Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Uudistuva Venäjä, uhka vai mahdollisuus - miten suhtautua?

Aloittaja ROOSTER, toukokuu 29, 2020, 18:36:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kopek

Runeberginkadun varrella olevan mainostaulun päälle oli liimattu iso pahvi, jossa luki "V. Putin is a murderer!"

Näin taulun ajaessani autolla aamupäivällä. En pystynyt ottamaan siitä valokuvaa. Tuskin se enää on paikallaan.

Olisi mielenkiintoista tietää, kuka tuollaisen taulun oli tehnyt ja miksi juuri nyt. Onko niitä ollut enemmänkin kuin tuo yksi. Olisiko tekijä suomalainen vai venäläinen.

Paikka taisi olla tämä.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007764934.html


Toope

Putin on diktaattori, uusi tsaari.

Venäjä ei ole demokratia, ei sitä lähelläkään.

Ei ole muuten Suomen ystäväkään.

Tuon Venäjän suhteen meidänkin tulee varautua. Se on aina ollut Suomen suurin uhka.
Venäjä on nykyaikana ja tulevaisuudessakin Suomen suurin uhka.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 09, 2021, 23:19:39
Putin on diktaattori, uusi tsaari.

Venäjä ei ole demokratia, ei sitä lähelläkään.

Ei ole muuten Suomen ystäväkään.

Tuon Venäjän suhteen meidänkin tulee varautua. Se on aina ollut Suomen suurin uhka.
Venäjä on nykyaikana ja tulevaisuudessakin Suomen suurin uhka.

Joo noinhan se on >demokratioissa heitellään sentään polttopulloilla poliiseja kuten irlannin riennoissa.
Pitivät nyt sivistyneesti taukoa, kun prinssi-eresti meni kuolemaan- elämästä kyllänsä saaneena, raamatullisesti sanottuna..

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 09, 2021, 23:19:39
Putin on diktaattori, uusi tsaari.

Venäjä ei ole demokratia, ei sitä lähelläkään.

Ei ole muuten Suomen ystäväkään.

Tuon Venäjän suhteen meidänkin tulee varautua. Se on aina ollut Suomen suurin uhka.
Venäjä on nykyaikana ja tulevaisuudessakin Suomen suurin uhka.

Ystävyydestä en tiedä, mutta Putin tuntee Suomen ja se on hyvä asia. Toivottavasti seuraajansakin tuntisi edes auttavasti. Eli pietarilainen Medvedev olisi moskovalaista Misustinia mieluisampi vaihtoehto.

Myös Suomen johdon olisi syytä tuntea naapuria. Siinä meillä on valtava aukko ja Niinistön jättäessä pestinsä tilanne mitä todennäköisemmin pahenee.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

^
Sivukommentti, mutta minun on näillä näkymillä vaikea edes kuvitella, kuka sopisi presidentiksi Niinistön jälkeen. Ainakin tällä hetkellä näyttää siltä, että ei ole kuin huonoja ja oikein huonoja vaihtoehtoja.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

^
Minusta Maria Ohisalo olisi mainio vaihtoehto presidentiksi.

Hän on tohtori, sisäministeri ja puolueensa puheenjohtaja. Jos hänestä tulee pääministeri vihreitten vaalivoiton jälkeen 2023, niin todennäköisesti myös presidentti vaaleissa 2024. Urapolku olisi näin suurinpiirtein sama kuin Kekkosella, paitsi että Kekkonen ei tainnut olla koskaan puolueensa puheenjohtaja eikä Ohisalo teloitusryhmän johtajana.

Lisäksi hän on edustava ja esiintymiskelpoinen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Roosterin rakkaus se kestää vastoinkäymiset!

Aika monta jossia tuossakin skenaariossa. Voipi olla, ettei vihreää pääministeriä nähdä vielä tällä vuosikymmenellä. Puolue lienee toistaiseksi saavuttanut kannatuksensa huipun.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 10, 2021, 17:08:49
^
Minusta Maria Ohisalo olisi mainio vaihtoehto presidentiksi.

Hän on tohtori, sisäministeri ja puolueensa puheenjohtaja. Jos hänestä tulee pääministeri vihreitten vaalivoiton jälkeen 2023, niin todennäköisesti myös presidentti vaaleissa 2024. Urapolku olisi näin suurinpiirtein sama kuin Kekkosella, paitsi että Kekkonen ei tainnut olla koskaan puolueensa puheenjohtaja eikä Ohisalo teloitusryhmän johtajana.

Lisäksi hän on edustava ja esiintymiskelpoinen.
En muista tuollaisesta lukeneeni aiemmin. Ilmeisesti Kekkosen johtaman teloitusryhmä kaiken lisäksi teloitti siviilejä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005512490.html
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

^^
Kannatus on samaa luokkaa kuin Keskustalla eikä kepulainen pääministeri olisi mikään ihmeellisyys.

Hänessä on sitä sinnikkyyttä, arvostelukykyä ja osaamista mitä presidentiltä tarvitaan. Päättäväisyyttä ja näkemystä sekä tietämystä ja kokemusta köyhistä, joita äänestäjistä on suuri ja ehkä suureneva osa. Sopiva vaikeiden aikojen presidentti, hyvinä aikoina se on melko sama kuka Mäntyniemessä asuu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 10, 2021, 17:24:36
^^
Kannatus on samaa luokkaa kuin Keskustalla eikä kepulainen pääministeri olisi mikään ihmeellisyys.


Olisi se.

Ei kymmenen prosentin kannatuksella saada pääministerin pallia.

ROOSTER

#160
^
Kyllä sekin riittää jos saa muodostettua hallituksen. Vaalitulos on siten jännä, että välttämättä suurin puolue ei saa hallitusta kasaan. Jos esim. persut saisivat huomenna hallituksenmuodostamistehtävän (gallupjohtaja) niin eipä olisi helppoa saada muita mukaan tukemaan heidän ohjelmatavoitteitaan. Seuraavissa vaiheissa muodostamistehtävä saattaisi napsahtaa Marialle joka epäilemättä onnistuisi.

Suurimman puolueen paikkakaan ei ole mahdoton. Gallupjohdossa ovat vuoroin olleet Kok., SDP ja Pers. joilla kaikilla kannatus on ollut noin 20%. Vihreät on käyneet jo maksimissaan 17% gallupluvuissa (2017), virhemarginaali noin 2-4% suuntaansa - kaikki on mahdolista. Esim. vuonna 2015 kepulla oli vielä 23% ja Vihreillä 8,5%. Muutokset voivat olla suuri, nopeita ja merkittäviä.

Kun äänestysaktiivisuus on luokkaa 70% niin nukkuvien merkitys on valtava, erityisesti presidentinvaalien viime vaiheessa jossa ehdokkaita on vain 2. On myös huomattava, että vireiden ehdokas on jo ollut vaalien toisella kierroksella! Luulen, että jo pelkästään minä saisin kyyditsemällä, palkitsemalla ja houkuttelemalla kymmenen uutta äänestäjää suosikilleni presidentinvaaleissa.

Paljon ehtii vielä tapahtua ennen seuraavia eduskunta- tai presidentinvaaleja.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 10, 2021, 17:49:17
Kun äänestysaktiivisuus on luokkaa 70% niin nukkuvien merkitys on valtava, erityisesti presidentinvaalien viime vaiheessa jossa ehdokkaita on vain 2. On myös huomattava, että vireiden ehdokas on jo ollut vaalien toisella kierroksella! Luulen, että jo pelkästään minä saisin kyyditsemällä, palkitsemalla ja houkuttelemalla kymmenen uutta äänestäjää suosikilleni presidentinvaaleissa.

Historiantunneilla oli puhe kyydityksistä. Nekin liittyivät jotenkin Venäjään...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 10, 2021, 17:57:34
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 10, 2021, 17:49:17
Kun äänestysaktiivisuus on luokkaa 70% niin nukkuvien merkitys on valtava, erityisesti presidentinvaalien viime vaiheessa jossa ehdokkaita on vain 2. On myös huomattava, että vireiden ehdokas on jo ollut vaalien toisella kierroksella! Luulen, että jo pelkästään minä saisin kyyditsemällä, palkitsemalla ja houkuttelemalla kymmenen uutta äänestäjää suosikilleni presidentinvaaleissa.

Historiantunneilla oli puhe kyydityksistä. Nekin liittyivät jotenkin Venäjään...

Hehe.

Juu, ja kaikki vaalit Suomessa liittyvät Venäjään. Erityisesti presidentinvaalit.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 10, 2021, 14:59:02
^
Sivukommentti, mutta minun on näillä näkymillä vaikea edes kuvitella, kuka sopisi presidentiksi Niinistön jälkeen. Ainakin tällä hetkellä näyttää siltä, että ei ole kuin huonoja ja oikein huonoja vaihtoehtoja.
Itse veikkaan Olli Rehn:ä vahvaksi ehdokkaaksi, ihan totta!
Asiasta sitten muissa ketjuissa, tämä ketjuhan käsittelee sitä Venäjän uhk... anteeksi ystävällisyyttä.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 11, 2021, 00:26:42
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 10, 2021, 14:59:02
^
Sivukommentti, mutta minun on näillä näkymillä vaikea edes kuvitella, kuka sopisi presidentiksi Niinistön jälkeen. Ainakin tällä hetkellä näyttää siltä, että ei ole kuin huonoja ja oikein huonoja vaihtoehtoja.
Itse veikkaan Olli Rehn:ä vahvaksi ehdokkaaksi, ihan totta!
Asiasta sitten muissa ketjuissa, tämä ketjuhan käsittelee sitä Venäjän uhk... anteeksi ystävällisyyttä.

Ennustettavuus taitaa olla hieman parempi asia, kuin kaaos- kukapa kaipaisi kaaosta naapuriin. Ruotsissakin on pientä kaaoksen poikasta jokapäiväisine ampumisineen ja räjäytyksineen- toivottavasti ne pysyvät siellä.

Mitä tulee ukrainan tilanteeseen, niin siinäkin lienee erilaisia intressejä eri puolilla, jotkut saattavat jopa toivoa venäjän ja ukrainan välille syntyvän selkkauksia- Mutta muutaman miljoonan pakolaisen ryntääminen euroopan eri puolille ei taida olla sekään kiva asia..