Kirjoittaja Aihe: Minun rasismini  (Luettu 2020 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toope

• Ikijäärä
Vs: Minun rasismini
« Vastaus #30 : Huhtikuu 13, 2022, 23:19:20 »
Human evolution wikilinkistä:

H. sapiens interbred with archaic humans both in Africa and in Eurasia, in Eurasia notably with Neanderthals and Denisovans.

Ja tuolle on olemassa oma sivukin,
https://en.wikipedia.org/wiki/Interbreeding_between_archaic_and_modern_humans

Tuolla sivulla lienee puhdasta myrkkyä löydettävissä palstarasisteille:

Although the narratives of human evolution are often contentious, DNA evidence shows that human evolution should not be seen as a simple linear or branched progression, but a mix of related species. In fact, genomic research has shown that hybridization between substantially diverged lineages is the rule, not the exception, in human evolution.[6] Furthermore, it is argued that hybridization was an essential driving force in the emergence of modern humans.[6]
Kukaan tosin ei väitä sitä, että ihmiset olisivat eri lajeja. Erirotuisia varmasti, kuten koiratkin. Ihmisryhmät ovat niin lähellä toisiaan, että pariutuvat ongelmitta. Tuo ei silti muuta sitä ajatusta, että ihmisryhmien perimä olisi täysin sama. Kuten sanoin aiemmin, euraasialaiset luultavasti pariutuivat neanderthalin/denisovan- ihmisten (oksia ihmisen evoluutiossa) kanssa. Mutta afrikkalaiset eivät. = Perimä on siten erilainen.

Ihmisryhmien erilaisuuden hyväksyminen ei tarkoita eriarvoisuuden hyväksymistä.

Poissa Kopek

• Kantapeikko
« Vastaus #31 : Toukokuu 14, 2022, 08:38:06 »
Poimin "keskustelua keskustelusta" -ketjusta joitakin kohtia tänne.

Sun kannattaisi varmaan joskus kysyä Kopekilta ihan itse, mitä mieltä tämä on mustien ja valkoisten ihmisten sekoittumisesta.

En ole vaatimassa uusia Nürnbergin rotulakeja. En äänestä Perussuomalaisia enkä etnonatiolisteja, joita pidän haihattelijoina. Etnonationalismia kokeiltiin aikoinaan Saksassa, eikä jälki ollut kaunista. Lievemmässä ja epävirallisemmassa muodossa sen tyyppistä politiikkaa harjoitetaan edelleen Japanissa ja ehkä muuallakin.

Jos puhutaan sisäisistä tuntemuksista, eikä politiikasta, en koe valkoihoisten ihmisten häviämisen maapallolta olevan iloinen ja tavoiteltava asia - olkoonkin, että valkoihoiset ovat tehneet paljon pahaa ja ovat nytkin toistensa kimpussa Itä-Euroopassa. Enkä tietenkään itse tule häviämistä näkemään. Ei se niin nopeasti tapahdu.

Valkoihoisten häviäminen tapahtuu siten, että asukasmäärältään monimiljardiseksi kasvava "musta" Afrikka yksinkertaisesti nielaisee väestön vähenemisen kierteessä olevan Euroopan. Mikä tämän vääjäämättömän kehityksen estäisi? Eihän sitä edes haluta estää, vaan suorastaan kiihdytetään.

Se, että tämän tyyppisen ennusteen esittää tai asiasta ylipäätään kirjoittaa, on rasismia.

Se, että ei ole iloinen valkoihoisten sulautumisesta ja katoamisesta, on rasismia.

Vertailun vuoksi, miksi saamelaisuutta ylläpidetään tekohengittämällä saamen kieltä ja kulttuuria, kun saamelaisuuden häviäminen kuitenkin on edessä. Miksi ei vauhditeta tätkin kehitystä? Näin yritettiin tehdä koulutus- ja sulauttamispolitiikalla, mutta nyt tuollaista toimintaa pidetään jo lähes kansanmurhana.

Kopek on muistaakseni oikeasti fanittanut Galtonia, Rushtonia ja sen tapaisia rotutohtoreita, esimikerkiksi siinä rasistisessa Älykkyyskeskustelussa täällä, en muista tarkkaa nimeä. *) Ne tyypit ovat puolestaan  olleet eugeniikan hmm... ideologeja.

En mielestäni ole fanittanut sen enempää Rushtonia kuin ketään muutakaan "rotutohtoria".

Teemu Keskisarja, jota en myöskään fanita, puhui Ruben Stillerin ohjelmassa "rasisminvastaisesta teollisuudesta";

Minusta Venäjä ei 2000-luvulla ole ollut se taho, jota me eniten nöyristelimme, jonka edessä olimme polvillamme ja rähmällämme. On tullut uudet ylikansalliset epäjumalat, joista ei saa puhua yleisradiossa tai mielellään ei jossakin baarissakaan.

Tulevat historioitsijat turvallisen aikahypyn takaa 2050-luvulla ehkä ihmettelevät Suomen nöyristelyä EU:n edessä tai sitten näitä kansainvälisiä someilmiöitä, jotka tässäkin talossa ovat panneet monta poikaa ja tyttöä polvilleen.

(Toimittaja: Mitä ne ovat?)

Rasisminvastainen teollisuus ja erilaiset Me Too hömpötykset. 

Onko Teemu Keskisarja rasisti?

Poissa kertsi

• Kantapeikko
« Vastaus #32 : Toukokuu 14, 2022, 09:56:23 »
^
Esitit mm. Rushtonin lähteenäsi Älykkyys, geenit ja menestyminen -keskustelussa, kun halusit todistaa jonkin rasistisen teesisi afrikkalaisista.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Poissa Toope

• Ikijäärä
« Vastaus #33 : Toukokuu 14, 2022, 22:43:58 »
^
Esitit mm. Rushtonin lähteenäsi Älykkyys, geenit ja menestyminen -keskustelussa, kun halusit todistaa jonkin rasistisen teesisi afrikkalaisista.
Tekeekö jokin asia kirjasta rasistisen?

Poissa Toope

• Ikijäärä
« Vastaus #34 : Toukokuu 14, 2022, 22:51:09 »
Minusta Euroopa on pääsääntöisesti kiva, kuten Länsimaailma yleensäkin.
Ei pilata sitä, jookos?