päässä pahastikin jos syntyy mieheksi?

Valitettavasti taitaa olla näin.

Hesarissa oli eilen pitkähkö juttu "Rakkautta raamattuvyöhykkeellä", jossa kerrotaan Calli ja Zach Pinkertonin perhe-elämästä ja näkemyksistä. Pinkertonit menivät naimisiin 22-vuotiaana ja ovat nyt 26-vuotiaita. Heillä on vuoden ikäinen lapsi.

Herra Pinkerton näyttää olevan jo tukevan puoleinen, kun taas rouva vaikuttaa sorjemmalta, jos nyt vaatteiden läpi pystyy jotain arvelemaan.

https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/35ef5df21fad49e3a8375c80738fb3bf.jpg

Pinkertonien tarina voisi oikeastaan olla aika tavallinen myös Suomessa sata vuotta sitten ja vielä myöhemminkin. Rakastutaan, mennään naimisiin, saadaan lapsi. Aikaisempia intiimejä seurustelusuhteita kummallakaan ei kenties (???) ole. Ei tällainen ole aivan mahdotonta ole tälläkään hetkellä, vaikkakin yhä harvinaisempaa.

Artikkeli ei anna tarkkaa vastausta siihen, millaisia "kokeiluja" rouva Pinkerton harrasti lukioaikana:

LUKIOSSA Calli oli tapaillut poikia, mutta heistä kukaan ei ollut mainitsemisen arvoinen. Niiden kokeilujen jälkeen hän päätti säästää itseään niin henkisesti kuin fyysisesti avioliittoon.

Kiinnostavinta artikkelissa ovat rouva Pinkertonin mielipiteet.

Molemmille on selvää, että Zach on perheen pää. Raamattu opettaa niin.

"Se ärsyttää monia amerikkalaisia", Calli sanoo.

"Nykyään ajatellaan, että nainen on tasa-arvoinen ja voi tehdä mitä vain ja olla jopa parempi kuin mies."

Mutta Callin mielestä avioliitto pysyy harmonisena ja järjestyksessä, kun hän antaa Zachin johtaa perhettä, vaikkei se aina olekaan helppoa.


Olenko väärässä, jos tulkitsen asian niin, että Pinkertonit eivät jaa sitä, mitä nykyään ajatellaan?

Jos he eivät jaa nykyistä yleistä käsitystä, heidän mielestään ei ole oikein, että nainen on tasa-arvoinen ja voi tehdä mitä vain ja olla jopa parempi kuin mies.

Nainen toisin sanoen rikkoo luonnonjärjestystä vastaan, jos hän on parempi kuin mies.

Jos aviomies sattuu olemaan idiootti ja vaimo fiksu, vaimon on kai alennuttava idioottiakin alemmalle tasolle, jotta hän ei vain olisi parempi kuin miehensä. Tätäkö tuossa tarkoitetaan? Ja miten periaatetta sovelletaan työelämässä? Onko naisten tehtävä työt huonosti, jotta he eivät olisi parempia kuin miehet? Vai koskeeko tuo periaate vain avioliittoa?

Pinkertonien kohdalla se taitaa koskea.

"Olen ihminen, joka tarttuu härkää sarvista", Calli sanoo.

"Mutta tiedän, että meillä on vähemmän konflikteja, kun maltan antaa periksi."


Eli nainen alistukoon välttääkseen konfliktin, vaikka olisi oikeassakin.

Niin hän teki esimerkiksi silloin, kun perheeseen ennen Willin syntymää ostettiin uusi auto.

"Zach kysyy aina mielipidettäni", hän sanoo.

Sillä kertaa mielipiteet erosivat toisistaan. Calli oli kireänä ja pelkäsi, että puoliso valitsee väärin. Lopulta hän päätti kuitenkin luottaa siihen, että Jumala ohjaa aviomiestä autokaupoillakin.


Mitä hyötyä on kysyä toisen mielipidettä, jos kuitenkin aikoo toimia oman mielipiteensä mukaan ja tietää jo etukäteen, että toinen tulee alistumaan?

Ikävä kyllä tämä liippaa läheltä omaa kokemuspiiriänikin, koska olen elänyt tuollaisessa perheessä. Eroa on lähinnä siinä, että isän totalitaristista diktatuuria ei perusteltu Jumalalla. Sitä ei perusteltu millään muulla kuin kaikkien tiedossa olevalla asialla, että ovet paukkuvat, jos ilmaisee poikkeavan mielipiteensä. "Kyllä, kyllä" oli ainoa sallittu mielipide, jos sitä kysyttiin. Edes pientä epäilyksen häivää ei ollut sopivaa tuoda esille, tai ilmapiiri kiristyi heti.

https://www.hs.fi/paivanlehti/23062020/art-2000006549220.html

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 24, 2020, 00:19:07
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 19, 2020, 13:01:10
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 19, 2020, 12:48:40
Pitääkö minun nyt huolestua, kun nuorin tyttäreni on avioitunut luultavasti jonkun epänormaalin ja luonnonvastaisen pervon kanssa, kun en sitä ymmärtänyt estää. Mies on lähihoitaja  :o :o :o :o

Ilman muuta. Itsetutkiskeluun on myös syytä, kun tuollaiseen luonnottomuuteen sortuneen olet kasvattanut.
Eikös tuo ole ihan hieno ammatti, vai miksi vähättelette sitä?
Annetaan itse valita.

Millä perusteella päättelet, että on valinnut itse, eikä ole tullut muiden ohjaamaksi? Vaikka valinta on vastoin niitä piirteitä, joiden olet väittänyt olevan miehille tyypillisiä? Kyse ei nyt ole ammatin arvostuksesta, vaan siitä, uskommeko mahdollisuuteen, että siihen mies haluaa hakeutua. Kerro, mistä erottaa aidon oman halun vs. "vääränlaisen" ideologisen ohjauksen tuottaman valinnan.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 24, 2020, 18:23:26
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 24, 2020, 00:19:07
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 19, 2020, 13:01:10
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 19, 2020, 12:48:40
Pitääkö minun nyt huolestua, kun nuorin tyttäreni on avioitunut luultavasti jonkun epänormaalin ja luonnonvastaisen pervon kanssa, kun en sitä ymmärtänyt estää. Mies on lähihoitaja  :o :o :o :o

Ilman muuta. Itsetutkiskeluun on myös syytä, kun tuollaiseen luonnottomuuteen sortuneen olet kasvattanut.
Eikös tuo ole ihan hieno ammatti, vai miksi vähättelette sitä?
Annetaan itse valita.

Millä perusteella päättelet, että on valinnut itse, eikä ole tullut muiden ohjaamaksi? Vaikka valinta on vastoin niitä piirteitä, joiden olet väittänyt olevan miehille tyypillisiä? Kyse ei nyt ole ammatin arvostuksesta, vaan siitä, uskommeko mahdollisuuteen, että siihen mies haluaa hakeutua. Kerro, mistä erottaa aidon oman halun vs. "vääränlaisen" ideologisen ohjauksen tuottaman valinnan.
Tuota olen ihmetellytkin aina, miten feministiorientoituneet löytävät ongelmia asioista, joista normi-ihmiset eivät löydä. Safiiri tekisi ongelman, jos poika haluaa lähihoitajaksi, mutta tekisi ongelman jos poika sanoisi, ettei halua lähihoitajaksi. Kuviteltua tasa-arvobullshittiä tulee joka tapauksessa.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 25, 2020, 01:05:03
Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 24, 2020, 18:22:07
Hesarissa oli eilen pitkähkö juttu "Rakkautta raamattuvyöhykkeellä"...
Luetko suomalaisesta valtamediasta muuten koskaan muita kuin negatiivisia uutisia uskonnollisista yhteisöistä? Tuskin, koska valtamedia julkaisee lähinnä negatiivisia artikkeleja noista... ;)

Näin vain esimerkkinä valtamedian bias:sta.

No mutta - juurihan oli valtamediassakin esillä erittäin positiivinen uutinen uskonnollisesta yhteisöstä: Kaisamari Hintikka (piispa) esitti vastalauseensa kenttäpiispa Pekka Särkiön tunkkaisesta kirjoittelusta. Näin siis uskonnollinen yhteisö (ev.lut. kirkko) osoittautui kykeneväksi puuttumaan armeijan ummehtuneisiin asenteisiin. Raikas tuulahdus Espoon piispan suunnalta ja osoitus siitä, että kirkon piirissäkin on kykyä ja ymmärrystä.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 25, 2020, 01:07:57
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 24, 2020, 18:23:26
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 24, 2020, 00:19:07
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 19, 2020, 13:01:10
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 19, 2020, 12:48:40
Pitääkö minun nyt huolestua, kun nuorin tyttäreni on avioitunut luultavasti jonkun epänormaalin ja luonnonvastaisen pervon kanssa, kun en sitä ymmärtänyt estää. Mies on lähihoitaja  :o :o :o :o

Ilman muuta. Itsetutkiskeluun on myös syytä, kun tuollaiseen luonnottomuuteen sortuneen olet kasvattanut.
Eikös tuo ole ihan hieno ammatti, vai miksi vähättelette sitä?
Annetaan itse valita.

Millä perusteella päättelet, että on valinnut itse, eikä ole tullut muiden ohjaamaksi? Vaikka valinta on vastoin niitä piirteitä, joiden olet väittänyt olevan miehille tyypillisiä? Kyse ei nyt ole ammatin arvostuksesta, vaan siitä, uskommeko mahdollisuuteen, että siihen mies haluaa hakeutua. Kerro, mistä erottaa aidon oman halun vs. "vääränlaisen" ideologisen ohjauksen tuottaman valinnan.
Tuota olen ihmetellytkin aina, miten feministiorientoituneet löytävät ongelmia asioista, joista normi-ihmiset eivät löydä. Safiiri tekisi ongelman, jos poika haluaa lähihoitajaksi, mutta tekisi ongelman jos poika sanoisi, ettei halua lähihoitajaksi. Kuviteltua tasa-arvobullshittiä tulee joka tapauksessa.

Ei vaan sinä olet ihan itse kertonut, että tuollaiset poikkeamat "normaalista" kertovat pahasti pieleen menneestä kasvatuksesta. Sen jälkeen me olemme tehneet PILAA SINUN KUSTANNUKSELLASI.

Toope

Minusta olisi kivaa, jos annettaisiin poikien olla poikia ja tyttöjen tyttöjä, koska eivät he samanlaisia ole.
Ei sukupuolissa vikaa ole, yhteiskunnassa on, jos niitä haluaa uudelleenmääritellä.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 03, 2020, 23:02:58
Minusta olisi kivaa, jos annettaisiin poikien olla poikia ja tyttöjen tyttöjä, koska eivät he samanlaisia ole.
Ei sukupuolissa vikaa ole, yhteiskunnassa on, jos niitä haluaa uudelleenmääritellä.

Ei tarvitse uudelleenmääritellä, koska jopa sinunkin mukaasi pojat ja tytöt ovat mitä ovat ihan luonnostaan. He eivät siis tarvitse sinunkaan mielestäsi ohjausta oikeaan, vaan tämä oikea syntyy ihan luonnostaan. Hassua tässä on vain se, miten jaksat kiukutella, kun he sitten ihan luonnostaan ovat mitä ovat.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 07:43:38
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 03, 2020, 23:02:58
Minusta olisi kivaa, jos annettaisiin poikien olla poikia ja tyttöjen tyttöjä, koska eivät he samanlaisia ole.
Ei sukupuolissa vikaa ole, yhteiskunnassa on, jos niitä haluaa uudelleenmääritellä.

Ei tarvitse uudelleenmääritellä, koska jopa sinunkin mukaasi pojat ja tytöt ovat mitä ovat ihan luonnostaan. He eivät siis tarvitse sinunkaan mielestäsi ohjausta oikeaan, vaan tämä oikea syntyy ihan luonnostaan. Hassua tässä on vain se, miten jaksat kiukutella, kun he sitten ihan luonnostaan ovat mitä ovat.
Olemme siis samaa mieltä siitä, että annetaan poikien ja tyttöjen olla kaltaisiaan, eikä ohjailla heitä mihinkään sairaaseen sukupuolikielteisiin malleihin.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 04, 2020, 23:51:24
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 07:43:38
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 03, 2020, 23:02:58
Minusta olisi kivaa, jos annettaisiin poikien olla poikia ja tyttöjen tyttöjä, koska eivät he samanlaisia ole.
Ei sukupuolissa vikaa ole, yhteiskunnassa on, jos niitä haluaa uudelleenmääritellä.

Ei tarvitse uudelleenmääritellä, koska jopa sinunkin mukaasi pojat ja tytöt ovat mitä ovat ihan luonnostaan. He eivät siis tarvitse sinunkaan mielestäsi ohjausta oikeaan, vaan tämä oikea syntyy ihan luonnostaan. Hassua tässä on vain se, miten jaksat kiukutella, kun he sitten ihan luonnostaan ovat mitä ovat.
Olemme siis samaa mieltä siitä, että annetaan poikien ja tyttöjen olla kaltaisiaan, eikä ohjailla heitä mihinkään sairaaseen sukupuolikielteisiin malleihin.

Ikävä vain, etteivät ne lapset ole sillä tavalla tyttöjä ja poikia kuin haluaisit. Siksihän koko ajan joudut vaatimaan aivan tietynlaista ohjaavaa kasvatusta, että he sellaisiksi muokattais. Vai onko se Anssi Kela mielestäsi sairas? Olisiko hänet pitänyt parantaa koulussa puutöillä? 

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 04, 2020, 23:51:24
Olemme siis samaa mieltä siitä, että annetaan poikien ja tyttöjen olla kaltaisiaan, eikä ohjailla heitä mihinkään sairaaseen sukupuolikielteisiin malleihin.

Eipä kukaan tuollaista sukupuolikielteiseen malliin ohjaamista halua - mitä se ikinä tarkoittakaan.

Mutta onko sinun vaikea ajatella sitä, että lapselle annetaan mahdollisuus itse ohjautua sellaiseksi, mikä hänelle itselleen tuntuu oikealta ja hyvältä. Tämä voi (ja pitää) tapahtua ilman ulkopuolelta tulevaa ohjaamista niin, että kaikille lapsille vain tarjotaan samanlaiset mahdollisuudet kaikenlaisiin leikkeihin. Lapsi voi itse valita, mitä haluaa leikkiä ja millaiset vaatteet pukea päälleen (=osallistua vaatteiden hankkimiseen) jne aina ikäkautensa mukaan osallistua päätöksiin, jotka koskevat häntä itseään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Vaikka merihevosen poikaset kantaa ja synnyttää uros, toki monista yksinhuoltajalajeista poiketen, ja leijonilla saalistuksen hoitavat naaraat, niin ihmiset ovat evoluution vastaisesti menestyneet lajina ihan liian hyvin sopeutumiskykynsä johdosta.
Etenkin liberaaleissa länsimaissa. Kauas on tultu siitä kun maailma oli sinilevän. Sitten saapuivat sateenkaaret.
Siksi vaadin sukupuolitettuja työlistoja lajimme naaraille ja uroksille. Ennen kuin on liian myöhäistä!

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 05, 2020, 09:00:12
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 04, 2020, 23:51:24
Olemme siis samaa mieltä siitä, että annetaan poikien ja tyttöjen olla kaltaisiaan, eikä ohjailla heitä mihinkään sairaaseen sukupuolikielteisiin malleihin.

Eipä kukaan tuollaista sukupuolikielteiseen malliin ohjaamista halua - mitä se ikinä tarkoittakaan.

Mutta onko sinun vaikea ajatella sitä, että lapselle annetaan mahdollisuus itse ohjautua sellaiseksi, mikä hänelle itselleen tuntuu oikealta ja hyvältä. Tämä voi (ja pitää) tapahtua ilman ulkopuolelta tulevaa ohjaamista niin, että kaikille lapsille vain tarjotaan samanlaiset mahdollisuudet kaikenlaisiin leikkeihin. Lapsi voi itse valita, mitä haluaa leikkiä ja millaiset vaatteet pukea päälleen (=osallistua vaatteiden hankkimiseen) jne aina ikäkautensa mukaan osallistua päätöksiin, jotka koskevat häntä itseään.
Itse haluan tuota. 99% pojista haluaa olla poikia, sama prosentti tytöilläkin. Käyttäytyvät kuten sukupuoli kertoo.
Tuo on meille normaaleille itsestäänselvyys. Vain lgbthz-läpy-porukka kyseenalaistaa asiaa, koska ovat hieman häiriintyneitä sukupuoliteorioistaan. :o
He eivät ymmärrä normaalia kehitystä, kuten heteroihmiset.

En heitä sinänsä tuomitse, ylikorostavat vain omia näkemyksiään.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 09, 2020, 23:56:42
Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 05, 2020, 09:00:12
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 04, 2020, 23:51:24
Olemme siis samaa mieltä siitä, että annetaan poikien ja tyttöjen olla kaltaisiaan, eikä ohjailla heitä mihinkään sairaaseen sukupuolikielteisiin malleihin.

Eipä kukaan tuollaista sukupuolikielteiseen malliin ohjaamista halua - mitä se ikinä tarkoittakaan.

Mutta onko sinun vaikea ajatella sitä, että lapselle annetaan mahdollisuus itse ohjautua sellaiseksi, mikä hänelle itselleen tuntuu oikealta ja hyvältä. Tämä voi (ja pitää) tapahtua ilman ulkopuolelta tulevaa ohjaamista niin, että kaikille lapsille vain tarjotaan samanlaiset mahdollisuudet kaikenlaisiin leikkeihin. Lapsi voi itse valita, mitä haluaa leikkiä ja millaiset vaatteet pukea päälleen (=osallistua vaatteiden hankkimiseen) jne aina ikäkautensa mukaan osallistua päätöksiin, jotka koskevat häntä itseään.
Itse haluan tuota. 99% pojista haluaa olla poikia, sama prosentti tytöilläkin. Käyttäytyvät kuten sukupuoli kertoo.
Tuo on meille normaaleille itsestäänselvyys. Vain lgbthz-läpy-porukka kyseenalaistaa asiaa, koska ovat hieman häiriintyneitä sukupuoliteorioistaan. :o
He eivät ymmärrä normaalia kehitystä, kuten heteroihmiset.

En heitä sinänsä tuomitse, ylikorostavat vain omia näkemyksiään.

Edelleen - kerro jo, onko Anssi Kela siis tuon normaalien joukon ulkopuolella, kun ei toiminut kuten "normaalit pojat" toimivat? Eikö hän ymmärtänyt kehittyä kuten normaalit ihmiset?

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 09, 2020, 23:56:42
Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 05, 2020, 09:00:12
Eipä kukaan tuollaista sukupuolikielteiseen malliin ohjaamista halua - mitä se ikinä tarkoittakaan.

Mutta onko sinun vaikea ajatella sitä, että lapselle annetaan mahdollisuus itse ohjautua sellaiseksi, mikä hänelle itselleen tuntuu oikealta ja hyvältä. Tämä voi (ja pitää) tapahtua ilman ulkopuolelta tulevaa ohjaamista niin, että kaikille lapsille vain tarjotaan samanlaiset mahdollisuudet kaikenlaisiin leikkeihin. Lapsi voi itse valita, mitä haluaa leikkiä ja millaiset vaatteet pukea päälleen (=osallistua vaatteiden hankkimiseen) jne aina ikäkautensa mukaan osallistua päätöksiin, jotka koskevat häntä itseään.
Itse haluan tuota. 99% pojista haluaa olla poikia, sama prosentti tytöilläkin. Käyttäytyvät kuten sukupuoli kertoo.
Tuo on meille normaaleille itsestäänselvyys. Vain lgbthz-läpy-porukka kyseenalaistaa asiaa, koska ovat hieman häiriintyneitä sukupuoliteorioistaan. :o
He eivät ymmärrä normaalia kehitystä, kuten heteroihmiset.

En heitä sinänsä tuomitse, ylikorostavat vain omia näkemyksiään.

No mutta siitähän kaiken aikaan on ollutkin kysymys, että sallitaan lapsen omat valinnat ja luodaan vain mahdollisuus kaikenlaisiin valintoihin eikä tyrkytetä lapselle valmista sukupuolimallia.

Kaikki nämä vuodet olet vänkyttänyt tätä valinnanvapautta vastaan ja vaatinut ohjaamista "The Oikeaan Malliin". Oikein hyvä, että olet nyt muuttanut kantaasi, kun asia on vihdoin valjennut sinullekin.

Case closed!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️