Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Euroviisut

Aloittaja Hippi, tammikuu 13, 2019, 15:43:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kopek

MrKATin kirjoituksen perusteella avasin television ja ehdin nähdä Italian kappaleen uudelleen esityksen. Suljin television kappaleen puolivälissä, koska en halunnut ottaa riskiä, että saisin valojen välkynnästä epilepsiakohtauksen. Ei niitä ole ollut, mutta olen lukenut jostakin, että kirkas valojen välke saattaa aiheuttaa sellaisen. Pidin kättä silmillä sinäkin aikana, minkä kappaletta kuuntelin. Ei tehnyt vaikutusta.

Se euroviisuista. Muita kappaleita - ei Suomenkaan - en ole kuullut.

-:)lauri

Ainoa suurempi yllätys oli Suomen menestymisen lisäksi, että mulla oli Ukrainan kappaleen suhteen samankaltainen maku kuin muilla ei ammattilaisilla; tykkäsimme. Harmi, ettei Ranska pärjännyt paremmin. Mielestäni se oli paras, mutta ei toi Italiakaan tietenkään surkea ollut. Muutenkin ihan kiva saada viisut Italiaan kun nyt heillä pitäisi olla riittävästi elvytysrahaa järjestää ne. Ranska olisi voinut olla hankala järjestäjä kun olisi puhunut pelkkää ranskaa, eikä ketkään muut, kuin puolet sveitsiläisistä, olisi ymmärtäneet isäntien höpinöitä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Tänään omiin korviini livenä onnistui Portugal, jota pidin aiemmin outona. Paranee koko ajan.
Myös Liettua veti hyvin tänään. Kuten aiemminkin.
Tunnustan tykänneeni taas myös Azerbaidžanin esityksestä. Toinen synkkä tunnustukseni on Saksan biisistä tykkääminen.
Yksi suosikeistani Ukraina vaikutti hiukan vaisulta tänään. Upea kuitenkin.
Maltasta en pitänyt missään vaiheessa. Enkä Ruotsin esityksestä. Onneksi molemmat jäivät pisteissä Suomen taakse.

Tosiaan, yleisöäänissä neljä häntäpään maata saivat nolla pistettä. Muut artistit taputtivat kannustavasti.
Myös isäntämaa sai kehnosti pisteitä, vaikka oli ihan ok biisillä liikenteessä.
Norjan laulaja oli taas syntymähumalassa lavalla ja sen ulkopuolella.
Omat suosikkini kipusivat lopussa kärkisijoille ja voittajasuosikkini Ranskan kukisti lopulta raakaa rokkia tyylillä takonut Italian pontikkabändi.

Suomen, Italian ja Ranskan live-esitykset olivat tänään erittäin hyviä. Sveitsi Ukrainan tapaan tuntui hieman hätäilevän tänään livenä. Jännitystä.
Erityismaininta Italian revittelystä voiton jälkeisessä esiintymisessä. Sekä Ranskan biisin aiheuttamista väristyksistä ja tunneliikutuksista. Resonoi!

Lognessa

^tosi hienosti, voisi jopa sanoa, että voitti 6. sijan.
Mukavaa viihdettä.



Hippi

Nykyinen pisteiden julkistamistapa on kyllä paras. Siinä voittaja voi muuttua vielä viimeisten pisteiden antamisen yhteydessä, joten jännitettävää riittää loppuun asti. Raatien pisteiden antamistakin voisi vähän tiivistää ja jättää ne kohteliaisuudet ja mukahauskuudet pois. Mieluummin illan shown monisanaisten kehumisten sijaan palaisin siihen, että myös 8 ja 10 pistettä annettaisiin yksitellen. Nyt tuntui, että noissa raatien antamissa pisteissä ei ollut oikein mitään odotettavissa sen jälkeen, kun pikkupisteet oli annettu.

Muutamassa tapauksessa raatien ja yleisön äänet menivät melkoisesti ristiin ja esimerkiksi Malta taisi pettyä todella karvaasti. Uskon, että Ruotsillekin tulos oli melkoinen pettymys.

Minulle tulosten julkistaminen ei tuottanut "suuria tunteita" ja uni tuli helposti heti, kun könysin petiin. Usein on käynyt niin, että olen erittäin tuohtunut, kun viisukansa ei ole ymmärtänyt äänestää omaa suosikkiani voittajaksi. Pitää nyt kuunnella tuo voittajabiisi, sillä nämä muutama kuuntelu eivät jättäneet siitä oikein mitään mieleen. Kärkikolmikosta ehkä Sveitsi oli se, jota vähiten toivoin voittajaksi. Vaikka "korkealta ja kovaa" sopii tietynlaisina esityksinä minun makuuni, tämä ei todellakaan kuulunut siihen joukkoon.

Iloinen olen myös siitä, että Venäjä ei tullut puskista, vaikka paljonhan se sai pisteitä.
Ihan hyvät kisat ja nyt voidaan vetää henkeä ja alkaa valmistautua seuraaviin kisoihin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Suomen menestys Euroviisuissa oli tällä kertaa tosi hyvä ja ansaittu. Onnittelut heille ja toivottavasti ura jatkuu menestyksekkäästi.

Ranskan edustaja näytti ilmiselvästi niin ranskalaiselta söpöltä naiselta kuin mahdollista. Hämmästyinkin kovasti kun googlasin, hän onkin vahvasti serbialais-iranilaista sukujuurta. Hyvin on sujahtanut ranskalaiseen kulttuuriin.

Hänen kampauksensa oli ihastuttava. Laitan madamoisellesta kuvan kananperseketjuun.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

#441
Olisin kiinnostunut sen ruottalaisen  - oisko ollu Aftonbladetin - musiikkiasiantuntijan kommenteista, kuka epäili suomalaisten olleen kännissä kun valitsivat Blind Channelin euroviisuedustajakseen. Siis nyt kun kun Suomi pesi Ruotsin euroviisuissa. Piti Ruottin kappaletta esimerkillisenä viisubiisinä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
No hiukan maaotteluhengessä kyllä pientä vahingoniloa kerrankin sai tuntea eilen.  :P

Ihmettelin kyllä tuota Ruotsin biisin valintaa. Heillähän on kansan arvioitavana kai liki sata biisiä useassa alkuerässä ja siitä karsitaan seimien kautta vielä finaaliin. Tänä vuonna en koko ohjelmasettiä katsonut läpi, mutta kyllä siellä jokunen parempikin olisi ollut. Ruotisilla alkaa olla ongelmana liian loppuun viilattu esitys ihan tyylilajista riippumatta. Niihin ei jää mitään särmää jäljelle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Tuomaristopisteissä Suomi oli 11. mutta yleisöpisteissä peräti 4.
http://mesta.net/euroviisut-kisattu-suomi-paihitti-ruotsin-ja-selvasti/

Korona ei pahemmin estänyt kisoja.

Koronavirustartunnat
Ennen avajaisseremoniaa ilmoitettiin yhdellä Puolan ja yhdellä Islannin delegaation jäsenellä olleen positiivinen koronavirustesti. Tämän seurauksena nämä delegaatiot olivat poissa tapahtumasta, koska heidät asetettiin kilpailun terveys- ja turvallisuusprotokollien mukaisesti karanteeniin.[81] Myöhemmin vahvistettiin, että yksi islantilaisen Daði & Gagnamagnið -yhtyeen jäsen oli saanut positiivisen tuloksen, minkä seurauksena ryhmä vetäytyi live-esityksistä. Maa kilpaili Ahoy-areenalla kuvatulla harjoitusversiollaan.[82] Puolan delegaation jäsenet vapautettiin myöhemmin karanteenista.[83]

20. toukokuuta 2021 EBU vahvisti, että Duncan Laurence oli saanut positiivisen koronavirustuloksen eikä näin ollen esiintynyt livenä finaalissa.[84] Hänen oli määrä esittää uuden singlensä "Stars" ja voittokappaleensa "Arcade" väliaikanumerona ja toimia Alankomaiden raadin pisteidenantajana; jälkimmäisen roolin hoiti Romy Monteiro.[85] Ennakkotallennetut videot hänen intervalliesityksestään lähetettiin sen sijaan finaalin aikana.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurovision_laulukilpailu_2021#Koronavirustartunnat

-:)lauri

Mitkä oli eri maiden äänet noissa semifinaaleissa?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Niin se ylen selostaja sano, että euroviisukonseptia oltaisiin viemässä Jenkkeihin. Osavaltiot pääsisivät kilpailemaan siellä keskenään. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Juu, minä kyllä hiukan mietin, että miten paljon se kiinnostaa kilpailuna. Varmasti sen itse katsoisin, jos olisi mahdollisuus, mutta olisiko siinä oikeastaan mitään jännitettävää. Vähän sama, kun katsoin niitä Ruotsin karsintoja, niin ainakin minulle se oli vain musiikki ohjelma, jolle oli rakennettu tavallista komeammat puitteet.

Vaikka Suomi ei pääsisi Euroviisuissa finaaliin, niin kyllä siinä tulee jännitettyä paitsi suosikiksi muodostuneiden biisien vuoksi, niin myös joidenkin maiden vuoksi. En tiedä muista, mutta kyllä minulla on jonkinlainen "mukava maa -ranking", joka myös vaikuttaa kannustukseen. USA:n osavaltioista ei ihan helpolla sellaista pysty tekemään.

Toisaalta, olenhan noita X-Factor ja Idols -kisoja jenkkilästä katsonut, mutta niissä taas suosikit tulee kilpailijoista, joista ehtii tulla tuttuja kauden mittaan.

Varmaan siitä tulee ihan hyvä ja näyttävä musiikkiohjelma, jossa toivottavasti jokunen helmi on joukossa. Mutta luulenpa sen jäävän aika etäiseksi ainakin minulle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Ei näköjään kovin ole muutkaan innostuneet

Yhdysvallat saa omat Euroviisut – yleisöltä täystyrmäys
---
Euroviisujen Instagramissa uutinen on otettu vastaan kriittisin reaktioin. Osa kommentoijista tulkitsi ilmoituksen amerikkalaisviisuista pilana. Moni on vastannut myös täysin kielteisesti. Amerikan viisut nähdään Euroviisujen omimisena ja floppina jo ennen alkamistaan.

Osan mielestä Euroviisujen idea on nimenomaan kansainvälisessä yhteistyössä ja eri maiden kappaleista, eikä tämä toteudu yhden valtion omassa kilpailussa. Toisaalta kommentoijat mieluummin antavat Yhdysvalloille oman kilpailun sen sijaan, että maa liittyisi alkuperäisiin Euroviisuihin.



Suoraan sanottuna siis noita Amerikan viisuja voi verrata paremminkin suomalaiseen Syksyn sävel -kilpailuun, jos kilpailu vielä hajautettaisiin pidettäväksi  SOTE-alueiden välisenä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

En juuri seuraa noita idolsienkaan henkilökuvauksia biisien taustalla. Siksi luulenkin, että viisujen maantieteellisellä sijainnilla ei ole minulle lopulta paljoakaan merkitystä.

No en kyllä lupaa mitään, voi olla, että kymmenennen kantrikappaleen jälkeen toivon, etten olisi ollut niin innoissani ideasta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

mikainen

Enpä tiedä. Eihän euroviisuissakaan ole väliä mistä maasta biisien tekijät ovat. Tai edes esiintyjät.