Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Rasismi, yleisketju

Aloittaja kertsi, kesäkuu 05, 2020, 13:04:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Ketä nenäpäivä loukkaa? Sirkuspellejä? Tapahtunut kulttuurinen omiminen?

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 22, 2021, 12:41:08
Ketä nenäpäivä loukkaa? Sirkuspellejä? Tapahtunut kulttuurinen omiminen?

Eikös se nuori nainen maininnut, ettei valkoiset "ylivaltaiset ihmiset saisi puuttua toistenlaisen ihonsävyn mukaisten ihmisten tekemiseen elämiseen  ja puhumiseenkaan millään tavoin- nenäpäivähän on siinä mielessä julkeata toimintaa..

No olisin voinut sanoa. Se toinen keskustelija, mutta oikeastaan ei tainnut olla mitään varsinaista keskustelua..

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 22, 2021, 12:33:00
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 22, 2021, 12:13:31
Nyt taidettiin demonstroida temppu ja miten se tehdään :)

T: Xante

Olen varma, että ohjelma eteni täysin Sannikan käsikirjoituksen mukaan. Ehkä se jopa ylittikin odotukset. Sannikka tunsi molemmat keskustelijat ja tiesi ettei toimittaja Ebrahimi tullut keskustelemaan vaan julistamaan.

Sannikan ystävän, Sanna Ukkolan kolumni vaikuttaa siltä kuin Ukkola olisi etukäteen jo tiennyt mitä tuleman pitää:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe4a5e8d-ebff-48c0-8c2f-1a5ff50003ca

Vähän säälittää ja hieman naurattaakin Valtaoja hetkellä, jolloin hän tajusi keskustelevansa hullun kanssa eikä pakotietä enää ollut...

ja mikä hauskinta, Ebrahimi rodullisti itse itsensä kun Valtaoja ei sitä tehnyt.

Tälläkertaa salaliittoteoria kuulostaa varsin vakuuttavalta. Harmi vain ettei wokehihhuliksi päätynyt kantasuomalainen. Nythän woke-esimerkkinä toiminut voi väittää että hänen vastustamisensa on rasismia.

Hayabusa

Esko Valtaoja presidentiksi!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 22, 2021, 12:45:04
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 22, 2021, 12:41:08
Ketä nenäpäivä loukkaa? Sirkuspellejä? Tapahtunut kulttuurinen omiminen?

Eikös se nuori nainen maininnut, ettei valkoiset "ylivaltaiset ihmiset saisi puuttua toistenlaisen ihonsävyn mukaisten ihmisten tekemiseen elämiseen  ja puhumiseenkaan millään tavoin- nenäpäivähän on siinä mielessä julkeata toimintaa..

No olisin voinut sanoa. Se toinen keskustelija, mutta oikeastaan ei tainnut olla mitään varsinaista keskustelua..

Itse en kyllä mitään punakärsäisten etnistä ryhmää tiedä. Paitsi juopot. Onkohan Nasse-setä nyt hyvin vihainen.

Vai meinaisiko ettei saa suorittaa keräyksiä kenenkään hyväksi. Ei sitten.

Norma Bates


-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 22, 2021, 12:13:31
^

Tuohon tietoon en olekaan törmännyt, en siis epäile, etteikö voisi pitää paikkaansa, mutta ainahan vähän kiinnostaa, mikä on tarinan lähde. Minulla ei ole kantaa Sannikkaan, en ole paljon ohjelmia katsonut, että mahtaako olla hänelle tavallinenkin toimintatapa.

Kuten sanottua, ilmiselvästi osallistujien kannalta kombo kemioineen, alkuasetelmineen ja ennakkoluuloineen oli huono. Toimittajan kannalta, kuten Brutto sanoi, ei tietenkään ohjelma, josta kiistellään viikonkin päästä, sellainen ole.

Ohjelman aiheenhan piti käsittääkseni olla se, miten hyviä asioita voidaan ajaa huonolla tavalla, joka johtaa huonompaan lopputulokseen kuin alkutilanne. Nyt taidettiin demonstroida temppu ja miten se tehdään :)

T: Xante

Lainaus käyttäjältä: https://twitter.com/NdelaFaye/status/1462345369728258055Ja vielä: sen jälkeen kun selvisi, etten tulisi ohjelmaan vieraaksi, minulta kysyttiin, voisinko auttaa ohjelman taustatutkimuksessa ja/tai lähettää vinkkejä teksteistä, joihin ohjelman tekijöiden kannattaisi tutustua...

Lainaus käyttäjältä: https://twitter.com/NdelaFaye/status/1462345369728258055Tuntuu aika laskelmoidulta, että tuottajat etsivät mustaa tai ruskeaa toimittajaa tämänkaltaiseen keskusteluun ja sen jälkeen vielä pyytävät ilmaista työtä aiheesta, joka jo itsessään on todella turhauttava, sillä koko woke-keskustelusta on tullut koirapilli jollekin aivan muulle

Luin hiukka huolimattomasti, mutta se mikä piti paikkansa, oli se, että pohjatöiden tekemistä (ilmaiseksi) yritettiin ainakin tämän tarinan mukaan ulkoistaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Jotenkin kuitenkin hupaisaa on, että woke-kulttuuria arvostellaan sen populismista ja samaan aikaan sen vastustaja aloittaa kertomalla, että ensimmäisenä pitää katsoa peiliin: jos muutkin sanovat, että nyt tässä on jotain pielessä, siinä sitten todennäköisesti on, muussa tapauksessa ollaan älähdetty turhasta, tms. millä hän nyt puheenvuoronsa aloittikaan.

En ole joutanut seuraamaan pistelaskua, mutta aika tasoissa taidetaan olla mielipiteiden "oikeudesta", jos tuota mittarina pidetään.

Muuten kyllä aika surkeaa toimittajatyötä, siitä olen samaa mieltä, jos kysellään oppimateriaalia kun pitäisi olla tämänkin asian ytimessä jo ihan duuninsa puolesta.

T: Xante

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 22, 2021, 11:35:16
^
Arvostukseni Eskon humanismia kohtaan ei kyllä ohjelman myötä laskenut, mutta perinteisen median kuluttajana tämä sähköisen informaation aikakausi on ajanut hänestä hiukka ohi. Ja olen samaa mieltä Eskon kanssa, että vastuu tilanteesta on Sannikan kontolla, joka ei selvästi ollut tehnyt työtään toimittajana riittävän hyvin.

En ole Eskon edesottamuksia seurannut juurikaan, kunhan vaan aiemminkin olen pistänyt merkille, että häntä kuunnellaan jostain syystä vähän tarkemmalla korvalla kuin monia muita, joilla voisi olla tähdellisempääkin osaamista kyseiseltä alalta, joka siis ei ole tuolloin ollut tähtitiede, kosmologia tai fysiikka, vaan melkein mitä vaan maan ja taivaan välillä (pun intended). Koska siis en ole seurannut häntä, niin kysyisin sinulta tai joltain toiselta, joka mainitsi humanismista, miten Eskon humanismi ilmenee?

Humanismiin liittymättömästi kysyisin myös seuraavaa. Ihan kuin olisin jostain kuullut tai lukenut, että Esko ei ole lainkaan somessa? Eli hän on täysin painetun sanan ja telkkarin varassa?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 22, 2021, 13:03:47


En ole Eskon edesottamuksia seurannut juurikaan, kunhan vaan aiemminkin olen pistänyt merkille, että häntä kuunnellaan jostain syystä vähän tarkemmalla korvalla kuin monia muita, joilla voisi olla tähdellisempääkin osaamista kyseiseltä alalta, joka siis ei ole tuolloin ollut tähtitiede, kosmologia tai fysiikka, vaan melkein mitä vaan maan ja taivaan välillä (pun intended).

Esko Valtaoja on filosofian tohtori. Filosofia tieteenalana käsittelee järkiperäisesti esimerkiksi todellisuuden luonnetta, arvoja, tietoa ja hyvän yhteiskunnan edellytyksiä. Olisi ollut vaikea löytää keskustelijaksi parempaa asiantuntijaa kuin Esko Valtaoja.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

^^
Mielestäni hän noin on sanonut ja taisi siitä olla ohjelmassakin puhetta, ettei hänen mielipiteitään kaiken maailman asioista löydy netistä. Netistä löytyy vain kirjoituksia, jotka on eri aviiseille kirjoitettuja ja sitä kautta nettiin joutuneet. Tietty nyt klippejä on erilaisista esiintymisistä tuubissa, mutta varta vasten hänen sinne tekemiä ei olisi. Tuon käsityksen olen kyllä ennenkin jo saanut, että hän tulee toimeen ilman somea.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#1436
Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 22, 2021, 13:03:47
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 22, 2021, 11:35:16
^
Arvostukseni Eskon humanismia kohtaan ei kyllä ohjelman myötä laskenut, mutta perinteisen median kuluttajana tämä sähköisen informaation aikakausi on ajanut hänestä hiukka ohi. Ja olen samaa mieltä Eskon kanssa, että vastuu tilanteesta on Sannikan kontolla, joka ei selvästi ollut tehnyt työtään toimittajana riittävän hyvin.

En ole Eskon edesottamuksia seurannut juurikaan, kunhan vaan aiemminkin olen pistänyt merkille, että häntä kuunnellaan jostain syystä vähän tarkemmalla korvalla kuin monia muita, joilla voisi olla tähdellisempääkin osaamista kyseiseltä alalta, joka siis ei ole tuolloin ollut tähtitiede, kosmologia tai fysiikka, vaan melkein mitä vaan maan ja taivaan välillä (pun intended). Koska siis en ole seurannut häntä, niin kysyisin sinulta tai joltain toiselta, joka mainitsi humanismista, miten Eskon humanismi ilmenee?

En kyllä osaa palauttaa mieleeni, mistä minulle humanistin kuva Eskosta on mieleeni jäänyt. Hänellä on ehkä ollut mielestäni aina sellainen maailmaa syleilevä lähestymistapa asioihin. Olen pääsääntöisesti tutustunut Eskon näkemyksiin 2000-alun keskusteluohjelmista ja kirjoittamistaan kirjoista ja joistain kolumneistaan/mielipidekirjoituksistaan, joita hän on raapustanut - oisko ollut Turun Sanomiin tai jonnekin.

LainaaHumanismiin liittymättömästi kysyisin myös seuraavaa. Ihan kuin olisin jostain kuullut tai lukenut, että Esko ei ole lainkaan somessa? Eli hän on täysin painetun sanan ja telkkarin varassa?

Näin olen itsekin käsittänyt. Mielestäni luin tuon näkemyksen Eskosta vielä eilen jostain, mutta kun ei muistu mieleen mistä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Saares

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 21, 2021, 02:14:29
SInä nyt takerruit yksittäiseen nettikyselyyn(joilla ei ole virkaa koska kuka vaan voi klikata...),
minä kysyn että luotatko niihin YLE:sta riippumattomiin kyselyihin jotka näytin?
Vai uskotko tosissa että valtaenemmistö ei luota YLE, HS, STT, MTV:hen?
Onko "me" persut tai "Lauran me"?

Ajat kaksilla rattailla. Ensin vähättelet kyselyiden tuloksia, sitten perustelet johtopäätöksiäsi kyselyiden tuloksilla.

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 22, 2021, 12:50:46
Esko Valtaoja presidentiksi!
Speakersforum
Esko on myös yksi Speakersforumin suosituimmista ja kiitetyimmistä puhujista. Hän on asiantunteva, aito ja hänen mukaansatempaava otteensa esiintyjänä saa kuulijat mukaansa. Hän on suosittu seminaaripuhuja puhuen yhteiskunnallisista ilmiöistä ja tulevaisuudesta, tieteestä, taiteesta, kulttuurista ja uskonnosta. Esko valittiin Speakersforumin Vuoden Puhujaksi 2014.

Boldaus minun. Eiköhän presidentin virka ole hieman liian vaatimaton kaikkien alojen erityisasiantuntijalle? Kuis olis Maailman presidentti, tai Galaksin G..Kenraali, tai Universumin unelmavävy?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️