Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Euroviisut

Aloittaja Hippi, tammikuu 13, 2019, 15:43:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Ennakointia ennen kisaa, kisaseurantaa ja katkera jälkipuinti, jonka jälkeen puistellaan vaatteet ravasta ja lähdetään urheasti kohti seuraavan vuoden kisaa eikä säästellä YLE:lle annettavia neuvojakaan. Tuossa tiivistetysti ketjun ajatus.


Pari poimintaa YLE:n Euroviisut sivuilta.

Euroopan Yleisradiounioni EBU vahvisti torstaina 13.9.2018 ensi kevään Euroviisujen kisakaupungiksi Tel Avivin. Suomea tulee edustamaan Ylen valitsema kutsuvierasartisti, jonka edustuskappale valitaan Uuden Musiikin Kilpailussa lauantaina 2.3.2019.

Juhlahatut esiin, viisukuume alkaa ja pian PALJASTAMME KAIKEN - mutta emme aivan vielä! Maailma saa tietää Suomen euroviisuedustajan 29.1., mutta sitä ennen vilauttelemme teille täällä pienempiä paljastuksia. Ota siis UMK:n somekanavat seurantaan! #euroviisut #UMK19



Suomen valintaformaatti on mielenkiintoinen, kun biisin tekijöillä ei harmainta aavistusta siitä, millaiselle artistille biisiä tehdään. Onhan siinä eroa, tekeekö Anna Puun tai Turmiön Kätilöiden esitettäväksi biisin. Varman päälle ottajat tekevät sitten latteuksia.

Jonkin verran on ollut spekulointia Suomen edustajasta, TTK:ssa menestynyt Tuure on ollut esillä ja nyt tänään on Iltalehti lukenut Antti Tuiskun somepäivityksen, jossa olisi vihjaus siihen suuntaan, että Tuisku olisi tämänvuotinen edustajamme. Tästä löytyy tuo artikkeli ja siellä on myös pienenpieni ääninäyte, jonka arvellaan olevan näyte yhdestä ehdokkaasta. Eipä siitä kovin hyvää käsitystä saanut ja minusta vaikutti kovin meluisalta.


Onko Tuure vai Antti Suomen edustaja vai yllättääkö joku muu, mutta kuka?
Kuka olisi parempi ehdokas mielestäsi ja ennen kaikkea, millainen voisi olla biisi, jolla voitto tulisi YLE:n kauhuksi ja pettymykseksi Suomeen?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

hibiscus

Euroviisut kuuluu niihin täysin tyhjänpäiväisiin mittelöihin, millä ei ole musiikin kanssa juuri mitään tekemistä. En seuraa niitä koskaan. Samaan sarjaan kuuluu kaikkinainen moottoriurheilu, kauneuskilpailut ja missikisat.

Unforgiven

Ei Antti Puuterihuiskua tai Tuureakaan. Itse laittaisin ehdolle jo kansainvälistä menestystä saaneen artistin/yhtyeen.

Nightwish ja Ville Valo tulevat ensimmäisenä mieleen.
I'm just a soul whose intentions are good

Lenny

Paras olisi heittää kehiin täysin yllätyksetön eurojyystö jonkun naissolistin esittämänä. Ehkä Kaija Koo voisi olla sopivan isolla egolla varustettu?
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

A.V. Vatanen


Ehdotan Jari "Kristalli" Sillanpäätä ja Sateenkaarilaulua....... Varma nakki.

AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 13, 2019, 16:54:19

Ehdotan Jari "Kristalli" Sillanpäätä ja Sateenkaarilaulua....... Varma nakki.

AV.

Eikös Siltsu ole jo ollutkin? Minulla oli pitkä tauko Euroviisujen seuraamisessa, joten en kaikista esiintyjistä ole niin perillä, mutta noin kuitenkin muistaisin.

Itse asiassa Tuure ja Tuisku imagonsa puolesta varmasti olisivat jopa sopivammat kuin kulahtanut Siltsu :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Mikä Tuure? Mikä TTK?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 13, 2019, 17:19:08
Mikä Tuure? Mikä TTK?

Tuure Boelius on joku tubettaja, joka tuli tutuksi Tanssii Tähtien Kanssa kisasta. Oli muistaakseni sen finaalissakin.

En tunne hänen ansioitaan paremmin enkä ole kuullut lauluansa, mutta "some on räjähtänyt" ja "internet on mennyt sekaisin" nuoren tähden ansiosta :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

A.V. Vatanen

#8
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 13, 2019, 17:01:57
Lainaus käyttäjältä: A.V. Vatanen - tammikuu 13, 2019, 16:54:19

Ehdotan Jari "Kristalli" Sillanpäätä ja Sateenkaarilaulua....... Varma nakki.


Eikös Siltsu ole jo ollutkin? Minulla oli pitkä tauko Euroviisujen seuraamisessa, joten en kaikista esiintyjistä ole niin perillä, mutta noin kuitenkin muistaisin.

Itse asiassa Tuure ja Tuisku imagonsa puolesta varmasti olisivat jopa sopivammat kuin kulahtanut Siltsu :D

Kulahtanutko....?

Ota huomioon yleisön s.... suuntautuneisuus, joka viisuja seuraa.

Jari edusti Suomea 15 vuotta sitten Istanbulissa kappaleella "Takes 2 to tango" - muistaakseni enkelin siivet selässä. Voisi nyt esiintyä vaihteeksi esim. vamppyyrina.

AV.

Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

a4

#9
Miljoona miljoona miljoona kiitosta!
Hyvästä avausviestistä ja upeasta aiheesta.

Euroviisut tulloo!!!


Ensiksi, ottaisin hiukan ilmaa pois Tuiskufanien viisuhypestä:
Keikkatauolla oleva Antti Tuisku on nimittäin julkaissut Instagram-tilillään mystisen lyhyen videon, jossa kuuluu englanninkielistä laulua ja saamelaisten joikaamiselta kuulostavaa laulantaa. Videon kylkeen suosikkilaulaja on lisännyt Game of Thrones -sarjaan viittaavan hastagin.

#winteriscoming

Tuuren valintaa laulukisaan en ymmärtäisi tanssikisaan osallistumisen perusteella.
Muuten olen sitä mieltä että yksi mahdollinen ehdokas, Euroviisuihin hyvin sopivan Tuiskun lisäksi, voisi olla esim. Suomen Madonna Eini, joka taisi olla viime viisujen esikatselumaratonissakin mukana.
Muita valistumattomia veikkauksiani ovat:
Sanni, koska hyvässä vedossa
Kasmir enkelimäisellä äänellään ja balkanilaisella olemuksellaan, parran kanssa saa myös muslimiäänet. Handlaa useita musatyylejä mahdollisina kisabiiseinä.
Cheek palaa lavoille parantuneena ex-uhoajana, artistinimellä Latte joka joraa muhkeassa hipsteriparrassa maailmanmusiikkia alastomien aboriginaalien kanssa.
Alma olisi maailman suurille lavoille 80% varma valinta.
Onhan näitä.
Ultra Bran haluaisin nähdä viisulavoilla koska kuulostavat Suomen ABBAlta eli Agit Propilta.
Ongelmaksi voi muodostua kisakappaleiden sopivuus heille.
Tämä voisi olla uusi Loordi: Hevisaurus

Hippi

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 13, 2019, 20:15:34
Tuuren valintaa laulukisaan en ymmärtäisi tanssikisaan osallistumisen perusteella.

Tuuren valinta tanssikisaan on perustunut hänen somekuuluisuuteensa,  Tanssikisan ääreen on hänen avullaan houkuteltu aiemmin kohderyhmään kuulumattomia teinejä. Wikin mukaan Tuuren YouTube-kanavalla on yli 150.000 tilaajaa ja katselukertoja kuukaudessa yli miljoona. Nuorukaisella on myös levytyssopimus.

Itse en ole vielä hänen musiikkivideoitaan katsellut. Varmaan pitäisi muutama katsoa ennen kuin alkaa arvella hänen menestymismahdollisuuksiaan.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Aika valloittava persoona tämä Tuure vaikuttaisi olevan. Laulutaidoistaan/lauluäänestään en kyllä ole yhtä vakuuttunut ainakaan
tämän yhden näytteen perusteella, mutta näyttelijän uralle hänellä voisi olla rahkeita.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 14, 2019, 08:51:35
Aika valloittava persoona tämä Tuure vaikuttaisi olevan. Laulutaidoistaan/lauluäänestään en kyllä ole yhtä vakuuttunut ainakaan
tämän yhden näytteen perusteella, mutta näyttelijän uralle hänellä voisi olla rahkeita.

Luulenpa, että tanssikisassa juuri Tuuren valoisa olemus valloitti myös teinien äidit ja mummit :D

[Ilokseni olen pannut merkille, että nämä somen kautta kuuluisuuteen nousseet nuoret ovat olleet varsin hyviä roolimalleja nuorille. Ainakin ne, joita nyt olen itse joutunut näkemään telkussa.]
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Apua, että olen out! Mä luulin, että Tuuresta puhuttaessa puhutaan Kilpeläisestä (vai mikä se kaihoava karavaanari on).

Seuraan ihan kaikkea tosi huonosti nykyään, en pysy perässä sanneissa, jenneissä ja muissa evenoorissa, kaikki kuulostavat samalta nykyään. En totisesti ymmärrä, mikä tämä honottamisen kulttuuri on, jokainen kimittää nenän kautta. Myös miehet.

Eli eihän mulla itse asiaan voi olla muuta sanottavaa kuin se, että jos vain aikatauluihin passaa, kyllä meillä on ollut kaverien kanssa tapana jotain kisastudiota pitää. Tosin en muista, koska viimeksi mun suosikkikappale olisi päässty lähellekään mitään sijoja :-\

T: Xante

kertsi

Elä huoli, Xante, mäkin luulin ekana Tuurea Tuure Kilpeläiseksi. Olin kyllä nähnyt aiemmin tämän nuoremman Tuuren videon, mutta en muistanut koko tyypin nimeä. Tuure nimenähän kuulostaa vanhan miehen nimeltä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️