Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Euroviisut

Aloittaja Hippi, tammikuu 13, 2019, 15:43:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Lognessa

Hienoa yhteishenkeä, ei kilpailua vaan arvonantoa, ei paineita enää äänestäjälläkään

a4

#527
Tällainen biisi tuli vastaan internetin syövereissä, Australian Euroviisukarsintojen kilpailijana:



Tuossa on sitä Cyan Kicksiä kiksillä. Ja paljon muutakin.
Englantilaista poppia sotkettu elektroniseen musaan hevimausteilla. Bon appétit!


Päivitän omaa listaani:
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 21, 2022, 17:56:24
Laitan samalla oman positiivisen UMK Top-7 listaukseni:

1. Olivera: Thank God I'm an Atheist  (hevi biisi)
2. The Rasmus: Jezebel    (tyyliä ja vauhtia)
3. BESS: Ram pam pam    (korvamatobiisi, kiroilusta plussaa)
4. Isaac Sene: Kuuma jäbä  (hikoiluttavan kuuma)
5. Cyan Kicks: Hurricane (pehmisheviä)
6. Younghearted: Sun numero  (rakkaudesta riittää laulettavaa)
7. Tommi Läntinen: Elämä kantaa mua  (rokkari ei kuole koskaan)
1. Olivera: Thank God I'm an Atheist  (sisältöä ja kauneutta)
2. Isaac Sene: Kuuma jäbä (moderni, hauska ja svengaava)
3. The Rasmus: Jezebel (energistä rokkia)
4. BESS: Ram pam pam    (rouhean iloinen korvamato)
5. Cyan Kicks: Hurricane (menevää hevipoppia)
6. Younghearted: Sun numero  (tyylikäs ja herkkä)
7. Tommi Läntinen: Elämä kantaa mua  (symppis)

a4

#528
Tämä Espanjan karsinnoissa kilpaileva biisi sai myös hymyn huulille, monestakin syystä:


a4

#529
Vauva.fi-palstalla "Savon Princen" eli Isaac Senen biisi Kuuma jäbä on saanut käännöslyriikat - savoksi:


Kuuma jäbä / Hiottava ukkelj

Heti ku astuin näist ovista sisään, tajusin sen / Ku rymistelin näestä poekkipuolisista hirsistä sissää nii alako leekkoomaan

Tunsin niskas et joku mua silmällä pitää, sun tuijotuksen / Ihan ku oes ollunna niskassaen ylimiäräsijä näköelimijä, pit iha hierasta

Tää ilta on erilainen, joka ilta mul on ollu eri nainen / Jottae erjlaesta tännäe pimmeenä aekana, ee aenasija emäntijä

Mut ei tänään, joku tarjos jotai ja mä vedin kaiken / Eepä nuita aena jaksa, onneks joku tulj tyrkyttämmää jottae ja pithän sitä maestoo

Ihan kaiken, yhtäkkii sä tuut mun viereen / Kaek mänj, Sinäkii siinä änkeet likelle

Eilen mä oisin viel vaiheillu / Öölöttäen oesin suattanna pähkäellä

Mut nyt mä haluan sut / Nyt kuetennii mielj tekköö

Miten en oo ennen tajunnu / Eepä tuo oo ennen juolahtanna mielee

Et sä oot / Sinnoot

Sä oot niin kuuma jäbä / Sinnoot nii hiottava

Tääl on niin kuuma / Hyh hyh mite poltteloo ihhoo

Sä oot sillee tuuppa tähä / Sinnoot yrittännä hookutella lähemmä

Kai mun on pakko tulla / Kaeppa tässä pittää iärelle hillaatuva

Tää on mulle uutta jäbä / Ennoo tämmöstä nähnäkkää ennen, ukkelj

Tää on mulle uutta  / Eepä oo ennen nähtynnä ee

Joten ota mut haltuun, aion antautuu / Otappa tästä ku kerta suat

En haluu muuta / Eepä tässä muuta tarvihe

Pidä must huolta, silitä tukkaa / Piäppä huolessaes, koorase kutrija

Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma / Koevuniemehherra voes hivellä jos oon ollunna tuhma

Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma / Jiävuorem murusija tarviis, tiällon nii hiottavvoo

Mulla on nälkä, syön sua ku / Mahakii kurnii, syön sinut näläkäen

Tuot mulle turvaa / Turvoo suan

Oot turvallinen / Hevonenko oot, heh heh

Sä voisit mut ottaa / Otappa tästä

Vähä vaarallinen / Suattaa käävvä vuaralliseks tahi sitte ee

Nään et oot tuhma jäbä / Vaekutat ilikeeltä, ukkelj

Vähä uhka jäbä / Uhkoovoo käätöstä

Mut ku sä oot / Taejjat olla

Sä oot niin kuuma jäbä / Sinnoot nii hiottava

Tääl on niin kuuma / Hyh hyh mite poltteloo ihhoo

Hei jäbä, tuuppa tähä / No ukkelj, änkeeppä tähä

https://www.vauva.fi/keskustelu/4171925/euroviisut-2022-official?page=105

"Läntinen Tornioon!"

Nyt muuten löytyi biisi jossa yhdistyy Eskimo Callboyn tyyli Oliveran sanomaan ja Lordin hallelujaan!
Tämän kun olisi saanut Torinoon rodeohärällä ja Jeesuksella:



Aamen!

-:)lauri

Espanjan Terra on mun voittajasuosikki tähänastisista, mitä olen kuullut.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - tammikuu 29, 2022, 02:44:49
Espanjan Terra on mun voittajasuosikki tähänastisista, mitä olen kuullut.
Pitääpä kaivaa linkki esille ja kuunnella.


Tyylikäs biisi.
Kriittiset äänet laulajatrion kanssa kyseenalaistavat galicialaisen kansan arvon, mutta festivaalin historia tukee genren menestystä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Galician_kieli
https://fi.wikipedia.org/wiki/Galicia
Espanjalla riittää aluevaaleja: https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_itsehallinnollisista_alueista
Galicia on Espanjan Ahvenanmaa tai Kallankarit.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kallankarit

Suomikin voisi lähettää kansallisen monimuotoisuuden vuoksi ensi vuonna kisoihin myös jonkun saamelaisyhtyeen tai bändin Raumalta.






Tiesin että Ylilautaan voi luottaa näissä asioissa. Löysin nimittäin vetävän intron Läntiselle Euroviisuareenoilla - kunhan hoitaa ensin UMK:n alta pois. Lähetetään kisoihin kuuma jäbä:
https://v.ylilauta.org/c6/cf/c6cf1c6fec529c4c.mp4

a4

#532
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - tammikuu 26, 2022, 23:39:05
Hienoa yhteishenkeä, ei kilpailua vaan arvonantoa, ei paineita enää äänestäjälläkään
Oli kyllä hauska video ja mukava nähdä että artistitkin pitivät UMK:n kisaa korkeatasoisena.

"Tää on paha versio Mikko Alatalosta" :D

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 26, 2022, 23:01:37
UMK22-kilpailijat reagoivat toistensa biiseihin

Pakko vielä spämmätä omaa tämän hetkistä tanssittavaa kylmät väreet-suosikkiani, Oliveran lisäksi. Kuuma tytsä:



Kädet alkavat täristä, hikoiluttaa huonolla tavalla ja silmissä sumenee. On aika rännittää uusi annos reaktiovideoita.
Tuleekohan 7 biisin videosta överit? Kokeillaan!:



Euroviisukarsintojen aikataulu ja osallistujamaat artisteineen so far:
https://eurovision.tv/calendar/
https://wiwibloggs.com/eurovision-2022-all-songs-and-participating-countries/

a4

#533
Muutama ihkutuspoiminta eri maiden karsintabiiseistä:

Tässä kuuluu kuin minareetista laulettuna Espanjan historiaa ja kulttuurivaikutteita, hienolla instrumentaalilopulla ja ilman että keuhkoja tarvitsee huutaa verille ollakseen voimakasta laulua:



Tässä puskee sateenkaaripaidan läpi vahvana pesunkestävää kasarijytää Irlannista, jonka musavideobudjetti on näköjään UMK:n kahvikassan tasoa:



Maltan karsinnoissa on taiottu jostain hobitti laulamaan haltiakielellä kylän retkusta tai Fiat Ritmosta:



Tähän väliin hauska tietokilpailu Euroviisuista. Erityisen hauska tieto oli se mitä Israelille kävi tv-lähetysaikansa kanssa kun voittivat kisat:



Norjan karsinnoista käsinpoimittu esimerkki klassisesta uskis-dilemmasta eli biisi josta en osaa sanoa onko se parodiaa vai tosissaan. Saako tälle edes nauraa?:



Toisin kuin tämä Norjan karsintojen WTF-biisi, josta kannattaa ennemminkin kysyä mitä siinä ei olisi ollut:



Iloista korona-ajan matkakuumetta Moldovan karsinnoista, lyhytelokuvana:



Lisää viisueksotiikkaa Moldovian karsinnoista x-files melodialla ja raskaammalla rokken rollilla. Jokaisella pitää saada olla gay-ystävä:



Pohjois-Makedonian karsinnoista löytyi menevä voimalaulu miehille ja sarjisfaneille, ironisilla heittomerkeillä ja ilman niitä:



Voi Jeesus! Slovenian karsinnoista löytyi tällainen helmi tai villi rubiini. Parturoitavia pitkätukkia ja meikattuja alaikäisiä hurmoksessa:



Voiko enää mennä oudommaksi? No tietysti voi!

Rakkaan naapurimme karsinnoista nousi itselleni pontevasti esiin Viron kuuma jäbä:



Ukrainen karsinnoissa Armi ja Danny! Ihana biisi ja huikea video, upeat hiukset sekä mahtava kitara!:



Olen hyvin tyytyväinen Euroviisujen karsintojen tarjontaan.

kertsi

#534
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 29, 2022, 16:11:00
Iloista korona-ajan matkakuumetta Moldovan karsinnoista, lyhytelokuvana:


Olipas hauskaa Balkan-musiikkia. Kiitos. Muusikot tuntuisivat olevan romanialaisia, ja musiikki lautaria. Ja ihan kuin olisin tunnistavinani, että muusikot myös puhuisivat romaniaa (joka muistuttaa latinaa/italiaa)? Ja sitä paitsi olivat menossa (Chișinăusta eli Moldovan pääkaupungista) Bukarestiin. Ehkä jonkinlainen yhteistyöprojekti Moldovan ja Romanian välillä? Näillä kahdella maalla on yhteistä historiaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4

#535
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 30, 2022, 10:29:24
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 29, 2022, 16:11:00
Iloista korona-ajan matkakuumetta Moldovan karsinnoista, lyhytelokuvana:


Olipas hauskaa Balkan-musiikkia. Kiitos. Muusikot tuntuisivat olevan romanialaisia, ja musiikki lautaria. Ja ihan kuin olisin tunnistavinani, että muusikot myös puhuisivat romaniaa (joka muistuttaa latinaa/italiaa)? Ja sitä paitsi olivat menossa (Chișinăusta eli Moldovan pääkaupungista) Bukarestiin. Ehkä jonkinlainen yhteistyöprojekti Moldovan ja Romanian välillä? Näillä kahdella maalla on yhteistä historiaa.
Bändillä tosiaan näyttää olevan viehtymystä Romaniaan ja romanimusiikkiin:

Zdob și Zdub on vuonna 1994 perustettu musiikkiyhtye Chișinăusta, Moldovasta. Musiikissaan yhtye yhdistelee hip hopia perinteiseen romanialaiseen ja romanien musiikkiin. Yhtye edusti Moldovaa vuoden 2005 Euroviisuissa kappaleella Boonika Bate Doba, joka kertoi rumpua hakkaavasta mummosta. Esitys selviytyi karsinnasta loppukilpailuun, missä se sijoittui lopulta kuudenneksi.[1] Yhtye edusti Moldovaa myös vuoden 2011 Euroviisuissa kappaleella So Lucky. Yhtye selviytyi finaaliin, jossa se sijoittui kahdenneksitoista.[2]

Yhtye edustaa Moldovaa myös vuoden 2022 Eurovision laulukilpailussa yhdessä Fratii Advahovin kanssa kappaleella Trenulețul.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Zdob_%C8%99i_Zdub

Moldovassa taitaa olla paljon kytköksiä Romaniaan: https://fi.wikipedia.org/wiki/Romanian_ja_Moldovan_yhdist%C3%A4misliike

Päivitetään ja päivitellään samalla Euroviisuihin jo valittujen biisien listaa, uusine lisäyksineen:



Eli uusina tulokkaina iloinen "rokkenrol" Moldovasta ja ikiaikaista hytkyttelyä Espanjasta:




a4

#536
Eeppinen matka jatkuu. Vuorossa Puolan karsintojen helmiä. Kaksi.

Euroviisut ei petä koskaan. Nyt on moternia, vaikka en osaa sanoa käytettiinkö autotunea napit kaakossa. Huikeaa settiä silti.
Onneksi biisi ei riko Suomen nimissä olevaa ennätystä Euroviisujen lyhyimmästä biisistä:



Latinobängeri Puolasta. Ja miksi ei! Tämä asettaa huokailubiiseille ja niiden kriitikoille standardit:



Tähän väliin vielä Ukrainan kituvasta ruutitynnyristä osuva karsintabiisiehdokas:



Liettuan karsintojen ehdokas. Biisi ei voi olla huono jos siitä löytyy upea korona-ajan kampaus, Game of Thrones, ilmastonmuutos ja avaruusolentojen kieltä:



Samasta maasta karsintabiisi tai aikamatka vapaaseen tupakointiin ja savuiseen itäblokkiin:



Tällainen helmioletettu löytyi vielä Liettuan karsinnasta. Espanjan viisuedustajaa ihomyötäisempää sarvipäämenoa kuuman jäbän twistillä. Padabum!:


a4

#537
Espanjan tuore karsintavoittaja on aiheuttanut pientä draamaa maansa viisufaneissa. :)

Tuo pyllynpyöritysbiisi oli vasta kolmannella sijalla yleisöäänissä.
https://wiwibloggs.com/2022/01/30/spain-rtve-responds-to-eurodrama-following-result-of-benidorm-fest-2022/269030/

Onneksi UMK:ssa on tänä vuonna kansainvälisellä jurylla vain 25% ja yleisöäänillä 75% päätäntävalta.

Muisteloa viisukisojen kovista kaksintaisteluista jury vs yleisöäänet:



Tähän Israelin karsintabiisiin on varmuuden vuoksi tungettu lähes kaikki musiikkityylit:




Portugalin karsinnoistakin onnistuin löytämään mielenkiintoisen biisin. Iloista mustavalkoisesta Suomifilmi-komediasta revittyä lauleskelua pienessä hönössä, useilla eri kielillä:




Toope

Liian homoa, ei kiitos.

a4

Viron karsinnoista jännän rauhallinen ja kaunis biisi, joka taiteilee siirappisuuden paremmalla puolella ja hauskalla äänennostatuskohdalla:



Samalla aavikolla ratsasti myös tämä kauboi:



Tällä Viron pojalla on muuten vain mahtavat keuhkot:




San Remon humppaviikko alkoi eilen illalla Italiassa..