Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Euroviisut

Aloittaja Hippi, tammikuu 13, 2019, 15:43:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Väyrystä muunnellen: Voikohan häpeään kuolla?  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Nyt jäi kalvamaan a4:n sanat "Itseäni myös ihmetyttää jos taannoisesta Dannyn jäävistä tuomaroinnista Tangomarkkinoilla ei tosiaan ole noussut mitään kohua mediassa." ja pohdin asiaa lounasta kokkaillessani. Päätin sitten, että nyt pengotaan nettiä niin, että selvyys asiaan saadaan. Sillä minuakin alkoi jo ihmetyttä, miten esimerkiksi Seiska ei ole asiasta halaistua sanaa maininnut.

Selityskin löytyi. Minulla on vuodet menneet päässäni sekaisin. Danny oli tuomarina 2015, jolloin Erika sijoittuikin vasta toiseksi. Harmillista, että Areenassa tuolta vuodelta en löytänyt lähetystä, mutta 2016 on on taltioitu ja silloin tuomaristossa ei Danny ollutkaan. Areenssa 2016 on ilmeisesti säästetty siksi, että se on viimeinen vuosi, kun YLE on näyttänyt tuon kisan.

Se Dannyn muikea ilme mieleen on jäänyt siis vuodelta 2015 ja noiden seurustelu on alkanut, tai tullut julkiseksim vasta vuoden 2016 alkupuolella, joten mitään epäreilua ei sitten olekaan tapahtunut. Suotta olen Dannyä syytellyt. Sitähän emme voi tietää, onko seurustelu alkanut ennen 2015 kisaa vai onko vasta kisa tuonut nuorenparin yhteen, eikä sillä nyt sitten niin merkitystä olekaan, kun Dannyn ääni ei ratkaissut voittoa :)

Pahoittelen vielä, jos tällä sekoilullani olen harmaita hiuksia muille aiheuttanut :'(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

^ Pahoittelen itsekin aiempia epäilyksiäni Dannyn tuomaroinnista ja kiitän Hippiä rohkeasta ja itseäni taitavammasta faktantarkistuksesta.
Virjeitä sattuu kaikille. :) Toiset vain korjaavat virheensä ja toiset jotain muuta.
Nyt otan aurinkoa parvekkeella kärpäsen kanssa.

Xantippa

Minä kuuntelin ensimmäistä kertaa biisit eilen, jos ovat muualla soineet, en ole saanut havaintoa. Jos olisin äänestelevää sorttia näissä, olisin ehdottomasti äänestänyt Erikaa. Sehän siis oli euroviisu, kunnon lällätys ja korni, kuten euroviisujen kuuluu olla!

Mistä Suomeen on tullut käsitys, että euroviisuihin mennään osoittelemaan, että meillä on vakavasti otettavia taiteellisia taiteilijoita.

T: Xante

a4

#288
Xantippalla on tuossa vinha perä. Cicciolina olisi ollut hyvin tyköistuva euroviisu.
Mutta onneksi viisulavoille mahtuu sekaan muunkin näköisiä ja kuuloisia, myös uudistumisen vuoksi.

Euroviisukliseistä tuli mieleeni yksi tärkeä tekijä mikä taisi puuttua, tai en huomannut sitä, Cicciolinalta!



Jep. Tuulikone.

Erika Vikman - Cicciolina (Live) // UMK20

Muisto Keijo Kullervo

#289
Kuuntelin 15 sekuntia euroedustajamme biisiä ja sain tarpeekseni.

Ensi vuonna paremmalla onnella - toivon?

Muisto Keijo Kullervo

PS. Tietysti tämä kappale voittaa ja joudun kuunteleman väkinäisesti toiset 15 minuuttia ko. biisiä.
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

a4

#290
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - maaliskuu 08, 2020, 21:49:39
Kuuntelin 15 sekuntia euroedustajamme biisiä ja sain tarpeekseni.

Ensi vuonna paremmalla onnella - toivon?

Muisto Keijo Kullervo

PS. Tietysti tämä kappale voittaa ja joudun kuunteleman väkinäisesti toiset 15 minuuttia ko. biisiä.
Hahaa, jäit kiinni! 15 minuuttia tekee 5 kertaa sama 3 minuutin biisi putkeen. Ei huono. ;)

Oliko sinulla jotain suosikkia, jonka olisit toivonut voittavan ja pääsevän Euroviisuihin edustamaan Suomea?
Entä löytyykö aiemmista Euroviisuista jokin suosikkikappale?
Aiotteko katsoa Euroviisut televisiosta. Semifinaalit 12.5 ja 14.5. sekä finaalin 16.5? Onko teillä jotain perinteitä kotikatsomossa, esim. kuohujuomaa tai pullakahvit?

Hippi

Minä jäin miettimään mitä biisiä Keijo on mahtanut kuunnella. Jos on kunnellut hänen viestinsä yläpuolella olevasta linkista Erikan biisiä, niin ei kyllä "euroedustajamme" biisiä ole kuunnellut, vaan kisassa kakkoseksi tullutta.

Mutta kyllähän siitä voittajastakin voi hyvin 15 sekunnissa tarpeekseen saada.

Tässä nyt varmuudeksi vielä Keijollekin linkki meidän Euroviisuedustajamme esitykseen:
Aksel Kankaanranta - Looking Back

"Helposti unohdettava" konkretisoitui taas niin, että jouduin googlettamalla tuon hakemaan, sillä biisin nimi oli hukassa ja niin oli myös esittäjän sukunimikin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

#292
Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 09, 2020, 13:39:13
Minä jäin miettimään mitä biisiä Keijo on mahtanut kuunnella. Jos on kunnellut hänen viestinsä yläpuolella olevasta linkista Erikan biisiä, niin ei kyllä "euroedustajamme" biisiä ole kuunnellut, vaan kisassa kakkoseksi tullutta.

Mutta kyllähän siitä voittajastakin voi hyvin 15 sekunnissa tarpeekseen saada.

Tässä nyt varmuudeksi vielä Keijollekin linkki meidän Euroviisuedustajamme esitykseen:
Aksel Kankaanranta - Looking Back

"Helposti unohdettava" konkretisoitui taas niin, että jouduin googlettamalla tuon hakemaan, sillä biisin nimi oli hukassa ja niin oli myös esittäjän sukunimikin.

Kiitos Hippi...
Nyt riitti 10 sekuntia ja lopetin.

Alkuperäinen tarkoitukseni oli viestissäni kirjoittaa, että jos ko. henkilö voittaa viisut, aion kuunnella toiset 15 sekuntia, mutta virhelyöntieni johdosta kirjoitin 15 minuuttia.
Tulipa korjattua sekin asia

Muisto Keijo Kullervo

PS. Viidentoista sekunnin aikana ko. henkilö naukui jotain, mutta ei yhtään suomenkielistä sanaa kuullut ja se on paha asia se.
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 09, 2020, 13:39:13

Tässä nyt varmuudeksi vielä Keijollekin linkki meidän Euroviisuedustajamme esitykseen:
Aksel Kankaanranta - Looking Back


Ei tämä nyt ollutkaan niin kauhean huono. Itseasiassa kohtalaisen hyvä. Olin kuulevinani James Blunttia ja Ed Sheerania, en kuitenkaan Tomppaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Itse asiassa mielessäni olen ajatellut tuota Akselin esitystä "yhden miehen poikabändibiisinä", joka ei kyllä minua kosketa lainkaan, kuten ei James Bluntin tai Ed Sheeranin musiikkikaan. Mutta ei se kyllä ihan kamalasti ärsytäkään. Sopii hyvin hissimusiikiksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Euroviisut on peruttu :'(

Olisihan sen voinut pitää vaikka videoiden pohjalta, mutta nyt päätyivät tyystin perumaan.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0617e011-6394-472c-80d7-61533cf06206

EBU kertoo tiedotteessaan, että Euroviisuja ei järjestetä tänä keväänä Rotterdamissa. Viisut oIi tarkoitus järjestää Rotterdamissa 12.-16. toukokuutta.

EBU ja Alankomaiden Yleisradioyhtiöt tutkivat mahdollisuutta järjestää viisut vuonna 2021 Rotterdamissa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Euroviisujen nykysääntöjen mukaan Aksel ei sitten pääse vuoden päästä esittämään biisiänsä tuolloin pidettävässä kisassa.

Sokkipaljastus: Vuoden 2021 Euroviisuissa uudet kappaleet ja edustajat
Suomen edustajaksi valittiin Uuden musiikin kilpailussa Tampereella Aksel Kankaanranta kappaleellaan Looking Back. Tätä kappaletta ei kuitenkaan tulevissa viisuissa vuonna 2021 kuulla. Näin sanoo Ruotsin delegaation johtaja Christer Björkman Aftonbladetille.

–Ensi vuonna mailla on uudet edustajat ja kappaleet. Euroviisujen säännöt sanovat, että viisukappaleet pitää julkaista vasta syyskuun ensimmäisen päivän jälkeen. Toisin sanoen, nämä kaikki täksi vuodeksi valitut kappaleet ovat edustuskelvottomia ensi vuonna kun ne on nyt jo julkaistu, Björkman kertoo.

Sääntöjen rukkaaminen ei ole todennäköistä. Lisäksi eri maiden viisukarsinnat ovat massiivisia tapahtumia eikä niistä ole halua luopua.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Somessa voisi järjestää epäviralliset lohdutuseuroviisut kaikkien maiden artisteille joilta nyt jää väliin ansaitsemansa pääsy kisoihin.
Yleisöäänestys netissä.
Tai miksei virallisemminkin?

Hippi

Minua ihmetyttää, miksi sitä kisaa ei olisi voinut jäterjestää musiikkivideoiden perusteella? Olisihan se tietty hiukan vaatimattomampi tapahtuma, mutta luultavasti kaikissa maissa nyt on jo kisaedustajat valittu ja monet on tehneet kovastikin valmisteluja päästäkeen esiintymään. Olisihan tuo ollut edes jonkinlainen lohdutuspalkinto sen sijaan, että nyt esitykset kuopataan.

Vai onko nyt todellakin kaikki hauskanpitokin kielletty koronan vuoksi. Milloin kielletään nauraminen ???
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Minusta Euroviisut voisi hyvin järjestää ilman musiikkia. Esitys riittää. Onhan niitä ilmakitarakisoja ja pantomiimitaidetta ja mitä kaikkea...Tarvitaanko sitä yleisöäkään? Nytkin joku raati oli päättämässä Suomen edustuskappaleesta. Sama hommeli koko hässäkälle. Tai itse asiassa, arpa ratkaiskoon!
All you need is Love