Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Euroviisut

Aloittaja Hippi, tammikuu 13, 2019, 15:43:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

No nyt on Dannyn biisi julkaistu ja melkein veti sanattomaksi

Danny: Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua


En todellakaan osannut toisellakaan kuulemalla päättää oliko nuo hautajaisohjeet tarkoitettu tosissaan otettavaksi vai oliko se huumoria. En kyllä osannut tuossa nähdä kovinkaan paljon hauskuutta. Vain kohta, jossa mustavalovideolla Danny laulaa tulevansa kummittelemaan, jos joku tietty muija kutsutaan hautajaisiin, ja samalla videolla näytetään lähikuvaa Danny synkeän veikeästi tuijottavista kasvoista. Laulukin on hiukan puhemaista eikä kohokohtia ole, joten sävellys lienee tehty esittäjän äänivaroihin sopivaksi.

Minusta tuo oli kamala, mutta veikkaan tämän osuvan esimerkiksi a4:n nauruhermoon :)

Minusta aika epäreilua puffia Danny on saanut YLE:ltä. Viikonlopun aikana on Dannyn vanhoja biisejä soitettu oikein tehosoitolla normaaliin verrattuna.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

safiiri

Huh. Mitäpä tuohon voisi enää sanoa. Paitsi - mikä voisi olla biisi, jonka tekee vielä TÄMÄN JÄLKEEN???? Hip hei ja uusi armiaavikko pariksi duettoon????

-:)lauri

#332
^^
Tuo oli mielestäni sanoitusta lukuuunottamatta oikein miellyttävän kuuloinen kappale. En tosin tiedä, oliko melodiassa/rakenteessa liikaa Sir Elwoodin Hiljaiset Värit - Älä Mee -kappaletta*, mutta koska satun tykkäämään myös kyseisen kappaleen melodiasta, tämäkin kuulosti ihan hyvältä. Dannyllä on myös sopivasti sellaista vanhan miehen karheutta äänessä, joka sopii melodiaan erinomaisesti.

Mitä sitten tulee sanoitukseen, niin ainut osa, jossa oli mielestäni jotain järkeä, oli tuo vitsi kummittelemisesta, mutta sitäkin täytyy peilata joko Love me tender -kappaleen legendaariseen koreografiaan tai Danyn heikkouteen lähes alaikäisiä tyttöjä kohtaan.

Sanoituksen osalta Danny ikään kuin profiloi itsensä musiikin Paavo Väyryseksi - kutsuu itsensä mukaan kisoihin, joihin häntä ei ole mukaan kutsuttu. Joku parempi sanoitus ja minä näyttäisin vihreää valoa. Tosin en ole tutustunut kilpailijoihin.

* näitä on muitakin kappaleita, joissa on samanlaisia melodisia ratkaisuja, mutta Sir Elwoodin satuin nyt niistä muistamaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Minä tykkäsin nimenomaan sanoista Dannyn biisissä. En ole koskaan oikein tykännyt Dannysta ihmisenä tai laulajanakaan (osittain kyllä musiikkilajistakin johtuen) , mutta tässä oli jotain, mikä sai hänet näyttämään enemmän ihmiseltä, aidommalta ihmiseltä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

#334
^
Dannyn tuotanto ei ole myöskään ollut minua varten. Siihen nähden tämä oli tietysti kokonaisuutena parannus, vaikka sanoitus ei minua tässäkään puhutellut.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Lenny

Teflon Brothers x Pandora on aika kova tykki, mutta en minäkään usko että se kovin hyvin voisi pärjätä. Toki Pandoran ysärisoundi on kaikkien mielestä timanttia, mutta toi suomiräppi on varmaan vähän outoa.

Dannya en pystynyt kuuntelemaan loppuun asti.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 18, 2021, 16:28:25
Dannya en pystynyt kuuntelemaan loppuun asti.

Lapsena Dannyn piilopaikka oli lempibiisejäni. Hänen silloista suosionsa määrää 60-luvun puolivälissä ei monikaan pysty edes kuvittelemaan.

En ole vielä uskaltanut kuunnella tätä uutta biisiä. Toivottavasti on hyvä, muttei niin hyvä, että pääsee Euroviisuihin - mutta kakkoseksi.

Miksei Behmiä kutsuttu kisaan?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Seuraava pulla uunista ulos ....

Laura - Biisin tarina

Tämä nyt taas oli sellainen pop-biisi, joita tulee radiosta kymmenen päivässä eikä yksikään jää millään tavalla mieleen.
Itse en oikein pidä tuollaisesta kaksijakoisuudesta, jossa säkeistö ja kertsi on kuin eri biiseistä saksittu kasaan. Kai tämän tarkoitus on olla jonkinlainen voimabiisi uuden elämän alkuun, mutta vaikutelman jää hiekkalaatikkolällätyksen tasolle tylsän kertsin ansiosta.

Ei jatkoon. Edelleen Pandora on ainoa jatkoon menijä minun listallani.
Kolme vielä jäljellä ja yksi niistä on Aksel, jota en vaan voi sietää - ja tämä on se "kaikkien aikojen kovin kattaus",
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

^
Ei joo oo myöskään minun makuuni tuo.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Lognessa

Viikonloppuna pettymys, että nämä ovat vain arkikivaa

Laura ihan hyvä popbiisi, mutta missä meidän jälki. Virolainen laulaja lainasi ruotsalaisilta Aviciita alkuun ja myöhempään ääneen käytetty ihanaa Nina Personina.

Mieluummin häviäisin supisuomalaisuudella kuin pärjäilisin euroviisuissa jotenkuten näillä muiden maiden edustajilla.
Voin tunnustaa näin, koska en ole rasisti.

Danny Ensiksi kuulin kappaleen nimen, jota en ollut ymmärtää, sitten kuulin pätkän ja ihmettelin, sitten kuuntelin kokonaan, öö...?.. Toisella kuulemalla aloin ymmärtää. Nyt kolmas kuuntelukerta ja valkenee. Iso sanoma, tuo mieleen mielenmaisemaltaan Jonny Cashin - Hurtin. Tämä siis tankeroisesti, mutta jollain tapaa niin rakkaasti.

kertsi

Cashin Hurt minullekin muistui mieleen.

Dannyn biisi ehkei ole kovin vetävä aiheena. Ja lauluäänikään ei kai ole ihan iskussa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 19, 2021, 21:41:45
Cashin Hurt minullekin muistui mieleen.

Dannyn biisi ehkei ole kovin vetävä aiheena. Ja lauluäänikään ei kai ole ihan iskussa.
Ei eurovisuainesta. Euroviisu pitää mennä hermoon heti. Huolestuttavasti ollaan jo iltapäivän puolella. Akseli voi olla haastaja Oskrlle. Sen jälkeen jäljellä Musta hevonen ja lopulta Ilta. Jännäksi vetää.

Hippi

Eipä yllättänyt tämä Akselin biisikään

Aksel: Hurt

Pikkusievä biisi. Kertsissä oli jotain tutuhkoa tarttuvaa, mutta veikkaan, etten tunnistaisi enää iltapäivällä, jos kuulisin uudelleen.
Sanoitusta vähän jäin ihmettelemään, joten pistin sen googlekääntäjään ja sen jälkeen ihmettelin vielä enemmän. Mutta ei siitä enempää. Huono kielitaito on oma häpeäni.

Kokonaisuutena kuin velliä pussissa. Ei tuosta otetta saa, joten ei myöskään ole oikein mitään sanottavaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Akselin biisi on aika hyvä, tulee positiiviset The Killers -vibat. Jatkoon minun puolestani. Lauraa jaksoin kuunnella n. 3 sekuntia.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hayabusa

Teflon-Pandora on varma hitti ensi kesän korona-discoissa. Siihen menestys jäänee. Ja parinkymmenen vuoden päästä Ison Deen ääntely saattaa päästä huonoimmat biisit toivekonserttissa läpi.

Eikös vielä pari kandia ole putkessa? Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur