Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Euroviisut

Aloittaja Hippi, tammikuu 13, 2019, 15:43:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 21, 2020, 16:21:50
No niin, Euroviisut tulee taaas, oletko valmis :D

No en.

Toivottavasti Erika Vikman voittaa jollakin kaksimielisellä härskeilyllä.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

a4

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 21, 2020, 16:24:02
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 21, 2020, 16:21:50
No niin, Euroviisut tulee taaas, oletko valmis :D

No en.

Toivottavasti Erika Vikman voittaa jollakin kaksimielisellä härskeilyllä.
Olen!


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 21, 2020, 16:24:02
Toivottavasti Erika Vikman voittaa jollakin kaksimielisellä härskeilyllä.

Danny voisi mennä taustatanssijaksi, tällä kertaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

Vikmanissa on kieltämättä sitä jotain, mutta alustavasti myös Akseli, Sansa ja Bananas kiinnostavat.
En ole huutoballadien ystävä.
https://open.spotify.com/album/3LDhRVjcd1i04byeQ2Bxa9?highlight=spotify:track:11f8NlcMDckTVATYfcMtKN
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/96ce98a0-fd44-42a6-b7ca-e08d1bd85fea

Hippi jo tästä aikataulusta mainitsikin:
The songs
The entries will be released, 1 by 1, at midnight on Yle Areena and across various music streaming services like Spotify, Deezer and YouTube:
Friday 24th January: Tika - I Let My Heart Break
Monday 27th January: Erika Vikman - Cicciolina
Tuesday 28th January: Aksel Kankaanranta - Looking Back
Wednesday 2th January: F3M - Bananas
Thursday 30th January: Sansa - Lover View
Friday 31st January: Catharina Zühlke - Eternity

https://eurovision.tv/story/finland-national-selection-umk-2020

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 21, 2020, 16:21:50
Tässä ovat UMK20-finalistit – Kenestä Suomen euroviisuedustaja 2020?

Jokseenkin outoja nimiä minulle Erika Vikmania lukuunottamatta, jolta YLE:llä on soitettu aika usein jotain helposti unohdettavaa jollotusta.
Meiju Suvas yritti mukaan eikä päässyt ja  itki asian päälle. (Asia tuli iltiksessä esille kun mainonstettiin ota mitä syöt-ohjelmaa jossa Meiju oli). Jotenkin herää epäilys että onko ikäsyrjintä tai konkarisyrjintää kenties päässyt niskan päälle? Tai ns. luonnollisesti: Spotifyssä (josta 1 valintatuomari) pyörii nuorison sävelmät ja idolit ja heistä valitaan, kun taas konkarien kiertueet ei näy siellä mitenkään?



Älä persu äänestä. Se on turhaa, turhempaa kuin Suomen 0,1% osuus ilmastonmuutoksesta. Sun vaikutukses on mitättömät 0,000 000 5 % EU:ssa.
Ota mieluummin olutta rannalla kauniin naisen kanssa ja hiekat nakkaa koko tylsälle byrokraattien EU:lle!

Hippi

Siis onko Meiju Suvas tälle vuodelle tarjonnut itseään Euroviisuihin? No, niinpä näyttää:

Meiju Suvaksen kappale tuli tyrmätyksi – toivoo yhä edustavansa Suomea Euroviisuissa: "Se on ollut ihan pikkulikasta asti haaveena"
Artistin tarjoamaa kappaletta oli työstetty sekä Suomessa että Ruotsissa, ja sen eteen oli nähty paljon vaivaa. Suvaksella itsellään oli todella hyvä tunne kappaleesta.
– Harvoin minulle käy niin, että kun kuulen jonkun biisin, niin olen niin onnellinen, että kyyneleet valuvat silmistäni. Se oli niin hyvä, hän kertoo.



Pidemmästi aiheesta on jutun yhteydessä olevalla videolla, kun ovat ensin puhuneet siitä syömisohjelmasta. Biisiähän nyt emme voi arvioida kuin vasta keväällä, kun kappale julkaistaan sekä suomeksi että englanniksi, jotta olisiko se ollut "niin euroviisubiisi".

En itse osaa kyllä arvioida Meijua nykyisin, kun mielikuvat on jostain vuosikymmenten takaa ja aika junttimainen kuva hänestä on. Mutta esimerkiksi tällainen kauheus löytyi tältä vielä vuosituhannelta:
https://www.youtube.com/watch?v=z1IJ8C00PMI


Ikärasismia tai ei, mutta ainakin minä olen kyllä sitä mieltä, että kisaan pitää lähettää artisti, joka on "tätä päivää". Kisaan lähetetään show, jossa artisti on yksi tärkeä osa. Artistin valovoimaisuus voi herättää mielenkiinnon itse biisiäkin kohtaan, joskaan se ei yksin riitä kantamaan hyville sijoille. Valovoimaisuus Hankasalmen lavalla ei tarkoita, että se riittää kansainvälisissä ympyröissä, valitettavasti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Tuli joskus eksyttyä Meijun keikalle eräässä lähiökapakassa. Oli varsin mielenkiintoinen kokemus. Artisti kierteli ympäriinsä ja laulatti yleisöä. Meno oli kyllä hyvin innostunut. Sanoisin, että oli yhteisöllinen tapahtuma.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Ensimmäinen biisi tuli tänään julki.

Tika: I Let My Heart Break

Kertsissä on jotain tuttua ja varmaan jää korvamadoksi ainakin vähäksi aikaa, mutta alkaa varmaan ketuttaa, kun tuota tullaan nyt viikonlopun aikana soittamaan aika tiuhaan tahtiin radiossa. Olin kuulevinani siinä inhoamaani vaikerruslaulua, jota sivistyneemmät sanovat tulkinnaksi ainakin erilaisissa laulukisoissa, joissa enemmän ruoditaan lauluesitystä.

Oliko tuo nyt ns. voimaballaadi? Minusta niiden voimallisten ja hiljaisempien osien ero oli liian suuri, joten voimalliset tuntuivat päälleliimatuilta.

Ei tulisi erottumaan joukosta, jos tuo lähtee kisaan. Noita on tehty jo niin monta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Mä mikään korvamato oo, vaikka oonkin tuttu. Krhm.
Ei ollut hääppöinen biisi,  eikä tosiaankaan erottuva, eikä sitä jaksanut edes loppuun asti kuunnella, kun jätti kylmäksi. Mutta niinhän useimmat eurohumpat.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Tänäkään vuonna en sitten taida olla euroviisujen kohderyhmää.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Tika tika! Yllätin itseni tykkäämästä huutoballadista. Tätä on sattunut harvemmin kuin joukkosukupuuttoja.
Sekä laulajan äänestä että sinänsä yksinkertaisen mutta kauniin biisin dramaattisesta mutta vetävästä poljennosta.
Kutkuttavasti mentiin koko ajan siinä rajoilla, milloin oopperakeuhko pamahtaa äänivalliin ja plagioimattomaksi peruskeuhkoamiseksi.
Toisaalta, kunnon Justiinan punapäiväpolkalla olisi voitettu säyseä Loordikin.
En nyt vielä kuitenkaan huutanut kertosäkeessä mukana innoissani ja alasti parvekkeella.
Ehkä muutaman lisäkuuntelun jälkeen. Varma ehkä.

Mutta katsellaan nyt ne muutkin ehdokkaat ensiksi läpi ja puetaan sitten vasta sinivalkolasit isoihin kisoihin.

a4

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - tammikuu 24, 2020, 15:55:43
Tänäkään vuonna en sitten taida olla euroviisujen kohderyhmää.
Olet hyvässä seurassa, älä huoli.
https://yle.fi/uutiset/3-11093804

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Polaroidunut Eurooppa tarttee Rotestilaulun

Se se vaan on sillä lailla
että tässäki unionissa
sitä on paljon mälsää
ei sitä tartte edes paljon kavereilta kysellä
kun vaan viittii vähänkin tsiikata ympärilleen
kaiken maailman törpötkin ne luulee olevansa vaikka mitä
mut ei ne oo ku hemmetinmoisia sössöjä vaan
on sitä ollu ennenski nuijavaltioita tällä mantereella
mut olispa täs nuijalla töitä
ja hyvä olis saada muijallekkin töitä
ittestä ei oo niin väliä juu
tässä unionissa on niin kalliit liksat
että nälkäpäivä on aina vieraanamme
mut eipä oo onneks jano päässy vielä yllättämään
on sitä tässä yks ja toinenki sentäs jotakin nähny
voi olla että vielä käydään ulkomaillakin
ettei sitä nyt tartte ihan vesirajoille tulla hyppimään