Kirjoittaja Aihe: Minun rasismini  (Luettu 5276 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
Vs: Minun rasismini
« Vastaus #45 : Syyskuu 07, 2023, 11:14:49 »
Kyllähän tuossa herää kysymys mitä se mies on tehnyt.

Tässä on jo pidempään ärsyttänyt erinäisillä saiteilla pyörivät ja jopa sähköpostiin tunkevat mainokset joissa kaupitellaan ukrainalaisten naisten (seksi)seuraa. Takuulla tuollaisesta seuraamuksia tulee, tavalla tai toisella. Joku idiootti alkaa kuvitella että ukrainalaisnaiset ovat huoria.

Poissa Karikko

• Ikijäärä
« Vastaus #46 : Syyskuu 07, 2023, 16:13:04 »
Kyllähän tuossa herää kysymys mitä se mies on tehnyt.

Tässä on jo pidempään ärsyttänyt erinäisillä saiteilla pyörivät ja jopa sähköpostiin tunkevat mainokset joissa kaupitellaan ukrainalaisten naisten (seksi)seuraa. Takuulla tuollaisesta seuraamuksia tulee, tavalla tai toisella. Joku idiootti alkaa kuvitella että ukrainalaisnaiset ovat huoria.

Aina voidaan kysy mistä johtuu. Suomessa useinkin on tapana tuomita, jos lyö takaisin ja hyökkääjä kärsii.

Poliisilla ei ole tapana kertoa, sitä paitsi he eivät saa kertoa epäselvissä tapauksissa muutenkaan. Poliisijohtaja tai syyttäjä sitten informoi aikanaan.

Jutusta voisi kyllä päätellä naisen jahdanneen, tiedä sitten todellisuutta..

Poissa Toope

• Ikijäärä
« Vastaus #47 : Syyskuu 08, 2023, 23:22:28 »
Valitettavasti pidän pahaa tekeviä ihmisiä alempiarvoisina kuin niitä jotka eivät tee, ja vielä alempiarvoisina kuin niitä ihmisiä jotka tekevät hyvää. (Itse en tee hyvää, yritän vaan lusia tämän elämä-tuomion loppuun asti karkaamatta, eli tekemättä itsaria.)
Oma valinta, aina.
Itse en mellakoinut tai ryöstänyt lähikauppaa, vaikka olin koulukiusattu (tai kiusattu ihonvärini vuoksi). Se oli valintani. Yhteiskunnan vastaisuus on oma valinta.
. . .
Arvostan tiettyjä ryhmiä (esim. juutalaiset), jotka sopeutuvat. En arvosta tiettyjä ryhmiä (Somalit, romanit, Lähi-idän muslimit...), jotka eivät sopeudu yhteiskuntaamme. Kai olen siis rassisti...
Mutta sopeutuminen on myös heidän valintansa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2023, 23:28:11 kirjoittanut Toope »

Poissa Kopek

• Kantapeikko
« Vastaus #48 : Syyskuu 26, 2023, 11:48:23 »
Rasismini voi kiteyttää seuraavaan kömpelöön kysymykseen:

Mitä tapahtuu, kun kansat, jotka ovat kehittäneet tieteen, valjastaneet ydinvoiman, valloittaneet kuun ja luoneet tekoälyn, korvataan kansoilla, jotka elivät pari sataa vuotta sitten kivikauden olosuhteissa?

---

Sain ajatuksen esittää tämän mielipiteeni luettuani uutisista, että Ukrainan syntyvyys on ehkä maailman alhaisin. Se oli alhainen jo ennen sotaa ja on romahtanut vielä siitäkin. Eurooppa tyhjenee asukkaista. Tilalle tulee ihmisiä muualta.

https://yle.fi/a/74-20010573

Antirasisti vastannee kysymykseeni sanomalla, että mikään ei muutu, vaikka väestö vaihtuukin, koska kaikki ihmiset ovat samanlaisia. Kehitys jatkuu ennallaan. Flynn-efekti ja ympäristön muutos korjaavat mahdollisen älykkyysvajauksen. Tiede, teknologia ja elintaso laukkaavat jättiaskelin, kun nykyistä pysyvämpi ja terveempi ihminen on ottanut komennon.

Rasisti vastannee, että yhteiskunnat ovat asukkaittensa näköisiä. Uuteen paikkaan muuttavat ja sen kontrolliinsa ottavat ihmiset luovat sinne samanlaisen yhteiskunnan, mikä on ollut se, mistä he ovat lähteneet. Ehkä vähän uusilla mausteilla, mutta pääpiirteittäin kuitenkin samanlaisen.

Kuka on oikeassa, se jää nähtäväksi. 

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
« Vastaus #49 : Syyskuu 26, 2023, 13:50:22 »
En arvosta ketään ihmistä enkä mitään porukkaa, joka satuttaa muita ihmisiä vielä senkin jälkeen kun parempikin toimintatapa on tiedossa ja saatavilla. Ja edelleenkin olen sitä mieltä että ei mikään kulttuuri kuukahda siihen että siitä poistetaan mädät hedelmät, kuten nyt tämä iänikuinen lasten silpominen. Ja jos kulttuuri kuolee sen takia ettei saa enää leikellä lapsia, niin sitten joutaakin kuolla. Ihmiset ovat jotenkin tainneet sekoittaa luonnonsuojelun ja kulttuurien säilymisen keskenään, kun kaikki mahdollinen paska pitäisi saada säilymään ja pysymään vaikka ikuisesti. Joo, ei kukaan sano suoraan että leikkelyä pitää vaan jatkaa (paitsi se joku nuori mies jonka sanomisia äimistelin Näkökulmalla 2000-luvulla), mutta jos kovasti alleviivataan että kaikki kulttuurit ovat arvokkaita, aina joku päättää että se tarkoittaa sitä että kaikkien kulttuurien kaikkia piirteitä tulee jatkaa, eikä mihinkään saa puuttua millään tavalla.

Oli jossain päin somea jotain keskustelua siitä että kun muslimivanhemmat rääkkäävät lapsiaan, lähinnä tietysti tyttäriään. Joku nuorisoon liittyvissä hommissa oleva nainen sanoi että hän ei lähde kääntämään nuoria omaa perhettään vastaan. Niinpä niin. Entäs jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole? Mikä niistä vanhemmista tekee niin helvetin arvokkaita ja oikeassa olevia, kun he kyttäävät länsimaisessa maassa tytärtään ja vaikka hakkaavat häntä, jos hän haluaa elää kuten länkkäritytöt siinä ympärillä? Miksi Suomessa pitäisi olla kokoajan mielistelemässä ja pokkuroimassa misogyynisestä kulttuurista tulleita ihmisiä jotka voivat vapaasti vaihtaa maisemaa, jos ei kelpaa elää ihmisoikeuksia kunnioittaen?

Tai edes lakia, kuten päiväkoti = moskeija -jupakasta voinee päätellä. Vai ovatko ne aikuiset miehet niin pikkulapsen tasolla että tarvitsevat päiväkodin?

Aiempina aikoina oli sikäli helppoa että kaikissa kulttuureissa oli jotain päin persettä, ja sitten kun useita kulttuureita kohtasi, lopputuloksena saattoi olla jotain mikä oli enemmän kuin osiensa summa, eli jotain parempaa. Onhan nyt esim. USA sentään jotain ihan muuta jo kuin orjuuden aikana oli. Eurooppalaistaustaisetkin ovat kasvaneet ja kehittyneet henkisesti. Tämä usein unohtuu siinä vimmassa millä haukutaan ns. valkoihoisia tai ns. länsimaalaisia ihmisiä.

Ei voi odottaakaan että kaikki maahanmuuttajat ovat valmiita tuosta noin vaan luopumaan omista kulttuureistaan tulomaansa hyväksi. Mutta kyllä heidän jostain pitää antaa periksi, että voidaan yhdessä luoda jotain uutta. Ei niin että täällä jo valmiiksi asuvat ovat kokoajan nöyristelemässä ja niiailemassa viimeisimpien tulokkaiden edessä, ihan kuin nämä olisivat jotenkin parempaa väkeä.

Paikalla a4

• Kantapeikko
« Vastaus #50 : tänään kello 08:26:56 »
Rasismini voi kiteyttää seuraavaan kömpelöön kysymykseen:

Mitä tapahtuu, kun kansat, jotka ovat kehittäneet tieteen, valjastaneet ydinvoiman, valloittaneet kuun ja luoneet tekoälyn, korvataan kansoilla, jotka elivät pari sataa vuotta sitten kivikauden olosuhteissa?

---

Sain ajatuksen esittää tämän mielipiteeni luettuani uutisista, että Ukrainan syntyvyys on ehkä maailman alhaisin. Se oli alhainen jo ennen sotaa ja on romahtanut vielä siitäkin. Eurooppa tyhjenee asukkaista. Tilalle tulee ihmisiä muualta.

https://yle.fi/a/74-20010573

Antirasisti vastannee kysymykseeni sanomalla, että mikään ei muutu, vaikka väestö vaihtuukin, koska kaikki ihmiset ovat samanlaisia. Kehitys jatkuu ennallaan. Flynn-efekti ja ympäristön muutos korjaavat mahdollisen älykkyysvajauksen. Tiede, teknologia ja elintaso laukkaavat jättiaskelin, kun nykyistä pysyvämpi ja terveempi ihminen on ottanut komennon.

Rasisti vastannee, että yhteiskunnat ovat asukkaittensa näköisiä. Uuteen paikkaan muuttavat ja sen kontrolliinsa ottavat ihmiset luovat sinne samanlaisen yhteiskunnan, mikä on ollut se, mistä he ovat lähteneet. Ehkä vähän uusilla mausteilla, mutta pääpiirteittäin kuitenkin samanlaisen.

Kuka on oikeassa, se jää nähtäväksi.
Tapahtuu sama kuin maaseudulta tulevien vallatessa kaupungit. Kaupungit muuttuvat maaseuduksi.