Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Euroviisut

Aloittaja Hippi, tammikuu 13, 2019, 15:43:30

« edellinen - seuraava »

a4 ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Olen vielä telkkarin edessä ja näin videon uutisklipeissä. No joo. Tommoisia jollotuksiahan ne ovat, mutta en minäkään mitenkään syttynyt tosiaankaan.

Videokin näytti jotenkin kotikutoiselta ja kliseiseltä, en jaksanut seurata edes loppuun asti. No, kaksi mahdollisuuttako on vielä jäljellä.

T: Xante

Hayabusa

#46
Me ollaan hävitty tää(kin)!
Darude Suomipopilla plagiointisyytöksistä: "Ei helvetti" - sitten alkoi selittely
Heti kun Daruden UMK-kappale Release Me julkaistiin, alkoivat viisufanit spekuloida sillä, että kappale on plagioitu ruotsalaispoppari Agnes Carlssonin saman nimisestä biisistä Release Me.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Ei sentään ollut lörppähuuli Engelbert Humperdinckin Release Me, jota on plagioitu :D

Tuokin on niin hankalaa, kun veikkaan, että lähes kaikki sävelpätkät on jo sävelletty. On vain siitä kiinni, miten pitkiä pätkiä niistä voi olla kierrätetty ilman plagointisyytettä. Onhan siihen tarkat säännöt olemassa, mutta eipä niillä poisteta sitä mukavaa lainaa, jolla saadaan uuteen biisiin tuttuuden tunnetta. En sano, että tässä olisi tahallaan niin käynyt. Tämä genre on kyllä minun korvaani "kaikki niin samanlaista", että ihan sama vaikka olisikin kierrätettyä.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#48
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 08, 2019, 12:15:55
Me ollaan hävitty tää(kin)!
Darude Suomipopilla plagiointisyytöksistä: "Ei helvetti" - sitten alkoi selittely
Heti kun Daruden UMK-kappale Release Me julkaistiin, alkoivat viisufanit spekuloida sillä, että kappale on plagioitu ruotsalaispoppari Agnes Carlssonin saman nimisestä biisistä Release Me.

Ongelmallista ei välttämättä ole tehdä alkuperäisestä coveri, mutta se on ongelmallista, että ensinnäkin tekee sen huonommin kuin mikä alkuperäisverio on ja toisekseen jättää alkuperäisen tekijät mainitsematta.

Tai vaikea sanoa.

Kun lopputulos on näin surkea, on melkein parempi, ettei mainitse alkuperäisversiota, sillä sen mainitseminen tämän yhteydessä voidaan tulkita myös loukkaukseksi alkuperäisen biisin tekijöitä kohtaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Saattaapa olla, että tämä genre ei ole tutuinta Darudellekaan, eli tuskin on plagioinnista kyse, mutta hiton vaikeaa näitä lallatuksia on kohen erilaisiksi kirjoittaa. Eli uskon vilpittömään vahinkoon, itse oli kai ollut myös hämmentynyt ja todennut, että jos on samanlainen, niin plagiointisyytökseen pitää varautua.

Luulisin, että jos yleensä kykenisin säveltämään mitään (en tietysti kykene!) ja minun käskettäisiin säveltää euroviisu, se olisi könttä plagiointia, varmaan tiedostamattakin työntäisi mukaan kaikki kliseet. Kuten tässäkin.

No, kaksi jäljellä. Ei nyt itse alkuun äänestetä meitä hävinneksi!

T: Xante

Lenny

Ei kyllä ole ainakaan sattumaa :)

Vahinko ehkä, eli jostakin takaraivosta tuli toi laini säveltäjälle (joka ei kaiketi ollut Darude). Mutta aika lyhyt pätkä kuitenkin. Kertosäkeen loppuosa kuulostaa minun korvaan vähän tahmealta, olisiko nyt kuitenkin, että on menty muuttamaan kiireellä?

Tässä kyllä olisi joku tekoäly tarpeen säveltäjille, joka varmistaisi että ei tulisi turhia plagiointiepäilyksiä.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

a4

#51
Ei hassumpi biisi mutta hiukan mitään sanomaton, vaikka itse sanomansa onkin ihan asiallinen ja moderni:
Keikkailevan isän synninpäästöpyyntö

Ehkä Darude saa Euroviisujen kilpailuhengestä tarvittavaa lisäpotkua löytää uusi iso megahitti, sopivasti kisoihin.
Potentiaalia olisi joten jännitys säilyy ainakin kolmanteen ehdokasbiisiin asti. :)

Olisko näistä:

Kierrätä omaa vanhaa hittiä

Kierrätä vanhaa hittiä

Lenny

Uusi Daruden biisi kuultavissa Areenassa.

Tämä Superman ei ole minun korviini niin super kuin Release Me. Jälkimmäisessä oli sentään aika hyvä klubisoundi, enemmän Darudea.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Superman

Kertakuulemalla oli kyllä alusta loppuun tasaisen vetelä, josta ei jäänyt oikein mitään mieleen. Voi olla, että johtuu siitä, että tämän genren musiikki ei vaan ole koskaan minuun tarttunut.

Mutta voiko tosiaan näin tasaisen tavanomainen biisi erottua? Yleisö äänestää muutaman kuulemisen perusteella näitä, esikatselu, karsintakisa ja mahdollinen finaali. Missä on se koukku, jolla tämä (tai se edellinen) jää kuulijan mieleen?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Mitenkä, eikö Darude sävellä näitä kappaleita? Mitä hän siellä sitten tekee, antaa vain nimensä ja naamansa käyttöön?

T: Xante

Hippi

Kyllä minä Daruden haastatteluista olen saanut sen käsityksen, että hän on sävellysten takana. Tuo Sebastian Rejman hoitaa ne pakolliset laulut siihen Daruden tekemän muun äänen (soiton?) päälle. Onkohan sanoituksetkin Daruden, siitä en kyllä osaa varmana sanoa. Uskoisin, että on, koska hän on YLE:lle ne parikymmentä demoa lähettänyt, joista Yle nuo kolme ehdokasta sitten valitsi. Vaikea ajatella, että valinta olisi tehty ilman lauluosuuksia.

Mutta Darude tässä on The Nimi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Aika vaisun vastaanoton tämä toinen on saanut IS:n lukijoiden keskuudessa tähän mennessä.
Äänestyksessä "odotan kolmatta" on ylivoimaisesti johdossa. Kyllähän se jo kertoo, että ihan nappiin kumpikaan näistä ensimmäisistä ei osunut, joskin jälkimmäinen (mielestäni) yllättäen oli pidetympi.

Tässä noita somekommentteja kerättynä:
Daruden Supermania lyötiin somessa isolla moukarilla: tämän vuoksi viisukappaleet eivät toimi
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Joo Lenny-mokoma jo sai mut epäilemään:-) Pakko sanoa, että ei sytytä näistä kumpikaan, eli mäkin kuulun "odottelen vielä" porukkaan. Jotain särmempää pitäisi olla tulossa!

T: Xante

Renttu

#58
Itsehän en viisuja seuraa, mutta laitan tänne kuriositeettina sen kerran, kun DeadMau5 loi vahingossa Sandstormin uudelleen. Hän naureskelee tilanteessa epäuskoisena itsekin:
Deadmau5 Accidentally Recreates Sandstorm.

Tuo studionsa on eeppinen spektaakkeli. Ainoastaan laitevalmistaja Sonyn tehdasstudio on vastaavalla tasolla, ja DeadMau5illa on runsaasti sellaista vanhaa kalustoa, jota ei saa enää yhtään mistään. Esimerkiksi Stranger Things -sarjan tunnusmelodia on luotu niillä, koska edelleenkään tietokoneilla ei pystytä emuloimaan riittävän tarkasti niitä soundeja, joita haluttiin. Tarvittiin aidot laitteet ja soittimet juuri siltä aikakaudelta.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 15, 2019, 10:17:47
Joo Lenny-mokoma jo sai mut epäilemään:-) Pakko sanoa, että ei sytytä näistä kumpikaan, eli mäkin kuulun "odottelen vielä" porukkaan. Jotain särmempää pitäisi olla tulossa!

T: Xante

Jossakin haastettalussa Darude sanoi, että niillä on mukana pari säveltäjää "jenkeistä". Totta kai niillä on apuja siihen, että saavat matskut oikeaan formaattiin.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)