Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Rasismi, yleisketju

Aloittaja kertsi, kesäkuu 05, 2020, 13:04:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Rasistien, äärioikeistolaisten, määrä baareissa yöaikaan tippuu uudella lailla Suomessa.
Koronapassia ei kaikilla oo. Koska olivat Purran ja Tiihosen disinfotykinruokaa... ;D
Ja Italiassa osa joutuu kilometritehtaalle. Koska olivat mm. Putinin+co disinfotykinruokaa...
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 15, 2021, 13:56:07
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 15, 2021, 13:34:35
Mielestäni ehdan rasistin pitää tuntea ylimielisyyttä ja halveksuntaa rasisminsa kohdetta kohtaan. Tulin siihen tulokseen että kun melkein aina minua etovan kulttuuriskeidan syynä tai tekosyynä on jokin uskonto, niin loppujenlopuksi lienen Allah- ja Jahve-allerginen uskontorasisti. Kieltämättä koen olevani parempi ihminen kuin lapsensa silpoja tai silvotuttaja, lapsensa valintoihin väkivaltaisesti puuttuva, ehkäisyn uskonnollisista syistä laistava yms.

Väitetään ettei islam käske silpoa tyttöjä. Ei k-uskontokaan käske solmia avioliittoa kirkossa. Silti kirkkohäitä pidetään kunnon kristityn valintana. Ja silpojat perustelevat silpomista siveyden vaalimisella. Siveyteen kehottaa islam, joillakin kansoilla k-uskonto. Juutalaisten poikien elimet pätkityttää juutalaisuus.

Mitään niin perverssiä ei ole olemassakaan kuin Jahve = Jumala = Allah, joka päätyökseen kyttää ihmisten sukupuolielämää kätyreidensä kautta.

Kun oikein rasistiseksi heittäydyn, haluan että kaikki aavikkouskonnot kielletään.

Tästä olemme jokseenkin samaa mieltä.

Mutta se vaan jää uteliaisuutta kutkuttamaan, että miksi huumoripläykseesi, kuten muihinkin tätä asiaa esimerkein käsitteleviin kirjoituksiisi eksyy aina ja ainoastaan yhden aavikkouskonnon stereotypiset edustajat?

T: Xante

Siksi että räksytin k-uskonnosta 2003 - joku vuosi, joten se tontti on jo kokolailla käsitelty. Toisaalta se on ehkä vähän liian helppo aihe, koska nykyäänhän kristityistä saa mäkättää minkä lystää. K-uskonto on kesyyntynyt hampaattomaksi. Tietty siellä Pohojanmaalla on ne taantuneet tapaukset jotka poi'ituttavat muijiaan joka vuosi, koska muutoin seksiä ei voi harrastaa kuin lisääntyäkseen.

Jos ei minulla olisi omaa reinkarnaatiouskoani, niin olisin varmaan kesympi tapaus itse. Vahvat mielikuvat jotka nuorena aikuisena sain liittyvät sekä k-uskonnon että islamin paskuuksiin. Miksi sama sielu ehtisi "kerätä koko sarjan" eli ikäviä kokemuksia useammasta uskonnosta, en tiedä, mutta kun olen ihmisten regressiojuttuja lukenut, niin kyllähän niissä toistoa on, eli samankaltaisten asioiden parissa touhuskellaan useampi elämä. Ehkä olemme niin hitaita oppimaan, että yhdessä elämässä ei ehdi kaikkea oppia. Olen siis kahden elämän verran oppinut että uskonnot ihmislaumoineen ja ihmeellisine päähänpistoineen ovat silkkaa paskaa. Voi olla että jossain elämässä opin uskonnoista jotain hyvääkin, ja loppujenlopuksi vaakakupit tasoittuvat ja voin jättää koko uskonnollisuuden pähkäilemisen ja siirtyä muihin asioihin. Tämän nykyisen elämäni koen olevan vähän semmoinen "märehtimiselämä", eli mietin asioita enemmän kuin varsinaisesti olen niissä mukana karvoineni päivineni.

https://www.youtube.com/watch?v=90OFZQx_7xI&ab_channel=MoviesAndShowsClips

Sairainta huumorintajuani tyydyttää ihan helvetisti katsella tuota klippiä elokuvasta Kingsman. Siinä saa kristillinen vihakirkko kyytiä oikein eh... isän kädestä. Eli onhan tätä k-uskontoonkin suhtautuvaa paheellista huumoria kyllä, eikä ketään hetkauta hevon sitä eikä tätä sitä nähdä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 15, 2021, 13:56:07
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 15, 2021, 13:34:35
Mielestäni ehdan rasistin pitää tuntea ylimielisyyttä ja halveksuntaa rasisminsa kohdetta kohtaan. Tulin siihen tulokseen että kun melkein aina minua etovan kulttuuriskeidan syynä tai tekosyynä on jokin uskonto, niin loppujenlopuksi lienen Allah- ja Jahve-allerginen uskontorasisti. Kieltämättä koen olevani parempi ihminen kuin lapsensa silpoja tai silvotuttaja, lapsensa valintoihin väkivaltaisesti puuttuva, ehkäisyn uskonnollisista syistä laistava yms.

Väitetään ettei islam käske silpoa tyttöjä. Ei k-uskontokaan käske solmia avioliittoa kirkossa. Silti kirkkohäitä pidetään kunnon kristityn valintana. Ja silpojat perustelevat silpomista siveyden vaalimisella. Siveyteen kehottaa islam, joillakin kansoilla k-uskonto. Juutalaisten poikien elimet pätkityttää juutalaisuus.

Mitään niin perverssiä ei ole olemassakaan kuin Jahve = Jumala = Allah, joka päätyökseen kyttää ihmisten sukupuolielämää kätyreidensä kautta.

Kun oikein rasistiseksi heittäydyn, haluan että kaikki aavikkouskonnot kielletään.

Tästä olemme jokseenkin samaa mieltä.

Mutta se vaan jää uteliaisuutta kutkuttamaan, että miksi huumoripläykseesi, kuten muihinkin tätä asiaa esimerkein käsitteleviin kirjoituksiisi eksyy aina ja ainoastaan yhden aavikkouskonnon stereotypiset edustajat?
Kyllä, saamme pilkata kaikkia uskontoja, no islamia varoen toki. Jos tykkäät päästäsi?
Mutta älkäämme pilkatko yliopistojen ja median sukupuolikäsityksiä. Se on kuulemma väärää ajattelua! Heidän tietämyksensä ylittää biologiankin.
Luottakaamme tieteeseen. Ei ehkä biologiaan ja kahden sukupuolen käsitykseen, mutta uusbiologiaan/yhteiskuntabiologiaan, joka keksii jopa useita sukupuolia meille... ::)

Toope

Norma Bates:
Lainaa"Kun oikein rasistiseksi heittäydyn, haluan että kaikki aavikkouskonnot kielletään."
Ei. Mitään ei pitäisi kieltää, vaan kaikkien käsitysten tulisi olla avoimia arvostelulle ja kritiikille.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 15, 2021, 11:14:38
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 14, 2021, 21:12:47
Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 14, 2021, 20:37:37
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 14, 2021, 17:02:11
Rasistista huumoria a la Norma: https://kantapaikka.net/index.php/topic,11.msg110088.html#msg110088

Millä perusteella vitsien kertominen uskonnosta ja uskovista on rasismia?
Tuo vitsi ei niinkään ole uskonnosta, vaan paskanjauhantaa ja propagandaa etnisyydestä, jossa esitetään kyseiseen etniseen ryhmään kuuluvien henkilöiden olevan raiskaajia, kamelin nussimia, antavan väärää lääketieteellistä infoa, jossa väännellään henkilöiden nimiä, esitetään heidät kaikin puolin naurettavassa tai karmivassa valossa. Eli yritetään vaikuttaa lukijoiden asenteita muokkaavasti niin, että nämäkin alkaisivat halveksimaan tai pelkäämään tätä etnisestä ryhmää samalla lailla kuin vitsin kertoja.

Juuri siksihän tuon kirjoitinkin että kyseessä on väärä lääketieteellinen info jota uskonnon nimissä levitellään. Käsittääkseni potenssin menettämisen pelosta kärsivät nimenomaan (jotkut) muslimit, joten tarina pitää kertoa niin että islam korostuu. Toisaalta kun en siitä uskonnosta itse diggaa pätkän vertaa, niin rokotevastaisuus + islam on aihe jossa minä en kyllä sanojani säästele. Olen niin kurkkuani myöten täynnä koronadenialisteja ja rokotevastaisia, että sitten kun kuulee (lukee) että jotkut perkeeleen imaamit tai mitkä lie mullahit usuttavat jättämään rokottautumatta, niin kyllä siinä alkaa jo sappi kiehua että tämäkin vielä.

Mitäänhän tämä höpinä ei tietenkään hyödytä. Jotka on saatua aivopestyä uskomaan että rokotetta ei saa ottaa ollakseen kunnon uskovainen (perhana kun meinasin kirjoittaa että "usvakone"), eivät mieltään muuta. Eräskin Jeesus-uskoon hurahtanut nainen kertoi somessa että hänen uskovainen kaverinsa oli sanonut että rokotetta ei kannata ottaa, koska se on Pedon merkki...!  :'(

Tuo taitaa olla disinformaatiota, mitä Norma tuossa tuot esiin. Nimittäin uutinen tältä päivältä:

Helsinki kehuu imaameja rokotusten edistämisestä – yhteyspäällikkö: "Ei ole tarvinnut käydä yhtään keskustelua rokotusvastaisuudesta" (Yle)
Muslimiseurakunnat ja vieraskielisten yhdistykset ovat aktivoituneet rokotekattavuuden nostamisessa. Suomi-Syyria ystävyysseura järjestää yhdessä Espoon kanssa pop-up -rokotustilaisuuden arabiankielisille.
Lainaa
Vieraskieliset yhteisöt ovat ryhtyneet konkreettisiin toimiin rokotusten ottamisen lisäämiseksi. Koronarokottaminen on ollut jäljessä esimerkiksi 20–39-vuotiaiden ja vieraskielisten keskuudessa.

Helsingissä muslimiseurakuntien imaamit ovat tarttuneet hanakasti kaupungin tarjoukseen saada pop-up -rokotuspisteitä moskeijoiden läheisyyteen.

– Olemme olleet rokottamassa moskeijoilla. Käsitykseni mukaan on käytetty lähellä olevia pisteitä, missä on pystynyt väljästi rokottautumaan, kertoo yhteyspäällikkö Hanna Laine Helsingin kaupungin koronavalmistelusta.

Kaupungin yhteistyö imaamien kanssa juontaa juurensa pormestari Juhana Vartiaisen (kok.) elokuun lopussa järjestämään uskonnollisten johtajien tapaamiseen, jossa keskusteltiin rokotusten tärkeydestä.

– Uskonnollisten johtajien tuki on oikeasti tosi merkityksellistä, eikä siellä ei ole ollut soraääniä. Heidän kanssaan ei ole tarvinnut käydä yhtään keskustelua rokotusvastaisuudesta vaan päinvastoin, kertoo yhteyspäällikkö Laine Helsingin kaupungilta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 15, 2021, 23:45:53
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 15, 2021, 11:14:38
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 14, 2021, 21:12:47
Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 14, 2021, 20:37:37
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 14, 2021, 17:02:11
Rasistista huumoria a la Norma: https://kantapaikka.net/index.php/topic,11.msg110088.html#msg110088

Millä perusteella vitsien kertominen uskonnosta ja uskovista on rasismia?
Tuo vitsi ei niinkään ole uskonnosta, vaan paskanjauhantaa ja propagandaa etnisyydestä, jossa esitetään kyseiseen etniseen ryhmään kuuluvien henkilöiden olevan raiskaajia, kamelin nussimia, antavan väärää lääketieteellistä infoa, jossa väännellään henkilöiden nimiä, esitetään heidät kaikin puolin naurettavassa tai karmivassa valossa. Eli yritetään vaikuttaa lukijoiden asenteita muokkaavasti niin, että nämäkin alkaisivat halveksimaan tai pelkäämään tätä etnisestä ryhmää samalla lailla kuin vitsin kertoja.

Juuri siksihän tuon kirjoitinkin että kyseessä on väärä lääketieteellinen info jota uskonnon nimissä levitellään. Käsittääkseni potenssin menettämisen pelosta kärsivät nimenomaan (jotkut) muslimit, joten tarina pitää kertoa niin että islam korostuu. Toisaalta kun en siitä uskonnosta itse diggaa pätkän vertaa, niin rokotevastaisuus + islam on aihe jossa minä en kyllä sanojani säästele. Olen niin kurkkuani myöten täynnä koronadenialisteja ja rokotevastaisia, että sitten kun kuulee (lukee) että jotkut perkeeleen imaamit tai mitkä lie mullahit usuttavat jättämään rokottautumatta, niin kyllä siinä alkaa jo sappi kiehua että tämäkin vielä.

Mitäänhän tämä höpinä ei tietenkään hyödytä. Jotka on saatua aivopestyä uskomaan että rokotetta ei saa ottaa ollakseen kunnon uskovainen (perhana kun meinasin kirjoittaa että "usvakone"), eivät mieltään muuta. Eräskin Jeesus-uskoon hurahtanut nainen kertoi somessa että hänen uskovainen kaverinsa oli sanonut että rokotetta ei kannata ottaa, koska se on Pedon merkki...!  :'(

Tuo taitaa olla disinformaatiota, mitä Norma tuossa tuot esiin. Nimittäin uutinen tältä päivältä:

Helsinki kehuu imaameja rokotusten edistämisestä – yhteyspäällikkö: "Ei ole tarvinnut käydä yhtään keskustelua rokotusvastaisuudesta" (Yle)
Muslimiseurakunnat ja vieraskielisten yhdistykset ovat aktivoituneet rokotekattavuuden nostamisessa. Suomi-Syyria ystävyysseura järjestää yhdessä Espoon kanssa pop-up -rokotustilaisuuden arabiankielisille.
Lainaa
Vieraskieliset yhteisöt ovat ryhtyneet konkreettisiin toimiin rokotusten ottamisen lisäämiseksi. Koronarokottaminen on ollut jäljessä esimerkiksi 20–39-vuotiaiden ja vieraskielisten keskuudessa.

Helsingissä muslimiseurakuntien imaamit ovat tarttuneet hanakasti kaupungin tarjoukseen saada pop-up -rokotuspisteitä moskeijoiden läheisyyteen.

– Olemme olleet rokottamassa moskeijoilla. Käsitykseni mukaan on käytetty lähellä olevia pisteitä, missä on pystynyt väljästi rokottautumaan, kertoo yhteyspäällikkö Hanna Laine Helsingin kaupungin koronavalmistelusta.

Kaupungin yhteistyö imaamien kanssa juontaa juurensa pormestari Juhana Vartiaisen (kok.) elokuun lopussa järjestämään uskonnollisten johtajien tapaamiseen, jossa keskusteltiin rokotusten tärkeydestä.

– Uskonnollisten johtajien tuki on oikeasti tosi merkityksellistä, eikä siellä ei ole ollut soraääniä. Heidän kanssaan ei ole tarvinnut käydä yhtään keskustelua rokotusvastaisuudesta vaan päinvastoin, kertoo yhteyspäällikkö Laine Helsingin kaupungilta.

https://yle.fi/uutiset/3-11782100

Ylen saamien tietojen mukaan varsinkin maahanmuuttajien keskuudessa elää vahva epäluulo koronarokotetta kohtaan. Se on erityisen harmillista, koska se lisää rokotevastaisuutta ja vaikeuttaa laumasuojan saamista.

Muhis Azizi työskentelee paljon maahanmuuttajien kanssa. Turun kaupungin monikulttuurisuusneuvoston puheenjohtajana hän vahvistaa Ylen tiedon, että Lähi-idästä tulleiden kesken leviää pelko koronarokotteen yhteydestä lapsettomuuteen.

...

Perättömät tiedot leviävät missäpä muualla kuin sosiaalisessa mediassa. Maahanmuuttajilla keskeinen lähde ovat myös satelliittikanavat.


https://www.moneycontrol.com/news/world/australian-imam-urges-muslims-not-to-get-covid-19-vaccine-terms-it-haram-5773711.html

A controversial iman in Australia has asked Muslims not to get the potential COVID-19 vaccine being developed by the University of Oxford and AstraZeneca, claiming that the vaccine is 'haram'- meaning forbidden.

En nyt jaksa koko aamupäivää käyttää etsiäkseni sen nimenomaisen anekdootin jonka mukaan jotkut muslimit ovat saaneet päähänsä että rokote vie mieskunnon, mutta jokatapauksessa näitä lisääntymiskykyyn vaikuttavia huolia on ollut. En jaksa uskoa että tavan muslimi keksii tämmöisiä omasta päästään, joten oletan että sieltä satelliittikanavilta on katsottu nimenomaan jonkun uskon auktoriteetin keuhkoamista. Ja paha kellohan aina kauemmas kuuluu.

Mutta toivottavasti rokotuksen (ja tieteen) puolesta puhuvat imaamit jne. saavat äänensä paremmin kuuluville. Ilmeisesti porukat pitää saada uskomaan että korona on heille paljon paljon pahempi uhka kuin rokote.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 15, 2021, 21:55:08
Norma Bates:
Lainaa"Kun oikein rasistiseksi heittäydyn, haluan että kaikki aavikkouskonnot kielletään."
Ei. Mitään ei pitäisi kieltää, vaan kaikkien käsitysten tulisi olla avoimia arvostelulle ja kritiikille.

Vaan eipä tuo arvostelu ja kritiikki hyödytä mitään. Katolilaisuuttakin on parjattu ja naurettukin vuosikymmeniä sen vuoksi että pikkupoikien paneminen on papeille niin piintynyt harrastus. Vähän nopeammin olisi saanut asiat muuttua (ja muuttuukohan ne vieläkään, niin kauan kuin selibaattia edellytetään?) Nytpä tulikin mieleeni että kun on näitä buddhalaisluostareita idässä joihin pikkupoikia toimitetaan myös, että tapahtuuko siellä lasten raiskaamista, ja jos ei, niin miksi ei? Meditointi tekee sikäli rauhalliseksi ettei paneta? Kun taas kirkoissa saarnaaminen pitää intohimot yllä?

Todellisessa maailmassa uskontoja ei tulla kieltämään. Enkä tiedä onko se minunkaan varsinainen unelmani. Unelmani (I have a dream) on se että uskonnot eivät enää olisi väline pahan tekemiseen. Eli pitäisikö ne kastroida jotenkin...?

Laika

#1102
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 15, 2021, 09:04:44
Laikan toiminta taas loukkaa mua sen takia, että se ei kohtele ihmisiä ihmisarvoisesti. Se puhuu Kopekista natsina ja Toopesta algoritmina, ja tän nyt jotenkin oikeuttaa se, että nämä ihmiset ovat väärässä uskossa.

Voi ei, oikein sinua loukkaa. Haista sinäkin paska.

En jaksa selittää samoja asioita moneen kertaan, kun olen niistä täyden ruumiinavauksen tehnyt ja jokaisen elimen eritellyt ja nimennyt. Jos sinulta puuttuu edelleen käsitys, miksi olen laittanut nuo kirjoittajat estolistalleni, tai jos et ole noita aiempia keskusteluja seurannut, en rupea pelkästään sinua varten sitä uudelleen selittämään. Mitä ihmisten kohteluun tulee, niin jos Kopek olisi tullut selittämään minulle kadulla samoja juttuja joita hän täällä ölötti, olisin vetänyt nyrkillä päin naamaa.

Sieltä ne löytyvät viestiarkistoista kaikki, jos haluttaa penkoa. En aio tehdä sitäkään työtä, koska olen niin usein vanhat viestit palauttanut mieliin ilman, että sillä oli keskustelun sisältöön mitään vaikutusta.

Jos taas haluat tanssia Toopen posetiivin tahtiin, niin ole hyvä vain. Vaan pidä minut harrastuksestasi erossa.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 15, 2021, 13:34:35
Mielestäni ehdan rasistin pitää tuntea ylimielisyyttä ja halveksuntaa rasisminsa kohdetta kohtaan.
Pohdinnan arvoinen kommentti. Olen nimittäin sitäkin mieltä, että moni ns. suvaitseva on todellisuudessa pehmorasisti - eivät vain kaikessa tiedostamisessaan itse tiedosta sitä.

Pehmorasismiinkin kuuluu ylimielisyys, mutta sitä ilmennetään kuviteltua kantaväestöä ("Juntit suomalaiset") ja väärinajattelevia kohtaan. Paradoksaalisesti ylimielisyys ilmentyy myös naiivin holhoavana ja hyysäävänä asenteena esimerkiksi turvapaikanhakijoita kohtaan. Imaginaarinen turvapaikanhakija on heille pohjimmiltaan vähän kuin koiranpentu, jota pitää lempeästi opettaa sisäsiistiksi. He ovat viattomia; kaikkein mieluisimmissa pehmorasistin kuvitelmissa kategorisesti uhreja. Pehmorasisti yliymmärtää (Siis kuvittelee ymmärtävänsä) heitä ja saa suurta henkistä tyydytystä siitä, miten hienosti kuvittelee ymmärtävänsä.

Seksuaalivähemmistöistä moni naismainen homomies tietäisi intuitiivisesti ja kokemuksen kautta heti, mitä edellisellä tarkoitan, joskaan heitä ei tarvitse erikseen opettaa sisäsiisteiksi. Heillä kun on vastaavia kokemuksia samasta "suvaitsevaisuuden" muodosta. Sellainen on heistä tyypillisesti todella vaivaannuttavaa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Laika - lokakuu 16, 2021, 15:00:42
Sieltä ne löytyvät viestiarkistoista kaikki, jos haluttaa penkoa. En aio tehdä sitäkään työtä, koska olen niin usein vanhat viestit palauttanut mieliin ilman, että sillä oli keskustelun sisältöön mitään vaikutusta.

Jos taas haluat tanssia Toopen posetiivin tahtiin, niin ole hyvä vain. Vaan pidä minut harrastuksestasi erossa.

Ei tarvitse eikä varmaan kannata kummankaan penkoa, jos olet ne asiat itseäsi tyydyttävästi käsitellyt :)

"Loukkaa" on nykyisin niin latautunut sana. En mä siitä siis jää murhetta kantamaan tai mitään. Se "ärysttää", "vituttaa", "on mun mielestä anuskastiketta" -- laita siihen nyt mitä sanoja haluat.

Me ollaan tästä asiasta jostain syystä nyt aika eri linjoilla, ja mulla taas on tota sun kireää ylivarmuutta vastaan asettaa sellainen, että varmaan jotain omiin näkemyksiini tarkentavaa voisi löytyä sinun ajatuksiasi tosi tarkkaan penkomalla, mutta silti...

Mun arvio oikeastaan perustuu siihen, että täällä vuodesta toiseen suollat samaa paskaa samoista yksittäisistä foorumikirjoittajista ja siitä, kuinka mieluusti vetäisit niitä kadulla nyrkillä turpaan. Mä nyt vedän siitä omat päätelmäni siitä, minkä tasoista sun toiminta ja käsitykset erityisesti ihmisistä tietyltä osin ovat.
    Ei se tarkoita että samalla kaikki sun ympäristöä ja yhteiskuntaa koskeva tai muu ajattelu muuttuisi minulle paskaksi tai yhdentekeväksi, vaan siis me nyt vaan ollaan noista asioista eri linjoilla.

Ja senkin ihme sekoilun taustalla tosiaan on sellaisia pyrkimyksiä joiden suuntaa tai yleistä tendenssiä kannatan.

Melodious Oaf

#1105
^

Tavallaan se erimielisyys kiteytyy siihen, kun Laika mielellään puhut vaikka natsi-Saksasta toisinaan (mistä en siis kauheasti edes tiedä), että ajatteletko nyt aivan saatana oikeasti, että se mikä siinä meni pieleen oli jotain sellaista, että tarpeeksi ei vedetty ihmisiä turpaan tai esitetty vihaista vasta-argumentointia tai niin kuin huudettu kovaan ääneen että saatana mitä paskaa?

Se on semmonen aika militantti kanta, ja mä taas ajattelen että pahinta mitä voi tapahtua vaikka nyt Trumpin tyyppiselle henkilölle on, että kukaan ei ihan oikeasti puhu siitä yhtään mitään eikä välitä siitä tippaakaan.

Kontra se että ruvetaan leipomaan turpaan kaikkia, joilla on MAGA-lippis tai jotka sanovat jotain sinun mielestäsi tyhmää tai väärää.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Aave - lokakuu 16, 2021, 15:16:06
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 15, 2021, 13:34:35
Mielestäni ehdan rasistin pitää tuntea ylimielisyyttä ja halveksuntaa rasisminsa kohdetta kohtaan.
Pohdinnan arvoinen kommentti. Olen nimittäin sitäkin mieltä, että moni ns. suvaitseva on todellisuudessa pehmorasisti - eivät vain kaikessa tiedostamisessaan itse tiedosta sitä.

Pehmorasismiinkin kuuluu ylimielisyys, mutta sitä ilmennetään kuviteltua kantaväestöä ("Juntit suomalaiset") ja väärinajattelevia kohtaan. Paradoksaalisesti ylimielisyys ilmentyy myös naiivin holhoavana ja hyysäävänä asenteena esimerkiksi turvapaikanhakijoita kohtaan. Imaginaarinen turvapaikanhakija on heille pohjimmiltaan vähän kuin koiranpentu, jota pitää lempeästi opettaa sisäsiistiksi. He ovat viattomia; kaikkein mieluisimmissa pehmorasistin kuvitelmissa kategorisesti uhreja. Pehmorasisti yliymmärtää (Siis kuvittelee ymmärtävänsä) heitä ja saa suurta henkistä tyydytystä siitä, miten hienosti kuvittelee ymmärtävänsä.

Seksuaalivähemmistöistä moni naismainen homomies tietäisi intuitiivisesti ja kokemuksen kautta heti, mitä edellisellä tarkoitan, joskaan heitä ei tarvitse erikseen opettaa sisäsiisteiksi. Heillä kun on vastaavia kokemuksia samasta "suvaitsevaisuuden" muodosta. Sellainen on heistä tyypillisesti todella vaivaannuttavaa.

Tuommoinen kuva lähti piirtymään 2015. Jotkut luulevat että olin maahanmuuttovastainen jo sitä ennen. Takautuvasti en kuitenkaan kykene olemaan yhtään mitään. Ulkomaalaiset eivät kiinnostaneet minua missään mielessä ennen kuin Oikein Ajattelevat ry alkoi lepertelemään turviksille ja räksyttämään kaikille jotka suhtautuivat nurjamielisesti miesten hyökyaaltoon.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 16, 2021, 10:10:26
Todellisessa maailmassa uskontoja ei tulla kieltämään. Enkä tiedä onko se minunkaan varsinainen unelmani. Unelmani (I have a dream) on se että uskonnot eivät enää olisi väline pahan tekemiseen. Eli pitäisikö ne kastroida jotenkin...?
Jos uskontoja rajoitetaan, muita yhteiskunnallisia/hengellisiä tulee tilalle täyttämään arvotyhjiötä.
Onko teillä esitettävänä jotain parempaa arvokäsitystä, kuin se kristillinen käsitys, jonka perustalle yhteiskuntamme ovat pitkälti muodostuneet?

Myönnän ongelmat kristillisyydessä ja katolilaisuuden demoneissa, mutta silti tuo uskonto/kulttuuri on ollut merkittävä luodessaan sitä "länsimaista kulttuuria", jota nykyään on niin trendikkään typerää kritisoida?

Opitaan historiasta, ei tuomita sitä.

Laika

#1108
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 16, 2021, 16:26:35Ja senkin ihme sekoilun taustalla tosiaan on sellaisia pyrkimyksiä joiden suuntaa tai yleistä tendenssiä kannatan.

Niinpä. Valitettavasti tämänhetkisen substanssisi ohuuden kertoo se, ettei koko tällä keskustelulla ole sinänsä mitään tekemistä rasismin kanssa -ainoastaan sen sisällön kautta olisi, jonka takia kantani Toopeen tai Kopekiin kirjoittajina on mikä se on. Sitä paitsi kuvauksesi minusta 'vuodesta toiseen saman paskan suoltamisella samoista kirjoittajista' ei ole rehellinen, koska annoin kosolti tilaisuuksia noille kirjoittajille keskustella. Niihin vain ei koskaan tartuttu. Jospa siis siirtyisit ad hominem -tyylisistä referensseistä välttelemääsi asiakeskusteluun, sen sijaan että heiluttelet punaista vaatetta edessäni ja väität minun välttelevän asiakeskustelua.

Jos kaivaa rupea auki, niin ei pitäisi ihmetellä jos siitä alkaa tihkua verta.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Melodious Oaf

#1109
^

Onhan mulla siis sympatiaa myös siihen, miksi on ollut täysin mahdoton käydä keskusteluja vaikka nyt Toopen tai Kopekin kanssa.

Mutta sun kuva tästä nyt on vaan ihan saakelin lapsellinen ja ohut, hienoista sanankäänteistä huolimatta. Noi "lapsellinen" ja "ohut" on taas vähän ohi meneviä sanoja, ja jos niin haluat, voit niihin jäädä kiinni kunnes se mitä et halua ottaa vastaan on jäänyt riittävän kauaksi taakse.

No, Kopek ja Toope ovat molemmat hyvin erikoisia keskustelijoita, joiden kanssa ei ole mahdollista (tai on hyvin vaikeaa) käydä sellaista vaativaa asiakeskustelua. Tätä olet toistuvasti yrittänyt SAMALLA TAKTIIKALLA antaen tilaisuuksia ja olettaen että nämä toiset ihmiset sopeutuvat sinun tapaasi ja sinun kykyihisi ja sinun siihen, tähän ja tuohon.

Kun he eivät sopeudu ja kun ei tule hyvää kakkua, päätelmäsi on että "sadisti on nujerrettava" ja se nyt näyttää miltä näyttää.

Olet itsekin aika vaikea keskustelukumppani persoonaan ja ajattelutyyliin liittyvien seikkojen vuoksi. Siis... niin kai minäkin olen. Yksi syy näkyy tässä:

Lainaus käyttäjältä: Laika - lokakuu 17, 2021, 03:17:55
Niinpä. Valitettavasti tämänhetkisen substanssisi ohuuden kertoo se, ettei koko tällä keskustelulla ole sinänsä mitään tekemistä rasismin kanssa -ainoastaan sen sisällön kautta olisi, jonka takia kantani Toopeen tai Kopekiin kirjoittajina on mikä se on.

Et jotenkin pysty olemaan tukeutumatta tällaiseen ilmaisuun.
    Tää on epäkohteliasta, mutta sanon nyt suoraan epäileväni, että aika usein kun esität tällaisia "vaikeita" tai "kimurantteja" ajatuskulkuja, siinä käy niin, että itse asiassa olet itsekin pudonnut argumenttisi kelkasta.
     Siinä käy niin, että kukaan keskustelukumppani ei ymmärrä sitä -- sinäkään et ihan täysin ymmärrä sitä -- ja sitten sinä katsot että tämän kaavan loputtomasti toistaminen jotenkin oikeuttaa kaikenlaiset sinulta kovat/väkivaltaiset toimet Toopea tai Kopekia kohtaan tietyssä pisteessä

Toi mistä sä puhut tossa kohdassa, ts. mitä on rasismi ja mitä me nyt tarkoitetaan sillä -- se on aivan saatanan tärkeä ja olennainen asia. Ja sen takia siinä kannattaa puhua sellaista kieltä mitä kymmenenvuotiaskin ymmärtäisi.

Mä en tajua miksi tunnut ajattelevan että joku ei ole hyvin ajateltu jos siinä ei ole tiettyä kirjallista tyyliä tai sivistyksen pintaleimaa. Tässä sinä ja Kopek olette tasan samasta puusta.

Ja epäilen että tämä tietty "sama jokin" on kaikkien erojenne lisäksi sellainen, mikä sinua Kopekin kohdalla erityisesti pakottaa niihin riitoihin, joista et myöhemmin pysty näkemään muuta kuin että Kopek teki väärin ja sinä et.

Se on vähän niin kuin parisuhderiita tai joku sisarusriita tai jotain.

LainaaSitä paitsi kuvauksesi minusta 'vuodesta toiseen saman paskan suoltamisella samoista kirjoittajista' ei ole rehellinen, koska annoin kosolti tilaisuuksia noille kirjoittajille keskustella. Niihin vain ei koskaan tartuttu.

Se kuvaus oli aika mutkat suoriksi vetävä. Jos haluat sanoa että "ei rehellinen", niin olkoon sitten. Ehkä parempi olisi sanoa että en itse ajatellut sitä aivan loppuun.

Korjaan siis aiempaa sanomaani: Kyllä olet toistuvasti yrittänyt puhua asioista, ja se ei ole tuottanut tulosta.

Mutta oikeasti mun mielestä olis ehkä järkevintä että näissä ihmisiä koskevissa arvioissa minä ja sinä vaan päätettäis että ollaan eri linjoilla. Siis kun mua rasittaa ajatuskin siitä että pitäis tämmösessä asiassa vakuuttaa sut väkisin yhtään mistään  :)

Aika monesti se on sellaista, että jos joku näkee jonkun asian, sitten se näkee sen. Jos se ei näe, mikään määrä väkisin junttaamista ei oikeasti muuta sitä asiaa.

Silloin pitäis ottaa etäisyyttä ja miettiä sitä siltä kannalta että jos ei ole jotain älyllistä yhteyttä ja samanmielisyyttä saavutettavissa (tämä on elämässä yleistä että sitä ei ole saavutettavissa, ja saavuttaminen on laajassa kuvassa poikkeus) -- mitä nyt sitten pitäisi tehdä ja miten näiden ihmisten kanssa toimia ja miksi.
    Lopulta ratkaisevaa on se, mitä ovat käytännön seuraukset eri valinnoilla --- ei se, mitä itse kelailet päässäsi ja mitä pääsi keksii.

Olet päätynyt siihen että koska olet yrittänyt ja se ei ole onnistunut, voit tehdä näiden ihmisten kanssa tosi ikäviä asioita perustellusti.

En viitsi edes sanoa kenen kaikkien ja mitä logiikoita ja toimintatapoja tuo muistuttaa.

Ad hominemista ja asiakeskustelusta puheenollen vielä: Lopeta se korukielinen paska ja sellainen argumentointi jossa et itse ole niiden asioiden tasalla. Ilman sitä kukaan ei voi sun kanssa oikeasti käydä sitä keskustelua jota niin kovasti toivot.