Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Euroviisut

Aloittaja Hippi, tammikuu 13, 2019, 15:43:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

urogallus

Mä taas olen tosi in. Mä tiesin, että kyse on jostain lätkäjätkädillestä. Tai jostain.


Euroviisuista en piittaa lainkaan. Ne eivät siis edes ärsytä enää.


-:)lauri

#16
Tuure nousi otsikoihin kun persuilla meni yli hilseen Tuuren Lätkäjätkä-Ville -kappale. Sai kamalan viharyöpyn kun kehtasi olettaa, että jääkiekkoa voi harrastaa myös homoseksuaalit. Tuure sai jääkiekkovaikutajilta Teemu Selännettä myöten kuitenkin täyden tuen, poislukien Tami "Aurinkokuningas" Tamminen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

#17
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 14, 2019, 08:29:38
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 13, 2019, 20:15:34
Tuuren valintaa laulukisaan en ymmärtäisi tanssikisaan osallistumisen perusteella.

Tuuren valinta tanssikisaan on perustunut hänen somekuuluisuuteensa,  Tanssikisan ääreen on hänen avullaan houkuteltu aiemmin kohderyhmään kuulumattomia teinejä. Wikin mukaan Tuuren YouTube-kanavalla on yli 150.000 tilaajaa ja katselukertoja kuukaudessa yli miljoona. Nuorukaisella on myös levytyssopimus.

Itse en ole vielä hänen musiikkivideoitaan katsellut. Varmaan pitäisi muutama katsoa ennen kuin alkaa arvella hänen menestymismahdollisuuksiaan.
Nolona huomaan olleeni vain nopean googlailun ja yhden wikilinkin päässä siitä faktasta että Tuure on myös laulaja.  :-[
Kiitos infosta.
Tuure näyttäisi olevan kelpo ehdokas viisukisoihin. Valoisa, energinen ja taiteellinen.
Lisäksi arvostan yhteiskunnallista sanomaa esim. tuossa
Lätkäjätkä-Ville-biisissä ja nyt muistan nähneeni hänet myös Ylen suorassa lähetyksessä Pride 2018.
Valmis Euroviisulook:


Hippi

#18
Aikataulusta myöhässä alkoi julkistustilauus ja melkoista sähläystä oli kun "jännitystä piti venyttää taas".

Suomen edustaja Euroviisuissa on Darude

Ilmeisesti hän sitten on ihan itse tehnyt ne ehdokkaat, joten eikö sitten muilla ollut mitään mahkuja?
Laulajana tai ihmisäänenä mukana joku Daruden kaveri. Tuonnehan ei pelkkää instrumentaalimusiikkia saa laittaa.

Minulta peukku alas :(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Taas olen out >:( kun en tiedä, kuka hän on itse tehnyt ehdokkaat, Darude itse? Vai miten tämä menee?

Joka tapauksessa kukaan ei toisaalta voi kieltää sitä, että Ville Virtanen tanssitti koko Eurooppaa aikanaan. Muistan, kun reissasin aika paljon, joka taksissa, hotellin aulassa baareista puhumattakaan ei soinut mikään muu kuin Sandstrom.

Olihan siinäkin biisissä joku muutaman lauseen laulanta, muistaakseni.

T: Xante

Hippi

Sandstormista on jo lähes 20 vuotta ja sen jälkeen en ole koko miehestä mitään kuullut.

Sen käsityksen sain tuosta tilaisuudesta, kun sitä kuuntelin, että Ylei valitsi Daruden tekemään koko paketin. Darude itse kertoi tehneensä parisen kymmentä demoa, joista sitten valittiin niitä ehdokkaita jokunen. Oli vähän muuta siinä sivussa, niin en ihan pysynyt mukana, mutta pian tuo varmaan tulee tarkemmin lehtiin .... ja some räjähtää :D

Ehkä Darude tekee erilaista ja erottuvaa, mutta onko tuo konemusiikintapainen, joksi Daruden musiikin kuvittelen, juuri nyt Euroopassa nousussa vai miksi tämä valinta? Ettei vaan ole peruja sitten Suomi100 -juhlan esityksestä?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#21
Eli Darude hoitaa Suomen euroviisuedustuksen tänä vuonna? Milloin ne biisit on tarkoitus julkaista?

Edit: vastaan omaan kysymykseeni: ilmeisesti ne "julkaistaan" lauantaina 2.3. Uuden Musiikin Kilpailussa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Ymmärtäisikö siis tästä, että tällä kertaa ei valittukaan biisintekijöitä ja artistia erikseen, vaan ostettiin koko paketti könttähintaan ;)?

Valitettavasti taidan pitää euroviisuja väitteistään huolimatta aika politisoituneena pelinä. Ei kai se juuri ikinä mitään musiikin suurta juhlaa ole ollut. Tietysti silloin, kun lauantain toivotut edusti Suomessa nuorisomusiikkia, euroviisut oli tapaus...Eli että sikäli kai ihan sama, kuka sinne menee.

Aikoina entisinä tosin suurin osa "vakavasti otettavista" nuorisomusiikin tekijöistä olisi ennemmin syönyt silmänsä kuin osallistunut euroviisuihin!

T: Xante

Lenny

Nähtäväksi jää kuinka paljon se biisi sitten eroaa Sandstormista, siis muuten kuin laulun lisäksi. Toivottavasti ei paljon, mitäs sitä vanhaa ja toimivaa vaihtamaan.

Jos Darude vetäisi Sandstormin ja fiittaisi siihen itse päälle jotain pientä dekkinsä takaa, todennäköisesti voittaisi Euroviisut.

Täällä peukku ylös!
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 29, 2019, 13:39:47
Sandstormista on jo lähes 20 vuotta ja sen jälkeen en ole koko miehestä mitään kuullut.


Et sitten ole koskaan kuullut kuormurin peruuttavan? Lähes varman tiedon mukaan se varoitustuuttaus on Daruden säveltämä...

a4

#25
Lainaus käyttäjältä: urogallus - tammikuu 29, 2019, 15:19:37
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 29, 2019, 13:39:47
Sandstormista on jo lähes 20 vuotta ja sen jälkeen en ole koko miehestä mitään kuullut.


Et sitten ole koskaan kuullut kuormurin peruuttavan? Lähes varman tiedon mukaan se varoitustuuttaus on Daruden säveltämä...
Noitakin olen kuullut eri versioita.
Jossain pikku pakussa oli niin söpö ja hätääntynyt peruutuspiipitys että laittoi oikein naurattamaan.
Hyvähän se on jos päästään valitsemaan Daruden tulevista hiteistä se mieluisin Euroviisuihin. :)

Toivottavasti ei mene yhtä penkin alle kuin Puolalla viime vuonna.
Laulutaidoton svedu palkattu laulajaksi ja Puolan oma tiskijukkaihme kuivattelee orgastisesti kainaloitaan oman konemusiikkinsa tahtiin taustalla.
Itse laittaisin Daruden soittamaan Sandstormista tehtyä akustista versiota
Sandström
Lauluosuudet voisi hoitaa vaikka Börje Börgelsson
Josko sillä saisimme ruotsalaisiltakin pisteitä.
Isolle kisalavalle pitää peruuttaa pakulla Daruden tahtiin myös
kööri suomalaisia taustatanssijoita.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 29, 2019, 16:05:17
Isolle kisalavalle pitää peruuttaa pakulla Daruden tahtiin myös
kööri suomalaisia taustatanssijoita.

Miksi keksiä pyörää uudelleen tai käyttää jotain typerää ulkomaanpellejen keksimää flossausta.

Tässä on ehtaa kotimaista taustatanssintaa, joka ei hevillä tule unohtumaan. Itse asiassa tuota kuvaa ei edes saa pyyhittyä silmistään, kun se on itsensä polttanut verkkokalvoille :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 29, 2019, 16:25:14
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 29, 2019, 16:05:17
Isolle kisalavalle pitää peruuttaa pakulla Daruden tahtiin myös
kööri suomalaisia taustatanssijoita.

Miksi keksiä pyörää uudelleen tai käyttää jotain typerää ulkomaanpellejen keksimää flossausta.

Tässä on ehtaa kotimaista taustatanssintaa, joka ei hevillä tule unohtumaan. Itse asiassa tuota kuvaa ei edes saa pyyhittyä silmistään, kun se on itsensä polttanut verkkokalvoille :D
Tuo on tietysti klassikko. Suomen vastine Etelä-Korealaisille K-pop -koreografioille. Ties vaikka olisi toiminut innoittajana. Veikkaan, että jotain vastaavaa tarvitaan jos Suomi aikoo menestyä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Darude on ollut kiertävä tähti, tai ainakin kysytty DJ, USA:ssa ollut jo pitkään. Siksi ei täällä pahemmin näkynyt ellei ihan konemusafani ole ollut ja seurannut tapahtumia.
  Darude on tavallaan myös turvallinen valinta kaikille osapuolille. Jenkeissä ei euroviisuista juuri tiedetä joten maine ei mene vaikka täällä menisi. Täkäläinen artisti taas menettäisi tyyten keikat jos hehkutuksen jälkeen putoisi rysähtäen. Lisäksi on muutkin paineet. Kuulemma Tuiskut, Robinit ja muut kieltäytyi jyrkästi (taas) näiden paineiden takia. Toisaalta levy-yhtiöitämme ei kiinnosta ulkomaat koskeivät ole ulkomaansuuntautuneita. (Toisin on Ruotsissa).
  Ja YLEllä ja Suomella nyt ei ole mitään hävittävää kun on pohjia koluttu ennenkin.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 29, 2019, 16:32:27
Täkäläinen artisti taas menettäisi tyyten keikat jos hehkutuksen jälkeen putoisi rysähtäen. Lisäksi on muutkin paineet. Kuulemma Tuiskut, Robinit ja muut kieltäytyi jyrkästi (taas) näiden paineiden takia.

Nyt tulee harmittavan pitkä lista. Sori siitä.

Saara Aalto
Ann-Christine
Markku Aro
Ami Aspelund
Monica Aspelund
Beat (yhtye)
Boulevard
CatCat
Edea
Axel Ehnström
Kim Floor
Fredi
Laila Halme
Kristina Hautala
Carita Holmström
Jarkko ja Laura
Jasmine (laulaja)
Pernilla Karlsson
Katri Helena
Laila Kinnunen
Kirka
Viktor Klimenko
Koivistolaiset
Kojo (laulaja)
Kari Kuivalainen
Kuunkuiskaajat
Kaija Kärkinen
Vesa-Matti Loiri
Sonja Lumme
Lasse Mårtenson
Norma John
Hanna Pakarinen
Päivi Paunu
Pertti Kurikan Nimipäivät
Pihasoittajat
Vicky Rosti
Marion Rung
Geir Rönning
Anneli Saaristo
Sandhja
Krista Siegfrids
Jari Sillanpää
Seija Simola
Softengine
Riki Sorsa
Teräsbetoni (yhtye)
Laura Voutilainen
Waldo's People
Nina Åström

Tuossa on Wikupedian mukaan kaikki Suomea edustaneet artistit.
En tunne kaikkia, mutta tuohan on hyvin kirjava joukko erilaisia artisteja. Jotkut on isoja määriä myyneet levyjä ja tehneet isosti keikkaa. Jos on kaikkamyynti pudonnut, niin se on sitten muusta syystä.
On Euroviisuja varten koottu ryhmä, joka ehkä menestyksen myötä olisi voinut kaikkailua jatkaakin.
Nousevia tähtiä, joista ei voi sanoa vaikuttiko viisumenestys tai sen puute uraan ja on sellasiakin, joille se toi näkyvyyttä ja jopa sai uran hyvään nousuun.
Sitten on pienen piirin musiikkia esittäviä tai trubaduurityyppisiä, jotka ei ikinä olisi muutenkaan miksikään supertähdiksi nousseet.

Muistaakseni jossain aivan alkuvuosina oli jokunen tapaus, joka myöhemmin muisteli, että hyvin alkanut ura lopahti Euroviisuihin, enkä nyt puhu Kojosta.

Voi olla, että olen väärässä, mutta tuossa nyt oma arvioni :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️